JohanPomppas kirjoitti: To Loka 17, 2024 3:13 pm
Mua kiinnosta tuon taivaallista, enkä oikeastaan halua ajatellakaan homoseksiä ollenkaan - koska ei aiheena kiinnosta.
Jos haluaa keskustella poliittisesta aiheesta, niin siitä mieluummin tietää jotain kuin ei tiedä. Antiikin Kreikassa tunnettiin sellainen käsite kuin idiootti, tai paikallisella kielellä idiotes (ἰδιώτης), joka kirjaimellisesti tarkoittaa "itsensä oma" ja käytännössä "yksityishenkilö". Siis joku, joka on sillä tavalla rajoittunut, että ei kykene ottamaan kantaa yhteisön tai yhteiskunnan asioihin.
Minun mielestäni tuollainen "taidatte olla piilohomoja kun niin kiinnostaa" ei ole mitään muuta kuin lapsellista ja kuuluu korkeintaan jonnekin peruskoulun välitunnille. Täällä aikuiset keskustelee, ja aikuisten pitää kyetä keskustelemaan myös itselleen vieraista asioista.
JohanPomppas kirjoitti: To Loka 17, 2024 3:13 pm
Toisaalta taas - jos Nordmo olisi hetero, ja ollut suhteessa lähes 40 vuotta nuorempaan fitnessmalli / somejulkkis -naiseen, olisi tuo nainen nyt hengetön... Syy tähän murhaan löytyy Nordmon korvien välistä, eikä se syy ole sen kummempi kuin muillakaan puolisonsa / ex -puolisonsa murhanneilla.
Tästä on ollut täällä koko ajan kahta näkökulmaa, ja jokainen on varmasti valinnut jo, että kumpaa kannattaa. Joten asian turha toistaminen ei lisää kenenkään tietoisuutta asiasta, eikä varsinkaan käännytä ketään.
Mitä tulee aseen laillisuuteen:
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: To Loka 17, 2024 3:16 pm
En väittänyt, itsekin vahvisti tämän tiedotuksen jo. Yritätkö nyt vääntää ihan vääntämisen ilosta?
Niin mikä tämä sitten oli?
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: To Loka 17, 2024 1:31 pm
Monta kertaa eri lehtijutuissa poliisi painottanut että luvat aseeseen oli vain Norjassa.
Täällä nähty lehtijuttu sanoo, että "luvat Norjassa", mutta ei "luvat vain Norjassa", mutta silti moni päätteli, että "luvat vain Norjassa". Sitten minä kiinnitin huomiota tähän, että nämä ovat tosiaan eri asia, ja mikään lähde ei ole sanonut "luvat vain Norjassa". Mutta sitten sinä sanoit taas "luvat vain Norjassa", ja sen jälkeen sinulta on kyselty lähdettä.
Sinua lähinnä pyydetään tässä vain ilmaisemaan itseäsi selkeästi. Ei kukaan vaadi, että kenenkään pitää kääntyä kenenkään kannalle. Voit sanoa, että sinun mielestäsi "luvat Norjassa" ihan varmasti tarkoittaa "luvat vain Norjassa", eikä kukaan sinua voi eikä tahdo estää. Tai voit esittää sen lähteen, missä niin sanotaan. Tai hyväksyä sen, että muutama muu jatkaa edelleen siinä uskossa, että "luvat Norjassa" ei välttämättä tarkoita "luvat vain Norjassa", vaan että kysymys aseen luvallisuudesta Suomessa on edelleen avoin. Voit olla sitä mieltä, että he ovat ihan helvetin tyhmiä, ja he sama toiseen suuntaan, mutta se taas on vain asian vapaaehtoinen seuraava kierros, joka pitäisi käydä muualla.
Ei kai täällä kukaan kuvittele, että "nyt, kun minä puhun, pitää muiden olla samaa mieltä", vaan jokainen kuulija päättää siitä itse.