Mikään väkivalta ei ole oikeutettua, mutta henkinen pahoinpitely on? On ihan ok pettää nykyistä puolisoaan ja mennä toisen kanssa sänkyyn salaa?Ulrica kirjoitti: Ma Joulu 02, 2024 9:09 pm Mä olen kuitenkin ihmetellyt minkälainen ihminen on miehiään se, jolle kelpaa ihminen, joka suhteen alkaessa on kahdessa suhteessa samaan aikaan. Mulle se kertoo myös siitä ihmisestä jotakin. Lähisuhdeväkivallassa ja sen tunnistamisessa ja ennakoinnissa kannattaa ottaa tiettyjä käyttäytymismalleja huomioon kun eroaa kontrolloivasta puolisosta. Janne voisi olla hengissä, jos olisi deittaillut yhtä ihmistä kerrallaan ja muuttanut omaan kotiin yksin.
Uskon murhan syyn olleen uusi suhde enkä pelkän eron. Uskon myös, että Janne olisi hengissä, jos olisi vain eronnut. Mikään väkivalta ei ole oikeutettua, mutta konttolloivan puolison kanssa on asioita, jotka kannattaa huomioida, jottei sohaise ampiaspesää.
Tässä suhteessahan on esiintynyt kahdenlaista väkivaltaa. Jannen taholta sellaista henkistä väkivaltaa, joka on herättänyt Rolfissa sitten fyysistä väkivaltaa ja lopullisen ratkaisun välineellistettynä haulikolla.
Ja sitten on tälläinen rikas vanhempi homokirurgi, joka on mahdollistanut omalla mulkunhimollaan em. tapahtuvan.