Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

V:n ystävä tiesi V:n kertomana masennuksesta ja kertoi T vaikuttaneen stressaantuneelta.

Oletko varma, että stressin syy oli masennus vai olisiko se voinut olla se, että V toimi niin kuin oli tottunut toimimaan, eikä halunnut enää olla Tikkasen ohjaamana?

Minun masennuksen ymmärryksen tietämyksesi perustuu siis siihen, että sinä ja jokunen muu nettikirjoittaja on päättänyt niin kirjoitusteni perusteella.
Pystytkö ehkä tekemään myös profiloinnin tai peräti diagnoosin kirjoitusteni perusteella?

Ymmärrän erittäin hyvin Tolvasen kannan.
Näen myös sen, että hän on emeritus ja esim somemaailmasta kovasti ulkona.

Hänen kantansa on erittäin fiksu, mutta ei huomioi tätä päivää kovinkaan paljon.

On totta, että henkirikoksista uutisoidaan ja pitääkin uutisoida. Hän ei kuitenkaan huomioinut ollenkaan tämän henkirikoksen uutisoinnin erityislaatuisuutta nimineen, osoitteineen, kuvineen.

Juuri siksi minusta jäykkien rajojen vetäminen on haasteellista, suorastaan mahdotonta.
Oletko huomioinut, että edelleen jokaisen esim ILn jutun perässä on teksti

Iltalehti julkaisee syytetyn nimen poikkeuksellisesti jo ennen tuomiota, koska hän on työskennellyt yhteiskunnallisesti merkittävässä ammatissa ja hoitanut potilaita, joiden kannalta heitä hoitaneen psykiatrin rikosepäilyllä on suuri merkitys.
Haluan, että kiinnität tuossa erityisesti huomiota sanaan POIKKEUKSELLISESTI

Haluaisin vielä korostaa, ettei Tolvanenkaan ole sen koomin asiaa kommentoinut….

Tuo Tikkasen oma asema on saattanut hänen vaikutuspiiriinsä joutuneet lapset tahtomattaan turhan julkisuuden keskelle.

Viimeinen hoitosuhde oli 8/21 - 3?/22
Sen jälkeen, kuukausien tauon jälkeen, Tikkanen kontaktoi hoitavaa syksyllä 22.
8 kk edellisen kontaktin jälkeen.

Onko se sinusta toimiva hoitosuhde masentuneelle potilaalle?

(Eikä vika kontaktien vähyyteen ollut lääkärissä, vaan potilaassa.)0
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Talvi24
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 1:21 am V:n ystävä tiesi V:n kertomana masennuksesta ja kertoi T vaikuttaneen stressaantuneelta.
Oletko varma, että stressin syy oli masennus vai olisiko se voinut olla se, että V toimi niin kuin oli tottunut toimimaan, eikä halunnut enää olla Tikkasen ohjaamana?
Minun masennuksen ymmärryksen tietämyksesi perustuu siis siihen, että sinä ja jokunen muu nettikirjoittaja on päättänyt niin kirjoitusteni perusteella.
Pystytkö ehkä tekemään myös profiloinnin tai peräti diagnoosin kirjoitusteni perusteella?
Ymmärrän erittäin hyvin Tolvasen kannan.
Näen myös sen, että hän on emeritus ja esim somemaailmasta kovasti ulkona.
Hänen kantansa on erittäin fiksu, mutta ei huomioi tätä päivää kovinkaan paljon.
On totta, että henkirikoksista uutisoidaan ja pitääkin uutisoida. Hän ei kuitenkaan huomioinut ollenkaan tämän henkirikoksen uutisoinnin erityislaatuisuutta nimineen, osoitteineen, kuvineen.
Juuri siksi minusta jäykkien rajojen vetäminen on haasteellista, suorastaan mahdotonta.
Oletko huomioinut, että edelleen jokaisen esim ILn jutun perässä on teksti

Iltalehti julkaisee syytetyn nimen poikkeuksellisesti jo ennen tuomiota, koska hän on työskennellyt yhteiskunnallisesti merkittävässä ammatissa ja hoitanut potilaita, joiden kannalta heitä hoitaneen psykiatrin rikosepäilyllä on suuri merkitys.
Haluan, että kiinnität tuossa erityisesti huomiota sanaan POIKKEUKSELLISESTI
Haluaisin vielä korostaa, ettei Tolvanenkaan ole sen koomin asiaa kommentoinut….
Tuo Tikkasen oma asema on saattanut hänen vaikutuspiiriinsä joutuneet lapset tahtomattaan turhan julkisuuden keskelle.
Viimeinen hoitosuhde oli 8/21 - 3?/22
Sen jälkeen, kuukausien tauon jälkeen, Tikkanen kontaktoi hoitavaa syksyllä 22.
8 kk edellisen kontaktin jälkeen.
Onko se sinusta toimiva hoitosuhde masentuneelle potilaalle?
(Eikä vika kontaktien vähyyteen ollut lääkärissä, vaan potilaassa.)0
*pltmtxtvp*tm

Jää epäselväksi kenen stressistä puhut, Tn vai Vn. Minä olen lukenut vt:n, siellä on Vn ystävän paljon puhuvat kommentit, hänen selvät havaintonsa. Paha sinulle, ettet voi vääntää niitä muuksi. Kova on yrityksesi. Syy, tarve sille? No tietysti palvelemaan agendaasi.

KYSYMYS MH:lle: Millä tavalla luulet Vn toimineen Tn ohjaamana? Cadi kertoi Vn tuntevan ihmisen puhuneen aivan toisenlaista tietoa Victoriasta kuin mihin muottiin olet Victoriaa ollut tunkemassa. Ja itse asiassa minulle on tullut ihan samanlainen vaikutelma.

Etkö tosiaan muista, mitä olet itse kirjoittanut omasta tapauksestasi?

*pltmtxtvp*tm

Edelleen: hoitosuhde oli 18.8. - 23.11.2022 ihan hoitavan psykiatrin mukaan (vt:stä löytyy sekin tieto).
Kuten olen kirjoittanut USEAMPAAN kertaan, johtui kummallinen yli 8 kk tauko Tikkasesta. Hänen olisi pitänyt varata seuraava aika 2/-22, ei varannut. Miksi?

- Menikö siinä vaiheessa vähän paremmin, kuten oli puhelinvastaanotolla 25.1. kertonut?
- ottiko jstk syystä 'nokkiinsa' psykiatrin 12/-21 aloittamasta yhdistelmälääkityksestä, jonka oli lopettanut päivää ennen puhelinvastaanottoa. Muistutan siitäkin, että psykiatri soitti Tlle 25.1, eikä toisinpäin, vaikka T jätti saapumatta vo:lle - koronan vuoksi. >> tuokin vaikuttaa jo jkv 'vastahankaiselta'

Ja siitä alkoi yli 8 kk tauko. Vaikuttaa siltä, että jtk 'pakon sanelemana' joutui palaamaan psykiatrin helmoihin 5.10 (vai 7.10) - ilmeisesti puhelu? Siinä kun oli päättynyt yleislääkärin kirjoittama 2 vk sl.

Mitä T 'pakeni' irrottautuessaan yli 8 kk ajaksi hoitosuhteesta? Kuten olen sanonut, olisi tuossa hoitosuhteessa voinut olla hyötyä siitä, että olisivat sopineet aina käynnillä seuraavan ajan. 8/21 - 1/22 tapaamiset olleet 7 kk välein.

Sanot ymmärtäväsi erittäin hyvin Tolvasen kannan. Se ymmärrys ei kyllä näy kirjoituksissasi. Ei näy siinäkään, ettet uskalla sanoa sitä, mitä Tolvasen lausunnosta perimmiltään ajattelet, mutta tuot sen kuitenkin esille.

Tolvanen on huomioinut aivan kaiken. Sinun on aivan turha yrittää 'nakertaa' hänen lausuntoaan. Se on juuri niin kuin on. Tolvanen on tietenkin huomioinut myös tapauksen erityislaatuisuuden.

Ei kai nyt sentään enää ole uutisoitu noin, nimen julkaisemisesta jo ennen tuomiota, kun tuomio on annettu jo 30.8.

Suositusten antaminen kärsimyskorvauksista on siis sinun mielestäsi täysin mahdotonta! Hohhjoaa! Onneksi sinun luuloasi ei huomioida suosituksia tehtäessä.

Paikkaan ennakkoluulojasi emeritusprofessiudestaan. Hän Näyttää eläköityneen tammikuussa 68 vuotiaana.

KYSYMYS MH:lle: Miten perustelet, että Tolvanen olisi ulkona some-maailmasta? Tarkastin ihan sinun ennakkoluulojesi vuoksi. Tolvanen Näyttää olevan ainakin facessa ja X:ssä!

KYSYMYSET MH:lle:
- Millä perustelet, ettei Tolvanen huomioi tätä päivää kovinkaan paljon?

- Siis mitä Tolvanen ei ole sen koommin kommentoinut?

Minusta Tolvanen vaikuttaa olevan erittäin hyvin ajan tasalla. Ei jäänyt näköjään kokonaan eläkkeelle. Jatkaa opiskelijoiden ohjaamista ja yksityisessä firmassa neuvottelevana lakimiehenä. Kovakuntoinen mies, haastattelu, jonka luin oli tammikuussa jolloin kertoi hiihtävänsä 2 tuntia päivässä. Tuota haastattelua ei pystynyt tänne linkkaamaan.
Kovin ikä_rasistiset ovat ennakkoluulosi.

Ennen kun päästät suustasi stereotyyppisiä sammakoitasi kannattaisi tarkistaa faktoja.
Talvi24
Jessica Fletcher

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Loka 01, 2024 10:35 pm Kerropa minulle mitä hoitava olisi halunnut salata?
Hän kertoo ’ei salatuissa’ osuuksissa melko kattavasti Tikkasen tilasta.
Hypoteesi 1: hän ei halunnut kertoa epäilyksiään julkisesti, koska koki ammatillisesti epäeettiseksi sen, ettei tuonut epäilyksiä julki aiemmin tai ettei ymmärtänyt tulleensa ’viedyksi’.
Hypoteesi 2: kertoili tarkemmin mistä? Lääkityksestä? Muusta? Kuukausia myöhemmin? Tikkasen käytöksestä?
Kaiken oleellisen kuitenkin avaa julkisissa osuuksissa.
Yksinkertaisesti edes jotain on salattu Tn terveydentilaan liittyen.
*pltmtxtvp*tm
Kun on salattu psykiatrin lausunto niin liittyy aivan varmasti terveydentilaan. Liittyy siihen, että ihan kaikkea ei terveydentilastaan levitetä julkisuuteen. Yksinkertaista eikä millään tavoin salamyhkäistä, kunten näemmä luulet.

Luulen, että yhteisymmärryksessä ovt psykiatri ja oikeus katsoneet sen, mitä Tn terveydentilasta ovat julkisuuteen tuoneet. Toki en tiedä, miten tuo prosessi kulkee. Ei ole edes tietoa, oliko psykiatri syyttäjän vai puolustuksen todistajana.
Lumileopardi
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Lumileopardi »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Loka 01, 2024 12:18 am

Minä en kyseenalaista hoitavan ammattitaitoa, vaan korostan Tikkasen kykyä manipuloida ihmisiä.
Siinä on aika vissi ero.

Minä olen täysin sitä mieltä, että Tikkasen ongelma on pershäiriö ja ns masennus on sen ’oireita’, tylsistymistä.
Persoonallisuushäirio on laaja-alainen koko henkilön psyyken kattava ominaisuus, kuten esim psykopatia. Ei pershäiriöstä mitenkään ryhdytä masentumaan sen enenpää kuin sellaisenkaan kohdalla jolla ei pers häiriötä ole.
Sissi
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Sissi »

Talvi24 kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 11:09 am

Luulen, että yhteisymmärryksessä ovt psykiatri ja oikeus katsoneet sen, mitä Tn terveydentilasta ovat julkisuuteen tuoneet. Toki en tiedä, miten tuo prosessi kulkee. Ei ole edes tietoa, oliko psykiatri syyttäjän vai puolustuksen todistajana.
Hyvä pointti. Koko ajan ollut sellainen tunne että puolustus on jotenkin pihalla tai miten sen nyt sanoisi: Ei tiedetä prosessita, ei tiedetä puolustuksen ja syyttäjän yhteistyöstä, terveystietojen varjolla kaikki on salattua. Yleensä nämä asiat ihan viimeaikojen vastaavien tapahtumien vertailulussa on ihan erilaisia.
Ei ole edes tietoa, oliko psykiatri syyttäjän vai puolustuksen todistajana.

Miettikääs hetki edes tuota edellämainittua. Kun melkein kaikki on salattua niin kuka valvoo että oikeus toteutuu? Kuka tai mikä?
En ole mikään salaliittoteoreetikko mutta hetki mietintää kuitenkin onko oikeus kaiklle sama ja kuka määrittelee mitä pidetään salassa ja millä perusteella?
ja edelleen ihmetystä Koortin toiminnasta, kovin tuntuu siltä että ei ole edes kovin voimakkaasti asiakastaan puolustanut.
Talvi24
Jessica Fletcher

Sissi kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 4:13 pm
Talvi24 kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 11:09 am Luulen, että yhteisymmärryksessä ovt psykiatri ja oikeus katsoneet sen, mitä Tn terveydentilasta ovat julkisuuteen tuoneet. Toki en tiedä, miten tuo prosessi kulkee. Ei ole edes tietoa, oliko psykiatri syyttäjän vai puolustuksen todistajana.
Hyvä pointti. Koko ajan ollut sellainen tunne että puolustus on jotenkin pihalla tai miten sen nyt sanoisi: Ei tiedetä prosessita, ei tiedetä puolustuksen ja syyttäjän yhteistyöstä, terveystietojen varjolla kaikki on salattua. Yleensä nämä asiat ihan viimeaikojen vastaavien tapahtumien vertailulussa on ihan erilaisia.
Ei ole edes tietoa, oliko psykiatri syyttäjän vai puolustuksen todistajana.
Miettikääs hetki edes tuota edellämainittua. Kun melkein kaikki on salattua niin kuka valvoo että oikeus toteutuu? Kuka tai mikä?
En ole mikään salaliittoteoreetikko mutta hetki mietintää kuitenkin onko oikeus kaiklle sama ja kuka määrittelee mitä pidetään salassa ja millä perusteella?
ja edelleen ihmetystä Koortin toiminnasta, kovin tuntuu siltä että ei ole edes kovin voimakkaasti asiakastaan puolustanut.
Olen ymmärtänyt joissain kohdin juttua, että olikohan istunnon alkaessa oli syyttäjä pyytänyt tiettyjä osioita istunnosta salassa pidettävän.
Se olisi mielenkiintoista tietää, mitä jättivät pois esim. julkisesta välituomiosts salaten. Sen muistan, että oikeuspsykologin ja psykiatrin yhdet lausunnot on salattu. Sitten ollaan nähty niitä muutamia kohtia, joissa yksittäisiä sanoja on salattu.

Tuomitun osalta luulen, että joitakin terveystietojen tarkempia osioita olisi voitu salata perusteena terveystieto. Huomioiden, että hyvin paljon on terveystietoja annettu julkisuuteen. SERI tulos myös jstk syystä salattu. Mitähän muuta, kun jonkun mukaan salattua materiaalia pitäisi olla kai hyvinkin paljon.

Lain pitäisi (ainakin periaatteessa) olla kaikille sama. Tuomiot vain vaihtelevat / voivat vaihdella, koska tuomion antavat ihmiset soveltavat lakia niin kuin kulloinkin soveltavat.

* Tässä tapauksessa olisi voitu tuomita tappona tai murhana (rikosoikeuden professori Melander). Asian käsittely jatkuu Hovissa.

* Tässä tapauksessa oikeus määräsi kaksinkertaiset kärsimyskorvaukset uhrin lapsille js veljelle, koska KO voi poiketa suosituksista. Perusteena tapauksen erityispiirteet! Ehkä nuokin ovat esillä Hovissa, jos niistä voi valittaa.

Erityispiirteet:
- Emeritusprofessori Tolvasen mukaan kyse oli tavallisesta perhesurmasta (parisuhdesurmasta), ainoa poikkeavuus tuomitun ammatti ja pariskunnan sosioekonominen asema!

-"Tolvanen pitää vaarallisena sitä, että rikoksen käsittely julkisuudessa korottaisi omaisille maksettavien kärsimyskorvausten määrää."

- Et silleen ... niin, niin kovin erikoinen, erityinen tapaus.

Se, että ip-lehdet paljastavat tekijän nimen niin pian kuin mahdollista (ja ovat paljastaneet monessa muussakin tapauksessa) - on tietenkin hyvin oleellinen juttu ajatellen omaisten kärsimyksiä pitkin matkaa jutun ollessa kesken.

Entäpä, jos nimen paljastaminen median tuolla tasolla olisikin kiellettyä? Omaisia ei ainakaan samalla tavalla, samalla laajuudella voitaisi identifioida. Joiltain median osilta saattaisi pyöritys jäädä väkisinkin vähäisemmäksi.
Tarvitaanko yhteiskunnallisesti rikollisten nimet ip-lehtiin heti kun mahdollista? Entä, jos ne tuotaisiin julkisuuteen vasta tuomion yhteydessä?
Talvi24
Jessica Fletcher

Lumileopardi kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 4:04 pm
Minä en kyseenalaista hoitavan ammattitaitoa, vaan korostan Tikkasen kykyä manipuloida ihmisiä.
Siinä on aika vissi ero.
Minä olen täysin sitä mieltä, että Tikkasen ongelma on pershäiriö ja ns masennus on sen ’oireita’, tylsistymistä.
Persoonallisuushäirio on laaja-alainen koko henkilön psyyken kattava ominaisuus, kuten esim psykopatia. Ei pershäiriöstä mitenkään ryhdytä masentumaan sen enenpää kuin sellaisenkaan kohdalla jolla ei pers häiriötä ole.
Kiitos kommentista Lumileopardi. Minäkin voin kuviterlla olevan, kun vaikea ymmärtää miksi olisi toisin.
MH yritti heittää kehiin jotain psykopatian aivokenaan liittyvää, jonka hän ilmeisesti luulee estävän masennuksen.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Siinä on aika vissi ero.

Ymmärsit minua hieman väärin.

Minä väitän, että Tikkasen ”masennus” on ollut huomionhakukeino ja tapa hallita vaimoaan.
Ja toisaalta tapa hankkia tarvitsemiaan lääkkeitä.
Ilman mitään diagnoosia, ei olisi voinut kirjoitella edes itse itselleen lääkkeitä.
Ja lääkkeitä hän tarvitsi riippuvuuteensa.

Mikä on kellekin muna ja mikä kana, on jokaisen oma asia. Minun kantani on tämä.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Sissi
Roger Murtaugh

Löysin yhden uuden kuvan Tikkasesta jossa näkyy kaupunkimaisema taka-alalla, ois kiva tietää mistä on otettu, ihan vaan uteliaisuudesta, saattaa liittyä siihen Ruotsin matkaan tai sitten ei, Mielenkiintoista siinä on surumielinen ilme ja on aika tuore kuva, siis voi olla kesältä 2022?
Miss Holmes älköön vaivautuko. :roll:
Talvi24
Jessica Fletcher

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 5:42 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Loka 01, 2024 12:18 am Minä en kyseenalaista hoitavan ammattitaitoa, vaan korostan Tikkasen kykyä manipuloida ihmisiä.
Siinä on aika vissi ero.
Ymmärsit minua hieman väärin.
Minä väitän, että Tikkasen ”masennus” on ollut huomionhakukeino ja tapa hallita vaimoaan.
Ja toisaalta tapa hankkia tarvitsemiaan lääkkeitä.
Ilman mitään diagnoosia, ei olisi voinut kirjoitella edes itse itselleen lääkkeitä.
Ja lääkkeitä hän tarvitsi riippuvuuteensa.
Mikä on kellekin muna ja mikä kana, on jokaisen oma asia. Minun kantani on tämä.
Niinpä, sinä saat luulla Tikkasesta ihan mitä luulet. Ja sinähän luulet tietysti aivan sen mukaan, mikä istuu kehittelemääsi tarinaan. Sopii myös puutteellisenn ymmärrykseen masennuksesta sairautena. Valitettavasti. Sopii täysin hoitavan psykiatrin ammattitaidon kyseenalaistamiseen. Valitettavasti. Ja ilmeisesti sitten luulet, ettei Tikkasella ole koskaan ollut minkäänlaista masennusta. Vuosikaudet näytellyt - kenelle, miki?Syönyt masennuskäkkeitä, miksi? Ja joo, turha ksysyä, minä en epäile, etteikö olisi käyttänyt masennuslöäökkeitä jo aiemminkin ennen viimeistä hoitosuhdetta. Em. on vaikutelma luuloistasi.

Todella outo olisi ihan oikeasti yhtään kenenkään näytellä puolisolleen masennusta, jotta saisi sillä huomioita. Jos T olisi näytellyt, niin eipä olisi siinäkään onnistunut. Ei käytössä olevien tietojen perusteella saanut vaimoltaan minkäänlaista (positiivista) huomiota - ei saanut vaikka mitä ilmeisimmin oli ihan oikeasti masentunut (psykiatrian erikoislääkärin dg, jota et pysty kumoamaan!).

Tikkasen oikealla masennuksella oli pikemminkin (hyvin) negatiivinen vaikutus pariskunnan arkeen, elämään. Vaimo vaikutti jopa jo hermostuneelta, kun ei vaan sitä rahaa tullut Tn ollessa pitkäkähköksi venyneellä sairauslomalla (Vn ystävän kertomaa). Mokomakin mies, ei tehnyt mitään. Tosin tieto oli uhrin veljeltä, että T olisi osannut vain keittää vettä ja kapselikahvia. Joten mitähän kotitöitä oli nyt jäänyt häneltä masentuneen väliin? Mokoma mies - joka, jos olisi näytellyt masennusta ja huomannut, että menee päin prinkkalaa, niin sujuvasti olisi noussut masennuksen alhosta. Eikö niin? Olisi ollut helppo lopettaa turha näytteleminen.

Tapa yrittää masennuksella hallita vaimoaan. Kerro, miten ihmeessä T olisi hallinnut vaimoaan? Epäilemäsi masennuksen näyttely kun ei ollut mitä ilmeisimmin tuonut mitään tulosta. Oikealla masennuksellakaan ei hallinnut vaimoaan - ja ajattelepa, jos ei edes sellaiseen pyrkinyt. Sellaiseen kuin ei ole pienintäkään viitettä. Jos sinulla on muuta tietoa, niin kerro ihmeessä!

Tapa saada lääkkeitä? Näytellä masennusta? Ja riippuvuutta aiheutavista eli uni- jka rauhoittavista lääkkeistä puhut. Samoin ilmeisesti stimulanteista. Eihän nyt todellakaan olisi tarvinnut niitä saadakseen näytellä masentunutta - siis tarkoittanet, että hoitavalle psykiatrille olisi näytellyt? Siis miten nyt liittyisivät masennukseensa? Eivät mitenkään.

Tikkasen olisi ollut täysin mahdollista kirjoittaa noiden addiktioon johtaneiden lääkkeidensä, samoin stimulanttien reseptit itse itselleen. Ei tarvinnut sitä varten hoitosuhdetta. Hakeutui hoitosuhteisiin ihan muusta syystä. Hakeutui sairauksiensa vuoksi. Ihan niin kuin ihmiset yleensäkin. Ei tarvitse yrittää keksiä mitään kummallisia tarinoita.
Talvi24
Jessica Fletcher

Sissi kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 5:55 pm Löysin yhden uuden kuvan Tikkasesta jossa näkyy kaupunkimaisema taka-alalla, ois kiva tietää mistä on otettu, ihan vaan uteliaisuudesta, saattaa liittyä siihen Ruotsin matkaan tai sitten ei, Mielenkiintoista siinä on surumielinen ilme ja on aika tuore kuva, siis voi olla kesältä 2022?
Miss Holmes älköön vaivautuko. :roll:
Surumielinen ilme sopisi varmasti hyvin kesään 2022, kun kertonut tuolloin kesällä uupuneensa, mutta lepääminen ei ollut siihen auttanut. Se Ruotsin, Tukholmanko reissu se oli - taisi olla koko uusperheen yhteinen reissu?

Tai voisiko se kuva olla Vn ja Tn yhteiseltä reissulta, joka oli jossain vaiheessa syksyä -22? Onko vaatetus kesäinen vai syksyinen?

Onko löytämäsi kuva ehkä eri kuin se jollain laivalla otettu kuva, jossa ei kyllä myöskään ollut mitenkään iloinen ilme. Ilme ehkä sellainen, että ”älä ota nyt kuvaa.” siinä kuvassa. Kuva, joka ollut ketjussa aiemmin. Sen varmaan muistat.
Sissi
Roger Murtaugh

Tää kuva ei ole ollut julkisuudessa, löytyi sattumalta. Tuo tausta vaan kiinnostaisi.
Talvi24
Jessica Fletcher

Joo, niin ymmärsin, ettei ole ollut julkisuudessa. Hauska, että löysit. Taitava netti-diggari :wink:
Sissi
Roger Murtaugh

Laitan sulle kuvan yksityisenä jos vain osaan, kiinnostaisi tuo tausta vaan.

Kuva tänne vaan
-NILS-
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Ulrica kirjoitti: Ke Syys 25, 2024 8:48 pm
vanhavakanssi kirjoitti: Su Syys 22, 2024 8:31 pm Ulliksen henkirikos näyttäytyy tekijän yksittäisenä tekona ilman suunnitelmaa; hetkellisen sekoamisena johon on myötävaikuttaneet monilääkeoireyhtymä ja välituomion toteennäyttämätön mustasukkaisuus.

Uhrista oli otettu SERI-testi seksuaaliseen väkivallan toteamiseksi. Uhrin täydellinen nöyryytys, alistaminen ja vallankäyttö päätyen uhrin murhaamiseen toistuvien iskujen lyömisellä päähän. Yksittäisen illan surullinen tarina vai tekijän käyttäytymismalli naisia kohtaan elämänsä parisuhteissa? Kukaan aikasemmassa parisuhteessa tekijään ollut ei ole astunut julkisuuteen tästä käyttäytymismallista.

Voimakas viha naisia kohtaan vai hetkellinen täydellinen sekoaminen? Julkisuuteen tuotujen tietojen mukaan ystävät tai perheenjäsenet eivät olleet havainneet mitään tämän suuntaista. Neljän seinän sisällä voi tapahtua parisuhteessa asioita jotka jäävät muilta havaitsematta. Uhrin häpeä näyttelee näissä suurta roolia kaikissa sosiaaliluokissa. Uhrin muuttuminen murhaa edeltävänä aikana sulkeutuneeksi, ystäviään vältteleväksi kertoo omaa tarinaa tapahtuneesta.

Teko näyttäytyy suunnitellulta mielenhäiriön - mielensairauden taakse naamioidulta mustasukkaisuusmurhalta jossa on myötävaikuttavana tekijänä pitkäaikainen eri lääkeaineiden väärinkäyttö ja sen aiheuttamat kognitiiviseen toimintaan liittyvät aivofysiologian muutokset jotka ovat aiheuttaneet teon välillisenä vaikuttimena.

---------
Kun mies surmaa naisen, on taustalla aina naisvihaa, sanovat aiheen asiantuntijat. Suomi on yksi väkivaltaisimmista valtioista EU:ssa naisia kohtaan ja se näkyy konkreettisesti yhteiskunnan turvallisuudessa ja kustannuksissa.

Euroopan unionin perusoikeusviraston tutkimuksen mukaan Suomi on EU:n toiseksi turvattomin maa naisille. Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, seksuaaliväkivaltaa tai uhkailua. Seksuaalista häirintää on kokenut lähes yhdeksän kymmenestä naisesta.

Synkkien tilastojen taustalla on rakenteellinen yhteiskuntaa läpileikkaava ilmiö: naisviha
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kun ... isuutta-ja taloutta/9010134#gs.ezvypd
Välituomion uhrin pojan todistelussa oli salattuna kohta, jossa mainittiin syytetyn ensin **** ja tämän jälkeen murhanneen äidin. Täytyy tarkistaa tuomiosta (30.8.2024) onko Seri-asiaan lisävihjettä.

On oikeuden asia päättää laajasta salauksesta tapauskohtaisesti. Voisi olla osatekijä raakaan, julmaan tekotapaan. Selvitetään asia ja palataan.

On uudempi tuomio asiassa, jota voi pitää lähteenä tammikuisen välituomion sijaan.
Palaan asiassa selvitettyäni. Tilanne näyttää siltä, että Rikoslain 21 luvun 2§:n murhan kriteerejä ei olla avattu enemmälti, kuin lehdistö on 30.8.2024 jo julkituonut.

Omat tulkinnat, jotka eivät perustu tietoon:
Joten edelleen voi ketjuun aiemmin tuotua Välituomion tietoa Seri-testistä tulkita validina. Oma mielipide on, että SERI-testiä ei olisi mainittu ollenkaan välituomiossa eikä tulosta salattu, jos se ei olisi positiivinen. Näytettä voitaisiin ottaa asian poissulkemiseksi, mutta en näkisi syytä testin tuloksen salaamiseen. Siinähän se tulos kerrotaan suoraan, kun tulos on salattu. Yhdessä tämän tiedon, asian laajan salauksen ja murha-nimikkeen kanssa, voidaan tulkita niinkin, että tekoon liittyisi seksuaalirikos. Vastaaja siivosi kaiken muun, paitsi uhrin. Uhriin jäi jälkiä ja ajattelen uhrin "siivoamisen" ja kuljettamisen asunnosta liittyvän myös suurelta osin tähän seri-tekoon, jos näin oli. Seksuaalirikos paljastaisi hyvin paljon lisävihjeitä vastaajasta henkilönä, vaikka hän ei oikeastaan mistään aiheesta totuutta kerrokkaan. Myös tällainen toiminta ei varmasti olisi jäänyt ainoaksi kerraksi toimia näin, vaikka lääkitysten katsottaisiinkin olevan pääasiallinen syy henkirikokseen. SeRin tekijä ei parane.

Aiemmin ketjuun tuotu välituomion tieto: "Laboratorion SERI-näytteen mukaan 3.2.2023 nro 53-57 *** ***" ja "Enligt laboratoriets SERI-prov 3.2.2023 nr 53-57 *** ***. Laboratorion päiväys on kyllä mysteeri (3.2.2023) minulle miksi ei ole valmistunut lähempänä henkirikoksen tapahtumapäivää. Onko vain ollut ettei näytteiden tuloksilla ole ollut kiire, kun uhrikin on kuollut, vai onko jollakin parempi tieto?

Näillä tiedoin yhdessä julkisuuteen tuodun mielentilatutkimustuloksen kanssa, jää kallistus asiassa vastaajan psykopatiasta. Oma mielipide, eikä perustu tietoon. Ja ymmärrys siitä, että tarkassa tallessa on. Ketjuun on tuotu paljon keskustelua vastaajan varallisuudesta. Näen hämmennykset uusilla mielentilatutimuspyynnöillä vain keinoina tässä vaiheessa paeta rikosvastuuta ja uusia mahdollisuuksia jopa paeta. Hänellä on siihen varaa ja vankilasta pakeminen voi jopa olla ainoa tapa hänen koskaan vapautua. Tikkasella on merkittävä omaisuus ja mahdollisuus kadota jäljettömiin. Jos hän on tehnyt seksuaalirikoksen, rikollisen elämän jatkamisen vaara on suuri, en usko tällaisen ominaisuuden löytyessä ihmisen parantuvan, vaan olevan äärimmäisen vaarallinen, paitsi läheisille, myös ulkopuolisille.

Tässä yhteydessä muistan Utelon(ko) tuoneen ketjuun tiedon vastaajan hoitosuhteesta naispotilaaseen, jonka hoitosuhdetta jatkoi perusteetta hänen ulkonäkönsä vuoksi. Eivät nämä kai ihan tuulesta temmattuja esityksiä ole.

Mainittiin aikaisemmin vastaajan äiti. Omat tutkimukseni asiassa ovat vaiheessa, mutta pidän mahdollisena, että vastaaja ei ole pitänyt äitiinsä yhteyttä ollenkaan aikoihin. Esimerkiksi tämän rikostapauksen kaiken tiedon äitinsä joutuisi vain julkisuudesta lukemaan tai leijonaemon lailla ketjussa poikansa puolta pitämään perusteetta. Palataan siihen, kun asiassa ilmenee uutta.
Vastaa Viestiin