Joosua kirjoitti: Su Heinä 28, 2024 12:29 pm
Jonkin verran on tullut liikuttua eri paikoissa etenkin pk-seudulla ja aika pitkän havaintoajan puitteissa olen yhden (1) romanin nähnyt työssä. Ukko ajoi taksia ja näin hänet siivoamassa autoaan eräällä huoltoasemalla. He vahvistivat että ko manne tosiaan tekee töitä eikä ole koskaan varastanut mitään.
Niinhän sitä sanotaan, että 99% mustalaisista pilaa sen 1%:n maineen. Ikävää.
No, kyllä olen sitä mieltä, että tämä saatanan yhdenvertaisuusajattelu on kääntynyt sinänsä hyvää tarkoittavaa mutta naiivia alkuperäisajatusta vastaan.
Omalla asuinalueellani on muutama lähiökuppila (n. 5 km säteellä) ja yhteen niistä ei mustalaiset pääse. En kerro enempää, ettei kukaan nyt ota mitään kilaria, mutta he eivät edes yritä sisään. Vaikka paikka on kauimpana kotoani, valitsen sen aina, jos haluan istua rauhassa terassille vilkuilematta koko ajan selkäni taakse.
Yrittäjillä pitäisi olla oikeus valita asiakkaansa. Myös ravintoloiden. Itse yrittäjänä valitsen aina, anteeksi vaan. Vaikka en ole ravintoloitisija. Noin 10 vuotta sitten sain kaksi erillistä toimeksiantoa kaupungilta, ja asiakkaiksi paljastui mustalaiset. Otin ne vastaan, koska kaupunki maksoi palkkioni, eivät asiakkaat itse kuten yleensä. Silti kokemus oli molemmilla kerroilla hirveä. Uhkailtiin, puhuttiin täyttä paskaa, vääristeltiin sanomisiani, ei pysytty sovitussa, ei saavuttu paikalle jne. kaikki oli tietysti minun syytäni, heidän mielestään, ja palkkioksi he valittivat toiminnastani kaupungille. Kun en toiminut heidän toiveidensa (käskyjensä) mukaisesti. Heillä ei ollut alunperinkään aikomusta toimia yhteistyössä.
Joten näiden kokemusten jälkeen olen täysin hyvin omintunnoin sanonut aina, maksajasta riippumatta mustalaisten ollessa kyseessä että pahoittelut, kalenterini on aivan täysi mutta voin suositella kollegaa. Joka sitten soittaa ihan vittuuntuneena että hei, kiitti vaan....
Mutta jos itse olisi ollut Seinäjoella ja halunnut viettää mukavaa kesäiltaa, astunut Häjyyn ja nähnyt (epäilemättä äänekkäästi, päällekäyvästi ja koko tilan "omistajina" käyttäytyneen) mustalaisseurueen tai kaksi, olisin kääntynyt ovelta välittömästi.
Joten kyllä, näin siis ravintolat valitsevat asiakkaitaan mutta käänteisesti. Fiksut pysyvät poissa. Yhdenvertaista? Tasa-arvoista?
Ihmeellistä, etteivät mustalaiset ala itse yrittäjiksi ja perusta "kaaleet tänne" -ravintolaa. Ai niin, sehän tarkoittaisi työntekoa. Niinpä.