Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 10:39 am
Huono tai olematon äitisuhde voisi selittää kuitenkin asioita.
Esim se, ettei osallistunut kotitöihin, kertoo minusta siitä, että piti niitä ’naisten hommina’.
Kyllä moderni, tuolloin vielä alle 5kymppinen mies tänäpäivänä osallistuu kotitöihin ja siihen kokkailuun.
Huomionarvoista minusta on se, että V poika toi tuon asian esiin, eli en oikein usko, ettei muut odottaneet Tikksenkin osallistuvan.
Vaikeaa kuvitella, että yh-äiti olisi kasvattanut lapset passaamalla heitä. Tai opettanut kotitöitä saman ikäiselle tytölle, mutta ei pojalle.
Yh-isä sen sijaan voisi noin toimiakin.
Tikkasella ei minusta ole ollut todellista sitoutumista ensimmäiseen perheeseensä. Ero tuli exälle yllärinä, vaikka yleensä pienten lasten vanhemmat eivät eroa ilman painavaa syytä. Kaikki kuitenkin ajattelevat aina lasten parasta ja lapsille ero on ’parasta’ vasta siinä vaiheessa, kun vanhempien välit syystä tai toisesta on niin huonot, että yhdessä elo vahingoittaa myös lapsia.
Kaikki tuo höpinäni liittyy siis tuohon äitisuhteeseen. Oliko sitä ollenkaan?
Epäilty kertoi, että jo nuorena hänellä oli halu ymmärtää erilaisuutta sekä niitä ihmisiä, jotka eivät ”toimi normaalilla tavalla”.
Suhteestaan äitiinsä ei ole mitään faktatietoja, joten joudut sinäkin tyytymään pelkkiin luuloihisi.
Viittaa äskeiseen viestien vaihtoon Sissin ja minun välillä koskien kotitöiden jakoa.
Tikkasella oli taitoja tehdä kodin askareita, joten on hyvin todennäköistä, että esim. äitinsä on yhtälailla molemmille kaksosille kotitöiden tekemistä opettanut.
Aikakausikin oli jo sellainen, että miehet tarttuivat kotitöihin.
Niin, ja
moderni nainen edellyttää puolisonsa osallistuvan kotitöihin. On edellyttänyt jo kauan, ainakin 1970-luvulta lähtien. Eikö Victoria tosiaankaan edellyttänyt? Vai oliko niitä naisia, jotka tekevät mielummin itse nopeasti kuin odottavat hitaamman viidennellä pyynnöllä ryhtyvän tekemään …
Minä en usko kaksosten jääneen isänsä kanssa kolmistaan. Se vaan niin mennyt 1980 - luvulla. Harvinaisempaa on edelleenkin. Toki voin olla väärässä.
Luulosi on, ettei T olisi sitoutunut ekaan perheeseensä.
Perusteet? Ei riitä perusteeksi se, että ero tuli exälle yllätyksenä.
Tullut selvä käsitys, että T teki liikaa työtä päivystämällä ainakin kahdessa ylimääräisessä sairaalassa sen lisäksi. että oli päivätyö HUS:ssa ja sielläkin piti päivystää.
Oli mitä ilmeisimmin todella sitoutunut (ehkä vaimon haluamaan?) taloprojektiin. Saattanut olla näytön tarvetta appiukolleenkin, että kyllä minä tämän maksan ...
Oli jopa niin sitoutunut, että joutui vuorokausirytminsäkin kanssa ongelmiin ja turvautumaan ylisuuriin unilääkeannoksiin. —> jotka sittemmin johtivat lääkeriippuvuuteen uni- ja tauhoittaviin lääkkeisiin. Ja myöhemmin myös stimulanttien väärinkäyttöön.
Jostainhan addiktiot ja väärinkäyttö aina alkavat.