Ulrica kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 9:21 pm
Tartun jonkun henkilön tarkoituksenmukaiseen Roopen äidin nimen merkitsemiseen geniin. Tälle palstalle alkupuolella joku on tuonut ketjuun tiedon Päivi etunimestä ja Oksa -tyttönimestä. Onko tarkoituksenmukaista harhaanjohtamista vai tarkoituksellista totuutta Roopen biologisesta äidistä.
Roopen nimenvaihdoksessa toinen äiti.
Aika erikoista, että geniin haluttu juuri merkitä äidiksi henkilö, jonka jäljet johtavat tuohon kääntäjään, ehkä myös moneen muuhunkin henkilöön. Edelleen henkilön somealustoille on kuitenkin profiilikuvaksi laitettu hyvin samannäköinen kuva kuin kaksoset piirteiltään, vaikka somealustaltaan löytyy hyvinkin harmaantuneita muita kuvia.
Kirjastolähde kertoo kääntäjäprofiilin olevan tosi ohut, eikä pysty tarkentamaan onko kääntäjä, jolla tyttönimi sama kuin geniprofiilissa, joka kääntänyt aiemmin lastenkirjoja yksi ja sama henkilö tämän aikuiskääntäjän kanssa. Hän kuitenkin kuuluu Roopen isän lähisukuun avioliiton kautta.
Kaksosten syntymän aikaan kääntäjä ollut 15-vuotias. Jos kävisi ilmi, että kaksosten biologinen äiti olisi joku muu kuin nimenvaihdoksen aikaan oleva äiti, herättää ajatuksia Roopen isän seksuaalinen toiminta 15-vuotiaan kanssa tai jonkun muun henkilön kanssa. Julkinen salaisuus? Kaksosten syntymän jälkeen on voitu tehdä äidin osalta adoptio tuolle opettajalle, josta tullut äiti.
Tämä spekulaatio siksi, koska joku on lisännyt erilaisia henkilötietoja Roopen äidiksi geniin, mitkä poikkeavat radikaalisti Roopen äidistä nimen vaihdonaikaan.
Minulla ei ole tietoa onko adoptiota olemassa Roopeen liittyen. Seritekohan voisi olla selitettävissä myös tällaisenkin taustan kautta. Ja Roopelle periytyvät geenit nimenomaan biologiselta äidiltä.
Kun asiassa tulee enemmälti totuutta ilmi tuonnempana, tämäkin asia alleviivautuu tai poissulkeutuu. Siihen asti avoin.
Mikäli Tikkaset jakavat väärää tietoa genissä, kannattanee tiedot korjata pikimmiten. Vastuu heillä asiassa. Mitä tulee vääriin tietoihin, ei kukaan asianosainen ole löytänyt tälle palstalle kolmeen vuoteen korjaamaan tietoa vääräksi. Enkä tosiaan usko, että ko suku ei olisi tätä tapausta seurannut. Tiedot siis tuotu ketjuun jo alle 150 sivuilla.
Ulrica hyvä. Et ilmeisesti lukenut tätä mun viestiä aiemmin (kopioin sen "korjattuna" tänne)? Vai kirjoitinko epäselvästi?
Yhdestä henkilöstä/perheestä/ suvusta voi olla genissä useita profiileja, eri henkilöiden tekeminä. Vrt tuossa mun viestissä (alla) serkkupuoleni "antamiin" tietoihin minusta. Eli aivan sairaan vääriä juttuja..
Kysyisin mikä kokonimi oli tällä naispuolisella vanhemmalla, joka haki Roopen nimenmuutosta?
Ehkä löytyisi toinen nimenmuutoshakemus samoilta ajoilta, jossa tuo äiti olisi hakenut nimenmuutosta Päivistä joksikin muuksi nimeksi. Ehkä halusi vaihtaa ruotsinvoittoiseksi nimeksi, mikä olisi sopinut paremmin ruotsinkieliseen kouluun menevien lastensa äidin nimeksi.
Ja oliko tuo "lärarinna" samasta ilmoituksesta peräisin? Ehkä hän haki virkaa siitä samasta koulusta, minne lapsensa olivat menossa?
Sitten se asioista ja nimenmuutoksista tietämätön profiilintekijän geniin antamat tiedot perheestä oli mennyt vikaan - eli siinä oli kaksosten äidin nimi ollut vielä se entinen (Päivi) ja omasukukin oli väärä. - Minuakin kutsuttiin koulun alkamiseen saakka "väärällä" sukunimellä,
sillä sain isäni sukunimen vasta kouluun aloittaessani.
Itselläni on kokemusta erään serkkupuoleni "sukututkimuksesta". Hän on antanut isoäidilleni väärän sukunimen (Y) "tutkimuksissan". Siis: Isoisäni X kuoli ja isoäitini oli mennyt sittemmin naimisiin tämän serkkupuoleni äidinisän Yn kanssa (siksi tää sekoilija on mun serkkupuoli). Eli genissä voi olla erilaisia profiileja samasta henkilöstä
Pahinta on, että siellä serkkupuolen profiileissa on mun os sukunimeksi annettu vallan väärä nimi ja etunimikin on väärä valinta. - En ole niitä päästänyt mun profiileihin, olen ne estänyt"
[/b]
Eli saattaa olla, että tuon Päivi/Oksa profiilin on tehnyt jokin kaukainen sukulainen tai sukulaisen sukulainen, joka ei ole ollut aivan kartalla siitä, että kaksosten äiti olisi muuttanut etunimensä. - Profiilin tekijä on kyllä mainittu, mutta en siihen tahallisuuteen ja harhaanjohtamiseen usko.
Ja minä uskon tuohon, mitä aiemmin kirjoitin,
että Tn äiti on samaan syssyyn hakenut etunimensä vaihdosta kuin Roopellekin nimeä vaihdettiin. Olisi saattanut muuttua ruotsalaiseksi etunimeksi, kun lapsetkin laitettiin ruotsinkieliseen kouluun.
Ja vielä se, että jos Tikkasten sukupiirissä oli jo Päivi-niminen hlö (vaikka Timon sisar tai veljenvaimo) niin haluttiin välttää sekaannuksia. Mihinkään kuvailemaasi salailuun en kyllä usko. - Olisipa ollut sensaatio, jos 15-vuotias olisi siihen aikaan synnyttänyt kaksoset. On mielestäni aika epätodennäköistä. - Ja eihän geni ole mikään virallinen tietolähde, siellä voi olla monta "kirjajaa" suvuista, kuten tuolla yllä kirjoitin.
Siis vielä tuo kääntäjä Päivi, jos hän ulkonäöltään muistuttaa Tikkasia, niin olisiko vaikka Timin serkku?