Itse aikanaan löysin tämän murha.info-foorumin juuri tämän Silanderin katoamistapauksen johdosta. Miksi? Liian monta outoa yhteensattumaa?
BS katosi 24.8.2015, kuitenkin asiasta uutisoitiin vasta 18.9.2015. Miksi? On uutisoitu, että katoamisilmoitus oli tehty vähän myöhemmin, ei kuitenkaan tietoa milloin. Tutkiko poliisi katoamista kaikessa hiljaisuudessa ennen kuin julkaisi katoamisilmoituksen lehdille?
Nela Saglenova katosi 8.9.2015 ja hänen katoamisensa oli heti alusta alkaen ilta-aviisien etusivuilla lähes päivittäin. Miksi? Muistaako kukaan lähihistoriassa kenenkään katoamisen saaneen yhtä paljon julkisuutta kuin tämän tsekkinaisen katoaminen? Miksi kaikki se hulabaloo?
Nyt sitten itse asiaan, miksi minä itse tästä keissistä kiinnostuin. Kun BSn katoamisesta uutisoitin ensimmäistä kertaa julkisesti, lähisukulaiselleni kerrottiin, että tämä kadonnut tsekkinainen aviomiehineen olivat BSlle velkaa kampaamokauposta. BSn lähipiirin mukaan BS oli sanonut, että NS ja SU olivat hänelle velkaa 5000 euroa, ja hän uskoo, että ei koskaan tule niitä rahoja näkemään. Tämän jälkeen BS katosi. Parin viikon päästä myös NS katosi.
NSn aviomies SU työskenteli Honkarakenteella, joka on lähes vastapäätä katua Silanderin Parturi-Kampaamoa. BS oli myös taitava parturi, työskenteli nuorempana mm. jossain "Herrain Salongissa" tms. parturina. Kävikö SU säännöllisesti leikkauttamassa hiuksensa kadun toisella puolella ja tutustui Birgittaan ja Paulaan? BS halusi myydä yrityksensä, PW halusi ostaa, varat eivät vaan ihan riittäneet? SU ja NS ehkä kiinnostuivat sijoittamaan tähän Studio Sassyyn, kommandiittiyhtiöhän se edellenkin on. Ehkä ajatuksena se, että sisko/veli Tsekeistä tai Venäjältä saisi varman työpaikan Suomesta?
Last, but not least: Se palaveri. Odotteliko PW Birgittaa yksikseen, vai oliko siellä muitakin asianosaisia? Taas kerran muistutan: kommandiittiyhtiö, äänettömät yhtiömiehet sijoittavat rahaa yritykseen.
En todellakaan usko, että BS houkuteltiin palaveriin jotta häneltä saataisiin nirri pois ja ruumis hävyksiin!
Oma näkemykseni on se, että palaverin aiheena oli raha, todennäköisesti läsnä muitakin henkilöitä kuin PW, riita/käsirysy syntyi ja BS menetti henkensä.
Nyt kun olen tämän kirjoittanut ja kirjoitusvirheetkin tarkastanut parhaani mukaan, pelottaa kyllä painaa tuota Lähetä painiketta. Paskaa tulee satamaan niskaani

.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson