ChingShih kirjoitti: To Elo 01, 2024 10:40 pm
Korpisoturi kirjoitti: To Elo 01, 2024 9:52 pm
ChingShih kirjoitti: To Elo 01, 2024 9:46 pm
No nyt menee omalta osaltani konfrontaatioksi, mutta sinähän se tässä saivartelet. Pari muuta nimimerkkiä ovat antaneet esimerkkejä, joissa suomalainen lääkäri on yrittänyt tappaa tai saanut jonkun hengiltä. Se ei sinulle riitä, vaan maalitolppa siirtyy.
Sinä keskityt tekijän ammattiin määrittäessäsi henkirikoksen ainutlaatuisuutta tai tavanomaisuutta. Olen tässä eri mieltä kanssasi, mutta myös ymmärrän näkökulmaasi, etkä varmasti ole ainoa noin ajatteleva enkä minä absoluuttisen oikeassa. Me mahdutaan tänne palstalle kaikki.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että todennäköisin tuomio on tappo.
Kirjoittajien typeryys jaksaa hämmentää.
Kyse oli siis siitä, että alun perin höperöit Tikkasen teon olevan tavanomainen tappo-case tmsp. Siihen huomautin, että Suomessa lääkäri harvemmin tappaa ja siltä tosiaan edelleen näyttää.
”Sinä keskityt tekijän ammattiin määrittäessäsi henkirikoksen ainutlaatuisuutta tai tavanomaisuutta.” Typerää olkiukkokirjoittelua. Tekijän ja uhrin sosioekonomiseen taustaan siis kiinnitin ja kiinnitän Tikkasen tapauksessa huomiota sekä toki myös Tikkasen ammattiin erityisesti.
Nyt siis lopulta näyttää siltä, että koskaan aiemmin suomalaista lääkäriä ei ole tuomittu taposta tai murhasta, joten Tikkasen tapaus ei ole poikkeuksellinen vaan ainutkertainen.
Tosin en vielä ihan varmasti väittäisi, että suomalaista lääkäriä ei olisi koskaan tuomittu taposta.
No todellakin joidenkin kirjoittajien typeryys ja puutteellinen luetunymmärtämys hämmentävät./s
Äläpäs vääristele sanojani, lainaa ne suoraan, tarvittaessa nostan käpälän virheeni merkiksi.
Jaksat jankuttaa, kuinka lääkärit ovat vähemmistössä mitä tulee henkirikosten tekijöihin. No näin on, ei siitä tarvitse painia. Paska tyyppi on paska tyyppi, vaikka olisi lääkäri. Olkiukot asuvat omassa päässäsi.
Et siis ole sitä mieltä, että Tikkasen tapaus on tavanomainen suomalainen henkirikos? Jos näin, niin sittenhän olemme samaa mieltä asiasta.
Kirjoitit:”Sinä keskityt tekijän ammattiin määrittäessäsi henkirikoksen ainutlaatuisuutta tai tavanomaisuutta.”
Kirjoitin:
”Typerää olkiukkokirjoittelua. Tekijän ja uhrin sosioekonomiseen taustaan siis kiinnitin ja kiinnitän Tikkasen tapauksessa huomiota sekä toki myös Tikkasen ammattiin erityisesti.”
Rautalangasta: henkirikos voi olla esim. ainutlaatuinen erilaisin kriteerein. En minä ole keskittynyt pelkästään edes tekijään määritettäessä henkirikoksen ainutlaatuisuutta. Se on selvää, että tekijän ainutkertaisuus/poikkeuksellisuus tekee teosta ainutkertaisen/poikkeuksellisen.
Voiko jokin henkirikos olla jokaisella mahdollisella kriteerillä ainutlaatuinen? Käsittääkseni ei voi olla.