Kirjoitan nyt pitkästä aikaa tähän topiikkiin ,vaikka asiani ei tälle sivulle ehkä kuuluisikaan ,mutta koska huomaan ,että asia edelleen
on ns. tapeetilla ja välillä käydään melko värikästäkin keskustelua.
Kuten aiemmin olen tässä tarinassani kertonut ,elikkä lähetin 21.5 tänä keväänä kirjeen Lounais-Suomen poliisipäällikölle ,jossa pyysin päästä tunnistamaan murhaamisessa olennaisena osana ollut veitsi,mikä ei tiettävästi kuitenkaan olisi Lahtea tappanut ,ellei hänen kalloansa olisi jollakin astalolla murskattu,mutta joka kuitenkin oli murhaamistapahtumassa olennainen tekijä.
Se ,että veitsi jäi murhaajalta luultavasti vahingossa murhapaikalle ,on varmasti yksi ja ainut asia ,joka voi edelleen olla sellainen tekijä joka tulisi mielestäni tutkia vielä kertaalleen ja perusteellisesti niin ,että kaikki veitsestä lähetetyt vihjeet tulisi tarkistaa,olkoonkin ,että kaikki annetut vihjeet eivät voi millään muotoa olla ratkaisevia.
Tämän johdosta päätin kirjoittaa tällä hetkellä sisäministerinä toimivalle Lulu Rinteelle seuraavanlaisen kirjeen.
Nähtäväksi sitten jää aiheutuuko tästä jotain toimenpidettä tutkinnan muutoksissa.
Kirje alkaa:
Tervehdys (xxxxxxxxxx,paikasta)
Syy miksi aloin kirjoittamaan teille on se ,että monista yrityksistäni huolimatta en ole päässyt tunnistamaan Porin poliisiasemalla säilytettävänä olevaa, Jukka Lahden
murhassa käytettyä teräasetta,Joka löytyi teon jäljiltä Lahden asunnon takkahuoneen lattialta ja jollainen meidän talomme keittiöstä hävisi tod. näk. erään tekemäni autokaupan yhteydessä.
Veitsi oon hyvin samanmuotoinen kuin esim. M-info sivustolla näkemäni ja. edusti ilmeiisesti jo -70 luvulla valmistettua pientä Fiskarsin valmistamaa fileerausveistä.
Kerroin asiasta Lounais-Suomen poliisin vihjesivustolle kesällä -23 juhannuksen tienoilla ja olen viimeisen n. 1,5 vuoden aikana ainkin kolmasti sekä soittanut että käynyt paikanpäällä Porissa esittämässä pyynnön kulloinkin päivystysvuorossa olevalle poliisille ,että haluaisin tunnistaa tuon veitsen.
Näkemistäni kuvista päätellen ,olen jokseenkin varma,että veitsi on vielä tuolloin keväällä -06 ollut meidän taloudessa käytössä ja se jäi tod.näk. vahingossa Ulvilaan myymäni autoon.
Kuvissa näkyvät selvästi tunnistamista puoltavat tunnusmerkit kahvaosassa ,jotka muistan veitsessämme olleen jo tuolloin keväällä -06 nähtävissä.
Myin nimittäin 9.5-06 eräälle Ulvilassa asuvalle miehelle Mazda 323 sedan merkkisen henkilöauton vm.-91 ja jonka kuntoon saattamisessa tarvitsin kyseistä Fileerausveitseä.
Tämä tarinani on melko pitkä ,jos sen kertoisin kokonaisuudessaan ,eli miksi sen uskon kulkeutuneen tälle autoni ostaneelle Ulvilalaiselle miehelle ja siksi en nyt tässä ala sitä tässä tämän enempää avaamaan ,koska tiedän että teillä on varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin lukea kansalaisten kirjeitä ,mutta sellainen pyyntö olisi ,koska Porissa poliisi ei ota pyyntöihini minkäänlaista kantaa ,että jos mahdollista niin vaikutusvallallasi voisit määrätä poliisipäällikkö
Ilkka Koskimäkeä siirtämään jutun tutkinnan pois Porista KRP:n tutkittavaksi ja aloittamaan uudelleen näiden tutkimatta jääneiden vihjeiden -08 jälkeen ,mm. juuri tämän veitseni osalta.
Oletan että syy miksi tutkinnassa siirryttiin yhtäkkiä tekemään Anneli Auerista syyllistä oli juurikin tutkinnanjohtaja Joutsenlahden siirtäminen sivuun ja tilalle tuli hänen esimiehensä kohta eläköityvä Pauli Kuusiranta
jolla oli lähes pakkomielle saada juttu jotenkin ratkaistua juonimalla Anneli Auer miehensä tappajaksi.
Olen informoinut asian tiimoilta myös Lounais-Suomen poliisipäällikköä ja jättänyt Porin asemalle toimitettavaksi hänelle kirjeen.21.5-24 ,jossa esitin pyyntöni päästä tunnistamaan kyseinen veitsi,
mutta vielä tähän mennessä ei ole vastausta kuulunut..
Kirjeessäni ilmaisin myös sen ,että mikäli mahdollisuutta tunnistamiseen ei myönnetä ,pyydän vastauksen kirjallisesti ja perusteltuna se syy miksi tästä tunnistamisesta kieltäydytään. .
Lähetin hänelle myös autokaupasta tehdyn luovutustodistuskopion josta käy ilmi sekä minun että ostajan henkilötiedot.
Mikäli tämän lähettämäni johdosta ilmenee lisäselvitystarvetta ,olen valmis sitä antamaan.
Ps . Kerroin myös ,että olen tarvitessa valmis hypnoosissa tehtävään tutkimukseen ,jos sillä nähdään olevan tunnistukseen olennainen vaikutus ja myöhemmin olenkin halukkuuteni hypnoosiin ilmaissut myös jo aiemmin
poliisia avustaneelle hypnotisoija Klaus Matthheiszenille , joka kuitenkin kertoi että hän ei voi muutoin auttaa kuin siten että pyyntö tulee poliisin taholta.
Kirje lopuu.
-----------------------------------------------------------------------
Mikäli tämä viesti olisi mielestäsi sen arvoinen ,että sitä voisit kannattaa ,voit itse omalla nimelläsi pyytää Lulu Rannetta toimimaan siten ,kuten kirjeessäni ehdotan,eli antamaan juuri äskettäin Vapaalle jääneen Sisäministeri Heli Rantasen nimittämälle Poliisiylijohtaja Ilkka koskimäelle tehtäväksi siirtää tutkinta KRP;lle .
Jos kannatat tätä aloitetta kirjoita Lululle viestiin vain : Kannatan saamaasi Jukka S Lahden murhatutkinnan siirtoa KRP;lle ja nimesi.
Lulu Ranteen sähköpostiosoite :
[email protected]