-Martta- kirjoitti: To Loka 17, 2024 12:37 pm
Sitä mä ihmettelen, että miten Rolfille tuli yllätyksenä median mielenkiinto, jos pamauttaa julkisuudelta tutun henkilön hengettömäksi. Saas nähdä miten tulee hyödyntämään tilanteen.
Varmaan oli tottunut Puhakan seuraan, niin ei ajatellut, että se voisi olla niin iso juttu. En usko, että kykenee hyödyntämään tilannetta mitenkään. Vai onko jotain ennakkotapauksia? Murhaajia, jotka olisivat aloittaneet oman uransa julkkiksena sen pohjalta, että ovat murhanneet julkkiksen. Sitäpaitsi mikä on lähde sille, että tuli yllätyksenä? Tai onko mitään syytä uskoa, että tuli yllätyksenä?
Puhelinkortti kirjoitti: To Loka 17, 2024 12:35 pm
Rakkaus ei ole oikea sana, kun puhutaan homojen välisestä sairaasta sikailusta.
Jos nyt saan taas heittäytyä filosofiseksi, niin rakkaus on passiivinen (concupiscible) passio, joka tarkoittaa kokemusta mieluisaksi ymmärretyn asian läsnäolosta. Erikseen on halu (desideria), joka on odotus mieluisaksi ymmärretyn asian läsnäolevaksi tulemisesta, ja ilo (gaudium), joka on kokemus jo poissaolevaksi muuttuneesta myönteisestä asiasta.
Katolinen teologia näkee nämä sillä tavalla, että passiot eivät elä omaa elämäänsä, vaan ne ovat aina seuraus siitä, millä tavalla ihmisen äly tai ymmärrys käsittää sen asian, josta nautitaan tai jota vihataan. Katolinen teologia myös sanoo, että erottelut kreikan eri rakkautta tarkoittavien sanojen välillä ovat vähän turhia. Ne ovat protestanttien korvike sille, etteivät oikeasti ymmärrä asiaa.
Joten jos ihmisen järki jostain syystä sanoo, että kasa lantaa on ihana asia, niin silloin, loogisesti ja kaiken järjen mukaan, ihminen rakastaa sitä lantakasaa. Raamattu sanoo, että homouden tapauksessa ihmisen järki on pimentynyt pitämään hedelmätöntä seksuaalista halua rakastamisen arvoisena asiana.
Katolinen tapa ajatella on, että sanat ovat vain viittauksia asioihin todellisuudessa, ja ne parhaiten ymmärtää niiden määritelmän kautta. Protestanttinen tapa ajatella on, että sanoilla on itsessään joku todellisuus tai sisältö. Kuten että rakkaus on ylevä tunne, joka inspiroi yleviä tekoja, ja himo on alhainen tunne, joka inspiroi alhaisia tekoja.
Johnny kirjoitti: To Loka 17, 2024 12:35 pm
Enkä usko että minunlaisiani on vain se 1% homoista, olisiko ehkä puolet.
Aivan aikuisen oikeasti ottaen 10 %. Se osuus homomiehistä on psyykkisesti ja seksuaalisesti samanlaisia kuin lesbot. Sitten muistaakseni se loput meni melkein tasan niin, että oli seksuaalisesti miehiä, jotka olivat psyykkisesti miehiä tai naisia. Tai pieni mahdollisuus, että se 90 % jaettiin jotenkin kolmeen ryhmään. Sillä tavalla, että maskuliiniset ja seksuaalisesti hyperaktiiviset miehet olivat ainakin yksi ryhmä. Ja sitten yksi oli neitimäiset, seksuaalisesti hyperaktiiviset miehet. Jos oli vielä yksi, niin nyt en muista, miten se määriteltiin. Mutta nämä oli siis psykologisten testien kautta eroteltu.
lonesjucca kirjoitti: To Loka 17, 2024 12:10 pm
Eli kyllähän tässä tuo seksuaalinen suuntautuminen on ollut hyvinkin vaikuttava tekijä tapahtumiin.
Olen oikeasti siinä käsityksessä, että se on pieni tai kohtalainen tilastollinen ero, että olisiko tullut tapetuksi vai ei. Joten on virheellistä sanoa, että "heterona olisit vielä hengissä", aivan kuin se olisi 100 % ja 0 % välinen ero. Sen sijaan se voi olla joku 20 % tai 50 % lisää tai pois, eli "heterona olisit viidesosan todennäköisemmin hengissä".
Ihmisten pitäisi vaan osata erottaa toisistaan tosiasiat ja kuittailu. Mutta kun ongelmia on molemmin puolin. Jotkut kuittailevat homoille, mutta selvästi luulevat esittävänsä jotain faktaa. Ja jotkut selvästi kuittailevat, mutta homot järkyttyvät, että ei kai tuo luule, että tuo on faktaa. Ja jotkut siteeraavat tutkimuksia ja yleistietoa, ja homot tai homojen puolustajat nostavat metelin, että aivan hirveää kuittailua.
Itse olen sillä kannalla, että kielteiset ja vastenmieliset asiat pitää voida sanoa. Kunhan ne sanoo asiallisesti ja niistä on keskustelun kannalta jotain hyötyä. Ja olen sillä kannalla, että on täysin turhaa ja järjetöntä yrittää sellaista, että mitään kielteistä tai epäedullista ei saisi sanoa.
Siis jos joku sanoo, että yrittää olla reilu kaikkia kohtaan, etenkin tosiasioita, eikä kenenkään liittolainen, niin homojen ei kannata reagoida siihen, että eipäs, vaan kaikkien pitäisi olla liittolaisia.
lonesjucca kirjoitti: To Loka 17, 2024 12:46 pm
Jokainen terve ihminen on seksistä kiinnostunut ja perheen perustamisesta.
Eikä ole. Vapaaehtoinen selibaatti on täysin terveellinen vaihtoehto.
zuikero kirjoitti: To Loka 17, 2024 12:46 pm
Miten voit ''luvata'' ettei heterolle satu koskaan mitään, tai sanoa että olemalla hetero Puhakka olisi elänyt täyden elämän ja kuollut aikoinaan vanhuuteen jossain ihanassa alppimaisemassa.
Olen hetero. Mihin minun pitää ilmoittautua jos haluan lunastaa vanhuuden ihanassa alppimaisemassa?