Nasujaiset Espoossa - etikkaa silmiin, kananmunapommitusta, seksiasentoja ja nokkospiiskaa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
tuulituu
Martin Beck

Re: Lukion ekaluokkalaisia pakotettiin seksiasentoihin Espoossa - etikkaa silmiin, kananmunapommitusta ja nokkospiiskaa

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

damfin kirjoitti: To Elo 22, 2024 8:03 am
Pääkaupunkiseudun lukioissa uudet opiskelijat toivotetaan usein yhä tervetulleeksi nöyryyttämällä. Poliisi pohtii, miksi kiusaamiseen suhtaudutaan nasujaisissa sallivasti, vaikka se muualla tuomitaan.
Kyseessä on siis tapahtuma jossa perinteisesti ja yleisesti tapahtuu nöyryyttämistä ja "kiusaamista" ja sinne ei siis ainakaan nykyisin pakoteta ketään vaan kutsutaan, joten miksi tuo pitäisi tuomita jos osallistujat mitä todennäköisimmin ovat aivan tietoisia siitä mihin ovat vapaaehtoisesti osallistumassa mutta itkevät sitten kun huomaavat että eivät tykänneetkään vaikka itse luulivat leikin kestävänsä.
Jos vanhempien opiskelijoiden käskyjä ei totellut, kasteltiin opiskelija etikalla.

Opiskelijoita heiteltiin raaoilla ja keitetyillä kananmunilla. Ylen haastattelemien nuorten mukaan tilanteista pois pyrkineitä henkilöitä heitettiin kohdennetusti kananmunilla ja etikalla.
Tuosta nyt ainakin saa sen käsityksen että etikalla "ampumista" ja keitetyillä kananmunilla heittämistä siis kohdennettiin niihin jotka yrittivät luovuttaa kesken kaiken sen mihin olivat vapaaehtoisesti osallistuneet.
Vapaaehtoinen osallistuminen minun oikeustajuni mukaan on sellainen, josta saa myös halutessaan poistua ilman, että joutuu väkivallan kohteeksi.

Kai näissä on kyse jostain aivojen kypsymättömyydestä vielä. Minun ei ole koskaan nuorempanakaan tosin tarvinnut alistaa ja liata toisia ihmisiä, en ymmärrä ollenkaan miten jotkut tuollaista tekevät.

Lisäksi näille "vapaaehtoisesti" sinne menijöillehän ei oltu kerrottu mitä siellä tapahtuu.
jasso
Andy Sipowich NYPD

Re: Nasujaiset Espoossa - etikkaa silmiin, kananmunapommitusta, seksiasentoja ja nokkospiiskaa

Viesti Kirjoittaja jasso »

Mitä menevät tuollaisiin idioottien järjestämiin idioottitapahtumiin. Ja vielä ammutaan etikkaa silmiin... Ei siinä paljoa Espoossa taas järki päätä pakota.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Re: Nasujaiset Espoossa - etikkaa silmiin, kananmunapommitusta, seksiasentoja ja nokkospiiskaa

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

On tämäkin taas. Kaikenlaisia rituaaleja on opiskelijoilla ollut kautta maailmansivu ja nyt noussut melkoinen äläkkä siitä, että vapaaehtoisesti paikalle saapuneita heitellään kananmunilla. Johan sitä pikkulapset lumisodassa heittävät palloilla vielä pakenevienkin perään.

On se jännä, kun oikeasta katuväkivallasta sen nykymuotoineen ei kirjoitella yhtä raflaavasti...
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
ASierra
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Elo 22, 2024 2:14 pm On tämäkin taas. Kaikenlaisia rituaaleja on opiskelijoilla ollut kautta maailmansivu ja nyt noussut melkoinen äläkkä siitä, että vapaaehtoisesti paikalle saapuneita heitellään kananmunilla. Johan sitä pikkulapset lumisodassa heittävät palloilla vielä pakenevienkin perään.

On se jännä, kun oikeasta katuväkivallasta sen nykymuotoineen ei kirjoitella yhtä raflaavasti...
Se on suvakille helpompaa ja täysin agendan mukaista puuttua tällaisiin vapaaehtoisiin asioihin ja lakaista maton alla oikeat ongelmat.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Tenderloin
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tenderloin »

Jos kokee sosiaalisen paineen niin kovaksi että osallistuu noihin kinkereihin vasten tahtoaan ansaitseekin tulla kieritellyksi tervassa ja höyhenissä. Jos taas menee puhtaasti omasta halustaan on ihan turha uhriutua kun pelin henki on kyllä selvillä alusta asti.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Re: Lukion ekaluokkalaisia pakotettiin seksiasentoihin Espoossa - etikkaa silmiin, kananmunapommitusta ja nokkospiiskaa

Viesti Kirjoittaja damfin »

tuulituu kirjoitti: To Elo 22, 2024 1:59 pm Vapaaehtoinen osallistuminen minun oikeustajuni mukaan on sellainen, josta saa myös halutessaan poistua ilman, että joutuu väkivallan kohteeksi.

Kai näissä on kyse jostain aivojen kypsymättömyydestä vielä. Minun ei ole koskaan nuorempanakaan tosin tarvinnut alistaa ja liata toisia ihmisiä, en ymmärrä ollenkaan miten jotkut tuollaista tekevät.

Lisäksi näille "vapaaehtoisesti" sinne menijöillehän ei oltu kerrottu mitä siellä tapahtuu.
Kannattaisi ehkä unohtaa se lukioon pyrkiminen kokonaan jos ei siihen ikään mennessä ole oppinut lukemaan edes uutisia ja kirjoituksia näistä nasujaisista, itse en ole edes lukiota käynyt mutta silti en ole välttynyt törmäämästä uutisiin siitä mitä noissa nasujaisissa tapahtuu, niin on kyllä melko käsittämätöntä jos joku lukioon hakeutunut ei ole tietoinen siitä mitä siellä yleensä tapahtuu :roll:

Ja toki, kaikesta pitää saada poistua ilman että joutuu väkivallan kohteeksi, mutta en minä nyt vielä ihan väkivallaksi kutsuisi jotain kananmunilla heittämistä ja etikan roiskimista, varsinkaan tuollaisessa yhteydessä.

En itsekkään osallistuisi tuollaiseen toimintaan, en kumpanakaan osapuolena, enkä ymmärrä miksi noihin pitää osallistua, todennäköisesti näyttämisen halusta, eli halusta näyttää kestävänsä leikin, mutta en kyllä sitten ymmärrä sitäkään että jos menee tietoisesti osallistumaan niin jättää leikin kesken ja sen lisäksi vielä menee julkisesti itkemään ja valittamaan miten ilkeästi siellä kohdeltiin.
Tessu
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Outoja on perinteet empä ole ikinä kuullukkaan?
No onneksi tulee uusiaperinteitä,kouluampumisiahan voidaan jo sellaisena pitää ja jos koulunkäynti on edellä mainitun kaltaista nykysin niin taitaa ammuskelut vaan lisääntyä?
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Sarjahurmaaja kirjoitti: To Elo 22, 2024 1:28 pm Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisesta. Lienee joku PK-seudun tai isompien kaupunkien juttu sillä ei mun käpykyläni lukiossa tämmöisiä rituaaleja ollut.
Eikä minun, ja hyvä niin. Nuoruuteni 90-luku... Ja käpykylä.

Oliko tämä 'nöyryytysnasujainen' kaikkien Espoon lukioiden yhteistapahtuma? Vai tapahtui pelkästään yhdessä lukiossa? Olisi mielenkiintoista tietää, minkä tyyppisestä lukiosta oli kyse; tai ylipäänsä miten Espoon alueen lukiot sijoittuvat valtakunnallisesti?

Taisivat Kummelit olla oikeassa vitsaillessaan 'tukiosta'.

JK. Itselleni vissiin pahin nöyryytys tukioaikana oli laajan fysiikan tunnilla, kun kaksi bestistäni olivat löytäneet jostain mulkunmuotoisen karahkan, ja piilossa kaappien takana työnsivät sitä esiin, ja tirskuen kähisivät 'Onko Jormaa näkynyt'. Piirtynyt poikamiesope-Jorma kiristi kravattiaan, jäätyi paikalleen ja tuijotti kysyvästi minua, joka yritin pidätellä räjähtämistä nauruun. Taisi mennä Jormalla sitten Newtonint ja Pascalit sekaisin. Jorma, jolta kysyttiin, meinaako hän vetää vappuna [perseet] olalle, vastasi, että korkeintaan kravatin olalle - demosi senkin.

Tuollaista oli 'koulukiusaaminen' lukioissa vielä 90-luvulla. No
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Itse kirjoitin ylioppilaaksi jo neljännesvuosisata sitten, ja samanlaista paskaa nuo silloinkin olivat. Omana abivuonna kävin sanomassakin pahiten överiksi vetäneelle nasuttajalle, että nyt saatana riittää jo, kun se oli pistänyt niitä nasuja riviin seinää vasten ("jostain syystä" kaikki isotissisiä tyttöjä :roll: ), läpsi niitä naamalle ja ruiskutti ketsuppipullosta jotain liejua niiden suuhun. Muistan että vitutti entistäkin rankemmin se, että opettajat eivät siihen puuttuneet millään lailla, järjestyksenpito oli ulkoistettu ihan täysin meille abeille. Sekin nimittäin kuului kyseisen lukion perinteisiin, että kun abi käski että nyt loppuu, niin homman oli myös loputtava. Opettajien duunihan se olisi ollut.

Oli siellä hauskojakin perinteitä, kuten jokavuotinen vesisota naapurilukion kanssa. Siinä kuitenkin ammuttiin pelkästään vettä, osallistujat olivat kaikilta vuosikursseilta ja ketään ei siihen painostettu. Yhtenä vuonna tehtiin "itsemurhaisku" sinne naapurilukion pihalle, kun kuultiin, että niillä on siellä muutama iso saavi, josta käyvät täyttämässä vesipyssynsä ja astiansa. Rynnittiin sinne porukalla, kaadettiin saavit maahan ja palattiin omille linjoille uitettuina koirina, mutta juhlittuina sankareina. :D
Rutisija
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Rutisija »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Elo 22, 2024 12:37 pm
vanhellsing kirjoitti: To Elo 22, 2024 12:02 pm Siitä voi saada vain nolon tyypin maineen jota on helppo alistaa ja kiusata.
Itse taas luulen, että juuri sitä nössön mainetta halutaan välttää osallistumalla noihin tapahtumiin.
Näinpä. Meillä ysärillä nuo järjestettiin nimellä "mopodisco" ihan koulun tiloissa seiskaluokkalaisille. Ysit siis järjestivät, pari opettajaa "valvomassa". Kaikkien paikalle saapuneiden nimet kirjoitettiin lapuille ja sitten pitkin iltaa vedettiin pervoihin leikkeihin osallistujia kun ysit nauroi ja pilkkasi ja opettajat katsoi vierestä.

Leikkeinä oli esim sellainen, että pojat seisoi rivissä kurkku jalkojen välissä ja tyttöjen piti syödä se mahdollisimman nopeasti. Tai että tyttö makaa lattialla näkkileipä suussa ja poika punnertaa hänen päällää syöden näkkileipää. Tai kortsun pukeminen banaanille silmät sidottuna niin että pojat piti banaania jalkojen välissä. Siis 13-vuotiaat!!

En edelleenkään tänä päivänä ymmärrä miten ihmeessä tuo sallittiin ja vielä koulun tiloissa.

Ja tosiaan pakko oli mennä, koska siellä pidettiin tarkkaa kirjaa niistä seiskaluokkalaisista jotka mopodiscon skippasivat ja niitä kiusattiin armottomasti. Esim. Reppuja täytettiin partavaahdolla, kaappien sisään heitettiin silliä, takit sotkettiin huulipunalla jne.
Rutisija
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Rutisija »

K9Wifey kirjoitti: To Elo 22, 2024 3:08 pm
Sarjahurmaaja kirjoitti: To Elo 22, 2024 1:28 pm Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisesta. Lienee joku PK-seudun tai isompien kaupunkien juttu sillä ei mun käpykyläni lukiossa tämmöisiä rituaaleja ollut.
Eikä minun, ja hyvä niin. Nuoruuteni 90-luku... Ja käpykylä.

Oliko tämä 'nöyryytysnasujainen' kaikkien Espoon lukioiden yhteistapahtuma? Vai tapahtui pelkästään yhdessä lukiossa? Olisi mielenkiintoista tietää, minkä tyyppisestä lukiosta oli kyse; tai ylipäänsä miten Espoon alueen lukiot sijoittuvat valtakunnallisesti?

Taisivat Kummelit olla oikeassa vitsaillessaan 'tukiosta'.

JK. Itselleni vissiin pahin nöyryytys tukioaikana oli laajan fysiikan tunnilla, kun kaksi bestistäni olivat löytäneet jostain mulkunmuotoisen karahkan, ja piilossa kaappien takana työnsivät sitä esiin, ja tirskuen kähisivät 'Onko Jormaa näkynyt'. Piirtynyt poikamiesope-Jorma kiristi kravattiaan, jäätyi paikalleen ja tuijotti kysyvästi minua, joka yritin pidätellä räjähtämistä nauruun. Taisi mennä Jormalla sitten Newtonint ja Pascalit sekaisin. Jorma, jolta kysyttiin, meinaako hän vetää vappuna [perseet] olalle, vastasi, että korkeintaan kravatin olalle - demosi senkin.

Tuollaista oli 'koulukiusaaminen' lukioissa vielä 90-luvulla. No
Kyseessä Matinkylän lukio, eli olivat ns. kaukana kotoa koska nasujaiset pidettiin Klobbenin uimarannalla kolmen metropysäkin päässä eikä esim omalla Matinkylän rannalla. Ehkä juuri ettei omat vanhemmat saa kiinni. Matinkylän lukio on suht uusi, taidepainotteinen ellen väärin muista. Ei mitenkään huippulukio kuitenkaan.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Vanhemmat opiskelijat alistivat ensiluokkalaisia pakottamalla heidät polvilleen meriveteen. Vedessä heidät komennettiin etsimään pari ja menemään erilaisiin seksiasentoihin.

Yksi kaverini valitsi parikseen toisen tytön. Häntä haukuttiin ”vitun läskiksi huoraksi” ja ”ei tätä pitänyt tehdä tytön kanssa vaan tyttö-poikaparina”. Hänet laitettiin tekemään asentoja tuntemattoman pojan kanssa, kertoo yksi nasujaisiin osallistunut.
No ei tämä kyllä tervettä ole.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
NeroKatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

Viime vuonna oli aivan sama juttu. Näistä uutisoidaan joka ikinen syksy, mutta perinne se kuin jatkuu :(
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
Mukava valkku
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

Rutisija kirjoitti: To Elo 22, 2024 9:08 pm Kyseessä Matinkylän lukio, eli olivat ns. kaukana kotoa koska nasujaiset pidettiin Klobbenin uimarannalla kolmen metropysäkin päässä eikä esim omalla Matinkylän rannalla. Ehkä juuri ettei omat vanhemmat saa kiinni. Matinkylän lukio on suht uusi, taidepainotteinen ellen väärin muista. Ei mitenkään huippulukio kuitenkaan.
Matinkylän lukio on ihan uusi, vasta tänä vuonna toimintansa aloittanut koulu. Ei siellä voi olla perinteitä missään asiassa. Mistä lienee hommanneet kakkosluokkalaiset sinne?

Lainaustornia lyhennetty
-NILS-
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
aga
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja aga »

Tsadissa ja pk-seudulla on kyllä säälittävää porukkaa, onko tää matkittu jostain jenkeistä? Coolia vai?

Olin parikymmentä vuotta sitten lukiossa toisessa suuressa kaupungissa eikä silloin ollut mitään tällaista ja enkä ole kuullut että nykyäänkään siinä kaupungissa olisi näin naurettavia tai typeriä perinteitä. Pienemmällä paikkakunnalla olin ala-asteella ja siellä siirryttäessä yläasteelle peloteltiin paljon miten "mokkereita" eli seiskaluokkalaisia rääkätään mutta oikeasti mitään sellaista ei ollut vaan se oli vaan sellaista etukäteen pelottelua jonka huomasi sitten kun yläasteelle siirryttiin.
Vastaa Viestiin