ketsku kirjoitti:
No joo. Jos on sellainen perhe, että äiti ei tahdo olla kotona vauvan kanssa ja isä tahtoo niin silloinhan se isä on parempi vaihtoehto. Näitä on vaan suht harvassa eli onneksi naiset suurimmalta osin tahtovat ainakin sen ekan vuoden olla vauvansa kanssa.
Itse en missään nimessä jättäisi alle 1v lasta hoitoon muille kuin itselleni koska minun mielestä se on äidin velvollisuus hoitaa se vauvaikä. Tai toki joksikin aikaa voi jättää mutta kyllä sen ekan vuoden pääasiallinen hoitaja on ilman muuta minä. Mies on kyllä ihan samaa mieltä.
Ole imettämättä sitten. Äitejä on monenlaisia. Kaveristasi päätellen teillä siellä on vähän tuollaista tuo meno mutta omapahan on asianne. Senkus jätätte imetykset ja lykkäätte miehenne vauvanhoitajiksi jos siltä tuntuu. Se on hyvä, että miehet on sitoutuneet ja jäävät kotiin vauvan kanssa kun sulla ja kaverillasi tuntuu tuo työelämä houkuttelevammalta kun vauvanhoito.
Uskomatonta, keskiaikaista, syyllistävää paskaa.
Se, että jollain on pillu eikä munat, ei automaattisesti tarkoita sitä, että hänen korkein päämääränsä elämässä olisi ja tulisi olla paskavaippojen vaihto.
Eihän nykyisin asuta luolissakaan, vaikka niissä on hyvä ilmastointi ja karaiseva ilmapiiri, eikä tehdä lapsia alle kaksikymppisinä, vaikka se olisi biologisesti edullisinta aikaa.
Isä ja äiti ovat lapselle samanarvoisia hoitajia, alusta asti. Imetys itsessään on vain tekninen tapahtuma, tärkeintä siinä on se, että lapsi saa olla sylissä. Länsimaissa rintamaidon ja korvikkeen väliset erot ovat marginaalisia lapsen terveyden kannalta. Monet naiset käyttävät nykyisin imetystä sulkemaan miehensä pois lapsen elämästä varhaisimpina aikoina, koska haluavat omia penskan kokonaan itselleen.