Ah Venäjää!

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Re: Ah Venäjää!

Viesti Kirjoittaja pokkapitää »

JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 8:37 pm
pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 5:55 pm
JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 7:42 am

Boldista olen täysin samaa mieltä! Uutisointia ei taida Venäjällä saada tehdä kuin tietystä näkökulmasta,. Esim. Sodan kritisointi tai edes sen maininta kuuluvat kieltolistalle. Onko tämä nyt uutisointia? Eli jos valtio rajoittaa ja kieltää tietyt mielipiteet niin eikö se ole propagandaa?
Väärin, edelleenkin propagandan teko ja uutisointi asioista ovat eri asioita. BBC:n toimittaja Moskovassa esimerkiksi on päässyt esittämään hyvinkin arkaluonteisia kysymyksiä käynnissä olevasta konfliktista suoraan Putinilta lehdistötilaisuuksissa ja saanut näihin kysymyksiin myöskin vastaukset.

Se on länsimedia joka suoltaa paskaa etteriin eikä tällaisia haastatteluja näytä yleisesti maailmalle vaaun esittää ettei tällainen muka olisi mahdollista Venäjällä.
Ehei, kyllä se Venäjän media on joka paskaa suoltaa. Siitä on kiistatonta faktaa.

Miten se kolikon toinen puoli? Onkos Venäjällä näytetty länsijohtajien haastatteluja?
Miksei olisi,kuvitteletko että Venäläiset elävät jossain täydellisessä pimennossa muun maailman menosta :lol: :lol: :lol:
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
JOMPPE
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja JOMPPE »

pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 9:28 pm
JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 8:37 pm
pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 5:55 pm

Väärin, edelleenkin propagandan teko ja uutisointi asioista ovat eri asioita. BBC:n toimittaja Moskovassa esimerkiksi on päässyt esittämään hyvinkin arkaluonteisia kysymyksiä käynnissä olevasta konfliktista suoraan Putinilta lehdistötilaisuuksissa ja saanut näihin kysymyksiin myöskin vastaukset.

Se on länsimedia joka suoltaa paskaa etteriin eikä tällaisia haastatteluja näytä yleisesti maailmalle vaaun esittää ettei tällainen muka olisi mahdollista Venäjällä.
Ehei, kyllä se Venäjän media on joka paskaa suoltaa. Siitä on kiistatonta faktaa.

Miten se kolikon toinen puoli? Onkos Venäjällä näytetty länsijohtajien haastatteluja?
Miksei olisi,kuvitteletko että Venäläiset elävät jossain täydellisessä pimennossa muun maailman menosta :lol: :lol: :lol:
Okei. Mistähän linkk videosta, joka esitetty Venäjän mediassa ja jossa haastatellaan Bidenia tai muuta länsijohtajaa vaikka aiheesta "Ukrainan erikoisoperaatio". Löytyy varmasti koska eivät venäläiset elä missään pimennossa muun maailman menosta.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

^
Jospa ihan ite hakisit linkkisi kun nyt niin kovasti kummastuttaa . Taidat kuvitella että Venäjällä ei ole internettiä laisinkaan ja ainakin kaikki on siellä sensuroitu :mrgreen:
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
JOMPPE
Neuvoja-Jack

pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 10:14 pm ^
Jospa ihan ite hakisit linkkisi kun nyt niin kovasti kummastuttaa . Taidat kuvitella että Venäjällä ei ole internettiä laisinkaan ja ainakin kaikki on siellä sensuroitu :mrgreen:
Itse voit varmaan laittaa linkin kuten vaadit muitakin aina tekemään? Jos tuollainen siis löytyy vai pitäiskö myöntää että ei löydy?

Paljon siellä kyllä on sensuroitu, todella paljon!
pokkapitää
Neuvoja-Jack

JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 10:23 pm
Itse voit varmaan laittaa linkin kuten vaadit muitakin aina tekemään? Jos tuollainen siis löytyy vai pitäiskö myöntää että ei löydy?

Edelleenki uutisoinnilla ja propagandalla on vissi ero joka kyllä otetaan huomioon Venäjällä.

OnyxPhoenix
JOMPPE
Neuvoja-Jack

pokkapitää kirjoitti: To Joulu 05, 2024 10:29 pm
JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 10:23 pm

Edelleenki uutisoinnilla ja propagandalla on vissi ero joka kyllä otetaan huomioon Venäjällä.
Sitä nimenomaan ei oteta Venäjällä huomioon vaan lehdistönvapaus on olematonta, kuten faktat osoittavat.

Myönnät varmaan jo että tuota haastattelua ei löydy?
Kummisetä
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Kyrpänaama Lavrov on EU:n alueella kokouksessa. Miksei tätä kusipäätä ole otettu kiinni, eikös siitä kuten muistakin Kremlin paviaaneista ole voimassaoleva kansainvälinen pidätysmääräys sotarikoksista???

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/22a ... c7fe37460c
Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov on saapunut Maltalle. Kyseessä on hänen ensimmäinen matkansa Euroopan unionin jäsenmaahan sen jälkeen, kun Venäjä hyökkäsi laajamittaisesti Ukrainaan helmikuussa 2022.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
qurqo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja qurqo »

Tuckerin haastis on julkaistu 8)

pokkapitää
Neuvoja-Jack

Tuo oli ihan mainio haastattelu jossa on paljon asiaa joka kannattaa kuunnella. Lavrov on yksi maailman parhaita diplomaatteja joka on tehnyt hommiaan vuosikymmeniä ja ymmärtää hyvin kuinka muut maat toimivat.

OnyxPhoenix
kantavapalju
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja kantavapalju »

Tämä varmasti oli myös ryssän medioissa luettavana m, mutta laitan sen nyt silti tähän

Eilen julkistetussa puheessaan Sikorski kiitti Valtosta, miten tämä muistutti Etyjin synnystä ja vuoden 1975 Helsingissä järjestetystä Etyk-kokouksesta. Sikorski kuitenkin katsoo raadollisesti, että Helsingistä käynnistynyt prosessi oli lähinnä ”valtava tinkaus”, missä silloiset länsivallat halusivat neuvostoblokin kunnioittavan ihmisoikeuksia ja neuvostoblokki Euroopan rajojen kunnioittamista.

– Tänä päivänä Venäjä ei kunnioita rajoja eikä ihmisoikeuksia. Venäjällä ei ole vapaata mediaa, ei rehellisiä vaaleja ja poliittisia vankeja on enemmän kuin Neuvostoliitossa Leonid Brežnevin valtakaudella (1964–1982) Helsingin kokouksen aikaan, Sikorski sanoi.

Neuvostoliiton romahdettua 25. joulukuuta vuonna 1991 länsivallat kannustivat Sikorskin mukaan Venäjää muuttumaan ”tavalliseksi, demokraattiseksi kansallisvaltioksi”.

– Mutta he epäonnistuivat. Osoittautui liian vaikeaksi nousta omasta poliittisesta kulttuurista. Venäjän hallitsijat valitsivat aggressiivisen, repressiivisen, kleptokratian tien.

– Viestini Venäjän delegaatiolle on seuraava: me emme hyväksy teidän valheitanne; me tiedämme, mitä te teette – te yritätte rakentaaa uudelleen Venäjän imperiumin, emmekä anna teidän tehdä sitä. Vastustamme teitä koko matkan. Onnistutte Ukrainan tuhoamisessa, mutta samalla tuhoatte myös oman maanne tulevaisuuden, Sikorski tylytti.
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Länsimailla ei ole paljoa varaa puhua rehellisistä vaaleista kun katsotaan mikä tilanne Romaniassa (NATO maa) on jossa vaalejen ensimmäisen kierroksen selkeän voittajan vaalitulos hylättiin NATO maiden painostuksella ja ilmeisesti nyt sitten äänestellään niin kauan että löytyy NATO/Länsimielinen ehdokas.

Sama ilmiöhän on nähtävissä Georgiassa joissa länsimaat pyrkivät masinoimaan Maidanin uusintoa parasta aikaa koska vaalivoittajan henkilöllisyys ei miellytä. En heittele näitä länsimaa väitteitä hatusta vaan mielenosoituksiin Georgiassa on lennätetty Euroopasta ihmisiä mellakoimaan normaaliin Soros tyyliin joka on nähty niin monessa maassa viime vuosikymmeninä.

OnyxPhoenix
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 10:34 pm Sitä nimenomaan ei oteta Venäjällä huomioon vaan lehdistönvapaus on olematonta, kuten faktat osoittavat.

Eli samaa luokkaa kuin Suomessa? Reuters määrittelee miten Suomessa uutisoidaan ja mistä.

Esim. 146 valtiota ovat tunnustaneet Palestiinan. Suomi ja USA eivät.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

kantavapalju kirjoitti: La Joulu 07, 2024 10:52 am Tämä varmasti oli myös ryssän medioissa luettavana m, mutta laitan sen nyt silti tähän

Eilen julkistetussa puheessaan Sikorski kiitti Valtosta, miten tämä muistutti Etyjin synnystä ja vuoden 1975 Helsingissä järjestetystä Etyk-kokouksesta. Sikorski kuitenkin katsoo raadollisesti, että Helsingistä käynnistynyt prosessi oli lähinnä ”valtava tinkaus”, missä silloiset länsivallat halusivat neuvostoblokin kunnioittavan ihmisoikeuksia ja neuvostoblokki Euroopan rajojen kunnioittamista.

– Tänä päivänä Venäjä ei kunnioita rajoja eikä ihmisoikeuksia. Venäjällä ei ole vapaata mediaa, ei rehellisiä vaaleja ja poliittisia vankeja on enemmän kuin Neuvostoliitossa Leonid Brežnevin valtakaudella (1964–1982) Helsingin kokouksen aikaan, Sikorski sanoi.

Neuvostoliiton romahdettua 25. joulukuuta vuonna 1991 länsivallat kannustivat Sikorskin mukaan Venäjää muuttumaan ”tavalliseksi, demokraattiseksi kansallisvaltioksi”.

– Mutta he epäonnistuivat. Osoittautui liian vaikeaksi nousta omasta poliittisesta kulttuurista. Venäjän hallitsijat valitsivat aggressiivisen, repressiivisen, kleptokratian tien.

– Viestini Venäjän delegaatiolle on seuraava: me emme hyväksy teidän valheitanne; me tiedämme, mitä te teette – te yritätte rakentaaa uudelleen Venäjän imperiumin, emmekä anna teidän tehdä sitä. Vastustamme teitä koko matkan. Onnistutte Ukrainan tuhoamisessa, mutta samalla tuhoatte myös oman maanne tulevaisuuden, Sikorski tylytti.
Puhutaanko tässä samasta Sikorskista joka kyllä tiesi välittömästi kuka oli vastuussa EU:n tulevasta taloudellisesta alasajosta.

Kuva

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Georgiassa näyttää ettei uusi Maidan toteudu ainakaan samaan tyyliin kuin Ukrainassa.

OnyxPhoenix
JOMPPE
Neuvoja-Jack

JanitaSlim kirjoitti: La Joulu 07, 2024 4:15 pm
JOMPPE kirjoitti: To Joulu 05, 2024 10:34 pm Sitä nimenomaan ei oteta Venäjällä huomioon vaan lehdistönvapaus on olematonta, kuten faktat osoittavat.

Eli samaa luokkaa kuin Suomessa? Reuters määrittelee miten Suomessa uutisoidaan ja mistä.

Esim. 146 valtiota ovat tunnustaneet Palestiinan. Suomi ja USA eivät.
Hyvä vitsi ja ontuva perustelu. Topic on Ah Venäjää mutta toki voit tähän perustella väitteesi "hieman" paremmin.

Edit. Ja meneekö mielestäsi niin että lehdistö päättää tunnustetaanko Palestiina? Lehdistö?
Vastaa Viestiin