Täysin samaa mieltä. Ärsyttää sellainen tapa tuoda esiin "tietojaan", jossa ei kuitenkaan tuoda esiin mitään tietoja.Täytekakku Koskinen kirjoitti: Ma Heinä 29, 2024 9:44 pm Itse kritisoin aina noita nimikirjainleikkejä.
Miksei voisi kirjoittaa ihan selkeästi, että "en tiedä varmasti, mutta kuvaus sopisi Pekka Virtaseen".
Sen sijaan nämä nimikirjainihmiset kirjoittavat jotain syystä siten, että missään ei ole mitään järkeä: "Se on P.V. Tämä on tieto".
No v*ttu jos se on tieto, niin tiedä sitten ja kirjoita tietosi.
Aina, kun joku postaa nimikirjaimia, sivuutan asian enkä jaksa alkaa arvuuttelemaan, onko R.S. Riku, Risto, Raimo, Rami tai joku muu. Ehkä SAlonen, Suominen, Särkinen... Joko kirjoittaja tietää tai ei tiedä. Pelkillä nimikirjaimilla pelaajat kaikuluotaavat ja heittelevät arvauksia, odottavat jonkun oikean tietäjän tarttuvan niihin ja odoittavan ne joko oikeiksi tai vääriksi. Kun sitten joskus käy niin, että alunperin heitetty arvauskirjainyhdistelmä vastaa oikeaa nimeä, pääsee tämä nimikirjainihminen huutelemaan, että "Hei mä tiesin! Mä olin eka!"
Jos puolestaan osoittautuu, että tekijä olikin joku aivan muu, voi nimikirjainihminen vaieta ja vedota siihen, että "en mä mitään tarkoittanut, se oli vaan spekua".
Eli kaikille nimikirjainihmisille sellainen toive, että jos tiedät asiasta, kirjoita se. Jos et tiedä, älä kirjoita ikään kuin tietäisit.