Vapaaehtoinen osallistuminen minun oikeustajuni mukaan on sellainen, josta saa myös halutessaan poistua ilman, että joutuu väkivallan kohteeksi.damfin kirjoitti: To Elo 22, 2024 8:03 amKyseessä on siis tapahtuma jossa perinteisesti ja yleisesti tapahtuu nöyryyttämistä ja "kiusaamista" ja sinne ei siis ainakaan nykyisin pakoteta ketään vaan kutsutaan, joten miksi tuo pitäisi tuomita jos osallistujat mitä todennäköisimmin ovat aivan tietoisia siitä mihin ovat vapaaehtoisesti osallistumassa mutta itkevät sitten kun huomaavat että eivät tykänneetkään vaikka itse luulivat leikin kestävänsä.Pääkaupunkiseudun lukioissa uudet opiskelijat toivotetaan usein yhä tervetulleeksi nöyryyttämällä. Poliisi pohtii, miksi kiusaamiseen suhtaudutaan nasujaisissa sallivasti, vaikka se muualla tuomitaan.
Tuosta nyt ainakin saa sen käsityksen että etikalla "ampumista" ja keitetyillä kananmunilla heittämistä siis kohdennettiin niihin jotka yrittivät luovuttaa kesken kaiken sen mihin olivat vapaaehtoisesti osallistuneet.Jos vanhempien opiskelijoiden käskyjä ei totellut, kasteltiin opiskelija etikalla.
Opiskelijoita heiteltiin raaoilla ja keitetyillä kananmunilla. Ylen haastattelemien nuorten mukaan tilanteista pois pyrkineitä henkilöitä heitettiin kohdennetusti kananmunilla ja etikalla.
Kai näissä on kyse jostain aivojen kypsymättömyydestä vielä. Minun ei ole koskaan nuorempanakaan tosin tarvinnut alistaa ja liata toisia ihmisiä, en ymmärrä ollenkaan miten jotkut tuollaista tekevät.
Lisäksi näille "vapaaehtoisesti" sinne menijöillehän ei oltu kerrottu mitä siellä tapahtuu.