Psykiatrian potilaana olleena, en allekirjoittaisi tuota "ollut kykenevä perehtymään lääkityksensä sivuvaikutuksiin, joten edellä mainitut oireet ovat itse aiheutettuja". Ymmärrän hyvin tuon tarpeen lääkkeiden itsesääntelyyn (kun kerran paperit siihen oli), juurikin sivuvaikutusten takia. Ne kun eivät toimi samalla tavalla kaikille eikä niiden analyysi omassa päässä ole mikään helppo pala kakkua."Tikkasen mielentilasta laadittujen lausuntojen perusteella Tikkasen lääkitys on saattanut heikentää hänen arvostelukykyään sekä kykyä kontrolloida impulssejaan.
Psykiatrian erikoislääkärinä Tikkanen on kuitenkin ollut kykenevä perehtymään lääkityksensä sivuvaikutuksiin, joten edellä mainitut oireet ovat itse aiheutettuja. Näin ollen ne eivät vaikuta lopputulokseen.”
Useat alan lääkkeet tekevät helposti ns blackoutteja, jolloin ei ole välttis itse edes mielikuvaa omasta toiminnastaan. Päivät menee sumussa josta ei edes muista mitään jälkikäteen jne.
Itse lopetin oman lääkitykseni kerrasta, itse, vaikka edes lääkityksen tason alentaminen olisi virallisesti vaatinut noin kolmen viikon osastolla olon. Noi mömmöt vie ihan oikeasti elämänhallinnan, vaikka tarkoitus taitaa olla päinvastainen.
Oma tulkintani on että Roope on vahingossa ottanut jonkun napin tuplana, ja aamulla herännyt tilanteeseen että "mitä aktuaalista v**tua täällä on tapahtunut".