Oikeuden istunnoista on valtaosa ollut salattua, niin ei tiedetä, vaikka T olisi oikeudessa katunut tekoaan ja pyytänyt anteeksi. Niihin suljettuihin osuuksiinhan ei mediakaan pääse osallistumaan.Cadi John kirjoitti: La Syys 07, 2024 9:40 pmBarba: vain uhrin läheinen tietää, onko Tn ilmaissut katumusta teostaan vaikka kirjeitse. Ilmeisesti ei, kun tuot tämän monesti esiin.KärkölänVenetsia kirjoitti: Pe Syys 06, 2024 3:35 pm.......post_id=1688326 kirjoitti:Pe Syys 06, 2024 2:41 pm
Olen kanssasi samaa mieltä. Tapahtuneen pahoittelu julkisesti edes puolustusasianajajansa kautta kertoisi uhrin ja äitinsä menettäneiden lasten kunnioituksesta. Eilisessä lehdessä oli tyyppiesimerkki, miten asian voi hoitaa. Järkyttävää toimintaa Tikkaselta, mutta tällainen valinta sopii saamaani kuvaan hänestä. Kohta tulee kaksi vuotta teosta, on ollut aikaa esittää julkinen pahoittelu. Kovin hiljaista sillä saraa. Äärimmäisen häiriintynyt persoona.
” – Olen todella pahoillani, että tällaista on tapahtunut. Ei näitä tekoja, joihin olen osallistunut, voi mitenkään puolustella, mutta murhannut en ole ketään, xxxx sanoi.”
”– Olen todella pahoillani. Olen itsekin pienen lapsen isä. Ei tällaista kenenkään pitäisi joutua kokemaan.
xxxxx murtui hovioikeuden istunnossa kyyneliin muistellessaan tapahtunutta.
– Ei olisi ikinä elämässä voinut kuvitella, että tapahtuu tällaista, hän sanoi.”
Lähde:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/291b ... a6cf573d06
Minusta olisi kovin outoa niin Tn kuin kenen tahansa ihmisen murhanneen tai tappaneen kohdalla, jos ei katuisi ja pyytäisi anteeksi. Ei tiedetä tätäkään, ellei siitä joskus tietoa julkaista.
Joku taisi aiemmin spekuloida, että voisi kuulua puolustuksen strategiaan, jos ei katuisi ja pyytäisi anteeksi. Tuo joku perusteli sillä, että syytetty silloin myöntää teosta enemmän kuin puolustus yrittää tuomiosta saada. No, strategiansa kullakin. Pidän outona tuollaista strategiaa yhtään kenenkään kohdalla.