Ah Venäjää!

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
JOMPPE
Neuvoja-Jack

Re: Ah Venäjää!

Viesti Kirjoittaja JOMPPE »

pokkapitää kirjoitti: Ke Joulu 04, 2024 7:30 pm
JOMPPE kirjoitti: Ke Joulu 04, 2024 7:17 pm
pokkapitää kirjoitti: Ke Joulu 04, 2024 7:01 pm ^
Eli vielä on jotain epäselvää noh, koitetaanpas uudelleen.Mitä mieltä olet tuosta Suomen sijoituksesta tällä listalla. Ei kuulosta kovin uskottavalta että Suomessa olisi jokin lehdistönvapaus jos kolmeen vuoteen ei ole median puolelta tehty ensimmäistäkään haastattelua jossa olisi vastapuolena Venäjän virallinen taho vaan käytetään lähteinä USA:n Juutalaismedian säveltämää tarinaa. :mrgreen:

Osoita että olen väärässä ?
Ei tämä ole keskustelua. Et vastaa mihinkään ja heität hatusta oletuksia. Luulin että kanssasi saisi hyvän keskustelun massamedian pahuudesta vs. Venäjän mediasta, koska olet selvästi molemmista vahvan mielipiteen muodostanut. Mutta ei taida nyt keskustelu onnistua.

Voin vastata että en ala osoittamaan sinun olevan väärässä, koska asettamasi olettama on kärjistettyä ja muutoinkin järjetöntä. Ei median luotettavuutta mitata sillä kuinka paljon se antaa puheenvuoroja Venäjälle. Uskon, että Venäjälle on tarjottu mahdollisuuksia haastatteluun mutta uskon myös että siellä laitetaan aika tarkat raamit esim. Sodasta puhumiselle. Ei ole minulla varmaa tietoa, kuten ei sinullakaan ole tietoa siitä että USA ja juutalaiset määräävät raamit.
Ei ole laisinkaan kärjistettyä saaatika sitten järjetöntä.Median luotettavuutta voidaan todellakin mitata sen mukaan kuinka se toteuttaa tiedotuksensa. Apinoiminen toisista lähteistä ei ole journalismia vaan plagioimista. Se ettei ensimmäistäkään yritystä edes ole nähty median puolelta haastatella toista osapuolta on varsin kuvaavaa toimintaa.

USA:n media on kuuden yhtiön hallinnassa ja jokaista näistä hallinnoi Juutalaiset joten voidaan puhua vallan mainiosti Juutalaismediasta.

Länsimaat sensuroivat ensin Venäjän median jonka jälkeen Venäjä vastasi länsimaiden toimiin kuten nämä sanktiot aina toimivat oli sitten kyse mistä tahansa asiasta. Huomionarvoista on se että alunperin sanktioiva osapuoli on aina länsimaat.
Every action has an equal and opposite reaction
Kiitos hyvästä vastauksesta!

Vähän kyseenalaista väitettä: "ei ole yritystä haastatella toista osapuolta". Mistä kumpuaa varmuutesi siitä että kukaan ei ole kysynyt tai pyytänyt haastattelua Venäjän edustajilta? Luuletko että tuohon toiselta puolelta suostuttaisiin? Toki samaa voi miettiä suostuisiko Biden venäläisen toimittajan haastateltavaksi ja jos kyllä niin suostuisiko Venäjä näyttämään haastattelun medioissaan? Mitä mieltä olet näistä ajatuksista?

Mitenkäs kun nyt ollaan topicissa, joka koskee Venäjää. Kenen hallussa siellä on media jos Amerikassa juutalaisten? Onko siellä kovastikin erimielisyyksiä ja erilaisia näkemyksiä eri medioilla? Vapauttavan on myös saada jakaa esim. hallitusta tai yleistä politiikkaa kritisoivat mielipiteitä.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja pokkapitää »

Olen täysin vakuuttunut siitä että mikäli joku oikeasti haluaisi tehdä haastattelun jonkun Venäjän hallinnon edustajan kanssa niin tämä järjestyisi aivan kuten on järjestynyt Tucker Carlsonillekkin jo kahteen kertaan. Moskovasta löytyy BBC:n edustaja joka on useaan otteeseen saanut esittää kysymyksiä suoraan Putinille aroistakin asioista.

Kyse on siitä kuinka journalistit toimivat. Elävätkö he ammattietiikkansa mukaisesti vai ovatko nämä täyspäiväisiä propagandisteja miltä se valitettavasti näyttää täällä Suomessa mikä on sinänsä varsin omituista toimintaa näin naapurimaana.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
JOMPPE
Neuvoja-Jack

pokkapitää kirjoitti: Ke Joulu 04, 2024 9:10 pm Olen täysin vakuuttunut siitä että mikäli joku oikeasti haluaisi tehdä haastattelun jonkun Venäjän hallinnon edustajan kanssa niin tämä järjestyisi aivan kuten on järjestynyt Tucker Carlsonillekkin jo kahteen kertaan. Moskovasta löytyy BBC:n edustaja joka on useaan otteeseen saanut esittää kysymyksiä suoraan Putinille aroistakin asioista.

Kyse on siitä kuinka journalistit toimivat. Elävätkö he ammattietiikkansa mukaisesti vai ovatko nämä täyspäiväisiä propagandisteja miltä se valitettavasti näyttää täällä Suomessa mikä on sinänsä varsin omituista toimintaa näin naapurimaana.
Itse taas olen täysin vakuuttunut että Venäjä päästää haastattelemaan vain sellaisen tyypin, jota voivat ohjailla ja joka ei esitä vaikeita kysymyksiä. Olen myös täysin vakuuttunut siitä että venäläinen toimittaja voisi aivan hyvin haastatella Bidenia ja kenelläkään muulla kuin Venäjällä ei olisi mitään sitä vastaan että se esitetään ihan kaikille, myös venäläisille.

Kyse on myös siitä kuinka vapaasti valtio antaa journalistien toimia. Antavatko he medialle vapauden tuottaa uutisia eri näkökulmista vai haluavatko he pitää kansan aivopestynä ja kieltää tietynlaiset uutiset, miltä se valitettavasti näyttää naapurimaassamme. Se jos mikä on sinänsä varsin omituista toimintaa. Tästä kertoo hyvin sijoitus 169/180 lehdistönvapausindeksissä.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

^
Uutisointi ja propagandan levittäminen on kaksi täysin eri asiaa. Venäjältä on saanut lähtöpassit ainoastaan sellaiset median edustajat jotka eivät ymmärrä näiden asioiden eroja. Hyvä esimerkki Suomesta on Iltasanomien palkittu pääpropagandisti Arja Paananen joka ei uransa aikana muuta ole tehnyt kuin kirjoittanut Venäjä propagandaa ja esiintynyt Suomen johtavana Venäjä asiantuntijana :lol:

Tänä päivänä ei Arjalla enää ole mitään asiaa Venäjälle. Hyvästä syystä. Itse ihmettelin kuinka kauan Paananenkin sai toimia Venäjällä loppujen lopuksi.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Ryssälän pojat eli Naapuriseura on sitten vetäneet kännejä Kremlin piikkiin. Pannaan nyt nämä itsenäistä Suomea ja NATO:a vastustavat sotahullun itänaapuri Venäjän ystävät ihan listalle alle. Ilmaista viinaa ja ruokaa Putinin laskuun kippasi ja rohmusi vanhojen herrojen kanssa myös rap-artisti Juju, jonka mielestä 'Suomen on pyydettävä anteeksi Venäjältä toimiaan'. Juju myös toivoo, että Venäjä 'Suomen NATO:sta aivan samalla tavalla kuin Venäjä 1809 vapautti Suomen Ruotsin kuningasvallan alta'.

Mauno Saari, 77
Kari Arvola, 80
Mikko Elo, 81
Jaakko Laakso, 77
Peter Fryckman, 73
Pirkko Turpeinen-Saari
Olli Kotro
Ilkka Tiainen
Julius 'Juju' Sarisalmi, 40

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010880821.html

Ystävyyttä Venäjän kanssa vaaliva Naapuriseura juhli kosteita pikkujouluja Tehtaankadulla – mukana nimekkäitä vaikuttajia

Ystävyyttä Venäjän kanssa vaalivaa Naapuriseuraa johtaa entinen Suomen Kuvalehden päätoimittaja, ja sen hallituksessa on kaksi entistä kansanedustajaa.

Putinin_orjat.jpg
Putinin_orjat.jpg (55.59 KiB) Katsottu 1852 kertaa

Ennen ruokailua pikkujouluissa nautittiin ohjelmasta. Saaren ja Arvolan lisäksi puhumaan nousi Venäjän suurlähettiläs Pavel Kuznetsov. Sujuvasti suomea puhuva Kuznetsov on aikaisemminkin puhunut Naapuriseuran tilaisuuksissa.

Juhlissa esiintyi myös rap-artisti Juju eli Julius Sarisalmi. Hän oli viime vuoden eduskuntavaaleissa Vapauden liiton ehdokas.

Vaaliohjelmassaan Sarisalmi vaati, että Suomen ”on irtisanouduttava EU:n Venäjän vastaisesta pakotepolitiikasta, pyydettävä anteeksi Venäjältä toimiamme ja palautettava kauppasuhteet Venäjän kanssa.”

Suurlähetystön pikkujoulutunnelmista oli nauttimassa myös kohuliikemies Peter Fryckman, joka kertoi hiljattain Ilta-Sanomien haastattelussa tuntevansa suurta sääliä Suomen ja Venäjän suhteiden katkeamisesta.

Lisäksi vieraiden joukossa oli Olli Kotro, joka oli perussuomalaisten ehdokas europarlamenttivaaleissa 2019. Hän vastusti lujasti Venäjän vastaisia pakotteita.

Kotron seurassa oli Ilkka Tiainen, joka oli perustamassa Ano Turtiaisen kanssa Venäjä-mielistä Valta kuuluu kansalle -puoluetta. Myöhemmin Tiainen riitautui Turtiaisen kanssa ja erosi puolueesta.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

^
Itsenäistä Suomea ja NATOA vastustavat
Tässä on nyt kirjoittajalla ymmärryksen puute päässyt yllättämään. Suomi ei ole ollut itsenäinen enää vuosiin ja viimeisetkin rippeet siitä murenivat sitten NATO jäsenyyden myötä. Nykyisin olemme vain yksi USA:n proxyvaltioista jolle tulee käymään heikosti ajan mittaan tämän takia kuten käy kaikille USA:n proxyille. Aina ja iänkaiken. Katselkaa nyt Eurooppaa yleisesti tällä hetkellä.

Minkään näköisiä itsenäisiä päätöksiä on mahdoton tehdä ilman USA:n hyväksyntää. Todella surullista kun miettii mitä menetettiin

OnyxPhoenix
Solttuetsivä
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

pokkapitää kirjoitti: Ke Joulu 04, 2024 9:10 pm Olen täysin vakuuttunut siitä että mikäli joku oikeasti haluaisi tehdä haastattelun jonkun Venäjän hallinnon edustajan kanssa niin tämä järjestyisi aivan kuten on järjestynyt Tucker Carlsonillekkin jo kahteen kertaan.
y
Venäjän hallinnon edustajia ei halua haastatella kuin syyttäjät ja oikeuden tuomarit.

Murhaajia, raiskaajia, kiduttajia, varkaita, roistoja, valehtijoita.
Kaikki hallinnon edustajat on tuon väkivaltakoneiston osia. Ei niiden sanomisia kaivata muuta kuin syytettyjen penkillä.
Joten hyvä ettei toimittajat annakkaan tuollaisille palstatilaa.
JOMPPE
Neuvoja-Jack

pokkapitää kirjoitti: Ke Joulu 04, 2024 10:18 pm ^
Uutisointi ja propagandan levittäminen on kaksi täysin eri asiaa. Venäjältä on saanut lähtöpassit ainoastaan sellaiset median edustajat jotka eivät ymmärrä näiden asioiden eroja. Hyvä esimerkki Suomesta on Iltasanomien palkittu pääpropagandisti Arja Paananen joka ei uransa aikana muuta ole tehnyt kuin kirjoittanut Venäjä propagandaa ja esiintynyt Suomen johtavana Venäjä asiantuntijana :lol:

Tänä päivänä ei Arjalla enää ole mitään asiaa Venäjälle. Hyvästä syystä. Itse ihmettelin kuinka kauan Paananenkin sai toimia Venäjällä loppujen lopuksi.
Boldista olen täysin samaa mieltä! Uutisointia ei taida Venäjällä saada tehdä kuin tietystä näkökulmasta,. Esim. Sodan kritisointi tai edes sen maininta kuuluvat kieltolistalle. Onko tämä nyt uutisointia? Eli jos valtio rajoittaa ja kieltää tietyt mielipiteet niin eikö se ole propagandaa?
kantavapalju
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja kantavapalju »

pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 1:02 am ^
Tässä on nyt kirjoittajalla ymmärryksen puute päässyt yllättämään. Suomi ei ole ollut itsenäinen enää vuosiin ja viimeisetkin rippeet siitä murenivat sitten NATO jäsenyyden myötä. Nykyisin olemme vain yksi USA:n proxyvaltioista jolle tulee käymään heikosti ajan mittaan tämän takia kuten käy kaikille USA:n proxyille. Aina ja iänkaiken. Katselkaa nyt Eurooppaa yleisesti tällä hetkellä.

Minkään näköisiä itsenäisiä päätöksiä on mahdoton tehdä ilman USA:n hyväksyntää. Todella surullista kun miettii mitä menetettiin
🤣🤣🤣 tämä on juurikin sitä ryssä tekstiä… mites muuten ne neukkulan alusmaat . Tahtoivatko takaisin ?
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
JOMPPE
Neuvoja-Jack

kantavapalju kirjoitti: To Joulu 05, 2024 7:55 am
pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 1:02 am ^

🤣🤣🤣 tämä on juurikin sitä ryssä tekstiä… mites muuten ne neukkulan alusmaat . Tahtoivatko takaisin ?
Jep. Muutama viesti ylempänä passaa uutisoinnin ja propagandan eroista ja sitten tämä. Vähän kannattaisi vilkaista peilin suuntaan ja miettiä miten uutisointi on purrut..
Solttuetsivä
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

Lavrovilla taisi olla "paska reissu" Maltalle.
Kaikki vittuilivat ja nauroivat sen puheelle.

Lavrov itse marssi pihalle kuuntelematta muiden vastauspuheita valehtijalle.
Olisi Lavroville ollut mukavampi jos sen viisumi olisi myös peruttu lähtöporteilla kuten noita-Zaharoville tehtiin.

Lavrov luikki ulos salista – Elina Valtoselta jäätävä kuitti
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... 41dff3d3de

Lavrov saapui EU-maahan – Puolan ulkoministeri laukoi suorat sanat
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010882558.html

Venäjän Lavrov on EU:ssa – Matka alkoi järkytyksellä
Venäjän Lavrov on EU:ssa – Matka alkoi järkytyksellä

Tällainen oli Lavrovin ”outo” puheen­vuoro Maltalla
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010883667.html
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Solttuetsivä kirjoitti: To Joulu 05, 2024 5:32 am
pokkapitää kirjoitti: Ke Joulu 04, 2024 9:10 pm Olen täysin vakuuttunut siitä että mikäli joku oikeasti haluaisi tehdä haastattelun jonkun Venäjän hallinnon edustajan kanssa niin tämä järjestyisi aivan kuten on järjestynyt Tucker Carlsonillekkin jo kahteen kertaan.
y
Venäjän hallinnon edustajia ei halua haastatella kuin syyttäjät ja oikeuden tuomarit.

Murhaajia, raiskaajia, kiduttajia, varkaita, roistoja, valehtijoita.
Kaikki hallinnon edustajat on tuon väkivaltakoneiston osia. Ei niiden sanomisia kaivata muuta kuin syytettyjen penkillä.
Joten hyvä ettei toimittajat annakkaan tuollaisille palstatilaa.
Kiitos tästä hyvin valaisevasta kommentista :mrgreen:

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 7:42 am

Boldista olen täysin samaa mieltä! Uutisointia ei taida Venäjällä saada tehdä kuin tietystä näkökulmasta,. Esim. Sodan kritisointi tai edes sen maininta kuuluvat kieltolistalle. Onko tämä nyt uutisointia? Eli jos valtio rajoittaa ja kieltää tietyt mielipiteet niin eikö se ole propagandaa?
Väärin, edelleenkin propagandan teko ja uutisointi asioista ovat eri asioita. BBC:n toimittaja Moskovassa esimerkiksi on päässyt esittämään hyvinkin arkaluonteisia kysymyksiä käynnissä olevasta konfliktista suoraan Putinilta lehdistötilaisuuksissa ja saanut näihin kysymyksiin myöskin vastaukset.

Se on länsimedia joka suoltaa paskaa etteriin eikä tällaisia haastatteluja näytä yleisesti maailmalle vaan esittää ettei tällainen muka olisi mahdollista Venäjällä.

OnyxPhoenix
Säde-Sisko
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

On tää AI aika myös omanlaisensa viihdettä :lol:

”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”
JOMPPE
Neuvoja-Jack

pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 5:55 pm
JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 7:42 am

Väärin, edelleenkin propagandan teko ja uutisointi asioista ovat eri asioita. BBC:n toimittaja Moskovassa esimerkiksi on päässyt esittämään hyvinkin arkaluonteisia kysymyksiä käynnissä olevasta konfliktista suoraan Putinilta lehdistötilaisuuksissa ja saanut näihin kysymyksiin myöskin vastaukset.

Se on länsimedia joka suoltaa paskaa etteriin eikä tällaisia haastatteluja näytä yleisesti maailmalle vaaun esittää ettei tällainen muka olisi mahdollista Venäjällä.
Ehei, kyllä se Venäjän media on joka paskaa suoltaa. Siitä on kiistatonta faktaa.

Miten se kolikon toinen puoli? Onkos Venäjällä näytetty länsijohtajien haastatteluja?
Vastaa Viestiin