T on pystynyt kirjoittamaan itselleen lääkkeitä. Ei olisi tarvinnut siihen hoitosuhdetta. Hakeutui hoitosuhteeseen sairauksiensa vuoksi.Lumileopardi kirjoitti: To Loka 03, 2024 6:07 pmTikkasen masennus on saattanut olla feikki. Mutta kaks kuukautta kesti, sitkeä jätkä feikkaamaan, no, onhan näitä.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 5:42 pmYmmärsit minua hieman väärin.Lumileopardi kirjoitti: Ke Loka 02, 2024 4:04 pm Persoonallisuushäirio on laaja-alainen koko henkilön psyyken kattava ominaisuus, kuten esim psykopatia. Ei pershäiriöstä mitenkään ryhdytä masentumaan sen enenpää kuin sellaisenkaan kohdalla jolla ei pers häiriötä ole.
Minä väitän, että Tikkasen ”masennus” on ollut huomionhakukeino ja tapa hallita vaimoaan.
Ja toisaalta tapa hankkia tarvitsemiaan lääkkeitä.
Ilman mitään diagnoosia, ei olisi voinut kirjoitella edes itse itselleen lääkkeitä.
Ja lääkkeitä hän tarvitsi riippuvuuteensa.
Mikä on kellekin muna ja mikä kana, on jokaisen oma asia. Minun kantani on tämä.
Kyllä se on pystynyt käsittääkseni kirjoittamaan itselleen lääkkeitä. Itse ihmettelen että miksi on kirjoittanut aina vaan uusia masennuslääkkeitä.
Oliko tikkasella riippuvuus?
Jos oli , niin minkä takia piti tappaa vaimonsa?
Tiesikö uusi vaimo, VW, jotain niin hurjaa Tikkasesta että henki pois?
Minä olen myös ihmetellyt sitä, kun tullut vaikutelma, että ehkä liiankin tiiviiseen tahtiin kokeili aina jo seuraavaa masennuslääkettä. Hoitava psykiatri oli koko ajan tietoinen ja heille vaikutti tulleen työnjako siinä, että T vastasi pääosin itse masennuslääkkeiden kokeiluista. Mutta näytti jonkun masennuslääkkeen reseptin kirjoittaneen psykiatrikin (ehkä ainakin 25.1.22).
Nykyaikaisia masennuslääkkeitä ei kuulemma voi käyttää väärin. Niistä ei kuulemma saa mitään kiksejä.
Pidätyksen jälkeen Aurorassa on hoitoyhteenvedossa 5.1.2023 diagnoosit:
- Riippuvuus uni- ja rauhoittaville lääkkeille (eli Tllä on näille lääkkeille riippuvuus, lääkeriippuvuus on sairaus)
- Stimulanttien väärinkäyttö
- Toistuva masennus
- Monilääkeoireyhtymä
(- ADHD siellä lienee epikriisissä, tuossa listauksessa ei vaan ollut merkattuma).
Tuhannen taalan kysymys onkin tuo, miksi surmasi vaimonsa - KOn mukaan ennalta suunnittelematta. Tikkanen on ainut, joka tietää, miksi surmasi vaimonsa, mutta hän ei kerro.
Onhan tuollaistakin epäilyä aiemminkin ketjussa nostettu, että olisiko VW tiennyt jotain ..., mutta miten siihen sopisi ennalta suunnittelematon surma. Ja mitä ihmettä se edes olisi voinut olla. Victoria ei esim. todennäköisesti tiennyt Tn lääkkeiden väärinkäytöstä, kuten ei ilmeisesti kukaan muukaan.
Mustasukkaisuutta oli, muttei ainakaan KOn välituomion mukaan riittänyt motiiviksi. Minusta se on motiivi. Jotain huhua ollut, että näin olisi lopullisessa tuomiossa todettu. Erikoista on, että jos oli kuitenkin hyväksytty motiiviksi, niin miksi ihmeessä ei kerrottu julkisuuteen.
Oikeuspsykologi tutki esitutkinnassa myös mustasukkaisuuden mahdollisuutta. Mustasukkaisuutta totesi olleen. Tekstissä kriittiset kohdat salattu, mutta voivat viitata siihen, ettei mustasukkaisuus olisi välttämättä ollut ns. perusteetonta.
Kun ei ollut ennalta suunniteltu surma, niin jotain on tapahtunut pariskunnan välillä 15.12/16.12. 22 illalla /yöllä, josta ehkä riita käynnistyi, johti fyysiseen yhteenottoon ja lopulta hyvin raakaan ja julmaan vaimon surmaan.
>> Tavallinen parisuhdesurma, kuten totesi rikosoikeuden emeritusprofessori Tolvanen. Jos mustasukkaisuus nimetty kuitenkin motiiviksi, olisi sekin mitä tavanomaisin.