Childofhale kirjoitti: Ti Marras 19, 2024 9:48 am
Niin mikä tässä on uutta?
Pakostihan Gustafsson tässä viittaa siihen, että hän on "rahaamisjäljistä" joltain toiselta taholta kuullut jos hän myös sanoo, ettei itse muista murhayön tapahtumista mitään.
Skippasitko vain kaiken mitä kirjoitin tuosta aiemmin vai ajattelet vain, että toistan sinulle sen mitä jo sanoin? Tuossa nimenomaan on se uusi, että NG hyvin yksinkertaisesti todettuna kertoo, että häntä on raahattu. Hän paljastaa siinä bluffinsa sillä raahaamisesta ei ole todisteita ja ei ole mitään syytä muistinsa menettäneelle syyttömälle keksiä tuollaista skenaarioita...ellei hän sitten itse tiedä miksi hän oikeasti päätyi kasan päälimmäiseksi jolloin väite raahaamisesta on tekosyy.
Ei ole mitään toista tahoa jolta NG olisi kuullut raahaamisjäljistä, kun sellaisia jälkiä ei ole ollut. Saati 10 puukonpiston jälkiä. Esittämässäsi näkökulmassa on se ongelma, että siinä hyväksytään premissi NG:n muistamattomuudesta sellaisenaan. Jos yrittäisit ajatella asiaa siltä kannalta, että NG muistaakin murhayön tapahtumat, niin nuo horinat raahaamisesta ja kymmenestä puukonpistosta selittyy silloin paljon järkevämmin yrityksenä peittää oman selviytymisen syyt.
Minä johdonmukaisesti uskon, että NG valehtelee molemmista: muistikatkosta ja raahaamisesta/puukonpistoista. Sinä uskot, että hän puhuu totta muistikatkosta ja kertoo jonkun toisen kertomuksen raahauksista/puukonpistoista. Joudut jälkimmäisessä keksimällä keksimään syitä NG:n ristiriitaisuuksille mikä tarkoittaa sitä, että lisäät soppaan lisää muuttujia, vaikka yksinkertaisempikin selitys olisi tarjolla.
Occamin partaveitsi (usein myös Ockhamin partaveitsi, säästäväisyyden periaate[1]) on periaate, jonka mukaan ilmiöitä selittävien tekijöiden määrän tulee olla mahdollisimman vähäinen. Selityksistä tulee siis karsia kaikki ylimääräiset tekijät eli teorioiden tulee olla mahdollisimman yksinkertaisia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Occamin_partaveitsi