Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 11:44 pm Ei minulla ole kuin tuo yksi ”lennokas” tarina. Ollut jo ~ 2008.
Kyllä sinäkin sen olet varmasti lukenut.
….toki tuo ovimatto tuli nyt lisää, kun paremmilla laitteilla taukoni jälkeen zoomailin kuvia.
Oletko Naakis käynyt koskaan Tähtisentiellä?
Katsotaas nyt pieni näyte niistä tarinoista vuosien varrella. Pahalla enkä pilkatakseni en tarkoita, vaan esimerkkinä siitä, kuinka ulkopuolinen paine muuttaa mielipiteitä:
Miss Holmes 1.9.2008: Aika kaukaa kyllä haettu, että vaimo olisi osallinen....myönnän.
Miss Holmes 31.3.2009: Entäpä jos se menikin näin:
Herra Big-X jättää Puputin Lahden takia. Puputti on raivoissaan herra Big-X:lle ja soittelee uhkauksia sekä tälle, että Lahdelle.
Viikolla Lahti on Helsingissä tapaamassa herra Big-Xää. Puputti sattuu näkemään herran kahveella ja joutuu mustasukkaisen raivon valtaan.
Hän ryntää tappamaan Lahden.
Puputin hieman ylireagoivan luonteenlaadun hyvin tuntema ex-kumppani, tämä julkihomo herra Big-X, osaa laskea yksi+yksi ja soittaa heti Lahden kuolesmasta kuultuaan Puputille. Hän ei suoranaisesti uhkaile, mutta suosittelee marssimaan poliisin puheille.
Jo valmiiksi masentunut, hylätty Puputti kävelee mereen.
Miss Holmes 23.7.2009: Minusta on selkeää, että hän (Auer) on pitänyt linjan auki käskystä, mutta keskuksen kehoituksista huolimatta yrittänyt vielä toistamiseen rynnätä auttamaan miestään. Mikä osoittaa, että vaimo haavoittuneena on ollut jo aikamoisessa paniikissa ja juossut ympäriinsä jopa henkensä vaarantaen ja jättänyt pikemminkin vastaamatta ja toiminut jopa vastoin saamiaan ohjeita.
MissHolmes 12.4.2010: Minusta äiti, joka ei huolehdi kodista eikä lapsista vaan roikkuu omissa maailmoissaan netissä, on huono äiti. Ihan yksiselitteisesti. Annelilla tullaan varmasti toteamaan jonkin asteinen mielisairaus. Sanokaa minun sanoneeni.
Miss Holmes 10.6.2010: Anneli todennäköisesti ei oikeasti ole tiennyt, että häkepuhelu nauhoittuu. En usko, että hän on edes tarkkaan tiennyt mitkä äänet kuuluu puhelimeen ja mitkä ei.
MissHolmes 17.6. 2010
Minä veikkailisin enemmänkin, että Lahdella ja Ppllä suhde.
Auerhan kuulemisissa ei pitäisi ollenkaan mahdottomana, että hänen miehellään olisi suhde 'homoilumielessä'.
Auer myös tunnistaa PPn surmaajaksi.
Minä pistäisin tuon kaiken taas AAn keinoksi koittaa kääntää syyllisyyttä pois itsestään.
Miss Holmes 23.6.2010 (Auerin käräjätuomion jälkeen) :
Minä tiedän täsmälleen kourallisen ihmisiä, jotka edelleen uskovat Annelin syyttömyyteen: Matula, tuo Naakka, turunmurre, Joutsenlahti ja Anneli itse.
MissHolmes 17.10.2010:
Häke-puhelun alun aikana Jl ''virkoaa''. Hän könyää alas sängyltä ja yrittää pystyyn lattialta.
Kun AA tajuaa, ettei kyse olekaan viimeisistä korauksista, hän menee olohuoneeseen katsomaan.
Nähtyään, että JL on todellakin ''voimissaan'' AA ryntää KODINHOITOHUONEEN kautta takkahuoneen ovelle ja kumauttaa JLää päähän. Takkahuoneen ja kodinhoitohuoneen välinen ovi on AA.n suojana eikä verta tule kuin tippa jalkapöydälle.
MissHolmes 31.10.2010: Minusta kyse ei ole missään vaiheessa tapahtumia ollut lavastuksesta. AA on toiminut ''robottimaisesti''…Mikään ei minusta tapahtu järjestelmällisen suunnitellusti, vaan spontaanin paniikin, raivon ja itsesuojelun vallassa. Vailla ajatuksen häivääkään.
MissHolmes 8.1. 2011: Minä uskon, että pakastin juurikin on se piilopaikka. Muuten sitä ei olisi tarvinnut tyhjentää.
MissHolmes 27.4.2011: Minä olen sillä kannalla, että Anneli on voinut kopauttaa Jukkaa astalolla, tuolla teräväkärkisellä vasaralla, jo vaikka ennen häkeä ja viimeistellä teon halolla. Rikkinäinen kallo ei paljoa tarvitse.
Jos astalon isku olisi tapahtunut ennen häkeä, olisi viimeistely todennäköisesti tapahtunut halolla.
MissHolmes 7.3.2012: Minä uskon edelleen alkuperäiseen teoriaani: Anneli puukottaa Jukkaa raivon vallassa ja noin 30 iskun jälkeen ''herää'' todellisuuteen. Jukka näyttää elottomalta ja koska verenhukka on sitä luokkaa mitä patjalla on, Anneli luulee Jukkaa kuolleeksi.
Anneli aloittaa riidan aikana vähän rikkoutuneen ikkunan moukaroinnin ja astalon piillottamisen. Tässä vaiheessa tyttö tulee huoneeseen ja tilanteen pakottamana Anneli lähtee puhelimeen. Jukka jo vaikeroi tai ehkä liikehtiikin, mutta lapsen läsnäollessa ei voi muutakaan kuin soittaa apua.
Anneli olettaa Jukan olevan ''viittä vaille kuollut'', mutta puhelun aikana Anneli tajuaa, että suustahan tulee ihan järkeviä sanoja ja jotain on tehtävä tai toivuttuaan Jukka kertoo koko totuuden.
MissHolmes 10.3.2012 etp-materiaalin lukeen sisotalon väitteille, että poliisi pitää Amandaa osallisena tekoon:
Minun pointtini tähän ketjuun oli se, että minusta on aika kamalaa, että lapsi, kuka tahansa, lukisi netistä olevansa syyllinen kauheaan rikokseen.
Minä en halua, että tämä on palsta, jossa traumaattisia asioita kokenut lapsi esitetään syyllisenä.
MissHolmes » Ma Touko 14, 2012 8:04 pm
Minun kaaliin ei mahdu nuo Sisson väitteet. Vaikka lapsi täyttäisi 35 tänä kesänä, ei se muuta sitä tosiasiaa, että isänsä kuoleman aikaan hän on ollut alle 10 -vuotias. Eikä sitä tosiasiaa, että mitä ikinä onkaan tapahunut, on siitä vastuussa paikalla ollut äiti. Alle 10-vuotias ei pysty tappamaan aikuista miestä.
MissHolmes » Ti Marras 06, 2012 11:47 am
Minulle on kummasti tullut nyt nauhaa kuunneltuani sellainen tunne, etta Jukka on koko ajan tajuton ja äänet tulee nauhalta. Anneli käy vain iskemässä viimeiset kuolettavat iskut puhelun aikana. Samaiseen liittyy myos se, etta Annelin on poistuttava kesken haken: nauha alkaa mennä liian pitkälle, sieltä alkaa kuulua jo Jukan ''selkeää'' puhetta.
Miss Holmes 9.5.2013:
Mä uskon vahvasti siihen, ettei Anneli ollut suunnitellut surmaa. Päässä vaan kilahti ja sillä selvä.
Mikään asunnossa ei minusta viittaa suunnitelmalliseen lavastukseen. Ikkunakin on rikottu vain hätäpäissään teon jälkeen.
Jos Anneli olisi ehtinyt suunnitella ja lavastaa, olisi verisillä surmakengillä ''marssittu näyttävästi'' ympäri takkahuonetta, pikkasen olohuoneeseen ja pitkälle pihalta pois ja varpasillaan takaisin.
Anneli ei minusta ehtinyt tehdä mitään muuta kuin rikkoa tappelun tuoksinnassa jo osittain särkyneen ikkunan. Ja siihen heräsikin sitten tytär uudelleen ja ilmestyi paikalle. Oli pakko, lasten vuoksi, soitta häkeen.
Silmittömästä raivostaan ''herättyään'' Anneli tajusi, että koko episodista ei seuraa hyvää; Jukka vaikuttaa elottomalta ja hän joutuu vankilaan. Lapset? Mitä heille käy? Mitä he ajattelevat? Mitä he sanovat?
MissHolmes 24.9. 2013 pojan väitteistä, että tyttö oli mukana murhassa:
Tai millainen ihmisen pitää olla, että uskoo pienten lasten kertovan tuollaisia ihan tyhjästä ja syyttä?
Minä en millään pysty uskomaan, että lapset olisivat kaiken keksineet ja valehtelisivat. Meillähän on ihan 'suppo-seppo' nauhoitekin siitä, että vanhin lapsi on valmis tappamaan sukulaiset. Ja hakkaamaan ne. Mihin tuo asenne olisi kadonnut, jos se oli jo tuolloin kesällä 2009?
Miss Holmes 22.11.2013:
Pojan kertomuksia puoltaa vahvasti se, että Anneli keskeytti lasten terapiat jo alkuunsa. Niitä tukee myös se, että lapset ovat kertoneet äidin uhkailleen heidät hiljaisiksi.
Kyllä minä silmissäni näen sairaan Annelin sairatuttaman pikkutytön, joka tunnemaailmaltaan ja arvoiltaan on erittäin kovaa hoitoa vaativassa tilassa. Suoraansanottuna vaarallinen, jos ei muille, niin ainakin itselleen.