Itse olen joeyn kanssa samoilla linjoilla kuten varmasti tiedätkinkatupoika kirjoitti:Jaa, täällä on taas tällaista........................
Mitä veikkaat saatko "tapauskohtaista raporttia"?joey kirjoitti:Joudun kyllä pyytämään katupojalta ihan tapauskohtaisen raportin siitä, kuinka voi joutua Suomessa kerjäämään ja elämään kodittomana ilman että on itse myötävaikuttanut tilanteeseensa.Jos sua todella kiinnostaa asian taustat, niin oonhan mä sen tän keskustelun yhteydessä jo sanonut. Kuten aika monta muutakin juttua joihin kyselit vastauksia.
Mä en. Se mikä on sulle arkipäivää ja todellisuutta, ei välttämättä ole sitä jollekin toiselle. Joskus kirjoitin näille sivuille pidemmänkin tarinan eräästä henkilöstä, jotta jengi ymmärtäis, ettei kaikki suomalaiset ole samalla viivalla, vaikka sitä on rummutettu meille niin kauan, että se on monien mielissä muuttunut totuudeksi.Suomessa jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet menestyä. Pidän siitä mielipiteestäni tiukasti kiinni, sillä olen itse nähnyt sen toteutuvan niin monta kertaa.
No myötävaikutitko itse tilanteeseen? Itse olen käsittänyt että kyllä sossusta vähintään sen opintotuen verran massia saa kun sitä tarvitsee (varmaan enemmänkin kuussa), ja jos sen rahamäärän jälkeen joutuu kerjäämään niin vika on kyllä omassa toiminnassa (lapsiperhe 500e ei todellakaan elä mutta jotenkin olen siinä uskossa ettei sinulla perhettä ole)
Höpönlöpö... Enpä ole vielä tuollaisessa paikassa ollut. Kaikissa pätevimmät ja sopivimmat henkilöt ovat menestyneet. Kontakteja ei peritä ne luodaan. Vanhempien kontaktit saattavat auttaa sinua paikan saannissa tämän jälkeen olet omillasi.Samaten yritysmaailmassa menestyminen riippuu paljolti kontakteista, ja ne peritään. Pitää syntyä oikeisiin piireihin, jolloin saa tuttavankauppaa alkupääomaa helpommin, koska sinuun luotetaan. Ulkopuolelta tulevan täytyy olla poikkeuksellisen lahjakas ja karismaattinen voidakseen menestyä, mikä ei aina päde jo valmiiksi varakkaiden lapsiin.