Helsinki: Puukotus Pitskun Mäkkärissä 6.4.2024 - naisen murhanneelle elinkautinen

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Re: Helsinki: Puukotus Pitskun Mäkkärissä 6.4.2024 - parikymppinen nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Villeri kirjoitti: To Elo 29, 2024 6:53 pm Ihan mielenkiinnosta: Kuinka pitkään mielestäsi tappojen välillä voi pitää taukoa, että siirrytään kiivastuksesta harkintaan, taposta murhaan?
Onhan näistä ollut oikeudessa vääntöä ja eivät siellä nekään tiedä, joten tapauskohtaisesti mennään.

Tässä Pitäjänmäen jutussa vääntöä tappo vai murha. Kuten täällä jo mainittiin, niin mustalaisämmät esiintyvät oikeudessa - toinen paikalla, toinen vankilasta - autuaan tietämättöminä ja tietysti loiventavat tapahtunutta omaksi parhaakseen, mutta myös pääsyytetyn eduksi ja ikään kuin korostavat uhrin mustasukkaisuutta ja pääsyytetylle tekemää kiusaa.
- Tämä tietty heidän oman turvallisuutensa vuoksi, kuin myös se, että pääsyytetty omaa jonkinlaista kunnioitusta myös sukunsa piirissä. Sitähän voi itse kukin tykönään miettiä miten mustalaissuvuissa saadaan sitä kunnioitusta...
En ole tiennyt mistään mitään, nainen sanoo ja kuvailee puukotusta ”isoksi vahingoksi”.
– Pelkkiä väärinymmärryksiä.
Tuu jo Yangoon, osa 2
...
Nyt puolustus kysyy ”heitosta” taksissa. Mies oli puhunut uhrin puukottamisesta jo matkalla McDonald’siin.
...
– Oli sopimus, että mä meen kattoo lasta. Taksikuski sanoi, että hänen pitää vaihtaa auto, häneltä loppuu työt. Omassa päässä ajattelin, että menee vaihtamaan sen auton ja sillä aikaa mä nään sitä lasta siinä.
– Ei me suunniteltu sitä, että se on valmiina.

Syyttäjä kysyy, minkä takia kuljettaja, jonka työvuoro oli jo päättynyt, jäi odottamaan parkkipaikalle.
– Mä en tiedä. Mä en päättänyt siitä.

Nainen sanoo olleensa taksinkuljettajan kanssa parkkipaikalla noin viisi minuuttia ennen kuin mies ja 23-vuotias tulivat ulos.

Kaksikko käveli naisen mukaan tavallista vauhtia, eivätkä kiiruhtaneet.

Kolmikko otti taksin Kallioon nuorimman syytetyn asunnolle, josta poliisi tavoitti heidät jokin aika myöhemmin.
...
Syyttäjä nostaa esille ristiriidan naisen poliisikuulusteluissa: Hän oli poliisille sanonut, että sekä taksinkuljettaja että taksiauto ovat olleet koko illan samat.
– Mä olen nainen enkä mä ymmärrä autoista mitään.
...
Ajoiko kuljettaja mustalaisseurueen puukotuksen jälkeen omalla autollaan jos työvuoronsa oli jo päättyi kesken keikan. Mutta toisaalta, uutisissa kyllä mainitaan, että seurue poistui taksilla. Ehkä ajovuoro sillä autolla päättyi ja hän haki (yhdessä paskeämmän kanssa) toisen taksin ajettavakseen.
- On se hurjaa kun elämäntapatyöttömillä on varaa ajella taksilla ja odotuttaa sitä puolitoista tuntia noin vaan.

Nyt olisi mielenkiintoista saada taksinkuljettajan todistus että kuis tää juttu hänen mielestään meni.

Kulttuuri mainittu, osa 3
Mä en päättänyt siitä.
Todennäköisesti ei, vaan tämä typerää hattua oikeudessa käyttävä syytetty oli hän, kenen mukaan mentiin.
Syyttäjän käsityksen mukaan romanikulttuurissa kuuluu aina kunnioittaa ja totella vanhempaa ihmistä, sukupuolesta riippumatta.

Oikeudessa on esitetty, että mies olisi ollut naisen määräysvallan alla ikäeron vuoksi. Nainen kiistää tämän.
– Meidän ikäeromme on pari hassua vuotta. Se ei näy mitenkään.
Naisen mukaan on ”tavallista” pitää puukkoa. Kyse on oman turvallisuutensa varmistamisesta, hän sanoo.
Koska väkivaltainen kulttuuri ja bonuksena jullien puukottaminen omaksi ilokseen. Sillä saa rispektiä.
Hän sanoo, että nuoremmalla naisella oli laukussaan alkoholipullot, joista mies saisi sitten naukkailla vauvaa tavatessaan.
Siis perheravintolassa istui matalan impulssikontrollin omaava pitkän linjan rikollinen päihtyneenä ja puukolla varustautuneena!
- Kuinkahan olisi käynyt jos henkilökunta (alempaa rotua kuin paskeet) olisi huomauttanut hänelle alkkoholin nauttimisesta?

Vieläkö joku hämmästelee kun on yleisesti tiedossa, että mustalaiset eivät ole tervetulleita ravintolaan. Tai no, oikeastaan mihinkään.

"Kävi Tuppuraiset" *
Miehen puolustusasianajaja kysyy, miten on mahdollista, että uhrin ruumiissa oli 13 teräaseella tehtyä jälkeä. Mies on myöntänyt korkeintaan kolme iskua.
– Mä en osaa sanoa. Mä en muista siitä muuta, kun että mä löin maksimissaan kaks tai kolme kertaa.
Ehkä se oli ”primitiivinen raivokohtaus”, joka vei muistin lyöntien määrästä.

* Väliotsikon taustaa; entinen ministeri T.Tuppurainen (sd) sai kahdesti tärkeää sähköpostia pakotteisiin liittyen - hän ei reagoinut niihin ollenkaan ja nyt hän ei enää "muista" koko asiaa.

Lainaukset Iltalehti, väliotsikot ja alleviivaukset lainauksissa dl
29.8.2024

Sen mitä juttua olen uutisia seurannut, niin tämä on palstamillimetreissä vielä hivenen jäljessä sitä uutista, kun paskeämmän ** äpärälle ei annettu Kotipizzassa vettä... Jos tää Pitäjänmäen juttu menee hoviin, niin sitten tää menee mediahuomiossa ohi "pakottava veden tarve" casesta.

** eri paskeämmä kun kumpikaan Pitäjänmäen tapauksen paskeista.

Kotipizzassa asioineen paskeen viesti:
Äitiä surettaa tilanne etenkin poikansa puolesta. Hän on huolissaan siitä, millaisen mallin nykymenosta romanilapset saavat.
Aivan! Millaisen esimerkin surmatun äidin lapsi olisi saanutkaan isänsä käytöksestä? Että puukko aina mukana, humalassa alituiseen, primitiiviset raivokohtaukset, elämäntapatyöttömyys, elämäntaparikollisuus... Siinä suhteessa hän ei poikkea muista mustalalaisista juur ollenkans.

Silti paskeämmä ** kohdisti sanansa elättäjiinsa. Ei omaa sairaaseen yhteisöönsä, jonka toiminnasta olette juuri lukeneet.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Paikalla
Kalapaliikki
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Kalapaliikki »

Kaikki musut nyt vaan saunan taakse, ei ole muuta oikotietä onneen. Perseileviä ali-ihmisiä ilman minkäänlaista ajatustakaan sopeutua elämään sivistysmaissa. Mersut ja hepat myyntiin kun ruhoista päästy eroon.
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja TheFirstFate1 »

Kyllä on tosi mies kyseessä, kun puhuu vain kuolemantuottamuksesta ja siitä että silmissä pimeni .. no onhan se helppoa vedota aina siihen silmissä pimenee, mutta sitten pitäisi varmaan mennä suljetulle jos raivokohtaukset on tuollaisia että aina menee näkö ja muisti...
Viis siitä että osti puukon "ihan muuten vaan" 😅💁🏻‍♂️
Mikäs pahan tappais...?
murhe
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja murhe »

Kalapaliikki kirjoitti: To Elo 29, 2024 9:28 pm Kaikki musut nyt vaan saunan taakse, ei ole muuta oikotietä onneen. Perseileviä ali-ihmisiä ilman minkäänlaista ajatustakaan sopeutua elämään sivistysmaissa. Mersut ja hepat myyntiin kun ruhoista päästy eroon.
Jos minä lyö jotain ihmistä 33 kertaa puukolla , enkä muista niistä kuin kolme iskua , on minulla laskutaito pakkasella , ja tarvitsen tukiopetusta Riihimäen vankilan suljetulla osastolla vähintään 20 vuotta . Plus. Että
Tuosta uhoamisesta julkisella videolla ei vähempää voi tuomita ..!
Gentle
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Gentle »

JanitaSlim kirjoitti: Ma Elo 26, 2024 12:06 pm
Gentle kirjoitti: Ma Elo 26, 2024 11:58 am Jos noilla lapsellisen typerillä selityksillä vältetään murhatuomio ja avunanto murhaan niin tässä maassa ei pitäisi jakaa yhtään murhatuomiota.
Puhumattakaan siitä, että oikeudessa nieleskeltäisiin todeksi, että 3 hengen seurue ostelee puukkoja itselleen muuten vaan eikä niitä ole tarkoitus käyttää mihinkään. Ei varsinkaan toiseen ihmiseen eikä varsinkaan exään, jota on jo uhkailtu.
Ei taida löytyä yhtään asiaa mikä puoltaisi tappotuomiota.
Gentle
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Villeri kirjoitti: To Elo 29, 2024 3:59 pm
Gentle kirjoitti: Ma Elo 26, 2024 11:58 am Jos noilla lapsellisen typerillä selityksillä vältetään murhatuomio ja avunanto murhaan niin tässä maassa ei pitäisi jakaa yhtään murhatuomiota.
Heimoveli Esa Åkerlund sai Porvoon McDonaldsin kolmesta lähinnä teloitusluontoisesta henkirikoksesta tappotuomion. Piti vielä ensimmäisen murhaamisen jälkeen luovan tauon, ja murhasi sitten kaksi lisää. Esalta ei ilmeisesti voinut odottaa tauon myötä mitään harkintaa, koska edes se ei kääntänyt juttua murhaksi.

Että ei tässä nyt enää yllätä mikään.
Eihän Esa varmasti mikään järjen jättiläinen ole, että siinä mielessä ymmärrän tuomiota, mutta eihän kyseisen henkilön pitäisi koskaa kävellä vapaana vaikka kuulemma kovemmat tuomiot ei vähennä rikollisuutta. Esan kohdalla ensimmäinen elinkautinen olisi säästänyt kolmen ihmisen hengen.
Paikalla
Kalapaliikki
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Kalapaliikki »

murhe kirjoitti: To Elo 29, 2024 9:52 pm
Kalapaliikki kirjoitti: To Elo 29, 2024 9:28 pm Kaikki musut nyt vaan saunan taakse, ei ole muuta oikotietä onneen. Perseileviä ali-ihmisiä ilman minkäänlaista ajatustakaan sopeutua elämään sivistysmaissa. Mersut ja hepat myyntiin kun ruhoista päästy eroon.
Jos minä lyö jotain ihmistä 33 kertaa puukolla , enkä muista niistä kuin kolme iskua , on minulla laskutaito pakkasella , ja tarvitsen tukiopetusta Riihimäen vankilan suljetulla osastolla vähintään 20 vuotta . Plus. Että
Tuosta uhoamisesta julkisella videolla ei vähempää voi tuomita ..!
Juuri näin. Tarvitset sitä opetusta. Ei se silti sinusta mitään ihmistä tee, sama mustalaispaska olet kuitenkin.
murhe
Neuvoja-Jack

Puurot ja vellit meni nyt sekaisin , mutta pääasia on että " ruoka maistuu " .. :oops:
muumimamma99
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja muumimamma99 »

Joo, täytyy kyllä kysyä kun omaan ajatteluun ei mahdu seuraava:

“Mulla ihan totaalisesti pimeni. Mä muistan, kun mä otin sen puukon ja löin kaks tai kolme kertaa.”

Siis, eikö tuo yllä oleva ole jopa pahempi kuin esim. ennalta suunniteltu murha? Heppu kanniskelee puukkoa ja pimahtaa mäkkärissä niin että tappaa toisen? Todella vaarallinen kenelle tahansa, kun vaan sattuu totaalisesti pimenemään. Miten “totaalinen pimeneminen” voi olla lieventävä asianhaara?

“Mies myöntää syyllistyneensä törkeään pahoinpitelyyn ja törkeään kuolemantuottamukseen. Hän väittää, ettei voinut pitää uhrin kuolemaa todennäköisenä puukottaessaan tätä reisivaltimoihin.”

Ja toiseksi, onko Suomessa tapoissa/murhissa ihan oikeasti jonkinlainen idioottialennus? Vai mistä tämä puolustuksen strategia?
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

Doctor Lecter kirjoitti: To Elo 29, 2024 8:09 pm Tuu jo Yangoon, osa 2
...
Nyt puolustus kysyy ”heitosta” taksissa. Mies oli puhunut uhrin puukottamisesta jo matkalla McDonald’siin.
...
– Oli sopimus, että mä meen kattoo lasta. Taksikuski sanoi, että hänen pitää vaihtaa auto, häneltä loppuu työt. Omassa päässä ajattelin, että menee vaihtamaan sen auton ja sillä aikaa mä nään sitä lasta siinä.
– Ei me suunniteltu sitä, että se on valmiina.

Syyttäjä kysyy, minkä takia kuljettaja, jonka työvuoro oli jo päättynyt, jäi odottamaan parkkipaikalle.
– Mä en tiedä. Mä en päättänyt siitä.

Nainen sanoo olleensa taksinkuljettajan kanssa parkkipaikalla noin viisi minuuttia ennen kuin mies ja 23-vuotias tulivat ulos.

Kaksikko käveli naisen mukaan tavallista vauhtia, eivätkä kiiruhtaneet.

Kolmikko otti taksin Kallioon nuorimman syytetyn asunnolle, josta poliisi tavoitti heidät jokin aika myöhemmin.
...
Syyttäjä nostaa esille ristiriidan naisen poliisikuulusteluissa: Hän oli poliisille sanonut, että sekä taksinkuljettaja että taksiauto ovat olleet koko illan samat.
– Mä olen nainen enkä mä ymmärrä autoista mitään.
...

Ajoiko kuljettaja mustalaisseurueen puukotuksen jälkeen omalla autollaan jos työvuoronsa oli jo päättyi kesken keikan. Mutta toisaalta, uutisissa kyllä mainitaan, että seurue poistui taksilla. Ehkä ajovuoro sillä autolla päättyi ja hän haki (yhdessä paskeämmän kanssa) toisen taksin ajettavakseen.
- On se hurjaa kun elämäntapatyöttömillä on varaa ajella taksilla ja odotuttaa sitä puolitoista tuntia noin vaan.

Nyt olisi mielenkiintoista saada taksinkuljettajan todistus että kuis tää juttu hänen mielestään meni.
Itsellä kävi mielessä jo heti tapahtuman ensimmäisten uutisten jälkeen että tuo taksikuski liittyy jollain tavalla tapaukseen. Onko kyseessä yksi harvoista työssäkäyvistä mustalaisista, tai joku muu niiden porukoissa pyörivä. Tieto että on vuoron jälkeen vielä jatkanut toisella autolla keikkaa ei ainakaan vähennä mahdollisuutta suuremmasta osallisuudesta tapahtumiin kuin pelkkä maksettu kyyti.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

muumimamma99 kirjoitti: La Elo 31, 2024 6:21 am

Ja toiseksi, onko Suomessa tapoissa/murhissa ihan oikeasti jonkinlainen idioottialennus? Vai mistä tämä puolustuksen strategia?
Säälittävä yritys puolustukselta. Jos tämä äijä ei saa elinkautista niin sitten uskon idioottialeen. Alkaa ottaan päähän näiden ”syrjittyjen” hyysääminen. Ämmille myös kunnon tuomiot.
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

Suomessa on nykyään käytössä "ei rasismille ale", joka käytännössä tarkoittaa sitä että kaikki paitsi valkoihoiset heterot suomalaiset pääsevät pienemmillä tuomioilla. Tavja Halonen tämän aikoinaan sai alulle ja siitä asti homma on kussut aina vaan pahemmin.
murhe
Neuvoja-Jack

...Joten Suomen oikeuslaitoksen arvo on sama kuin Moskovan viemärissä virtaavalla urealla !
Harriet Häröilä
Alokas

Viesti Kirjoittaja Harriet Häröilä »

Kukahan mahtaa olla tämän murhasta epäillyn asianajaja?
Rockyfist
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

Koljattii kirjoitti: La Elo 31, 2024 8:05 am
Itsellä kävi mielessä jo heti tapahtuman ensimmäisten uutisten jälkeen että tuo taksikuski liittyy jollain tavalla tapaukseen. Onko kyseessä yksi harvoista työssäkäyvistä mustalaisista, tai joku muu niiden porukoissa pyörivä.
Samaa miettiny, kun työvuoro loppuu niin se loppuu, moni haluaa silloin jo kotiin.
Keneltä kuski ssaanu toisen taksi-auton, omistaako itse taksifirman vai soittanu pomolle, että hei mä haluisin jatkaa vielä, koska mulla on niin mukavia mustalaisia asiakkaina ja ne tarvitsee tunnin päästä kyydin kotiin ja minä haluan ajaa ne sinne ettei ne joudu jonkun eri taksin kyytiin.
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Vastaa Viestiin