Skuuttien törmäys Espoossa 15.8.2024

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Re: Skuuttien törmäys Espoon Leppävaarassa 15.8.2024 - yksi henkilö kuoli, törmääjä tavoitettu

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Knobster kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 11:49 am Ilmoittautui itse. Tämän vuoksi oletan että omatuntoa kolkutti tai sitten vanhemmat rehellisinä ihmisinä patistivat teininsä kyttikselle kun kerran kuvasta pentunsa tunnistuvat. Veikkaan jälkimmäistä.
Luulen kuitenkin, että tuo kuvan julkistaminen vaikutti "pikkuisen" asiaan? Kyllähän tutut tuon kaverin tunnistivat noista kuvista.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Staff Meeting
Martin Riggs

Re: Skuuttien törmäys Espoon Leppävaarassa 15.8.2024 - yksi henkilö kuoli, törmääjä karkasi

Viesti Kirjoittaja Staff Meeting »

*pltmtxtvp*tm
JudgeCooper
Sofia Karppi

Re: Skuuttien törmäys Espoon Leppävaarassa 15.8.2024 - yksi henkilö kuoli, törmääjä tavoitettu

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

Tappaja ja syyllinen ilmoittautui luonnollisesti syystä, etteivät vanhempansa halunneet ratsiaa kotoluolaan.
Empiiriset havainnot pääkaupunkiseudulta osoittavat kielivähemmistöjen (toistaiseksi) osaavan skuuttailla kielienemmistöä paremmin. Ainakin jos mittareina käytetään montako teiniä/lasta skuutin kyytiin kerralla mahtuu ja voiko etummainen ajaessaan samaan aikaan tekstailla. Itse suvaitsen menoa ehdoilla, etteivät missään olosuhteissa häiritse kulkuani, eivätkä ketään ulkopuolista vahingoita. Kannatan kypärän käyttämättömyyspakkoa.
Välinpitämättömyys on valinta.
B€st
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja B€st »

Ottamatta kantaa caseen, niin aina toivon skuuttisanan käyttäjän saavan vasarasta päähänsä.
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

vanhellsing kirjoitti: Su Elo 18, 2024 12:31 pm
aumari kirjoitti: Su Elo 18, 2024 12:25 pm
JanitaSlim kirjoitti: Su Elo 18, 2024 11:02 am [quote=Rhietala post_id=1677880 time=1723959106

...

Ehkä joka kymmenes pyöräilijä ilmoittaa kellolla, että terve olisin menossa ohi, että tämä ei vaadi sinulta toimenpiteitä, mutta elä käänny eteen.
Olen huomannut, että kaikissa pyörissä ei ole ns. pirikelloa valmiina, eikä kaikki viitsi sitä itse hommata. Tai jos semmoinen on, niin sitä ei käytetä.
Aika huvittavaa ollut huomata, miten kaikki eivät pidä siitä kun ilmoitan pirikellolla olevani tulossa takaa. Ottavat sen jonkinlaisena käskynä (pois tieltä!) vaikka tarkoitus on estää vahinkoja.
Myönnän että ainakin mua joskus vituttaa ne kellon soittajat kun kävellen olen liikenteessä, häiritsevä ääni ja usein tarpeeton jos kävelen tienreunaa niin pääsevät turvallisesti ohi ilman kellon soittamistakin, joissakin tilanteissa ihan loogista on käyttää sitä. Käskynä nyt en sitä ota, päinvastoin, en ainakaan väistele jos joku kävelyretkeäni häiritsee turhaan.

EDIT: Ja usein rimpauttavat siinä korvan juuressa, jolloin en enään kerkisikään väistää.
Itse kyllä rimpautan kauempana takana, että edelläkulkijat ehtivät siirtyä reunemmaksi ja ehkä vilkaista taakseen. Yleensä silloin rimpautan jos on rinnakkain kävelijöitä ja varsinkin jos lapsia. Joskus saatan nostaa kättää.
Psykopaatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Leppävaara, joku sähköitkupotku-härveli, vakava liikenneonnettomuus, pakeneminen. Nämä sanat kaikki kun yhdistyy samassa uutisessa, on hyvin korkea todennäköisyys sille, että toinen osapuoli on henkilö, joka tulee Lähi-Idästä taikka Afrikasta. Ei siinä pitkään sitten mennyt, kun mediassa alkoi leviämään kuvia varsin ruskettuneesta kaverista. Kun ottaa huomioon faktat, minkälaisilla älykkyysosamäärällä nämä liikkuvat ihmisten keskuudessa, lopputuloksena on sitten valitettavasti tämä. Tilastoissa varmasti korostuu selvä yliedustus, kuten kaikissa muissakin tilastoissa, johtuen juurikin tästä matalasta älykkyysosamäärästä, joka tulee geeniperimänä.
jasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jasso »

Psykopaatti kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 2:43 pm Leppävaara, joku sähköitkupotku-härveli, vakava liikenneonnettomuus, pakeneminen. Nämä sanat kaikki kun yhdistyy samassa uutisessa, on hyvin korkea todennäköisyys sille, että toinen osapuoli on henkilö, joka tulee Lähi-Idästä taikka Afrikasta.
Luulen, että pakeneminen johtui siitä korkeasti koulutetulla, luultavasti insinöörillä oli kiire töihin. Kolmen työpäivän jälkeen korkeasti koulutettu, luultavasti insinööri vasta muisti tapahtuman ja ilmoittautui itse poliisille, koska hänelle tuli huono omatunto.
Mitä tästä opimme, lisää korkeasti koulutettuja, luultavasti insinöörejä vaan tänne. Meillä on tilaa ja rahaa ja kaikki muut asiaan kuuluvat oksennukset tähän loppuun.
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Sipi kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 12:16 pm
Knobster kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 11:49 am ^

Ilmoittautui itse. Tämän vuoksi oletan että omatuntoa kolkutti tai sitten vanhemmat rehellisinä ihmisinä patistivat teininsä kyttikselle kun kerran kuvasta pentunsa tunnistuvat. Veikkaan jälkimmäistä.
Ahaa, okei. Tämä meni multa ohi. Hyvä, että ilmoittautui, oli syy sitten mikä hyvänsä.

Mietin vaan, että jos kuva olisi ollut epäselvä ja tekijää olisi vaikeaa tunnistaa, olisiko koskaan tunnustanut? Pontimena saattoi tosiaan olla se, että kuva oli niin selkeä eikä sitä oikein voinut paeta tai kiistää.
Jep. Samaa mietin. Mahdollisesti ei olisi. Teinit tosin ovat omituisia...
Sverdlov
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Teini???
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
Järki Käteinen
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Järki Käteinen »

*poistettu trolliviesti*tm
Sussu-77
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Sussu-77 »

Sverdlov kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 3:39 pmTeini???

Tulee englannin sanasta teenage joka taas tulee englanninkielen toisella kymmenellä olevista lukusanoista.
13 thirteen
14 fourteen
15 fifteen
16 sixteen
17 seventeen
18 eighteen
19 nineteen

Poliisin mukaan tekijä on alaikäinen mutta rikosoikeudellisesti vastuussa eli hän on täyttänyt 15 muttei kahdeksaatoista.
Tupla
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tupla »

jasso kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 3:33 pm ...

Luulen, että pakeneminen johtui siitä korkeasti koulutetulla, luultavasti insinöörillä oli kiire töihin. Kolmen työpäivän jälkeen korkeasti koulutettu, luultavasti insinööri vasta muisti tapahtuman ja ilmoittautui itse poliisille, koska hänelle tuli huono omatunto.
Mitä tästä opimme, lisää korkeasti koulutettuja, luultavasti insinöörejä vaan tänne. Meillä on tilaa ja rahaa ja kaikki muut asiaan kuuluvat oksennukset tähän loppuun.
Jaaha.

Sisälukutaito ja tarkkaavaisuus. Kts edeltävä sivu.

Naurunalaisiksi joutuivat kaikki kehitysmaalais- ja omaksuttu mentaliteetti- sekä insinööriöyhötykset :lol:
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Espoon skuuttiturmapaikalla koskettava kynttilä: ”Isi”

Tänään klo 13:00

Espoon Leppävaarassa tapahtuneen sähköpotkulautaonnettomuuden turmapaikalle on tuotu viikonloppuna kynttilöitä ja kukkia turmassa kuolleen muistolle.

Yhdessä kynttilässä on kaksi sydäntä ja siinä lukee ”isi”.

Onnettomuus tapahtui torstai-iltana 15. elokuuta. Onnettomuuden uhri, vanhempi mies, oli ylittämässä suojatietä sähköpotkulaudalla, kun nuori sähköpotkulautailija törmäsi häneen kovalla vauhdilla.

Mies sai vakavia vammoja ja menehtyi myöhemmin sairaalassa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2120 ... 4f245359e7
Solehmaine
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Solehmaine »

Täs ois kyllä hyvät perusteet palauttaa tää kundi sinne kotikamaralle. Tuomio yms tästä niin ei salettiin tuu olee mitään muuta kuin harmia vaan täälläpäin jatkossa.
Vastaa Viestiin