19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
viivahattu
Watson itse

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Näin se vain on kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 10:22 am
Eivätkö surmaamistavoista, sarjamurhaajista ja jopa rangaistuksista googlailu, googlattujen ohjeiden mukaisen surma-aseen valmistaminen, sim-kortin poistaminen puhelimesta ennen kaupungille lähtöä, tuntikausien notkuminen potentiaalisten uhrien suosimalla alueella, valitun uhrin seuraaminen ja lopuksi teon tekeminen suotuisimmassa mahdollisessa paikassa sinun mielestäsi sitten osoita vakaata harkintaa? Ja jos eivät, niin mikä osoittaisi? Jos kokenut syyttäjä todella on sitä mieltä, että näillä tiedossa olevilla ja todistetuilla faktoilla ei riitä näyttö vakaan harkinnan osoittamiseksi, niin siinä tapauksessa koko Suomen oikeuslaitoksessa on äärimmäisen vakavia puutteita.
Amandalooni
Olivia Benson

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Kulkeeko nuoret tytöt tota reittiä usein? Onko muita metsäreittejä tai yhtä "hyviä' syrjäisiä reittejä, mitä kautta nuoret kulkee?
Jollei, niin oliko seurannut ennenkin, ja tiesi että menee tuota kautta?

Tätä ehkä pohdittu täällä, mut en löytänyt, et oltais mietitty, et onko seurannut ennen jo, et kuka kulkee juuri tuota reittiä ja siksi osannut seurata juuri häntä, kuka käyttää kyseistä reittiä.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Amandalooni kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 10:50 am Kulkeeko nuoret tytöt tota reittiä usein? Onko muita metsäreittejä tai yhtä "hyviä' syrjäisiä reittejä, mitä kautta nuoret kulkee?
Jollei, niin oliko seurannut ennenkin, ja tiesi että menee tuota kautta?

Tätä ehkä pohdittu täällä, mut en löytänyt, et oltais mietitty, et onko seurannut ennen jo, et kuka kulkee juuri tuota reittiä ja siksi osannut seurata juuri häntä, kuka käyttää kyseistä reittiä.
Ei se ole mikään "metsäreitti". Rikos tapahtui ja ruumis löytyi kahden pientaloalueen välissä oleva kapealta metsäsoirolta, joka on leveimmilläänkin 100 metrin luokkaa. Kevyen liikenteen väyliä kulkee sekä sen poikki että sen suuntaisesti, ja ellen ole aivan väärin käsittänyt, niin uhrin ruumis löytyi läheltä näiden väylien risteystä.

Sitä en todellakaan pidä mahdottomana, että tekijä olisi ollut saalistamassa jo aikaisemminkin, mutta tällä kertaa vain onnistui bongaamaan sopivan uhrin ja hyökkäämään sopivassa paikassa. En usko, että juuri tämän tytön olisi kohteekseen erityisesti valinnut jo aiemmin. Teon motiivina vaikuttaisi olleen yleinen naisviha ja kuka tahansa naispuolinen "sopivaksi" katsottu uhri on kelvannut. Kyse on ollut vain ja ainoastaan olosuhteista.
Näin se vain on
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Näin se vain on »

viivahattu kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 10:50 am
Näin se vain on kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 10:22 am
Eivätkö surmaamistavoista, sarjamurhaajista ja jopa rangaistuksista googlailu, googlattujen ohjeiden mukaisen surma-aseen valmistaminen, sim-kortin poistaminen puhelimesta ennen kaupungille lähtöä, tuntikausien notkuminen potentiaalisten uhrien suosimalla alueella, valitun uhrin seuraaminen ja lopuksi teon tekeminen suotuisimmassa mahdollisessa paikassa sinun mielestäsi sitten osoita vakaata harkintaa? Ja jos eivät, niin mikä osoittaisi? Jos kokenut syyttäjä todella on sitä mieltä, että näillä tiedossa olevilla ja todistetuilla faktoilla ei riitä näyttö vakaan harkinnan osoittamiseksi, niin siinä tapauksessa koko Suomen oikeuslaitoksessa on äärimmäisen vakavia puutteita.
Eihät sillä ole merkitystä mitä mieltä minä olen, en ole juristi. Jos kokeneen syyttäjän mielestä näyttö ei riitä murhatuomioon niin hovissa tuomio voi aivan hyvin muuttua.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Näin se vain on kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 11:24 am Eihät sillä ole merkitystä mitä mieltä minä olen, en ole juristi. Jos kokeneen syyttäjän mielestä näyttö ei riitä murhatuomioon niin hovissa tuomio voi aivan hyvin muuttua.
Jos näitä mielipiteillä tuomittaisiin, niin ei tämäkään heppu selviäisi alle 10 vuotta sähkötuolia.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Sergio Leone
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sergio Leone »

Näin se vain on kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 11:24 am
Eihät sillä ole merkitystä mitä mieltä minä olen, en ole juristi. Jos kokeneen syyttäjän mielestä näyttö ei riitä murhatuomioon niin hovissa tuomio voi aivan hyvin muuttua.
Ei tule muuttumaan tuomio hovissa jos otetaan edes käsittelyyn ja kokeneen syyttäjän on aika harkita eläköitymistä jos alkaa olemaan siinä iässä. Kaikki me vanhenemme eikä ikä tule yksin.
Sergio Leone
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sergio Leone »

Kukahan tämä kokenut syyttäjä sitten on miehiään tai naisiaan kun ei ainakaan pikaisella etsinnällä löytynyt. Yleensähän näissä laajaa huomiota herättävissä tapauksissa syyttäjä antaa haastatteluja tyyliin Ritva Santavuori niin mikä on kun on näin piilossa ollut tämä henkilö? Veikkaan naispuolista.
kiillotan
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kiillotan »

"Tampereen Tellun" ketjusta osui silmään tämä tekijän kuvaus tapahtumista. Jotenkin tutulta kuulostaa.

IMG_20241004_115134.jpg
IMG_20241004_115134.jpg (89.95 KiB) Katsottu 986 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Cavis
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Cavis »

Minkälainen on tämän Tuomaksen äitisuhde tai millainen äitinsä on? Pahoittelen en jaksa lukea satoja aiempia sivuja
Medborgare
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Medborgare »

Sergio Leone kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 11:35 am
Ei tule muuttumaan tuomio hovissa jos otetaan edes käsittelyyn ja kokeneen syyttäjän on aika harkita eläköitymistä jos alkaa olemaan siinä iässä. Kaikki me vanhenemme eikä ikä tule yksin.
Hovihan voi tosiaan todeta että ei ole syytä ottaa käsittelyyn.

Ei kyllä olekaan.
Harkittu, suunniteltu ja erittäin julma teko.
Maan tavan mukaan asialla ovat nimettömät sankarit, jotka ovat erityisen aktiivisia murha.info -sivustolla ja Iltalehden keskustelusivuilla, jotka ovat suomenkielisen netin surkeimmat likaviemärit.

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/181
Herra-P
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

Sergio Leone kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 11:43 am Kukahan tämä kokenut syyttäjä sitten on miehiään tai naisiaan kun ei ainakaan pikaisella etsinnällä löytynyt. Yleensähän näissä laajaa huomiota herättävissä tapauksissa syyttäjä antaa haastatteluja tyyliin Ritva Santavuori niin mikä on kun on näin piilossa ollut tämä henkilö? Veikkaan naispuolista.
Leena koivuniemi.
Löytyy esim. Maikkarin uutisista tuomiosta.
Näin se vain on
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Näin se vain on »

Toivottavasti olet oikeassa. Itse en yllättyisi jos tuomio hovissa muuttuisi. Kyllä kai murhatuomiosta aina voi valittaa hovioikeuteen?
absintti
Susikoski

Viesti Kirjoittaja absintti »

Miksihän tekijää ei passitettu mielentilatutkimukseen? Sivusta seurattuna olisi voinut olla paikallaan. Tokihan se voi hovioikeuskäsittelyn yhteydessä tulla vastaan, mutta miten tekohetken mielentilaa voidaan enää arvioida esim vuoden päästä?
Mauriainen
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mauriainen »

Medborgare kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 11:55 am
Hovihan voi tosiaan todeta että ei ole syytä ottaa käsittelyyn.

Ei kyllä olekaan.
Harkittu, suunniteltu ja erittäin julma teko.
Ei tarvita jatkokäsittelylupaa tässä tapauksessa hovioikeudelta, koska vankeusrangaistus on yli 8 kk vankeutta.
Vemppa
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Vemppa »

Herra-P kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 11:55 am
Sergio Leone kirjoitti: Pe Loka 04, 2024 11:43 am Kukahan tämä kokenut syyttäjä sitten on miehiään tai naisiaan kun ei ainakaan pikaisella etsinnällä löytynyt. Yleensähän näissä laajaa huomiota herättävissä tapauksissa syyttäjä antaa haastatteluja tyyliin Ritva Santavuori niin mikä on kun on näin piilossa ollut tämä henkilö? Veikkaan naispuolista.
Leena koivuniemi.
Löytyy esim. Maikkarin uutisista tuomiosta.
Nimellä kun hakee, niin löytyy murha/tappo-spekulaatioon jonkinlainen vastauskin:

MTV Uutiset kysyi syyttäjä Leena Koivuniemeltä, millä perusteella syyttäjä on katsonut syytetyn syyllistyneen murhan sijasta tappoon.

– Syyte perustuu esitutkintaan, enkä ole löytänyt perusteita sellaisesta vakaasta harkinnasta, joka edellyttäisi murhan tunnusmerkistöä

Syyttäjää ehtii aina syyttämään, mutta voihan se olla, että esitutkinta on suoritettu huonosti, eikä perusteita tosiaan ollut. Ei olisi ensimmäinen kerta sekään, että vihkoon on vedetty jo aikaisemmin. Tai sitten näyttöä ei vain ole oikeastikaan.
Vastaa Viestiin