Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Ulrica kirjoitti: To Marras 14, 2024 10:49 pm
Nystymuikio kirjoitti: To Marras 14, 2024 3:49 pm
Ulrica kirjoitti: To Marras 14, 2024 2:13 pm Kumoan myös palstalla aikaisemman tiedon, että Roopen äidin etunimi olisi Päivi tai mikään hänen etunimistään.
Jos näin on, niin siinä tapauksessa Genissä RT:lle on merkitty vääränniminen äiti. Mutta miksi joku (profiilin ylläpitäjistä) olisi niin tehnyt?
Missään julkisuudessa ei ole tullut ilmi, että kaksoset olisi adoptoitu.

Voisi selittää ristiriidan. Voin katsoa asiaa. Palaan.
Palaan asiaan.
Kansallisarkisto vastasi, että Kansallisarkistossa säilytetään Helsingin raastuvanoikeuden adoptiopäätöksiä vuodesta 1971 vanhempaan päin. Adoptiopäätöksiä vuodesta 1972 eteenpäin säilytetään Helsingin käräjäoikeudessa https://oikeus.fi/karajaoikeudet/helsin ... eilla.html

Jos haluaa asiaa poissulkea, voi olla suoraan yhteydessä Helsingin käräjäoikeuteen asiassa.
Maiju
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Maiju »

Talvi24 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 4:17 pm
Osoitathan ensin, missä kohtaa minä olen ollut kiinnostunut selittämään tai edes etäisesti ymmärtämään tekoa tekijän historian tai olosuhteiden kautta millään tavalla. Missä kohtaa olen spekuloinut mitään siihen liittyvää? Väkivallasta ja addiktioista on vastuussa ainoastaan tekijä itse ja katson myös, että mielenterveysongelmista on tässä tapauksessa vastuussa tekijä itse alan ammattilaisena: hän valitsi olla hoitamatta niitä, jos niitä oli ensinkään.

Ihmetykseni kohdistuu siihen, kuinka henkilötiedoiltaan tunnettu uhri on saanut tulla hävyttömästikin epäillyksi asettaen hänen lähipiirinsä erityisesti lapset todella ikävään asemaan, mutta kuitenkin samat ihmiset, jotka ovat sitä tehneet tuntuvat suojelevan äitiä. En yksinkertaisesti ymmärrä, koska johdonmukaisuus loistaa poissaolollaan.
Neo7
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

Talvi24 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 3:54 pm
Neo7 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 3:25 pm
Talvi24 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 2:17 pm

Kyse oli tietenkin - sarkasmivaroituksessa - siitä, että minkä asteisten epäiltyjen / mahdollisten sukulaisten hlö-tietoja kuvien kera on asiallista tuoda ketjuun. Sekin on hyvä muistaa, että paitsi T:llä ja siskollaan on omat elämänsä historiat, tausta, geeniperimät - niin ne on myös heidän vanhemmillaan. Kaikilla ihmisillä. Se on hyvä muistaa ennen kun alkaa mahdollisesti ”taivastelemaan” jotain mahdollisia tietoja. Vihjailujen varassa - ja sellaisiksi jätettyjen tietojen tuominen ketjuun ei ole mielestäni asiallisia. Tämä on vain minun mielipiteeni. Nuo jättävät niin paljon arvailujen varaan. Niin kuin joku ehdotti, olisi em. sisäpiiriläisten tietojen vaihto voinut tapahtua yksäreillä, jos ei ollut tarkoitustaan tuoda sen enempää tietoja ketjuun. Ja voi ollakin, ettei ole asiallista ns. lähisukulaisten mahdollisten identifioivien tietojen tuominen keskusteluun. Toki on tuotu jo hlö-tiedot kuvien kera.
No jos se ei sinusta ole asiallista, etkä halua siihen osallistua, niin hyppää sellaisten viestien yli.
Tottakai tuollaiset perheen sisäiset asiat jäävät aina vaillinaisiksi, kun ei täällä ole perheenjäseniä kertomassa, eikä tarvitse ollakaan.
Miksi yrität tukahduttaa muiden keskustelua, jos se on spekulaatiota? Et vaan osaa ohittaa jos aihe ei sinua kiinnosta, vaan pyrit estämään ja tukahduttamaan spekulatiivista keskustelua. Antaa niiden keskustella, joita sellainen kiinnostaa, et ole mode tai varajeesus tällä foorumilla.
Sinulta meni näköjään pointti asian suhteen ohi.
Kyse on minun mielestäni tosiaan siitä, että onko ylipäänsä kenenkään lähisukulaisen henkilötietoja (nimi + syntymä - ja mahdollinen kuolinaika) + valokuva tarpeen tuoda ketjuun? Tarvitseeko joku tosiaan noita tietoja? Kun on aivan mahdollista puhua äidistä, isästä, sedästä, tädistä, serkusta, mahdollisista adoptiovanhemmista jne.

Kukaan lähisukulainen ei ole vastuussa siitä, että T surmasi vaimonsa. Vastuu on vain ja ainoastaan Tikkasen, kun hänet on todettu syyntakeiseksi. Eivät henkirikoksedta ole siis suoraan vastuussa vanhempansakaan. Kukaan ei voi esim. valita geenejään.

Kouluampumisissa tuomitaan vanhempia, lähisukulaisia tms. silloin, jos kouluampuja on saanut aseen lko. ähisukulaiseltaan.

Enkä ole millään tavoin yrittämässä tukahduttaa keskustelua. Miksi ihmeessä olisin. Jokaisella on ketjussa oikeus tuoda esille näkemyksiään. Niin minnullakin tätä ihmettelyä. Outoa kokea esim. tämä puoli asiasta yritykseksi tukahduttaa keskustelua. Minä en näitä asioita ketjussa ratkaise. En tiedä, miten yp yleensä on tämän tyyppiseen suhtautunut m-infossa.

Mietin ainoastaan noiden sivullisten ihmisten oikeusturvaa. Eihän heidän noita hlö-tietoja taida kukaan oikeasti tarvita? Juoruiluun? Mihin? Mihin ihmeeseen siis tarvitsisi? Kannattaa miettiä sitäkin, mitä itse ajattelisi, jos tällainern tapaus olisi lähisuvussa ja omia lähisukulaisia vedettäisiin ketjuun henkilötietoineen ja kuvineen.
Ohi ja ohi.

Ne vanhempien syntymäajat ei merkitse muuta kuin juurikin tuota, että henkilön saa identifioitua. En niin kovin kiinnostunut henkilöllisyydestä ole, mutta monet ovat. Tämä on yleistä henkirikosketjuissa, mutta vaihtelee jonkin verran, toisin sanoen kaikkien tappajien/murhaajien vanhemmat eivät herätä yhtä paljon kiinnostusta.

Esimerkiksi Valkeakosken tappajan äidistä on paljon tietoa verrattuna Tikkaseen. Onko se asiallista? Ei välttämättä. Onko se mukavaa? Ei varmasti ole. Onko se kiellettyä? Modet päättävät siitä asiasta. Syyllistyessään noin raakaan rikokseen tekijä kuitenkin altistaa muitakin henkilöitä mielenkiinnon kohteeksi joutumiselle, halusi(vat) sitä tai ei.

Ei täällä kukaan ole väittänyt, eikä edes vihjannut, että vanhemmat tai joku muu kuin Tikkanen olisi vastuussa murhasta.
Talvi24
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Maiju kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 5:12 pm
Talvi24 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 4:17 pm
Osoitathan ensin, missä kohtaa minä olen ollut kiinnostunut selittämään tai edes etäisesti ymmärtämään tekoa tekijän historian tai olosuhteiden kautta millään tavalla. Missä kohtaa olen spekuloinut mitään siihen liittyvää?
Väkivallasta ja addiktioista on vastuussa ainoastaan tekijä itse ja katson myös, että mielenterveysongelmista on tässä tapauksessa vastuussa tekijä itse alan ammattilaisena: hän valitsi olla hoitamatta niitä, jos niitä oli ensinkään.
Ihmetykseni kohdistuu siihen, kuinka henkilötiedoiltaan tunnettu uhri on saanut tulla hävyttömästikin epäillyksi asettaen hänen lähipiirinsä erityisesti lapset todella ikävään asemaan, mutta kuitenkin samat ihmiset, jotka ovat sitä tehneet tuntuvat suojelevan äitiä. En yksinkertaisesti ymmärrä, koska johdonmukaisuus loistaa poissaolollaan.
On käynyt hyvin selville, että et ole kiinnostunut tippaakaan monestakaan asiasta. Lähisuhdeväkivaltahan se on agendasi, mutta senkään syitä et halua miettiä yhtään laajemmin. Mutta antaapa olla, kukin tyylillään - tarpeidensa, agendansa mukaan.

Enhän ole mitään edelle kirjoittamiisi edes väittänyt ...
Miksi ihmeessä minun pitäisi noita pyytämiäsi osoittaa. Keskityn yleensäkin meneillään olevaan keskusteluun. Ei ole tarvetta penkoa kenenkään vanhoja kommentteja esille. Miten luettelemasi edes liittyvät tähän kohtaan keskustelua?

Toki addiktioon vaikuttaa geeniperimäkin - yhdessä ympäristön kanssa. Kai sen olisi pitänyt olla jo sinullekin selvää. Erityisesti, kun Tn kohdalla on vahvasti viitettä, että olisi voinut isältään periä noitakin haitallisia geenejä. Muistanet, miten vahva geeniperimän osuuden mahdollisuus on. Eikä siis kukaan voi valiyta geenejään.

Mutta toki T on itse täysin vastuussa siitä, ettei hakeutunut addiktioiden vuoksi hoitoon.

Enpä tiedä, mitä alan asiantuntijat mahtaisivat sanoa luuloihisi siitä, miten T olisi vain ja ainoastaan itse vastuussa muista mielenterveysongelmistaan. Epäilen, että eivät ole kanssasi samaa mieltä. Minäkin nimittäin ihmettelen tätä(kin) luuloasi. Myös masennukseen on geneettinen alttius mahdollinen. Pitäisihän sinun jo tämäkin tietää.

Ei käy edelleenkään selville, missä ja kuka olisi luulosi mukaan pyrkinyt 'suojelemaan' Tn äitiä. Olen ymmärtänyt, että ketjun nettidiggareiden on ollut vaikea löytää häntä netin kautta.⁹ Kaikki ihmiset eivät vielä nykyaikana ole netissä, somessa jne.

Jätit jstk syystä vastaamatta kysymykseen, mihin sinä tarvitsisit Tn äidin ja mahdollisten muiden lähisukulaisten tai vastaavien identifioivia hlö-tietoja ketjuun näkyville? Eikö tosiaan riitä puhua äidistä jne?

Hävyttömästikin epäillyksi uhri siis mielestäsi joutunut? Siinä kohtaako, kun välituomion julkisessa osiossa oikeuspsykologin tutkimus mustasukkaisuudesta voi hyvinkin viitata avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen. Se on tuon mukaan ihan mahdollista. Eikä ole ollenkaan harvinaista parisuhteissa yleensä. Ja kuten sanottu, JOS uhrilla olisi ollut suhde olisi se minun mielestäni ollut ihan ymmärrettävää tuossa elämänsä tilanteessa. Mitä hävytöntä tuossa julkisuuteen tuodussa osiossa on mielestäsi?

Missä "johdonmukaisuus loistaa poissaolollaan”?
Talvi24
Jessica Fletcher

Neo7 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 5:13 pm
Talvi24 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 3:54 pm
Neo7 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 3:25 pm **********
… En tiedä, miten yp yleensä on tämän tyyppiseen suhtautunut m-infossa.
Mietin ainoastaan noiden sivullisten ihmisten oikeusturvaa. Eihän heidän noita hlö-tietoja taida kukaan oikeasti tarvita? Juoruiluun? Mihin? Mihin ihmeeseen siis tarvitsisi? Kannattaa miettiä sitäkin, mitä itse ajattelisi, jos tällainern tapaus olisi lähisuvussa ja omia lähisukulaisia vedettäisiin ketjuun henkilötietoineen ja kuvineen.
Ne vanhempien syntymäajat ei merkitse muuta kuin juurikin tuota, että henkilön saa identifioitua. En niin kovin kiinnostunut henkilöllisyydestä ole, mutta monet ovat.
..........
Esimerkiksi Valkeakosken tappajan äidistä on paljon tietoa verrattuna Tikkaseen. Onko se asiallista? Ei välttämättä. Onko se mukavaa? Ei varmasti ole. Onko se kiellettyä? Modet päättävät siitä asiasta. Syyllistyessään noin raakaan rikokseen tekijä kuitenkin altistaa muitakin henkilöitä mielenkiinnon kohteeksi joutumiselle, halusi(vat) sitä tai ei.
...........
Kävin pari kertaa Valkeakosken ketjussa siellä alkupuolella. Näin sen, miten erityisesti tekijän äitiä maalitettiin ja riepoteltiin ketjussa. Biologisesta isästä ei ainakaan siinä vaiheessa juurikaan ollut tietoja. Kyse toki nuoresta miehestä, joka taisi edelleen asua - osittain vai pääosinkin äitinsä ja tämän uuden miehen perheessä sisarustensa kanssa. Tuo äiti tietenkin nuorempi ja netistä, somesta hänestä näytti löytyneen aika paljon tietoa.

En omassa mielessäni pitänyt tuotakaan asiallisena. Olihan siellä melkoista myllytystä juuri äitiä kohtaan. En pitänyt, koska tekijän perhe on ollut aikamoisessa tilanteessa enkä toivoisi kenellekään vastaavassa tilanteessa törkyistä nettikirjoittelua. Mahdollisesti osa törkyjen kirjoittajoista purkaa omia juttujaan, turhaumiaan, traumojaan tms? En tiedä. Vierasta touhua itselleni, kun tämä tapaus on eka infon tapaus, jota olen seurannut.

On toki vähän eri asia, jos rikoksen tekee 19 vuotias (olikohan tuo ikänsä?) äitinsä jne kanssa asuva nuori vs. 48 vuotias mies. Tottakai siinäkin tilanteessa kuten useaan kertaan todettu mt-tutkimuksessa selvittävät tutkittavan elämän historian aivan alusta alkaen. Siellä se selvittely on asiallisissa ja asiantuntevissa käsissä.

Toki ketjussakin noita asioita pohditaan ja joku yrittää epätoivoisesti selvittääkin. Mutta edelleenkään mielestäni niitä lähisukulaisten ja mahdollisesti muiden vastaavien identifioivia henkilötietoja ei pitäisi ketjuun tuoda - mutta kuten jo sanoin, minä en siitä päätä. Olen kyllä ketjun puolesta pahoillani heidän puolestaan. Olen, vaikka en heistä ketään tunnekaan.

Kerrotko sen, mihin tarvitset nimenomaan noita lähiomaisia identifioivia hlö-tietoja? Mitä merkitystä sinulle on itsellesi ihan vieraiden henkilöiden hlö-tiedoilla? Eikö riittäisi 1952 syntynyt äiti jne?

Tekijä on edelleen ainut, joka on vastuussa teostaan - eivät Tn vanhemmat tai muutkaan lähiomaiset.
Neo7
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

Siihen on vastaus näkyvissä ihan tuossa viestissäni, kuinka kiinnostunut siitä olen. Tai se näkyy, jos luetun ymmärtäminen on kunnossa.

Hyvin ilmenee keskustelu- ja kirjoitustyylistäsi, että tällaisten juttujen seuraaminen ei ole sinulle tuttua.

Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
Talvi24
Jessica Fletcher

Neo7 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 8:44 pm
Talvi24 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 6:16 pm
Neo7 kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 5:13 pm
Ne vanhempien syntymäajat ei merkitse muuta kuin juurikin tuota, että henkilön saa identifioitua. En niin kovin kiinnostunut henkilöllisyydestä ole, mutta monet ovat.
Kerrotko sen, mihin tarvitset nimenomaan noita lähiomaisia identifioivia hlö-tietoja? Mitä merkitystä sinulle on itsellesi ihan vieraiden henkilöiden hlö-tiedoilla? Eikö riittäisi 1952 syntynyt äiti jne?
Siihen on vastaus näkyvissä ihan tuossa viestissäni, kuinka kiinnostunut siitä olen. Tai se näkyy, jos luetun ymmärtäminen on kunnossa.
Hyvin ilmenee keskustelu- ja kirjoitustyylistäsi, että tällaisten juttujen seuraaminen ei ole sinulle tuttua.
Kyllä tuo kohta on ymmärrettävissä (edellä olevassa viestistäsi jättämässäni osiossa), mutta vain niin kuin olet kirjoittanut. Eihän siitä todellakaan selviä se, mihin sinä tarvitset juuri noita identifioivia hlö-tietoja. Saman aikaisesti selität, ettet olisi kovin kiinostunut henkilöllisyydestä. Tuo kumoaa edellinen lauseesi. Tarvitset (mihin?), mutta et olisi muka kuitenkaan kiinnostunut?

Ymmärrän, että ihmisillä voi olla ylenpalttista mielenkiintoa noihin nimiin ja em. tietoihinkin asti (kunkin omista syistä käsin?), mutta en ymmärrä todellakaan miksi -> päästäkseen vaikkapa tarkistamaan henkilöiden sometilejä jne? Luulen, että asialla on / voi todennäköisesti olla merkitystä juuri niille ihmiille, joiden em. tiedot tänne pitää joidenkin tuoda - juoruiluako? - ja mitä lie varten?

Sitten kun joku jstk syystä etsii googlesta ko. henkiläön tietoja, niin sepä ohjaa sitten m-infon ketjuunkin. Että silleen. Mitähän ko. ihmiset mahtavat siitä ajatella. Ketjulaiset eivät ilmeisesti välitä tuon taivaallista. "Mitäs sattuvat olemaan läheistä sukua murhaajan kanssa!” Toistettuna: noilla ihmisillä ei ole mitään tekemistä henkirikoksen kanssa. Edelleen suositan miettimään, mitä itse ajattelisi vastaavassa tilanteessa.

Mutta ketjussa ne nimien selvittäjät tekevät niin kuin tekevät - siis ilmeisesti ajattelematta ko. ihmisiä yhtään sen enempää (ovat kuin pelkkiä palapelin paloja). Oman patologisen uteliaisuuden tarpeen täyttäminen taitaa olla kovin tärkeää joillekin. Ulricahan on tosin ilmoittanut antavansa tieto vain pienelle sisäpiirille - mutta kait ne sieltä yv-puoletakin kirjautuu samalla tavalla m-infoon etsiytyviksi.

P.s. Meidän ei kannata enää jatkaa tästä viesteilyä, käsityksemme eivät tule kohtaamaan.
Viimeksi muokannut Talvi24, Pe Marras 15, 2024 9:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Tartun jonkun henkilön tarkoituksenmukaiseen Roopen äidin nimen merkitsemiseen geniin. Tälle palstalle alkupuolella joku on tuonut ketjuun tiedon Päivi etunimestä ja Oksa -tyttönimestä. Onko tarkoituksenmukaista harhaanjohtamista vai tarkoituksellista totuutta Roopen biologisesta äidistä.

Roopen nimenvaihdoksessa toinen äiti.

Aika erikoista, että geniin haluttu juuri merkitä äidiksi henkilö, jonka jäljet johtavat tuohon kääntäjään, ehkä myös moneen muuhunkin henkilöön. Edelleen henkilön somealustoille on kuitenkin profiilikuvaksi laitettu hyvin samannäköinen kuva kuin kaksoset piirteiltään, vaikka somealustaltaan löytyy hyvinkin harmaantuneita muita kuvia.

Kirjastolähde kertoo kääntäjäprofiilin olevan tosi ohut, eikä pysty tarkentamaan onko kääntäjä, jolla tyttönimi sama kuin geniprofiilissa, joka kääntänyt aiemmin lastenkirjoja yksi ja sama henkilö tämän aikuiskääntäjän kanssa. Hän kuitenkin kuuluu Roopen isän lähisukuun avioliiton kautta.

Kaksosten syntymän aikaan kääntäjä ollut 15-vuotias. Jos kävisi ilmi, että kaksosten biologinen äiti olisi joku muu kuin nimenvaihdoksen aikaan oleva äiti, herättää ajatuksia Roopen isän seksuaalinen toiminta 15-vuotiaan kanssa tai jonkun muun henkilön kanssa. Julkinen salaisuus? Kaksosten syntymän jälkeen on voitu tehdä äidin osalta adoptio tuolle opettajalle, josta tullut äiti.

Tämä spekulaatio siksi, koska joku on lisännyt erilaisia henkilötietoja Roopen äidiksi geniin, mitkä poikkeavat radikaalisti Roopen äidistä nimen vaihdonaikaan.

Minulla ei ole tietoa onko adoptiota olemassa Roopeen liittyen. Seritekohan voisi olla selitettävissä myös tällaisenkin taustan kautta. Ja Roopelle periytyvät geenit nimenomaan biologiselta äidiltä.

Kun asiassa tulee enemmälti totuutta ilmi tuonnempana, tämäkin asia alleviivautuu tai poissulkeutuu. Siihen asti avoin.

Mikäli Tikkaset jakavat väärää tietoa genissä, kannattanee tiedot korjata pikimmiten. Vastuu heillä asiassa. Mitä tulee vääriin tietoihin, ei kukaan asianosainen ole löytänyt tälle palstalle kahteen vuoteen korjaamaan tietoa vääräksi. Enkä tosiaan usko, että ko suku ei olisi tätä tapausta seurannut. Tiedot siis tuotu ketjuun jo alle 150 sivuilla.
Viimeksi muokannut Ulrica, Pe Marras 15, 2024 10:00 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Talvi24
Jessica Fletcher

Sissi toi aiemmin ihmeteltäväksi Tn facen profiilikuvan yhteyteen oman laittamansa maininnan:
"Se olisi sitten oppositioministeriö 😎 Herra Oksa olisi asiantuntija ja neuvotteleva virkamies 😏"

Tuon profiilikuvan oli päivittänyt 16.1.2021.

Pariskunta meni kihloihin kuukauden kuluttua tuosta 15.2.2021 ja heidät vihittiin 22.7.2021.

Tieto on ollut, että vuoden 2021 alussa T muutti Ullikseen. Oliko tuo mainintansa kuitenkin siihen yhteen muuttoon liittyvä?

Ainakin tuolla herra Oksalla on saanut aiheutettua vähän hämmennystä ketjussa. Läheisensä ja ystävänsä ovat sen merkityksen varmaan ymmärtäneet.

Profiilikuvan päivitykseen oli tullut 37 tykkäystä. Vilkaisin listaa. Oli miehiä ja naisia, joitakin ruotsalaisia nimiä. Päivityksestä kaksi jakoakin.
Viimeksi muokannut Talvi24, Pe Marras 15, 2024 10:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Doris Watson
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Doris Watson »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Marras 12, 2024 10:43 am (OT: Talvi
Pelkästään sanalla ’glögi’ löytyy sinun nimimerkillä 87 tulosta.
’Kotityöt’ sanalla 11 tulosta ja ’kulissit’ sanalla 28 ja ’STBF-lyhenteellä’ 27 kpl.)

IMG_5687.jpeg

Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Ihan kuriositeettina( poislukien lainaukset):
Sanaa välituomio on n 20 henkeä käyttänyt yhteensä 90 kertaa.
Talvi yksin 59 kertaa.
Ja sanaa masennus on 40 tyyppiä käyttänyt 199 kertaa.
Talvi yksin sanaa masennus 334 kertaa.
Jokainen voi vetää omia päätelmiään.
Asian toisto on tietynlaiseen vaikuttamiseen pyrkivä menetelmä.
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ulrica kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 9:21 pm Tartun jonkun henkilön tarkoituksenmukaiseen Roopen äidin nimen merkitsemiseen geniin. Tälle palstalle alkupuolella joku on tuonut ketjuun tiedon Päivi etunimestä ja Oksa -tyttönimestä. Onko tarkoituksenmukaista harhaanjohtamista vai tarkoituksellista totuutta Roopen biologisesta äidistä.

Roopen nimenvaihdoksessa toinen äiti.

Aika erikoista, että geniin haluttu juuri merkitä äidiksi henkilö, jonka jäljet johtavat tuohon kääntäjään, ehkä myös moneen muuhunkin henkilöön. Edelleen henkilön somealustoille on kuitenkin profiilikuvaksi laitettu hyvin samannäköinen kuva kuin kaksoset piirteiltään, vaikka somealustaltaan löytyy hyvinkin harmaantuneita muita kuvia.

Kirjastolähde kertoo kääntäjäprofiilin olevan tosi ohut, eikä pysty tarkentamaan onko kääntäjä, jolla tyttönimi sama kuin geniprofiilissa, joka kääntänyt aiemmin lastenkirjoja yksi ja sama henkilö tämän aikuiskääntäjän kanssa. Hän kuitenkin kuuluu Roopen isän lähisukuun avioliiton kautta.

Kaksosten syntymän aikaan kääntäjä ollut 15-vuotias. Jos kävisi ilmi, että kaksosten biologinen äiti olisi joku muu kuin nimenvaihdoksen aikaan oleva äiti, herättää ajatuksia Roopen isän seksuaalinen toiminta 15-vuotiaan kanssa tai jonkun muun henkilön kanssa. Julkinen salaisuus? Kaksosten syntymän jälkeen on voitu tehdä äidin osalta adoptio tuolle opettajalle, josta tullut äiti.

Tämä spekulaatio siksi, koska joku on lisännyt erilaisia henkilötietoja Roopen äidiksi geniin, mitkä poikkeavat radikaalisti Roopen äidistä nimen vaihdonaikaan.

Minulla ei ole tietoa onko adoptiota olemassa Roopeen liittyen. Seritekohan voisi olla selitettävissä myös tällaisenkin taustan kautta. Ja Roopelle periytyvät geenit nimenomaan biologiselta äidiltä.

Kun asiassa tulee enemmälti totuutta ilmi tuonnempana, tämäkin asia alleviivautuu tai poissulkeutuu. Siihen asti avoin.

Mikäli Tikkaset jakavat väärää tietoa genissä, kannattanee tiedot korjata pikimmiten. Vastuu heillä asiassa. Mitä tulee vääriin tietoihin, ei kukaan asianosainen ole löytänyt tälle palstalle kolmeen vuoteen korjaamaan tietoa vääräksi. Enkä tosiaan usko, että ko suku ei olisi tätä tapausta seurannut. Tiedot siis tuotu ketjuun jo alle 150 sivuilla.
Ulrica hyvä. Et ilmeisesti lukenut tätä mun viestiä aiemmin (kopioin sen "korjattuna" tänne)? Vai kirjoitinko epäselvästi?

Yhdestä henkilöstä/perheestä/ suvusta voi olla genissä useita profiileja, eri henkilöiden tekeminä. Vrt tuossa mun viestissä (alla) serkkupuoleni "antamiin" tietoihin minusta. Eli aivan sairaan vääriä juttuja..

Kysyisin mikä kokonimi oli tällä naispuolisella vanhemmalla, joka haki Roopen nimenmuutosta?

Ehkä löytyisi toinen nimenmuutoshakemus samoilta ajoilta, jossa tuo äiti olisi hakenut nimenmuutosta Päivistä joksikin muuksi nimeksi. Ehkä halusi vaihtaa ruotsinvoittoiseksi nimeksi, mikä olisi sopinut paremmin ruotsinkieliseen kouluun menevien lastensa äidin nimeksi.

Ja oliko tuo "lärarinna" samasta ilmoituksesta peräisin? Ehkä hän haki virkaa siitä samasta koulusta, minne lapsensa olivat menossa?

Sitten se asioista ja nimenmuutoksista tietämätön profiilintekijän geniin antamat tiedot perheestä oli mennyt vikaan - eli siinä oli kaksosten äidin nimi ollut vielä se entinen (Päivi) ja omasukukin oli väärä. - Minuakin kutsuttiin koulun alkamiseen saakka "väärällä" sukunimellä,
sillä sain isäni sukunimen vasta kouluun aloittaessani.

Itselläni on kokemusta erään serkkupuoleni "sukututkimuksesta". Hän on antanut isoäidilleni väärän sukunimen (Y) "tutkimuksissan". Siis: Isoisäni X kuoli ja isoäitini oli mennyt sittemmin naimisiin tämän serkkupuoleni äidinisän Yn kanssa (siksi tää sekoilija on mun serkkupuoli). Eli genissä voi olla erilaisia profiileja samasta henkilöstä

Pahinta on, että siellä serkkupuolen profiileissa on mun os sukunimeksi annettu vallan väärä nimi ja etunimikin on väärä valinta. - En ole niitä päästänyt mun profiileihin, olen ne estänyt"
[/b]

Eli saattaa olla, että tuon Päivi/Oksa profiilin on tehnyt jokin kaukainen sukulainen tai sukulaisen sukulainen, joka ei ole ollut aivan kartalla siitä, että kaksosten äiti olisi muuttanut etunimensä. - Profiilin tekijä on kyllä mainittu, mutta en siihen tahallisuuteen ja harhaanjohtamiseen usko.

Ja minä uskon tuohon, mitä aiemmin kirjoitin, että Tn äiti on samaan syssyyn hakenut etunimensä vaihdosta kuin Roopellekin nimeä vaihdettiin. Olisi saattanut muuttua ruotsalaiseksi etunimeksi, kun lapsetkin laitettiin ruotsinkieliseen kouluun.

Ja vielä se, että jos Tikkasten sukupiirissä oli jo Päivi-niminen hlö (vaikka Timon sisar tai veljenvaimo) niin haluttiin välttää sekaannuksia. Mihinkään kuvailemaasi salailuun en kyllä usko. - Olisipa ollut sensaatio, jos 15-vuotias olisi siihen aikaan synnyttänyt kaksoset. On mielestäni aika epätodennäköistä. - Ja eihän geni ole mikään virallinen tietolähde, siellä voi olla monta "kirjajaa" suvuista, kuten tuolla yllä kirjoitin.

Siis vielä tuo kääntäjä Päivi, jos hän ulkonäöltään muistuttaa Tikkasia, niin olisiko vaikka Timin serkku?
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Kannattaa tosiaan ottaa kynä kauniiseen käteen ja tehdä rikosilmoitus genin virheellisestä profiilistä ja sen liikkeellelaittajasta, jos se henkilökohtaisesti koskee nimenomaisesti itseä ja sen aiheuttamaa tahallisesti aiheutettua mainehaittaa tai olla yhteydessä suoraan Tikkasiin, jonka sukupuu on kyseessä. Viranomaisilla on helpot keinot poistaa virheelliset tiedot ja päästä väärän tiedon levittäjän jäljille. Prosessin edetessä asiassa saattaa ilmetä nolojakin piirteitä motiivista.

Asiatonta sen sijaan vetää osapuoliksi asiassa tämän palstan kirjoittajat, joille asia ei mitenkään kuulu.

Mikäli genin tiedot ovat oikeat biologisesta äidistä, kannattaa ottaa somealustaansa mallia Roopen kaksoissisaresta ja vetää somealustat julkisuudelta pois. Asiaan voi valtavasti itse vaikuttaa.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Keskustelu menee huvittavaksi taas.

Näyttää menneen ohi kirjoittamani teksti internetistä löytämäni kuvan oheen:
”Rohkenen nyt laittaa tämän kääntäjä Päivin kuvan Roopen ja Inkan rinnalle.

Jokainen voi päätellä yhdennäköisyyttä itse.

Huom En todellakaan tiedä onko tällä henkilöllä mitään muuta tekoa Roope Tikkasen kanssa kuin sama sukunimi ja oletettavasti sama etunimi kuin Roope äidillä.
Nyt on selvinnyt kuitenkin se, että ko henkilö ei ole ainakaan se ”äiti”, joka on ollut nimen muutoksen aikaan virallinen äiti/ huoltaja Timin rinnalla.

Ja ei, äiti ei ole muuttanut nimeään myöhemmin, eikä tuossa yhteydessä.
Elää nykyään tyttönimellään, eikä ole todellakaan Oksa.
Minä olen vilpittömän kiinnostunut Tn kasvuympäristöstä, koska se voi selittää paljon.

Sisarukset eivät luonnollisesti ole identtisiä, joten heihin pätee samat geneettiset lainalaisuudet, kuin sisaruksiin yleensä. Toki tunneside on saattanut olla kiinteämpi, mutta sekin riippuu kasvuympäristöstä.

Joten kaikki tiet vievät lopulta tuohon kotiin, vanhempiin ja ympäristöön, jossa T on kasvanut.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

^^
Ulrica kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 11:04 pm Kannattaa tosiaan ottaa kynä kauniiseen käteen ja tehdä rikosilmoitus genin virheellisestä profiilistä ja sen liikkeellelaittajasta, jos se henkilökohtaisesti koskee nimenomaisesti itseä ja sen aiheuttamaa tahallisesti aiheutettua mainehaittaa tai olla yhteydessä suoraan Tikkasiin, jonka sukupuu on kyseessä. Viranomaisilla on helpot keinot poistaa virheelliset tiedot ja päästä väärän tiedon levittäjän jäljille. Prosessin edetessä asiassa saattaa ilmetä nolojakin piirteitä motiivista.

Asiatonta sen sijaan vetää osapuoliksi asiassa tämän palstan kirjoittajat, joille asia ei mitenkään kuulu.

Mikäli genin tiedot ovat oikeat biologisesta äidistä, kannattaa ottaa somealustaansa mallia Roopen kaksoissisaresta ja vetää somealustat julkisuudelta pois. Asiaan voi valtavasti itse vaikuttaa.
Nyt kyllä epäilen, että et ole oikein ymmärtänyt sitä, mitä minä kirjoitin. Et todellakaan.
Se mun kertomus minusta tehdystä väärästä profiilista ei ollut pääasia, vaan esimerkki siitä, että sellaista esiintyy, eikä se ole mikään rikos.

Ja mistä ihmeen somealustasta puhut?

Ja mitä mainehaittaa Tikkasten suvulle johtuisi siitä, että genissä on kahdenlaista tai vanhaa tietoa samoista ihmisistä. Ja että oikein poliisit pitäisi kutsua geniä korjaamaan. Herregud!

Sanon vaan, että eräitten postaukset tänne saattavat antaa vähän enemmän mainehaittaa T- nimisille henkilöille.

Miksi et vastannut, tai edes reagoinut, minun edellä esittämiin todennäköisiin syihin, miksi äidin nimi olisikin eri kuin Päivi?

Jotain rajaa...
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Äidin, tai ainakaan sen henkilön, joka nimenmuutoksen aikaan on ollut virallinen huoltaja/ äiti, nimi ei ole Päivi.

Joten Päivi -nimen voi unohtaa.
Samoin oudon Oksa-harhautuksen.
Jos tuon niminen henkilö on Roope Tikkasen biologinen äiti, on RT kasvatettu ”eri äidin” kodissa Timin kanssa vanhempien avioeroon asti.

Ulrica on tehnyt uskomatonta työtä selvittäen sen, että PT, ei ole Tikkasen äiti. Ei ainakaan ’virallisesti’.
Tuosta asiasta on aika turha enää vääntää.

Joskus esim adoption selviäminen voi aiheuttaa ihmiselle kriisin ja sekoittaa identiteettiä kuin plenderi.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Vastaa Viestiin