Elias Lönnrotin patsas töhrittiin Helsingissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
RL11/6
Watson itse

Re: Elias Lönnrotin patsas töhrittiin Helsingissä

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Minämies kirjoitti: Ma Elo 19, 2024 4:54 pm
RL11/6 kirjoitti: La Elo 17, 2024 12:24 pm Karjalaiset ovat ryssiä ja tämä omituisen näköinen sukusiitoksesta alkunsa saanut Elias vietti nuoruutensa mitä ilmeisemmin hyvin pederastisessa ympäristössä itseään myyden. Käytännössä hänen koko elämänsä oli yksi suuri perversio. Tästä johtuen hänen kirjoittama Kalevala on äärimmäisen rietas ja samalla Lönnrotille ominaisen sukurutsainen. Koko patsaan voisi myydä romumetallina ja niillä rahoilla ostaa kananuudeleita köyhille.
Jos sun kaltainen "mies" olisi mennyt Rautuun kutsumaan mun sukulaisia ryssiksi, niin voisin väittää, että et olisi tullut sieltä hengissä takaisin.
Kerro yksikin hyvä syy, miksi menisin jonnekin korpeen tapaamaan täysin sisäsiittoisia ja väkivaltaisia kännisiä ryssäapinoita?

Ehkä Horacio Quirogaa olisi kiinnostanut, minua ei.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
1101
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja 1101 »

Siksi Horacio Quiroga kirjautuukin historiaan, sinä et.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Poistettu tarpeettomat lainaukset
-NILS-

Vuoden 1945 toukokuussa tuli voimaan maanhankintalaki, jonka voimalla valtio lunasti (ryösti) karjalaisryssille maita ja mantuja omistukseen, oliko tämä oikein vai väärin, siitä haluan enemmän keskustella tämän asian yhteydessä.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Amnestia
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Amnestia »

Ullattaen tämänkin töhryn takaa löytyi pierunhajuinen venäläinen hybridivaikuttaja tai jopa kaksi. Jätetään omaan arvoonsa, eli nollaan.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010641710.html
Suomalaisille markkinoidaan ”Helsingin kaupungin” ja Venäjän kulttuuri­keskuksen yhteistä festivaalia – taustalla on tällainen temppu

”Suomalais-ugrilaisen Veresk-festivaalin” pitopaikaksi on ilmoitettu Itäkeskuksen kulttuurikeskus Stoa. Pito­ajan­kohta osuu päällekkäin Senaatintorilla lauantaina 24. elokuuta järjestettävän Ukrainan tukitapahtuman kanssa.
No justiinsa. Ihan varmasti puhdasta sattumaa, että ensin suodattamatonta ryssän propagandaa levittävä "karjalainen" "aktivistiryhmä" töhrii Helsingissä Lönnrotin patsaan ja heti perään käy ilmi, että suoraan Kremlin hallinnassa oleva kulttuuriyhdistys on järjestämässä Helsingissä "suomalais-ugrilaista festivaalia". :D

Eipä siinä, antaa ryssän pitää festarinsa. Kaikkien kolmen osallistujan mielestä varmasti hieno ja tarpeellinen tapahtuma.
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

viivahattu kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 5:55 pm https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010641710.html
Suomalaisille markkinoidaan ”Helsingin kaupungin” ja Venäjän kulttuuri­keskuksen yhteistä festivaalia – taustalla on tällainen temppu

”Suomalais-ugrilaisen Veresk-festivaalin” pitopaikaksi on ilmoitettu Itäkeskuksen kulttuurikeskus Stoa. Pito­ajan­kohta osuu päällekkäin Senaatintorilla lauantaina 24. elokuuta järjestettävän Ukrainan tukitapahtuman kanssa.
No justiinsa. Ihan varmasti puhdasta sattumaa, että ensin suodattamatonta ryssän propagandaa levittävä "karjalainen" "aktivistiryhmä" töhrii Helsingissä Lönnrotin patsaan ja heti perään käy ilmi, että suoraan Kremlin hallinnassa oleva kulttuuriyhdistys on järjestämässä Helsingissä "suomalais-ugrilaista festivaalia". :D

Eipä siinä, antaa ryssän pitää festarinsa. Kaikkien kolmen osallistujan mielestä varmasti hieno ja tarpeellinen tapahtuma.
Ja miten sattumaa voikin olla, että tämä tapahtuu alunperin juuri Venäjältä Suomeen tulleiden somalien Itäkeskuksessa.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Paikalla
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Kyllä tähän aikaan kuuluu ehdottomasti sellainen kollektiivinen ahdistuneisuus, jonka synnystä ja kohteesta ei ole niin tarkkaa, kunhan pääsee purkamaan mieltään. Sen voi tehdä maalaamalla patsaaseen, hakata porukalla pesäpallomailalla puistossa, kiinnittämällä itsensä kettingillä Mannerheimintien pylväisiin tai kiipeämällä korkeajännitetolppaan. Viesti jää kaikille täysin epäselväksi ja yhdentekeväksi, mutta pääasia on, että minä en voi hyvin, minua on loukattu, minulla on oikeus osoittaa mieltäni, minun identiteetilläni on merkitystä, minun ääneni puuttuu yhteiskunnasta ja minä olen juuri nyt saanut tarpeekseni.

Vittu kun olisi näille tarjolla välillä ihan oikeitakin ongelmia. Menisivät vaikka alkuun johonkin Keski-Afrikan valtioon pariksi vuodeksi lapsisotilaiksi, sieltä sitten filippiiniläiselle kaatopaikalle keräämään perheelle metalliromua nälän pitimiksi ja siitä sitten ihmiskaupan uhrina vaikka albanialaiseen bordelliin.

Ilmeisesti näillä töhrijöillä menee aivan liian hyvin, kun heillä on oikeasti mahdollisuus käyttää aikaansa tuollaiseen helvetin pelleilyyn. Kai he vielä asuvat Suomessa, käyttävät suomalaisia palveluita, etuuksia ja nauttivat suomalaisten vieraanvaraisuutta. Patsaiden töhrimisen sijaan voisivat käyttää aikaansa vaikka sen omasta mielestään oikean runokokoelman kirjoittamiseen ja katsoa, paljonko löytyy kiinnostusta.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Sipi kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 9:53 pm
Ei tässä ole mitkään pahaa oloaan purkavat angstiteinit nyt taustalla. Ensin ajattelin itsekin niin, kun tiedän pari tyyppiä, jotka ovat oikeasti tuosta paasanneet, että karjalaisten kulttuuri on varastettu ja Lönnrot on kolonialisti, siis ihan suomalaisia, mutta heti kuin tämän Rushkiemustun kokonaan englanniksi kirjoitetut manifestit lukaisin läpi, niin kyllä ne epäilykset hälvenivät nopeasti. Ryssän metkuja tämäkin on.
Paikalla
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

viivahattu kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 10:08 pm ...heti kuin tämän Rushkiemustun kokonaan englanniksi kirjoitetut manifestit lukaisin läpi, niin kyllä ne epäilykset hälvenivät nopeasti. Ryssän metkuja tämäkin on.
Okei, hyvä kun jaksoit lukea. Ei siis mitään uutta auringon alla.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

viivahattu kirjoitti: Su Elo 18, 2024 10:04 am
ABC kirjoitti: Su Elo 18, 2024 1:22 am
viivahattu kirjoitti: La Elo 17, 2024 12:13 am ^Paitsi että Kalevalan selkärangan muodostava sankariepiikka on syntynyt Lounais-Suomessa, josta se on arkeologisesti todennetun, Lounais-Suomesta Pohjanlahden rannikkoa ja etenkin Oulujoen vesistöä pitkin Vienanmeren rannoille suuntautuneen muuttoliikkeen seurauksena siirtynyt Vienan Karjalaan ja säilynyt siellä niukin naukin riittävän pitkään, että Lönnrot ja muutamat muut ehtivät ne laulut kirjoittaa muistiin ennen kuin viimeiset suusta korvaan ne lapsena oppineet ehtivät kuolla.
Itse asiassa suuri osa tuosta aineistosta on syntynyt jo silloin, kun kaikki itämerensuomen puhujat vielä asuivat Baltiassa, lähinnä nykyisen Viron alueella. Virolaisten Kalevipoegin myyttiaineistosta on noin 40% samaa kuin Kalevalan pohjana olevien runojen.
Kyllä, myyttinen aineisto on pitkälti samaa. Puhuinkin siitä 1800-luvulla jossain legendan ja myytin välimaastossa olleesta sankariepiikasta, joka muodostaa Kalevalan tunnetuimmat osat Sammon ryöstöineen jne. Siitä vallitsee nykyisin jo laaja konsensus, että ne runot syntyivät vuoden 1000 paikkeilla Lounais-Suomessa, joka oli tuolloin nykyisen Suomen ylivoimaisesti tiheimmin asuttu alue. Ne ovat oletettavasti olleet alunperin viikinkiaikaisten ryöstö- ja kaupparetkien tapahtumia kertovia tarinoita, joihin on yli 800 vuoden aikana sekoittunut runsaasti myyttistä ainesta.
Juu, sankariepiikka on viikinkiajalta. Mutta jumaluusmyyttiaines sisältää niin paljon balttien kanssa yhteistä mytologiaa, että sen täytyy olla paljon vanhempaa. Kun nyt aiheeseen päästiin, niin itse näen asian siten, että sankarimyyttien tenho on saanut viikinkiajalla itämerensuomalaiset ottamaan sankarimyytit osaksi jumaluustarustonsa myyttejä, eli vanhemmat uskonnolliset myytit ovat menneet sekaisin Itämeren alueella liikkuneiden sankaritarujen kanssa. Harmi, ettei Siikala ehtinyt kirjoittaa tästä kovin paljoa; Itämerensuomalaisten mytologian lopussahan hahmotellaan historiallista kehitystä, mutta ainakin itselle jäi tunne, että paljon olisi vielä selvitettävää.
Every ship must sail a world.
1101
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja 1101 »

viivahattu kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 10:08 pm
Sipi kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 9:53 pm
Ei tässä ole mitkään pahaa oloaan purkavat angstiteinit nyt taustalla. Ensin ajattelin itsekin niin, kun tiedän pari tyyppiä, jotka ovat oikeasti tuosta paasanneet, että karjalaisten kulttuuri on varastettu ja Lönnrot on kolonialisti, siis ihan suomalaisia, mutta heti kuin tämän Rushkiemustun kokonaan englanniksi kirjoitetut manifestit lukaisin läpi, niin kyllä ne epäilykset hälvenivät nopeasti. Ryssän metkuja tämäkin on.
Pyhä Vladimir Kiovalainen II:n syntymisen ehkäisy sentään onnistui.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

RL11/6 kirjoitti: Ti Elo 20, 2024 3:22 am Poistettu tarpeettomat lainaukset
-NILS-

Vuoden 1945 toukokuussa tuli voimaan maanhankintalaki, jonka voimalla valtio lunasti (ryösti) karjalaisryssille maita ja mantuja omistukseen, oliko tämä oikein vai väärin, siitä haluan enemmän keskustella tämän asian yhteydessä.
Nohh nohh... että oikein niinku ryssille?

*pltmtxtvp*tm

En ota kantaa kyseisiin maanluovutuksiin karjalaisille sen jälkeen kun Suomi oli joutunut luovuttamaan karjalaisten asuttaman Karjalan ryssille. Vaan eipä niitä ryssiä tainnut evakoiden joukossa olla ainuttakaan.

*pltmtxtvp*tm

Edit// typo
X X X X X
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Jatkot aiheesta Lautamiehissä. Pidetään keskustelu patsaan töhrimisessä.
-NILS-
X X X X X
Vastaa Viestiin