Syytteennostamismääräpäivä 19.9.
19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024
Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - tutkitaan tappona
Niinpä. Ainoa mikä voisi suunnitelmallisuudeksi on, jos tulee ilmi, että tekijä on sinä iltana lähtenyt ulos nimenomaan sillä ajatuksella että tappaa jonkun. Mutta en tiedä riittääkö se, kun ei kohdistunut juuri tähän tyttöön. Se on sit oikeuden päätettävänä.mammutti kirjoitti: Su Syys 15, 2024 11:30 pm Ei tämä teko mielestäni millään ainakaan nyt julkisuudessa olleilla tiedoilla täytä murhan määritelmää. Pari mainintaa jonkun em. kommenteista:
1. Vakaasti harkiten
Ei riitä, että joskus fantasioitu keskustelupalstoilla JONKUN kuristamisesta tai seurattu uhria. Jos suunnitelmallisuudesta olisi tullut viitteitä esitutkinnassa, rikosnimike olisi jo vaihdettu.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Nykyisillä tiedoilla voi helposti päätellä että ei sitä suunnitelmallisuutta voi tässä tapauksessa mitenkään todistaa jos tekijä ei sellaisesta kuulusteluissa kerro ja sitähän tuollainen ihminen ei ihan varmasti tee. Täysin tunteeton psykopaatti tai sosiopaatti joka on pyöritellyt poliisia ennenkin. Tässä maassa on se ongelma että tämä järjestelmä ei mahda tuollaisille hirviöille yhtään mitään ja ne hirviöt myös tietävät sen. Ne voidaan siivota joksikin aikaa ja yleensä hyvinkin lyhyeksi aikaa johonkin laitokseen kun syyllistyvät riittävän vakavaan rikokseen, mutta sehän ei itse ongelmaa mihinkään poista. Tässä kyseisessä tapauksessa ikävin ja vaarallisin asia on se että kyseinen tekijä on vaarallinen tuntemattomille ihmisille ja varsinkin naisille. Tämähän ei ollut ensimmäinen naiseen kohdistunut rikos vaikka se ensimmäinen oli ryöstö mihin ei liittynyt varsinaista väkivaltaa.
Kerta miehille on keksitty niitä aktivoivia sinisiä pillereitä niin tollasille pitäs olla deaktoivia pillereitä. Loppu elämän impotenssi olis tollasille pipipäille sopiva loppuelämän rangaistus tuomion ohella.
I´m multitasking. I can listen, ignore and forget at the same time.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Valkeakosken toukokuinen henkirikostutkinta on valmistunut, ja asia on siirtynyt syyttäjälle syyteharkintaan tämän kuun alussa.
Tutkinnassa tuli esille myös kolmas rikosnimike, josta poliisi ei ole aiemmin kertonut julkisuuteen. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jani Ortamala kertoo nyt Ilta-Sanomille, että tapon ja törkeän lapsenraiskauksen lisäksi poliisi epäilee miestä lasta seksuaalisesti esittävän kuvan hallussapidosta.
Hänen mukaansa miehen tietokoneelta löytyi materiaalia, jossa on seksuaalista kuva-aineistoa yhdestä tai useammasta alaikäisestä lapsesta.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 00728.html
Tutkinnassa tuli esille myös kolmas rikosnimike, josta poliisi ei ole aiemmin kertonut julkisuuteen. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jani Ortamala kertoo nyt Ilta-Sanomille, että tapon ja törkeän lapsenraiskauksen lisäksi poliisi epäilee miestä lasta seksuaalisesti esittävän kuvan hallussapidosta.
Hänen mukaansa miehen tietokoneelta löytyi materiaalia, jossa on seksuaalista kuva-aineistoa yhdestä tai useammasta alaikäisestä lapsesta.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Ei tainnutkaan olla ihan sattumaa että uhri oli alaikäinen. Tuo tuli minulle vähän yllätyksenä vaikka sairas hyypiöhän tuo kaikesta päätellen on todella monella tavalla.
-
viivahattu
- Watson itse
Kunpa ei enää enempää rikoksia löytyisi. Kohtahan tämä paskaläjä kävelee oikeudenkäynnistä suoraan vapaaksi ikä- ja paljousalennuksien ansiosta.
-
Täytekakku Koskinen
- Adrian Monk
No tulipa tutkinnassa esille raju kolmas rikosnimike. Vähän kuin murhaajaa epäiltäisiin samalla rattijuopumuksesta.Schimanski kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 5:52 pm poliisi epäilee miestä lasta seksuaalisesti esittävän kuvan hallussapidosta.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. 
-
Schimanski
- Adrian Monk
↑
On tuo raju rikosnimike ainakin minun arvoasteikolla vaikka tässä kyseisessä tapauksessa se jää kyllä vähän muiden tekojen varjoon. Oleellista tässä on kuitenkin minun mielestä se että tuo antaa lisätietoa tekijästä ja ehkä myös teon motiivista.
On tuo raju rikosnimike ainakin minun arvoasteikolla vaikka tässä kyseisessä tapauksessa se jää kyllä vähän muiden tekojen varjoon. Oleellista tässä on kuitenkin minun mielestä se että tuo antaa lisätietoa tekijästä ja ehkä myös teon motiivista.
-
Täytekakku Koskinen
- Adrian Monk
Lasta seksuaalisesti esittävän kuvan hallussapidosta selviää sakoilla tai korkeintaan ehdollisella, vaikka on mielestäni vakava ja iljettävä rikos. Epäilen, että tämäkin rikos käsitellään erillään, eikä vaikuta tuomioon juuri millään tavalla.Schimanski kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 7:04 pm On tuo raju rikosnimike ainakin minun arvoasteikolla vaikka tässä kyseisessä tapauksessa se jää kyllä vähän muiden tekojen varjoon. Oleellista tässä on kuitenkin minun mielestä se että tuo antaa lisätietoa tekijästä ja ehkä myös teon motiivista.
Olen vaan erittäin skeptinen. Toivon tuolle mulkulle elinkautista, mutta näin ei todennäköisesti tule käymään.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. 
Onhan tuossa pieni mahdollisuus että ko. kuvat olivat murhapaikalta, joka varmasti syventäisi syytettä. Kiinniottoon meni kuitenkin se vajaa vuorokausi.
On niitä!Binohiiri kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 5:39 pm Kerta miehille on keksitty niitä aktivoivia sinisiä pillereitä niin tollasille pitäs olla deaktoivia pillereitä. Loppu elämän impotenssi olis tollasille pipipäille sopiva loppuelämän rangaistus tuomion ohella.
Tuotenimellä Androcur.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Kun ei vielä tiedetä millainen kuva on, niin ei minun mielestäni ole hirveän erikoista, jos vaikka 16-18 vuotiaalla teinipojalla on alastonkuva 16-17 vuotiaasta teinitytöstä.Schimanski kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 7:04 pmOn tuo raju rikosnimike ainakin minun arvoasteikolla vaikka tässä kyseisessä tapauksessa se jää kyllä vähän muiden tekojen varjoon. Oleellista tässä on kuitenkin minun mielestä se että tuo antaa lisätietoa tekijästä ja ehkä myös teon motiivista.Täytekakku Koskinen kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 6:49 pmNo tulipa tutkinnassa esille raju kolmas rikosnimike. Vähän kuin murhaajaa epäiltäisiin samalla rattijuopumuksesta.Schimanski kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 5:52 pm poliisi epäilee miestä lasta seksuaalisesti esittävän kuvan hallussapidosta.
↑
Siis missä tällänen ikähaarukka on mainittu?
Siis missä tällänen ikähaarukka on mainittu?
I´m multitasking. I can listen, ignore and forget at the same time.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Suunnilleen tuon kaiken minäkin tuossa omassa kirjoituksessa omalla tavallani sanoinTäytekakku Koskinen kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 7:20 pmLasta seksuaalisesti esittävän kuvan hallussapidosta selviää sakoilla tai korkeintaan ehdollisella, vaikka on mielestäni vakava ja iljettävä rikos. Epäilen, että tämäkin rikos käsitellään erillään, eikä vaikuta tuomioon juuri millään tavalla.Schimanski kirjoitti: Ma Syys 16, 2024 7:04 pm On tuo raju rikosnimike ainakin minun arvoasteikolla vaikka tässä kyseisessä tapauksessa se jää kyllä vähän muiden tekojen varjoon. Oleellista tässä on kuitenkin minun mielestä se että tuo antaa lisätietoa tekijästä ja ehkä myös teon motiivista.
Olen vaan erittäin skeptinen. Toivon tuolle mulkulle elinkautista, mutta näin ei todennäköisesti tule käymään.
Ei tuo tuomion pituuteen juurikaan vaikuta ja skeptikko olen minäkin mitä elinkautiseen tulee. En ole siihen uskonut missään vaiheessa. Ei siinä montaa vuotta mene kun tuo on taas vapaalla jalalla ja tämän erittäin nuoren väkivaltarikollisen rikoshistoria tuskin päättyy siihen. Eiköhän tämä ole vasta ihan alkua vaikka kyllä sieltä tällä menolla vielä joskus se elinkautinenkin napsahtaa, mutta tässä maassa sen jälkeenkin ehtii vielä tekemään kaikenlaista jos ei ihan ikäloppu ole. Minun luottamus tämän maan oikeuslaitokseen ja käytäntöihin erityisesti juurikin väkivaltarikollisten ja rikollisuuden kohdalla on kuollut jo ajat sitten. En rehellisesti sanottuna odota siltä yhtään mitään...en varsinkaan maalaisjärkeä ja moraalitajua.