Onhan näistä ollut oikeudessa vääntöä ja eivät siellä nekään tiedä, joten tapauskohtaisesti mennään.Villeri kirjoitti: To Elo 29, 2024 6:53 pm Ihan mielenkiinnosta: Kuinka pitkään mielestäsi tappojen välillä voi pitää taukoa, että siirrytään kiivastuksesta harkintaan, taposta murhaan?
Tässä Pitäjänmäen jutussa vääntöä tappo vai murha. Kuten täällä jo mainittiin, niin mustalaisämmät esiintyvät oikeudessa - toinen paikalla, toinen vankilasta - autuaan tietämättöminä ja tietysti loiventavat tapahtunutta omaksi parhaakseen, mutta myös pääsyytetyn eduksi ja ikään kuin korostavat uhrin mustasukkaisuutta ja pääsyytetylle tekemää kiusaa.
- Tämä tietty heidän oman turvallisuutensa vuoksi, kuin myös se, että pääsyytetty omaa jonkinlaista kunnioitusta myös sukunsa piirissä. Sitähän voi itse kukin tykönään miettiä miten mustalaissuvuissa saadaan sitä kunnioitusta...
Tuu jo Yangoon, osa 2En ole tiennyt mistään mitään, nainen sanoo ja kuvailee puukotusta ”isoksi vahingoksi”.
– Pelkkiä väärinymmärryksiä.
Ajoiko kuljettaja mustalaisseurueen puukotuksen jälkeen omalla autollaan jos työvuoronsa oli jo päättyi kesken keikan. Mutta toisaalta, uutisissa kyllä mainitaan, että seurue poistui taksilla. Ehkä ajovuoro sillä autolla päättyi ja hän haki (yhdessä paskeämmän kanssa) toisen taksin ajettavakseen....
Nyt puolustus kysyy ”heitosta” taksissa. Mies oli puhunut uhrin puukottamisesta jo matkalla McDonald’siin.
...
– Oli sopimus, että mä meen kattoo lasta. Taksikuski sanoi, että hänen pitää vaihtaa auto, häneltä loppuu työt. Omassa päässä ajattelin, että menee vaihtamaan sen auton ja sillä aikaa mä nään sitä lasta siinä.
– Ei me suunniteltu sitä, että se on valmiina.
Syyttäjä kysyy, minkä takia kuljettaja, jonka työvuoro oli jo päättynyt, jäi odottamaan parkkipaikalle.
– Mä en tiedä. Mä en päättänyt siitä.
Nainen sanoo olleensa taksinkuljettajan kanssa parkkipaikalla noin viisi minuuttia ennen kuin mies ja 23-vuotias tulivat ulos.
Kaksikko käveli naisen mukaan tavallista vauhtia, eivätkä kiiruhtaneet.
Kolmikko otti taksin Kallioon nuorimman syytetyn asunnolle, josta poliisi tavoitti heidät jokin aika myöhemmin.
...
Syyttäjä nostaa esille ristiriidan naisen poliisikuulusteluissa: Hän oli poliisille sanonut, että sekä taksinkuljettaja että taksiauto ovat olleet koko illan samat.
– Mä olen nainen enkä mä ymmärrä autoista mitään.
...
- On se hurjaa kun elämäntapatyöttömillä on varaa ajella taksilla ja odotuttaa sitä puolitoista tuntia noin vaan.
Nyt olisi mielenkiintoista saada taksinkuljettajan todistus että kuis tää juttu hänen mielestään meni.
Kulttuuri mainittu, osa 3
Todennäköisesti ei, vaan tämä typerää hattua oikeudessa käyttävä syytetty oli hän, kenen mukaan mentiin.Mä en päättänyt siitä.
Syyttäjän käsityksen mukaan romanikulttuurissa kuuluu aina kunnioittaa ja totella vanhempaa ihmistä, sukupuolesta riippumatta.
Oikeudessa on esitetty, että mies olisi ollut naisen määräysvallan alla ikäeron vuoksi. Nainen kiistää tämän.
– Meidän ikäeromme on pari hassua vuotta. Se ei näy mitenkään.
Koska väkivaltainen kulttuuri ja bonuksena jullien puukottaminen omaksi ilokseen. Sillä saa rispektiä.Naisen mukaan on ”tavallista” pitää puukkoa. Kyse on oman turvallisuutensa varmistamisesta, hän sanoo.
Siis perheravintolassa istui matalan impulssikontrollin omaava pitkän linjan rikollinen päihtyneenä ja puukolla varustautuneena!Hän sanoo, että nuoremmalla naisella oli laukussaan alkoholipullot, joista mies saisi sitten naukkailla vauvaa tavatessaan.
- Kuinkahan olisi käynyt jos henkilökunta (alempaa rotua kuin paskeet) olisi huomauttanut hänelle alkkoholin nauttimisesta?
Vieläkö joku hämmästelee kun on yleisesti tiedossa, että mustalaiset eivät ole tervetulleita ravintolaan. Tai no, oikeastaan mihinkään.
"Kävi Tuppuraiset" *
Ehkä se oli ”primitiivinen raivokohtaus”, joka vei muistin lyöntien määrästä.Miehen puolustusasianajaja kysyy, miten on mahdollista, että uhrin ruumiissa oli 13 teräaseella tehtyä jälkeä. Mies on myöntänyt korkeintaan kolme iskua.
– Mä en osaa sanoa. Mä en muista siitä muuta, kun että mä löin maksimissaan kaks tai kolme kertaa.
* Väliotsikon taustaa; entinen ministeri T.Tuppurainen (sd) sai kahdesti tärkeää sähköpostia pakotteisiin liittyen - hän ei reagoinut niihin ollenkaan ja nyt hän ei enää "muista" koko asiaa.
Lainaukset Iltalehti, väliotsikot ja alleviivaukset lainauksissa dl
29.8.2024
Sen mitä juttua olen uutisia seurannut, niin tämä on palstamillimetreissä vielä hivenen jäljessä sitä uutista, kun paskeämmän ** äpärälle ei annettu Kotipizzassa vettä... Jos tää Pitäjänmäen juttu menee hoviin, niin sitten tää menee mediahuomiossa ohi "pakottava veden tarve" casesta.
** eri paskeämmä kun kumpikaan Pitäjänmäen tapauksen paskeista.
Kotipizzassa asioineen paskeen viesti:
Aivan! Millaisen esimerkin surmatun äidin lapsi olisi saanutkaan isänsä käytöksestä? Että puukko aina mukana, humalassa alituiseen, primitiiviset raivokohtaukset, elämäntapatyöttömyys, elämäntaparikollisuus... Siinä suhteessa hän ei poikkea muista mustalalaisista juur ollenkans.Äitiä surettaa tilanne etenkin poikansa puolesta. Hän on huolissaan siitä, millaisen mallin nykymenosta romanilapset saavat.
Silti paskeämmä ** kohdisti sanansa elättäjiinsa. Ei omaa sairaaseen yhteisöönsä, jonka toiminnasta olette juuri lukeneet.