Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Jasonnn
Axel Foley

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:52 pm Itse en tiedä postinjakaja tytön etnisyyttä.

Voisiko olla kyseessä kunnia-murha? (tällaiseen voi hyvinkin osallistua useampi uhrin läheinen ja ystävä) Tämä ihan heittona kun en sitä etnisyyttä tiedä.
Uhri oli kantasuomalainen. Nuori, hieman tukevahko, lyhyt ja hänet tunteneet ovat kuvailleet uhria kiltiksi.

Piiitkä lainaustorni lyhennetty
-NILS-
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

poliisikoiran pentu kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:38 pm
MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:01 pm
Ei kannata lähteä spekuloimaan kenenkään nimellä, joita ei ole virallisesti nimellä nimetty asian yhteydessä.
Nimeämällä täällä jonkun ihmisen, helposti rikkoo lakia. Suosittelen ottamaan yhteyttä KRP jos on joku henkilö mielessä "mahdollisena tekijänä"
Ei myöskään ketään yksilöä, ei me täältä tietsikoiden ja kännyköiden ääreltä semmoista keksitä. Ihmisiä on enemmänkin kuin vain 4 kpl, ja nämä neljä on jo poliisin taholta tutkittu ja epäilysten ulkopuolella. Voidaan vaan kerätä faktat mediasta, pitää ne mielessä ja päättää itse kukin, luottaako tiettyjen nimimerkkien ketjussa välittämään tietoon. Itse olen pitänyt mm. Boswellin viestejä luotettavina, koska hän tiesi ennen mediaa, että teko tapahtui uhrin syntymäpäivänä. Muistaakseni häneltä tai joltain toiselta postilaiselta tuli myös tiedonjyviä, että uhri jakoi lehtiä tultuaan suoraan omista synttärijuhlistaan, oli siviilivaatteissa (ei postin työvaatteissa) ja teko oli niin raaka, että häntä ei meinattu ensin edes tunnistaa vaan luutiin keski-ikäiseksi.

Paljon puhuttu kolmiodraama ei muuten tapahtunut samassa talossa vaan jossain kauempana. Se oli jo eri lehdenjakajan aluettakin.

Jos siviilivaatteet pitää paikkaansa, niin hyökkääjä ei välttämättä edes tunnistanut lehdenjakajaksi.(Mikäli ei siis tuntenut entuudestaan.)

Emme tosiaan ratkaise rikosta täällä, sen tekee toivottavasti Poliisi.

Itse toivon jos ihan mieletön tuuri meillä, Poliisi voi tätä kautta saada "kylmään juttuun" jotain uutta näkökantaa ja ideoita. (olisi mahtavaa)
Muuten tämä on mukavaa spekulointia asioilla ja ajatusten jakamista "kotietsivät ry"

Olet oikeassa. Kolmiodraama tapahtui kauempana. Jos oikein luin tai käsitin "rivienvälistä" mitä asiasta kirjoitettu lehdissä. Kolmio draama tapahtui yli 1km mutta alle 2km päässä postinjakajan "murha" paikasta.

Uutta tietoa minulle, ettei ollut työvaatteet päällä! Tämä olisi minun teorialle eksän nyksä tyrmäys.
Tämä tieto hieman..vain hieman voisi selittää sen jonkun "hörhön" hyökkäyksen.

Mikäli hyökkääjä ei tunnistanut että oli postinjakaja joka tuli rapusta ulos.
-Jos tekijä oli menossa 6 d rappuun, ei ollut avaimia sinne koska unohtanut ne kotiin tai ei itse asunut kyseisessä osoitteessa mutta piti sinne kuitenkin päästä.
-Tekijä olisi voinut rappukäytävän ovella raivostua kun tämä "siviili" ei avannut/päästänyt ja esti hänen pääsynsä 6 d rappuun.
Tekijä mahdollisesti luuli postinjakajaa asukkaaksi 6 d osoitteessa tai vierailijaksi, koska ei ollut postinjakajan vaatteita.
Korpisoturi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:58 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:21 pm
MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:01 pm

"Käsittääkseni EP1 ei liity tapaukseen ja exä ja nyxä vielä vähemmän" Tämä on sinun mielipide, teoria ja spekulaatio. Kunnioitan sitä mutta lainatakseni sinun sanomaasi. "tämä tulisi käsittääkseni jotenkin perustella" No ei minulle tarvitse, yritin vain tuoda pointtini esille asiaan.

Ei kannata lähteä spekuloimaan kenenkään nimellä, joita ei ole virallisesti nimellä nimetty asian yhteydessä.
Nimeämällä täällä jonkun ihmisen, helposti rikkoo lakia. Suosittelen ottamaan yhteyttä KRP jos on joku henkilö mielessä "mahdollisena tekijänä"
EP1 on tosiaan ollut epäiltynä ja poliisi on yksiselitteisesti ilmaissut, että hän ei voi olla tekijä. Minulla ei ole foliohattua, joten tämä tieto riittää minulle.

Eksän ja nyxän osalta: Ei se kyllä mene niin, että minulla on todistustaakka, että joulupukkia ei ole olemassa.

Minähän meinasin saada Minfosta kenkää, koska olen kyseenalaistanut kaikkien foorumien "henkilösuojausta". Lähinnä, että henkilö voisi kertoa nimeä lukuun ottamatta esim. antamassaan vihjeestä tai epäilyistään. Minfossahan on paljon sellaisia tapauksia, joissa henkilö on ensin "testannut" havaintojensa mahdollista merkitsevyyttä ketjussa ja sitten kertonut antaneensa vihjeen poliisille. Toki varmaan aina kannattaa olla yhteydessä poliisin, jos edes harkitsee tietonsa olevan merkityksellinen jutun kannalta.

Joo, ei kenelläkään täällä ole todistustaakkaa. Todistustaakkaa ei myöskään ole teorioiden esittäjällä.
Rakentavaan ja mahdollisesti asiaa edistävää olisi kuitenkin hienoa jos pystyy edes hieman perustelemaan omia näkemyksiä.
Ei heitä väliin aina mitä sattuu :)

Todellakin voi ja saa jopa hienoa jos haluaa avata täällä omia "epäilyksiä" muistaa ettei kerro mitään henkilöiden tunnistamista mahdollistamista tietoa (osoite, nimi, puhelinnumero tai s-posti, etc)
Keskustelussa on oltava jokin logiikka, jotta se olisi mielekästä. Kyllä se niin menee, että x:n liittyminen asiaan on perusteltava eikä x:n liittymättömyyttä asiaan. Muutenhan lähtökohtana olisi esim. jokaisen myrtsiläisen osallisuudella spekulointi. Mielestäni ajallinen sekoiluyhteys ei riitä liittämään henkilöä asiaan. Siihen viittasin todistelutaakalla, eli metaforisesti argumentoinnin logiikkaan.

Ihmettelen myrtsiläisten vähäisyyttä ketjussa. Kyllä tapaus varmasti kiinnostaa myrtsiläisiä lähtökohtaisesti.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
MrEhtivä

Jasonnn kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 11:07 pm
MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:52 pm Itse en tiedä postinjakaja tytön etnisyyttä.

Voisiko olla kyseessä kunnia-murha? (tällaiseen voi hyvinkin osallistua useampi uhrin läheinen ja ystävä) Tämä ihan heittona kun en sitä etnisyyttä tiedä.
Uhri oli kantasuomalainen. Nuori, hieman tukevahko, lyhyt ja hänet tunteneet ovat kuvailleet uhria kiltiksi.
Ok, siis kunnia-murhan voi poistaa listalta aika varmasti.
Varmasti jossain tapauksissa voi kantasuomalais-yhteisössä jossain piireissä tällanenkin tapahtua.

Lainaustorni lyhennetty
-NILS-
Jasonnn
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Korpisoturi kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 11:16 pm

EP1 on tosiaan ollut epäiltynä ja poliisi on yksiselitteisesti ilmaissut, että hän ei voi olla tekijä. Minulla ei ole foliohattua, joten tämä tieto riittää minulle.

Eksän ja nyxän osalta: Ei se kyllä mene niin, että minulla on todistustaakka, että joulupukkia ei ole olemassa.

Minähän meinasin saada Minfosta kenkää, koska olen kyseenalaistanut kaikkien foorumien "henkilösuojausta". Lähinnä, että henkilö voisi kertoa nimeä lukuun ottamatta esim. antamassaan vihjeestä tai epäilyistään. Minfossahan on paljon sellaisia tapauksia, joissa henkilö on ensin "testannut" havaintojensa mahdollista merkitsevyyttä ketjussa ja sitten kertonut antaneensa vihjeen poliisille. Toki varmaan aina kannattaa olla yhteydessä poliisin, jos edes harkitsee tietonsa olevan merkityksellinen jutun kannalta.

Joo, ei kenelläkään täällä ole todistustaakkaa. Todistustaakkaa ei myöskään ole teorioiden esittäjällä.
Rakentavaan ja mahdollisesti asiaa edistävää olisi kuitenkin hienoa jos pystyy edes hieman perustelemaan omia näkemyksiä.

Todellakin voi ja saa jopa hienoa jos haluaa avata täällä omia "epäilyksiä" muistaa ettei kerro mitään henkilöiden tunnistamista mahdollistamista tietoa (osoite, nimi, puhelinnumero tai s-posti, etc)
Keskustelussa on oltava jokin logiikka, jotta se olisi mielekästä. Kyllä se niin menee, että x:n liittyminen asiaan on perusteltava eikä x:n liittymättömyyttä asiaan. Muutenhan lähtökohtana olisi esim. jokaisen myrtsiläisen osallisuudella spekulointi. Mielestäni ajallinen sekoiluyhteys ei riitä liittämään henkilöä asiaan. Siihen viittasin todistelutaakalla, eli metaforisesti argumentoinnin logiikkaan.

Ihmettelen myrtsiläisten vähäisyyttä ketjussa. Kyllä tapaus varmasti kiinnostaa myrtsiläisiä lähtökohtaisesti.
Heti tapauksen jälkeen tänne kommentoi joku viereisessä talossa asunut ja hänellä olisi varmasti ollut näkökulmia ja kokemuksia alueesta/asukkaista. Nyt tainnut hänen viestit poistettu ja muutenkin hän ei ole sen lähipäivien jälkeen kommentoinut tänne asiaa...

Tainnut poliisi kieltää kommentoinnin kun asukkaita haastatellut?
Korpisoturi
Perry Mason

"Oma ennakko luulo ja käsitys on

Ihminen joka syyllistyy johonkin kiellettyyn vahingossa.
-Ilmoittaa omasta teosta itse
-Kertoo asiasta läheisilleen ja ehkä joskus kavereille

Ihminen joka syyllistyy johonkin kiellettyyn tarkoituksella.
-Yrittää salata tekonsa kaikilta
-Saattaa kertoa vain kaikkeen läheisimmille ihmisille jotka eivät halua tekijän"

Minulla on se käsitys, että poliisin tietolähdetoiminta pohjaa lopulta pääasiallisesti siihen, että pikkunilkit toisaalta kehuskelevat teoillaan ja toisaalta ihmisellä on tarve kertoa muille vaikeista ja isoista asioista.
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Intiaani
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Intiaani »

Itse olen sillä kantilla, että tekijäksi on kaksi vaihtoehtoa. Joko todella hyvin suunniteltu murha tuurilla höystettynä, tai sitten täydellisessä psykoosissa tehty teko, jonka tekijä ei välttämättä ole edes tietoinen tekemästään. Tyyliin kotoaan vaeltelemaan lähtenyt muistisairas, jonka agressiivisuuden on laukaissut joku täysin älytön ele tms.

Kaikilla ei välttämättä ole omaisia huolehtimaan pään pettäessä ja seuraukset voivat pahimmillaan olla vaikka tässä keississä nähdyn kaltaisia. Jos tuollainen sairaus iskee nuoremalla iällä (tyyliin 65v), niin siinä on vielä olemassa fyysistäkin potentiaalia laittaa ihmisiä kylmäksi.
MrEhtivä

Ymmärrän mitä tarkoitat tuolla perustelulla x:n jutuissa. Jos ymmärrät minun ihmetyksen aikaisemmin esittämääsi väittämään eksän nyksästä kirjoittaminen vie uskottavuutta täällä.

Ainakin 2-3 ihmistä 2-3 eri teorialla on perustellut miten eksän nyksä voisi olla tekijä tai ainakin sekaantunut asiaan.
Jos kuitenkin on tosi ettei postinjakajalla ollut työvaatteita, tämä aika pahasti tuhoaa minun oman spekulaation eksän nyksää kohtaan. (Toivottavasti tähänkin löytyy jostain varmistus)

Olisihan tuo iso työ mutta jokainen pois suljettu myrtsiläinen voisi tuoda tekijän lähemmäksi kiinnisaamista.
Asioita voi tutkia ja spekuloida kummaltakin puolelta. Pois-sulkea ihmisiä faktojen perusteella tai sopisiko joku profiiliin tekijästä. Joskus ihmisellä ei ole todistajia tai todisteita missä ollut tekohetkellä ja hänen mahdollistaminen tekoon josta on faktoja.
Voi kummaltakin puolelta siis "kerätä + tai - kun asettelee henkilöä tehtyyn tekoon.
(toivottavasti ymmärretty mitä tarkoitin)
MrEhtivä

Jasonnn kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 11:21 pm
MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 10:58 pm Joo, ei kenelläkään täällä ole todistustaakkaa. Todistustaakkaa ei myöskään ole teorioiden esittäjällä.

Heti tapauksen jälkeen tänne kommentoi joku viereisessä talossa asunut ja hänellä olisi varmasti ollut näkökulmia ja kokemuksia alueesta/asukkaista. Nyt tainnut hänen viestit poistettu ja muutenkin hän ei ole sen lähipäivien jälkeen kommentoinut tänne asiaa...

Tainnut poliisi kieltää kommentoinnin kun asukkaita haastatellut?
Hyvin mahdollista ettei Poliisi halua yleiseen tietoon, väärää tietoa tai likaa oikeaa tietoa.
Tiedoilla voidaan todentaa mahdollisia tekijöitä, eikä liiallinen tietojen "vuotaminen" julkisuuteen ole jutulle hyväksi.

Olisi hyvä todellakin kuulla myrtsiläisiltä ajatuksia asiaan ja huhuja.

Itse olen paikalla käynyt. Pitäisi kyllä vielä paremmin paikat katsastaa joskus.
Tiedän sen verran.. ainakin osalle alueella liikkuville ja varmasti asuville, teko on tuonut pelkotiloja elämään.
Melkein 2 vuotta tapahtumista, tekijää ei ole saatu kiinni. Ihmiset haluaa "unohtaa" asian, on liian lähellä omaa elämää. Uudelleen asian läpikäynti esim täällä, voisi avata näitä pelkotiloja.
MrEhtivä

Jasonnn kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 9:49 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 8:35 pm Totta kai lähtökohtaisesti KRP on yksittäisiä foorum-hörhöjä uskottavampi, mutta teon ajoittaminen uhrin syntymäpäivään on erikoinen sattuma, jos on sattuma lainkaan.

Mielestäni tämä exän nyxä -jauhanta on turhaa skeidaa. Heikentää ketjun luettavuutta.
Minusta tuo on selkeä viite siitä että teko on suunniteltu, uhri tuntenut tekijän, tekijän toiminta ennen tekoa, hyökkäyksen yllätyksellisyys, tekijän huomaamaton saapuminen ja poistuminen alueelta, tekijän mitään sanomaton vaatetus ja raivokas tekotapa.

Nämä kaikki voi olla selkeitä viitteitä suunnitelmallisuudesta ja ennakkoyhteydestä. Liikaa ns. sattumia yhteen tekoon minusta.

(tämä vain oma mielipide)

Oma mielipide tekijästä ja todennäköisin ylimpänä:

1. tekijä tunsi uhrin ja teko oli suunniteltu
2. tekijä ei tuntenut uhria, mutta teko on suunniteltu ja uhri valikoitui sopivuutensa puolesta uhriksi
3. satunnainen hörhö eikä tekijä tuntenut uhria
4. tekijä tunsi uhrin, teko oli suunniteltu, mutta motiivi voi olla kosto uhrin lähipiirille.

Nosta tässä vielä esille että kun aiemmin ei ole tätä vissiin sen tarkemmin pohdittu mutta mitä jos teko oli kosto uhrin lähipiirille?
Hemmetin hyvä nosto! "Nosta tässä vielä esille että kun aiemmin ei ole tätä vissiin sen tarkemmin pohdittu mutta mitä jos teko oli kosto uhrin lähipiirille?"
MrEhtivä

Korpisoturi kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 11:23 pm "Oma ennakko luulo ja käsitys on

Ihminen joka syyllistyy johonkin kiellettyyn vahingossa.
-Ilmoittaa omasta teosta itse
-Kertoo asiasta läheisilleen ja ehkä joskus kavereille

Ihminen joka syyllistyy johonkin kiellettyyn tarkoituksella.
-Yrittää salata tekonsa kaikilta
-Saattaa kertoa vain kaikkeen läheisimmille ihmisille jotka eivät halua tekijän"

Minulla on se käsitys, että poliisin tietolähdetoiminta pohjaa lopulta pääasiallisesti siihen, että pikkunilkit toisaalta kehuskelevat teoillaan ja toisaalta ihmisellä on tarve kertoa muille vaikeista ja isoista asioista.
Olen samaa mieltä ja toivon tekijän tai asiasta tietävän "puhuvan ohi suunsa" tai muuten haluaa asian pois omaltatunnoltaan. (epäilen kuitenkin, 2 vuotta jo kulunut)
Picaro
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Picaro »

MrEhtivä kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 11:44 pm
Hemmetin hyvä nosto! "Nosta tässä vielä esille että kun aiemmin ei ole tätä vissiin sen tarkemmin pohdittu mutta mitä jos teko oli kosto uhrin lähipiirille?"
Selittäisi ainakin sen miksi lähipiiri on ollut niin hiljaa ja pysytellyt pois julkisuudesta.
J. D. Vance kuvaili Suomea "pahaksi sosialistivaltioksi" ja kertoi että "suomalaisten veronmaksajien rahat menevät pääasiassa sosiaalitukien maksamiseen ja maahanmuuttajien elättämiseen."
Korpisoturi
Perry Mason

Picaro kirjoitti: La Elo 17, 2024 12:16 am
Selittäisi ainakin sen miksi lähipiiri on ollut niin hiljaa ja pysytellyt pois julkisuudesta.
Sitten se viittaisi ulkomaalaisiin tekijöihin/tekijään. Suomessa erittäin harvoin edes kovan luokan järjestäytynyt rikollisuus kostaa lähipiirille.

Uhrin vanhemmat sekaantuneet meksikolaisen kartellin toimintaan? Vihastuttaneet Venäjän mafiosoja?
MrEhtivä

Kosto, kunnia-murha jossa teko kohdistetaan koko perhettä tai jopa koko sukua kohtaan.

Hemmetin "herkullinen" spekulaation kohde! Myös ihan mahdollista.

Otetaan tähän yksi tositapaus, joka oli kosto. Tapaukseen ei liity kuolemaa mutta kosto kuitenkin ja avaa hieman miten joissakin ihmisryhmissä toimitaan joskus.

Tämän ihmisryhmän edustajia asuu ympäri maailmaa, paljon myös Suomessa. (en halua syyllistää koko ihmisryhmää, myös heistä suurinosa on kunnon kansalaisia)

Eräästä yrityksestä jätettiin palauttamatta vuokra-auto, eli anastettiin vuokra-ajan jälkeen.
Vuokra-auto löytyi Keski-Suomesta myöhemmin ja yritys laittoi anastaneet henkilöt viranomaisten kautta vastuuseen teostaan.

Myöhemmin tämä perhe anasti samasta yrityksestä taas vuokra-auton. Rikkoivat autosta ikkunoita ja hylkäsivät auton Myyrmäkeen. Auton hylkääminen Myyrmäkeen oli suunniteltua ja eräs sivullinen huomasi varastetun auton, tämä saattoi vaikuttaa myös nopeaan hylkäämiseen.
Varastetun auton kuljettajaa odotti toinen henkilö toisella autolla jolla kumpikin poistui paikalta.

Tämä oli kostona tehty vuokra-yritystä kohtaan, koska olivat saattaneet edellisen varkauden tekijät vastuuseen. (tarina on tosi)

Tämä on kaukana mitä postinjakajalle tapahtui, mutta...

Tämä ihmisryhmä (oma olettamus ja käsitys) ja varmasti on muitakin ihmisryhmiä ja perheitä jotka voivat tehdä kostoja, kunnia-murhia yllättävän pienestäkin asiasta. Todellakin tässäkin tapauksessa voisi olla kosto tai kunnia-murha uhria/uhrin perhettä kohtaan.

Edellä mainitussa ihmisryhmässä, on vielä tänäkin päivänä käytössä..
Perheestä ulos sulkemista, suvusta ulos sulkemista tai kokonaan ajetaan/pakotetaan ulos samasta kaupungista tai jopa samasta maasta.

Näillä perusteilla ei olisi yhtään mahdoton ajatus, "sukset mennyt niin ristiin" päätetty pahoinpidellä entuudestaan tunnettu perheen jäsen" tai jopa päätetty tappaa. Kuolema on voinut olla myös tosiaan "vahinko", hyökkääjä raivoissaan hakkasi, eikä siinä mielentilassa tajunnut tappavansa/murhaavansa postinjakajan.

Hyökkääjä tunsi ja tiesi tytön, eikä tarvinnut siihen tunnistukseen postinjakajan vaatteita.
(Myyrmäessä ja lähialueella asuu kyseisen ihmisryhmän jäseniä paljon) Pois-suljettua ei tässä tapauksessa olisi jos kostaja(t) tullut pidemmältäkin suorittamaan koston/kunnia-murhan (jopa todennäköisempää, vaikeampi tunnistaa ja jäädä kiinni. Oliko pako-auto odottamassa kulman takana?)

Silkkaa spekulaatiota tapahtumaketjusta mutta alussa kerrottu tapaus on tosi.
MrEhtivä

Picaro kirjoitti: La Elo 17, 2024 12:16 am
Näin on
Vastaa Viestiin