Itse olen jumiutunut tuohon aikaikkunaan klo 9-10; pitkähkö puhelu, sidonta, kaksoismurha ja haalarimiehen poistuminen (n. klo 9:40).Toimintaterapia kirjoitti: To Marras 28, 2024 1:07 pmVeit kyllä juuri sanat suustani. Minäkin kuuntelin podcastin ja siitä heräsi ajatus sivusuhteesta, mustasukkaisuudesta, saavuttamatta jääneestä rakkaudesta tms.Jaakos kirjoitti: To Marras 28, 2024 12:56 pm Vähän outo podcast, kun tarinaa kootaan yhteen pitkien sivupolkujen kautta mutta Aili Lempisen taustoja ei kerrota yhtään! Olen kuunnellut 4,5 jaksoa viidestä lauseet hänestä ja hänen murhan taustoista aivan satunnaisia. Hämmentävää sivuuttaa kaksoismurhan toinen osapuoli. Vähintään olisivat voineet kertoa oliko hänellä sivusuhteita tms.
Mietin noilta tiimoilta sitäkin että voisiko murhaaja olla nainen. Tämä siitä syystä kun miespuolista on syylliseksi etsitty, mutta ei löydetty. Jospa ollaankin oltu sukupuolen kanssa väärällä oletuksella.
Kuinkahan varma se havainto haalarimiehestä on? Kun jotain sattuu niin kaikenlaisia havainnoijia löytyy...
Jotenkin vaan yhtälö ei toimi ajatuksissani.
Jos hopeahaalarimies olisi murhaaja ja nähty poistumassa talosta klo 9:40, puhelu kuitenkin päättynyt lähempänä klo 9:30, aikaikkuna supistuisi noin varttiin. Melkoisen hätäinen suoritus tällöin.
Joko murhat tapahtuneet selkeästi myöhemmin, kuin tuona poliisin "lukitsemana" aikavälinä 9:30-10:00 tai sitten soittaja ja hopeahaalarimies ovat kimpassa ja soitto on hämäystä mihin hopeahaalarimies on vain nostanut luurin ja sulkenut, että puhelu rekisteröityy.