NeroKatti kirjoitti: Ke Heinä 24, 2024 1:53 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Heinä 23, 2024 11:53 pm
En tiedä miten käytännössä menee, mutta kuvittelisin, että murhasta epäillylle määrätään samantien oikeusavustaja, jos hän itse on henkisesti sellaisessa tilassa ettei siihen itse kykene.
Tikkanen on ollut ’psykoottinen’, joten häneltä on varmasti kysytty haluaako hän juristin paikalle ja jos järkevää vastausta ei ole tullut, syyttäjä on määrännyt Maijan häneelle oikeusavustajaksi.
Myöhemmin Maijan tai jonkun muun avustuksella on sitten Koorti palkattu puolustusasianajajaksi.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta näin sen itse ymmärrän.
Eikä näin tuossa ole mitään outoa. Maija on ollut alusta asti mukana, joten on ollut järkevää pitää hänet remmissä myös Koortin valinnan jälkeen.
Kuka Koortin valitsi on sitten toinen juttu.
-------------
Tästä asiasta olen täysin samaa mieltä. Varmaan yhdessä tikkasen kanssa ovat Koortiin päätyneet. Eiköhän tikkanen jo siinä vaiheessa ollut "selvinnyt" äkillisestä "psykoosistaan"..
oli miten oli niin jotenkin juttu haiskahtaa siltä, että V olisi hieman ennen murhaa puhunut mahdollisesta erosta..varmaan tosiaan mereenajo on viimeistään säikkäyttänyt hänet ja kaikki muutkin lähipiirissä.
veikkaan myös, että syy miksi T ei tullut V:n veljen kanssa toimeen oli se, että tämä veli näki T:n läpi ja yritti puhua V:lle järkeä...oli kenties hyvinkin huolissaan.
Aika laaja piiri tiesi T:n pillerinpyörittelystä..varmaan ihan ystävänsäkin ollut omaa mieltään siitä onko T välttämättä se paras puoliso rakkaalle ystävälle..
mielestäni kaikkien läheisten käytös huokuu jo pidempiaikaisia epäilyksiä T:tä kohtaan..
ja tämä taas voisi vihjata tosiaan siihen,
että ehkä V:in tosissaan harkitsi vähintäänkin taukoa heidän suhteeseen..
minusta outo tuo että t on erikseen maininnut miten V sanoi
"rakastan sinua", tämä oikein mainittu papereissa...eli oon täytynyt olla tärkeää T:lle (siksi väittänyt näin)
lisäksi tuo "hukutan itseni mukana ja hävitän vaimon ruumiin
että kukaan ei vie V:tä pois minulta"
lisään vielä että talvi24 laittoi sivulla 932 hyvän koosteen läheisten todisteluista ...pitkästä aikaa kiva oli lukea
Oikeusavustaja Maija H. oli jo ainakin 20.12. vangitsemisoikeudenkäynnissä mukana (hän oikeudessa ja T etänä Aurorasta käsin). Samana päivänä taisi olla Tn eka kuulustelu, jossa Maija oli varmaan myös mukana, kun sanottiin asianajajan olleen mukana. Se kuulusteluhan oli jäänyt tosi lyhyeksi.
Muistan jostain lukeneeni, että T (itse) oli ollut yhteydessä Koortiin. Jossain sanottiin vissiin, että Koorti olisi vasta 11/2023 tullut mukaan? Oliko siinä jtk valmistelevia istuntoja pääoikeudenkäyntiin. Muistanko väärin vai alkoiko pääoikeudenkäynti 14.11.23?
Sehän noissa omaisten ja läheisten todisteluissa kiinnitti tosiaan myös huomiota, että niin monet heistä tiesivät, että T käytti lääkkeitä. Heidän on täytynyt tietää myös jotain siitä, mihin vaivoihin / sairauksiin T lääkkeitä käytti. Ehkä juuri sen verran oli V heille kertonut, mutta hieman ihmetyttää, että oli kertonut myös exälleen. Toki voi olla, että heidän yhteiset lapset on voineet kertoa. V joka ei sitten yleensä enemmälti vaikeista asioista puhunutkaan kenenkään kanssa.
Eivät nuo omaiset ja läheiset toki voineet kuvitella / tietää, että T käytti väärin, oli riippuvainen tietyistä lääkkeistään (jos pillerin pyörityksellä sitä tarkoitit?). Kun ei siitä varmaan tienneet V ja hoitava psykiatrikaan.
Tuo näyttää olleen molemminpuolista, etteivät tulleet toimeen / olleet mitään sydänystäviä Vn veli ja T. Tämä on molempien todisteluista luettavissa.
Minusta se, että Vn veli soitteli Vlle lähes päivittäin - ja näin tiettävästi jo ennen kun heidän vanhempansa alkoivat tarvita apua - on outoa. Tn mukaan hän oli puhunut paljon rahasta. Vn toinen lapsi mainitsi todistelussaan, ettei äidillään, Vllä ollut mielipidettä veljensä tiheistä soitoista.
Yhtä outoa minusta on se, että Vn pahaan ystävän kanssa soittelivat lähes päivittäin.
- Ja joo, en kaipaa tähän nyt kommentteja, että kyllä minäkin soittelen aikuisen lapseni kanssa lähes päivittäin.
Mitä ajattelit Vn veljen nähneen Tn läpi?
Noista omaisten ja läheisten todisteluista käy ilmi monen / kaikkien jnkl epäilys. Ne tuntuvst todellisilta, vaikkakin heitä on haastateltu / kuulusteltu muutama päivä rapahtuneen jälkeen (20.12 oli muutaman kohdalla mainittu), jolloin on ollut jo tiedossa, mitä kauheaa oli tapahtunut.
Noissa todisteluista poimimissani jutuissa tulee vahvasti esille omaisten ja läheisten suuri huoli ja hätä. Todella koskettavaa Vn tyttären pelko, entä jos löytäisikin äidin asunnosta, kun yritti etsiä. Tai poika, joka oli ennen asunnolle menoa miettinyt kaikkia mahdollisuuksia.
En saa irti noista todisteluista ottamistani osioista, että pidempikestoista epäluottamusta tms. olisi ollut Tikkasta kohtaan. Absurdi ja ristiriitainen kuvaa hyvin sitä painostavaa tunnelmaa, josta pari heistä mainitsi.
Luulisi tosin Vn veljeä ihmetyttäneen se Vn ilman enempiä selityksiä tekemä testamentti + nimeäminen hätäyhdyshenkilöksi. Mutta esim. Vn paras ystävä ollut ehkä viimeiksi Ulliksessa joskus 3.12. jälkeen, jolloin sitä kuuluisaa kutsuvieraslistaa tekivät. Eikä hänkään ollut havainnut mitään, mikä olisi voinut viitata tulevaan. No, mutta oikeushan totesikin, ettei T ollut suunnitellut tekoa etukäteen.