Olen samaa mieltä tästä. Kisasta tulee erittäin tiukka.Schimanski kirjoitti: Pe Heinä 26, 2024 9:35 am jos Harris voittaa vaalit niin USA jatkaa Ukrainan politiikassa samoilla linjoilla kun tähänkin saakka kun Trump puolestaan on taas kerran sellainen villi kortti jonka tekemisiä on vaikea ennakoida, kun kaikki riippuu aina vähän siitä millä jalalla se sattuu sängystä ylös nousemaan![]()
Harrisilla on erittäin hyvät mahdollisuudet voittaa Trump ja itse uskon ainakin toistaiseksi että näin tulee myös tapahtumaan. Tiukille menee mutta niinhän se tuppaa menemään maassa missä äänestäjät eivät hypi puolerajojen yli edes presidentinvaaleissa.
– Olen republikaani. Ihan sama kuka siellä on ehdolla, niin sillä mennään.
– Se on ihan sama, vaikka siellä olisi hevosia presidenttiehdokkaana. Äänet jakautuvat aina puoliksi. Lopputulos tulee olemaan pienestä kiinni.
Teemu Selänne
Tällä hetkellä Harrisilla on puolellaan paitsi uutuudenviehätys ja nuoruutta palvovassa maassa nuorekas olemus, niin myös se, että hänellä tulee varmuudella olemaan fiksumpi varapresidentti kuin Trumpilla. Ex-astronautti Kelly olisi nappivalinta sikäli, että hän miellyttäisi konservatiivisempia ja vanhempia äänestäjiä. Trumpin valinta on jo osoittautunut katastrofaalisen huonoksi myös omien keskuudessa - Vance on nuoremman oikeistoöyhöttäjäsiiven edustaja, joka ei miellytä vanhempia konservatiivisia rebuja. Lisäksi hän on järkyttävän tyhmä, vaikka onkin ovela, kuten hänen aiemmat opportunistiset käänteensä osoittavat.
Trump sitä vastoin ei ole tyhmä, vaan vain teeskentelee sellaista, jotta ei vaikuttaisi elitistiseltä (sama ongelma oli aikoinaan George W. Bushilla). Trumpin viimeisin möläytys pisti minut miettimään, vetääkö hän tahallaan alta riman? Alkaako ikä, kyllästyminen tai murhayrityksen trauma painaa vai onko tämä kenties jokin uusi omituinen strategia? Pian se varmaan nähdään. Joka tapauksessa rebujen leirissä tiedetään, että jos ei Harrisia saada munaamaan jollain tavalla ennen vaaleja, on hänen voittamisensa vaikeaa.
Suomen kannalta oleelliset asiat ovat puolustuspolitiikkaan liittyviä, ja niissä on viimeisen 35 vuoden aikana näkynyt vain trendi, että sekä demokraatit, että republikaanit ovat aivan yhtä sotaisia, ja pyrkimys pitää konfliktit pois omalta maaperältä (mikä ei ole vaikeaa, kun on "oma" manner suurten merien takana).