Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 11:44 pm Ei minulla ole kuin tuo yksi ”lennokas” tarina. Ollut jo ~ 2008.

Kyllä sinäkin sen olet varmasti lukenut.

….toki tuo ovimatto tuli nyt lisää, kun paremmilla laitteilla taukoni jälkeen zoomailin kuvia.

Oletko Naakis käynyt koskaan Tähtisentiellä?

Katsotaas nyt pieni näyte niistä tarinoista vuosien varrella. Pahalla enkä pilkatakseni en tarkoita, vaan esimerkkinä siitä, kuinka ulkopuolinen paine muuttaa mielipiteitä:

Miss Holmes 1.9.2008: Aika kaukaa kyllä haettu, että vaimo olisi osallinen....myönnän.

Miss Holmes 31.3.2009: Entäpä jos se menikin näin:
Herra Big-X jättää Puputin Lahden takia. Puputti on raivoissaan herra Big-X:lle ja soittelee uhkauksia sekä tälle, että Lahdelle.
Viikolla Lahti on Helsingissä tapaamassa herra Big-Xää. Puputti sattuu näkemään herran kahveella ja joutuu mustasukkaisen raivon valtaan.
Hän ryntää tappamaan Lahden.
Puputin hieman ylireagoivan luonteenlaadun hyvin tuntema ex-kumppani, tämä julkihomo herra Big-X, osaa laskea yksi+yksi ja soittaa heti Lahden kuolesmasta kuultuaan Puputille. Hän ei suoranaisesti uhkaile, mutta suosittelee marssimaan poliisin puheille.
Jo valmiiksi masentunut, hylätty Puputti kävelee mereen.

Miss Holmes 23.7.2009: Minusta on selkeää, että hän (Auer) on pitänyt linjan auki käskystä, mutta keskuksen kehoituksista huolimatta yrittänyt vielä toistamiseen rynnätä auttamaan miestään. Mikä osoittaa, että vaimo haavoittuneena on ollut jo aikamoisessa paniikissa ja juossut ympäriinsä jopa henkensä vaarantaen ja jättänyt pikemminkin vastaamatta ja toiminut jopa vastoin saamiaan ohjeita.

MissHolmes 12.4.2010: Minusta äiti, joka ei huolehdi kodista eikä lapsista vaan roikkuu omissa maailmoissaan netissä, on huono äiti. Ihan yksiselitteisesti. Annelilla tullaan varmasti toteamaan jonkin asteinen mielisairaus. Sanokaa minun sanoneeni.

Miss Holmes 10.6.2010: Anneli todennäköisesti ei oikeasti ole tiennyt, että häkepuhelu nauhoittuu. En usko, että hän on edes tarkkaan tiennyt mitkä äänet kuuluu puhelimeen ja mitkä ei.

MissHolmes 17.6. 2010
Minä veikkailisin enemmänkin, että Lahdella ja Ppllä suhde.
Auerhan kuulemisissa ei pitäisi ollenkaan mahdottomana, että hänen miehellään olisi suhde 'homoilumielessä'.
Auer myös tunnistaa PPn surmaajaksi.
Minä pistäisin tuon kaiken taas AAn keinoksi koittaa kääntää syyllisyyttä pois itsestään.

Miss Holmes 23.6.2010 (Auerin käräjätuomion jälkeen) :
Minä tiedän täsmälleen kourallisen ihmisiä, jotka edelleen uskovat Annelin syyttömyyteen: Matula, tuo Naakka, turunmurre, Joutsenlahti ja Anneli itse.

MissHolmes 17.10.2010:
Häke-puhelun alun aikana Jl ''virkoaa''. Hän könyää alas sängyltä ja yrittää pystyyn lattialta.
Kun AA tajuaa, ettei kyse olekaan viimeisistä korauksista, hän menee olohuoneeseen katsomaan.
Nähtyään, että JL on todellakin ''voimissaan'' AA ryntää KODINHOITOHUONEEN kautta takkahuoneen ovelle ja kumauttaa JLää päähän. Takkahuoneen ja kodinhoitohuoneen välinen ovi on AA.n suojana eikä verta tule kuin tippa jalkapöydälle.

MissHolmes 31.10.2010: Minusta kyse ei ole missään vaiheessa tapahtumia ollut lavastuksesta. AA on toiminut ''robottimaisesti''…Mikään ei minusta tapahtu järjestelmällisen suunnitellusti, vaan spontaanin paniikin, raivon ja itsesuojelun vallassa. Vailla ajatuksen häivääkään.

MissHolmes 8.1. 2011: Minä uskon, että pakastin juurikin on se piilopaikka. Muuten sitä ei olisi tarvinnut tyhjentää.

MissHolmes 27.4.2011: Minä olen sillä kannalla, että Anneli on voinut kopauttaa Jukkaa astalolla, tuolla teräväkärkisellä vasaralla, jo vaikka ennen häkeä ja viimeistellä teon halolla. Rikkinäinen kallo ei paljoa tarvitse.
Jos astalon isku olisi tapahtunut ennen häkeä, olisi viimeistely todennäköisesti tapahtunut halolla.

MissHolmes 7.3.2012: Minä uskon edelleen alkuperäiseen teoriaani: Anneli puukottaa Jukkaa raivon vallassa ja noin 30 iskun jälkeen ''herää'' todellisuuteen. Jukka näyttää elottomalta ja koska verenhukka on sitä luokkaa mitä patjalla on, Anneli luulee Jukkaa kuolleeksi.
Anneli aloittaa riidan aikana vähän rikkoutuneen ikkunan moukaroinnin ja astalon piillottamisen. Tässä vaiheessa tyttö tulee huoneeseen ja tilanteen pakottamana Anneli lähtee puhelimeen. Jukka jo vaikeroi tai ehkä liikehtiikin, mutta lapsen läsnäollessa ei voi muutakaan kuin soittaa apua.
Anneli olettaa Jukan olevan ''viittä vaille kuollut'', mutta puhelun aikana Anneli tajuaa, että suustahan tulee ihan järkeviä sanoja ja jotain on tehtävä tai toivuttuaan Jukka kertoo koko totuuden.

MissHolmes 10.3.2012 etp-materiaalin lukeen sisotalon väitteille, että poliisi pitää Amandaa osallisena tekoon:
Minun pointtini tähän ketjuun oli se, että minusta on aika kamalaa, että lapsi, kuka tahansa, lukisi netistä olevansa syyllinen kauheaan rikokseen.
Minä en halua, että tämä on palsta, jossa traumaattisia asioita kokenut lapsi esitetään syyllisenä.

MissHolmes » Ma Touko 14, 2012 8:04 pm
Minun kaaliin ei mahdu nuo Sisson väitteet. Vaikka lapsi täyttäisi 35 tänä kesänä, ei se muuta sitä tosiasiaa, että isänsä kuoleman aikaan hän on ollut alle 10 -vuotias. Eikä sitä tosiasiaa, että mitä ikinä onkaan tapahunut, on siitä vastuussa paikalla ollut äiti. Alle 10-vuotias ei pysty tappamaan aikuista miestä.

MissHolmes » Ti Marras 06, 2012 11:47 am
Minulle on kummasti tullut nyt nauhaa kuunneltuani sellainen tunne, etta Jukka on koko ajan tajuton ja äänet tulee nauhalta. Anneli käy vain iskemässä viimeiset kuolettavat iskut puhelun aikana. Samaiseen liittyy myos se, etta Annelin on poistuttava kesken haken: nauha alkaa mennä liian pitkälle, sieltä alkaa kuulua jo Jukan ''selkeää'' puhetta.

Miss Holmes 9.5.2013:
Mä uskon vahvasti siihen, ettei Anneli ollut suunnitellut surmaa. Päässä vaan kilahti ja sillä selvä.
Mikään asunnossa ei minusta viittaa suunnitelmalliseen lavastukseen. Ikkunakin on rikottu vain hätäpäissään teon jälkeen.
Jos Anneli olisi ehtinyt suunnitella ja lavastaa, olisi verisillä surmakengillä ''marssittu näyttävästi'' ympäri takkahuonetta, pikkasen olohuoneeseen ja pitkälle pihalta pois ja varpasillaan takaisin.
Anneli ei minusta ehtinyt tehdä mitään muuta kuin rikkoa tappelun tuoksinnassa jo osittain särkyneen ikkunan. Ja siihen heräsikin sitten tytär uudelleen ja ilmestyi paikalle. Oli pakko, lasten vuoksi, soitta häkeen.
Silmittömästä raivostaan ''herättyään'' Anneli tajusi, että koko episodista ei seuraa hyvää; Jukka vaikuttaa elottomalta ja hän joutuu vankilaan. Lapset? Mitä heille käy? Mitä he ajattelevat? Mitä he sanovat?

MissHolmes 24.9. 2013 pojan väitteistä, että tyttö oli mukana murhassa:
Tai millainen ihmisen pitää olla, että uskoo pienten lasten kertovan tuollaisia ihan tyhjästä ja syyttä?
Minä en millään pysty uskomaan, että lapset olisivat kaiken keksineet ja valehtelisivat. Meillähän on ihan 'suppo-seppo' nauhoitekin siitä, että vanhin lapsi on valmis tappamaan sukulaiset. Ja hakkaamaan ne. Mihin tuo asenne olisi kadonnut, jos se oli jo tuolloin kesällä 2009?

Miss Holmes 22.11.2013:
Pojan kertomuksia puoltaa vahvasti se, että Anneli keskeytti lasten terapiat jo alkuunsa. Niitä tukee myös se, että lapset ovat kertoneet äidin uhkailleen heidät hiljaisiksi.
Kyllä minä silmissäni näen sairaan Annelin sairatuttaman pikkutytön, joka tunnemaailmaltaan ja arvoiltaan on erittäin kovaa hoitoa vaativassa tilassa. Suoraansanottuna vaarallinen, jos ei muille, niin ainakin itselleen.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 11:19 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 9:53 pm Mä oon hei ollut suorastaan ”yliaktiivinen” 2007->

Sitten tuli nuo ”ufo-seri-jutut” ja viimeisen vapauttavan jälkeen totesin, ettei tuo lapsijuttu mahdu mun päähän, enkä kestä sitä.
Ei edes kiinnostanut lukea tarkkaan, koska sattui.

Joten jättäydyin. Kokonaan. Noin kymmeneksi vuodeksi.

Mutta näkemystäni en ole muuttanut.
Ja saa olla aikamoiset todisteet, jotta näkemykseni muutan.
En tajua mitä järkeä on keksiä joku TARINA, vaikka ei lainkaan ota kantaa eikä edes tiedä, mitä verijälkiä talossa oli ja miten ne tuohon tarinaan sopisivat :D On joku ajattelutapojen ero meillä. Ei menneisyyden tapahtumia selvitetä keksimällä tarinoita.

Sulle ei kelpaa todisteeksi hovioikeuden ja poliisin käsitys, koska sun tarina on parempi. ---
Kovasti lämpimiä haleja vaan sinne neiti Holmesille, voin kuvitella kuinka pahat traumat se ihmiseen voi jättää, kun pitääkseen oman mielipiteensä joutuu kieltäytymään ajattelemasta vastakkaisen mielipiteen edustajien argumentteja.

Mutta toisaalta, onhan meillä ollut kirjallista menekkiä niin Andersenin Merenneidolle kuin Hoffmannin Jörö-Jukallekin. Ehkäpä neidistä sukeutuu vielä kansallissatuilijamme, tuolla mielikuvituksella?
Ei menneisyyden tapahtumia selvitetä keksimällä tarinoita.
Se menee nykyään niinpäin, että menneisyyden tarinoista yritetään löytää/keksiä menneisyyden tapahtumia. Kun joku on päättänyt luoda Setuagintan kirjakokoelman, se hämärästi menneeseen todellisuuteen pohjaava mahtipontinen tarinakokoelma luo jonnekin pohjoisille metsäseudulle luterilaisen kulttuurin, joka toisaalta vaatii totuudellisuutta mutta silti sallii satuilun.
Mens malus in corpore sano
Mariangel
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Kiitoksia Naakalle koosteesta!
Musta ruusu
Hank Schrader
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Hank Schrader »

canis lupus kirjoitti: To Tammi 16, 2025 7:19 pm
Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 11:19 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 9:53 pm Mä oon hei ollut suorastaan ”yliaktiivinen” 2007->

Sitten tuli nuo ”ufo-seri-jutut” ja viimeisen vapauttavan jälkeen totesin, ettei tuo lapsijuttu mahdu mun päähän, enkä kestä sitä.
Ei edes kiinnostanut lukea tarkkaan, koska sattui.

Joten jättäydyin. Kokonaan. Noin kymmeneksi vuodeksi.

Mutta näkemystäni en ole muuttanut.
Ja saa olla aikamoiset todisteet, jotta näkemykseni muutan.
En tajua mitä järkeä on keksiä joku TARINA, vaikka ei lainkaan ota kantaa eikä edes tiedä, mitä verijälkiä talossa oli ja miten ne tuohon tarinaan sopisivat :D On joku ajattelutapojen ero meillä. Ei menneisyyden tapahtumia selvitetä keksimällä tarinoita.

Sulle ei kelpaa todisteeksi hovioikeuden ja poliisin käsitys, koska sun tarina on parempi. ---
Kovasti lämpimiä haleja vaan sinne neiti Holmesille, voin kuvitella kuinka pahat traumat se ihmiseen voi jättää, kun pitääkseen oman mielipiteensä joutuu kieltäytymään ajattelemasta vastakkaisen mielipiteen edustajien argumentteja.

Mutta toisaalta, onhan meillä ollut kirjallista menekkiä niin Andersenin Merenneidolle kuin Hoffmannin Jörö-Jukallekin. Ehkäpä neidistä sukeutuu vielä kansallissatuilijamme, tuolla mielikuvituksella?
Ei menneisyyden tapahtumia selvitetä keksimällä tarinoita.
Se menee nykyään niinpäin, että menneisyyden tarinoista yritetään löytää/keksiä menneisyyden tapahtumia. Kun joku on päättänyt luoda Setuagintan kirjakokoelman, se hämärästi menneeseen todellisuuteen pohjaava mahtipontinen tarinakokoelma luo jonnekin pohjoisille metsäseudulle luterilaisen kulttuurin, joka toisaalta vaatii totuudellisuutta mutta silti sallii satuilun.
Mitä ihmeen väliä tuolla nyt on? Mihin tuo kooste tuo minkäänlaista lisäinfoa? Ihme maalitusta ja nillitystä, jos joku ei ole AA-tiimin kanssa samaa mieltä. Ja tämäkö ei sitten ole OT?
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Kuolemannaakka kirjoitti: To Tammi 16, 2025 6:33 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 11:44 pm Ei minulla ole kuin tuo yksi ”lennokas” tarina. Ollut jo ~ 2008.

….toki tuo ovimatto tuli nyt lisää, kun paremmilla laitteilla taukoni jälkeen zoomailin kuvia.

Katsotaas nyt pieni näyte niistä tarinoista vuosien varrella. Pahalla enkä pilkatakseni en tarkoita, vaan esimerkkinä siitä, kuinka ulkopuolinen paine muuttaa mielipiteitä:

En todella hyvällä mielikuvituksellakaan tajua mitä ajat takaa kaivamalla toisen henkilön juttuja vuosien takaa? Onko sinua loukattu tai tunnetko itsesi uhatuksi?

Sinun oma kirjasi on ihan samalla tavalla tarina "mielikuvitusta" kun muidenkin tarinat / skenaariot. Vai onko sinun tarinan pohjalta saatu syyllinen kiinni? Lopeta mustamaalaaminen, oma uskottavuutesi rapisee loputkin

Mahdollisia erilaisia tapahtuma tuolle yölle myös Poliisi käy läpi. Tekijää ei ole saatu kiinni ja siksi pitää yrittää jotenkin saada todisteiden pohjalta kasata "tarina/skenaario" Tarinassa/skenaariossa voi olla " sillä hetkellä "mielikuvitus juttuja", niihin pitää löytää todisteet tai muuten se pitää hylätä.

Täällä on useampi henkilö (myös allekirjoittanut) etsinyt tapahtumille järkevää tapahtuman kulkua. Tähän liittyy erilaisten "tarinoiden/skenaarioiden" läpi käyminen.

Omaan kirjaasi olet jäänyt kiinni, joka on todistettavasti väärässä ainakaan ketään ei ole saatu kiinni.
En ole lukenut, enkä sitä lue. Hyökkäät melkein jokaisen kimppuun joka uskaltaa tehdä skenaarion joka "sotii" sinun kirjaasi vastaan.. se kertoo sinusta enemmän kuin uskotkaan.

Omalla käytökselläsi kommenttisi vain valuu muiden korvista ulos.

Miksi et mieluummin vaikka esitä vasta-argumenttia millä pois suljet asiallisesti toisen skenaarion tai osan siitä (yritä tehdä ilman mainostamasta kirjaasi)

Mielestäni Miss Holmes on kirjoittanut asiallisesti ja perustellut asiat mitkä voi.

Jos jonkun kirjoitukset on sinusta "roskaa" blokkaa ne kokonaan.. näin minä toimin. (ehkä pitää sinutkin)

Jatka Miss Holmes kuten tähänkin asti :)
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

MrEhtivä kirjoitti: To Tammi 16, 2025 9:24 pm ...
Mahdollisia erilaisia tapahtuma tuolle yölle myös Poliisi käy läpi. Tekijää ei ole saatu kiinni ja siksi pitää yrittää jotenkin saada todisteiden pohjalta kasata "tarina/skenaario" Tarinassa/skenaariossa voi olla " sillä hetkellä "mielikuvitus juttuja", niihin pitää löytää todisteet tai muuten se pitää hylätä.

Täällä on useampi henkilö (myös allekirjoittanut) etsinyt tapahtumille järkevää tapahtuman kulkua. Tähän liittyy erilaisten "tarinoiden/skenaarioiden" läpi käyminen.
...
Annan sinulle yhden kultaisen neuvon. Kuuntele tarkkaan niitä ihmisiä, jotka ovat olleet Ulvilan murhan tapahtumapaikalla silminnäkijöinä tai kohteen alkututkintaa tekemässä. Koska aikaa on kulunut niin pitkään, olisi syytä kerrata Annelin ja hänen vanhimman tyttärensä alkuperäiset puhuttelut. Poliisilla pitäisi olla videotallenteet hallussaan.

Minusta silminnäkijöiden kertomuksia ei pidä hylätä, jos ne täsmäävät tapahtumapaikalta taltioitujen muiden todisteiden kanssa. Ei tarvitse alkaa keksiä mitään hokkuspokkus-tarinoita, kun on olemassa selkeä tapahtumakuvaus heti tuoreeltaan ammattitaitoisten tutkijoiden tutkimuksillaan varmistamana. Tapahtumakuvaukseen pitää sovitella huonolle tutkinnalle jääneet ulkopuoliset mahdolliset tekijät. Sovitellaan vaan ulkopuolisia tappajaehdokkaita yksi kerrallaan tapahtumapaikalle kuin Tuhkimolle kenkää, niin jo luulisi Ulvilan murhaajan löytyvän. Lähdetään liikkeelle siitä henkilöstä, joka ensimmäisenä pidätettiin ja tarvittaessa jatketaan seuraavaan yksi kerrallaan, kunnes palaset loksahtelevat paikoilleen.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Kuolemannaakka

Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 4:40 pm
LexVeritas kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 11:04 am

Knaakan kysymykseen
Unohtaisitteko te kokopäiväreissun kaupunkiin ja erikoislääkärin toimenpiteen kahdessa viikossa?
Vastaan, että emme.

No miksiköhän eräs surman yhteydessä puhutettu pariskunta unohti?

Molemmat muistivat Turun reissun vasta ankaran pähkäilyn jälkeen (ja voisin arvata että poliisin synkän tuijotuksen jälkeen), että "Ai nyt muistankin, mehän olimme Turussa silloin". Oli hammaslääkäri, tosin siitä ei kumpikaan kertonut sen enempää, eikä koko päivän kulustakaan. Toinen mainitsi, että kävivät syömässä, mutta muuten ei reissusta puhuttu sanaakaan. Ei tosin poliisi kysellytkään.

Ilta kuitenkin palautui pariskunnalle hyvin muistiin äkillisesti: molemmat tahoillaan nimittäin muistivat, että olivat menneet nukkumaan kun oli kuulunut paloautojen sireenit lähistöllä olleen tulipalon vuoksi. Toinen muisteli, että menivät yhtä aikaa nukkumaan, toinen muisteli, että toinen meni ensin, mutta sängyssä ollessa ne sireenit kumminkin kuuluivat. Nämä he muistivat hyvin, vaikka päivän reissu olikin ensin unohduksissa. Paloautot menevät lähimmillään kilometrin päästä talosta, mutta tätä vakuuteltiin, että sieltä kuuluu äänet hyvin heille sisälle saakka.

Muuta päivästä ei näyttänyt mieleen jääneenkään.

Eikä seuraavasta päivästä liioin: mies väitti, että nainen meni töihin klo 10, ja siksi hän heräsi naista ennen. Nainen sanoi, että hän heräsi jo seitsemältä, kun meni kahdeksaksi töihin, ja mies jäi silloin vielä nukkumaan.

Joskus muisti tekee tepposet, ja joskus sitä muistaa jonkun yksityiskohdan niin hyvin, että voisi kuvitella yhdessä etukäteen mietityksi.

Naisen hammaslääkäriaika oli "Turun torin vieressä" olevan hammaskirurgin luona klo 11:00. Jukan hammaslääkäriaika oli yhden korttelin päässä olevassa hammaslääkärissä aamuyhdeksältä (hänet nähtiin työtilaisuudessaan klo 10 käymässä, mutta hän poistui 10:30, eikä hänen liikkeistään ole tietoa 10:30-12, jolloin hän tuli tilaisuuteen takaisin). 11:30 hän oli soittanut siskolleen ja kertonut etsivänsä parkkipaikkaa torin lähellä.
Erikoista on myös, että vuonna 2006 kuulustelussa mies kertoi, että 2003 tapahtunut erottaminen Luvatalta oli suorastaan iloinen asia: ”Otin irtisanomisen vastaan ihan hyvällä fiiliksellä”, toisessa kohtaa kertoo: ”minulla oli jotenkin hyvä fiilis tapahtuneen jälkeen” ja vieläpä kolmannen kerran vakuutteli ”Sitten kun noin viikko oli tapahtuneesta kulunut, niin minulla oli aivan loistavat fiilikset”. Avovaimo säestää omassa kertomuksessaan ettei mies ottanut erottamista vakavasti koska "oli ihan kypsä tehdastyöhön."

Silti sama mies lehden haastattelussa 2014 kertoi, että potkut Luvatalta oli hänen "elämänsä suurin kolhu, josta toipuminen vei pitkään". Eli 11 vuotta myöhemmin vielä muisteli näitä potkuja elämänsä suurimpana kolhuna vaikka 2006 kertoi olleensa iloinen että pääsi pois.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Hank Schrader
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Hank Schrader »

Kuolemannaakka kirjoitti: To Tammi 16, 2025 11:44 pm
LexVeritas kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 11:04 am

Knaakan kysymykseen

Vastaan, että emme.

No miksiköhän eräs surman yhteydessä puhutettu pariskunta unohti?

Molemmat muistivat Turun reissun vasta ankaran pähkäilyn jälkeen (ja voisin arvata että poliisin synkän tuijotuksen jälkeen), että "Ai nyt muistankin, mehän olimme Turussa silloin". Oli hammaslääkäri, tosin siitä ei kumpikaan kertonut sen enempää, eikä koko päivän kulustakaan. Toinen mainitsi, että kävivät syömässä, mutta muuten ei reissusta puhuttu sanaakaan. Ei tosin poliisi kysellytkään.

Ilta kuitenkin palautui pariskunnalle hyvin muistiin äkillisesti: molemmat tahoillaan nimittäin muistivat, että olivat menneet nukkumaan kun oli kuulunut paloautojen sireenit lähistöllä olleen tulipalon vuoksi. Toinen muisteli, että menivät yhtä aikaa nukkumaan, toinen muisteli, että toinen meni ensin, mutta sängyssä ollessa ne sireenit kumminkin kuuluivat. Nämä he muistivat hyvin, vaikka päivän reissu olikin ensin unohduksissa. Paloautot menevät lähimmillään kilometrin päästä talosta, mutta tätä vakuuteltiin, että sieltä kuuluu äänet hyvin heille sisälle saakka.

Muuta päivästä ei näyttänyt mieleen jääneenkään.

Eikä seuraavasta päivästä liioin: mies väitti, että nainen meni töihin klo 10, ja siksi hän heräsi naista ennen. Nainen sanoi, että hän heräsi jo seitsemältä, kun meni kahdeksaksi töihin, ja mies jäi silloin vielä nukkumaan.

Joskus muisti tekee tepposet, ja joskus sitä muistaa jonkun yksityiskohdan niin hyvin, että voisi kuvitella yhdessä etukäteen mietityksi.

Naisen hammaslääkäriaika oli "Turun torin vieressä" olevan hammaskirurgin luona klo 11:00. Jukan hammaslääkäriaika oli yhden korttelin päässä olevassa hammaslääkärissä aamuyhdeksältä (hänet nähtiin työtilaisuudessaan klo 10 käymässä, mutta hän poistui 10:30, eikä hänen liikkeistään ole tietoa 10:30-12, jolloin hän tuli tilaisuuteen takaisin). 11:30 hän oli soittanut siskolleen ja kertonut etsivänsä parkkipaikkaa torin lähellä.
Erikoista on myös, että vuonna 2006 kuulustelussa mies kertoi, että 2003 tapahtunut erottaminen Luvatalta oli suorastaan iloinen asia: ”Otin irtisanomisen vastaan ihan hyvällä fiiliksellä”, toisessa kohtaa kertoo: ”minulla oli jotenkin hyvä fiilis tapahtuneen jälkeen” ja vieläpä kolmannen kerran vakuutteli ”Sitten kun noin viikko oli tapahtuneesta kulunut, niin minulla oli aivan loistavat fiilikset”. Avovaimo säestää omassa kertomuksessaan ettei mies ottanut erottamista vakavasti koska "oli ihan kypsä tehdastyöhön."

Silti sama mies lehden haastattelussa 2014 kertoi, että potkut Luvatalta oli hänen "elämänsä suurin kolhu, josta toipuminen vei pitkään". Eli 11 vuotta myöhemmin vielä muisteli näitä potkuja elämänsä suurimpana kolhuna vaikka 2006 kertoi olleensa iloinen että pääsi pois.
Ja mikä osoittaa meille kanssalukijoille, että kyseessä ei ole täysin fiktiivinen pariskunta? Annelin ystävät ry. saa esittää täällä vaikka kuinka lennokkaita juttuja ja vihjeitä, mutta auta armias, jos AA:n syyttömyyttä kyseenalaistetaan.
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Hank Schrader kirjoitti: Pe Tammi 17, 2025 8:41 am
Kuolemannaakka kirjoitti: To Tammi 16, 2025 11:44 pm

--- 11:30 hän oli soittanut siskolleen ja kertonut etsivänsä parkkipaikkaa torin lähellä.
---Eli 11 vuotta myöhemmin vielä muisteli näitä potkuja elämänsä suurimpana kolhuna vaikka 2006 kertoi olleensa iloinen että pääsi pois.
Ja mikä osoittaa meille kanssalukijoille, että kyseessä ei ole täysin fiktiivinen pariskunta? Annelin ystävät ry. saa esittää täällä vaikka kuinka lennokkaita juttuja ja vihjeitä, mutta auta armias, jos AA:n syyttömyyttä kyseenalaistetaan.
No mahdollisesti kuule tuolta Naakan kirjasta löytyy tietoihin viitteet/linkit joista voit käydä asiaa varmistamatta? Ai niin, ei uskalla. Maailmankuva voisi särkyä.
Mens malus in corpore sano
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Naakka.

Mitä eroa on sovittaa Anneli tai Huppis jälkiin?

Olettaen, että häkepuhelu alkoi 15-20 minuuttia myöhemmin kuin Anneli kertoo?

Sinä Naakkuli olit alkujaan Annelin syyllisyyden kannalla.
Minä en ollut.
Pidin Annelia järkyttävän tapahtuman uhrina.

Yritin epätoivoisesti sovittaa kuvioon jopa Puputtia.

Käynti Tähtisentiellä useita kertoja kuitenkin käänsi ajatukseni.
Pihasta on minusta mahdoton poistua ilman, että koira olisi sitä havainnut.
Olen käynyt tuolla valoisalla ja pimeällä.

Tutintien kameran perusteella Huppiksen olisi täytynyt saapua ja poistua jalan.

Lapsen kuulemisen ristiriita:
1 käynti: iskä seisoo, äiti sängyssä
2 käynti: iskä makaa maassa, äiti ehkä puhelimessa

Anneli häkeen ”siel on pimeetä”

Missä loppujen lopuksi oli valot päällä?
Katuvalot ei tuonne takapihalle valaise.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Kuolemannaakka

MrEhtivä kirjoitti: To Tammi 16, 2025 9:24 pm
Kuolemannaakka kirjoitti: To Tammi 16, 2025 6:33 pm

En todella hyvällä mielikuvituksellakaan tajua mitä ajat takaa kaivamalla toisen henkilön juttuja vuosien takaa? Onko sinua loukattu tai tunnetko itsesi uhatuksi?

Sinun oma kirjasi on ihan samalla tavalla tarina "mielikuvitusta" kun muidenkin tarinat / skenaariot. Vai onko sinun tarinan pohjalta saatu syyllinen kiinni? Lopeta mustamaalaaminen, oma uskottavuutesi rapisee loputkin

Omaan kirjaasi olet jäänyt kiinni, joka on todistettavasti väärässä ainakaan ketään ei ole saatu kiinni.
En ole lukenut, enkä sitä lue. Hyökkäät melkein jokaisen kimppuun joka uskaltaa tehdä skenaarion joka "sotii" sinun kirjaasi vastaan.. se kertoo sinusta enemmän kuin uskotkaan.

Omalla käytökselläsi kommenttisi vain valuu muiden korvista ulos.

Miksi et mieluummin vaikka esitä vasta-argumenttia millä pois suljet asiallisesti toisen skenaarion tai osan siitä (yritä tehdä ilman mainostamasta kirjaasi)

Mielestäni Miss Holmes on kirjoittanut asiallisesti ja perustellut asiat mitkä voi.

Jos jonkun kirjoitukset on sinusta "roskaa" blokkaa ne kokonaan.. näin minä toimin. (ehkä pitää sinutkin)

Jatka Miss Holmes kuten tähänkin asti :)
En tarkoittanut pahalla, ja meillä on MissHolmesin kanssa niin pitkä "suhde" että olemme tottuneet keskinäisiin nahisteluihin=) En muuten "kimppuun kävisikään". Ja hän on täällä ollut mua kauemmin ja monissa liemissä keitetty veteraani, ei hän tämmöisistä hätkähdä=)

Se ajatus oli vaan tässä se, että vuosien varrella moni on kannattanut ties mitä teoriaa, ja ne teoriat pakkaavat vaihtumaan jatkuvasti. Yleensä kun joku asia tai ajatus lukee vaikka lehdessä, niin sitä aletaan kannattamaan. Se alkaa tuntua järkevältä, koska joku mukin on sitä mieltä. Tämmöisiä ihmiset ovat. Ja koska Annelia syyttömäksi uskovilla niitä tarinoita on vain se yksi - ei tarvitse muuttaa koko juttua, kun se on sama kuin silloin 2006 kerrottiin, eikä sitä tarvitse edes juuri itse keksiä, kun se on jo keksitty - niin syylliseksi uskovilla on paljon enemmän tarinoita ja vaihtoehtoja. Kaikenlaisia eri tapoja, joilla Anneli voisi surman tehdä.

Näitä on keksitty vuodesta 2010. Ja MissHolmesin postauksista nähdään, että ensin hän piti ajatusta jopa siitä, että Anneli olisi jollain lailla osallinen surmaan, "kaukaa haettuna". Vielä myöhään 2009 hän ei nähnyt mitään outoa siinä, että Anneli "juoksee auttamaan miestään" ja perusteli käytöstä paniikilla. Mutta kun Auer pidätettiin 2010, Auerista tulikin yhtäkkiä mielisairas ja huono äiti. Nyt hän ei juossut auttamaan miestään, vaan tappamaan hänet ja hänen käytöksensä (se ihan sama käytös kuin ennenkin) olikin väärää, huonoa ja epäuskottavaa.

Ihan samoin kuin hän aluksi kauhisteli, miten joku voi syyttää Annelin tytärtä, lasta, osallisuudesta surmaan. Vuoden päästä tyttö olikin hänen mielestään sairas ja vaarallinen.

Taustanauhakin oli ihan uskottava skenaario välillä, ja sitten se taas unohdettiin.

Pointti siis se, että JOKA KERTA uskotaan, että nyt ollaan oikeassa, eikä suoda ajatustakaan sille, että jospa onkin NYTKIN väärässä, niinkuin todistetusti kymmenissä teorioissa aikaisemmin? Eihän keskenään ristiriitaiset teoriat voi olla kaikki oikein.

Ja nähdään, kuinka vähän mikään teoria perustuu tutkimiselle: ainoa ajatus on miettiä, miten Anneli voisi olla syyllinen. Eli mikä tahansa teoria käy, kunhan Anneli vain olisi syyllinen. Mitään teoriaa ei koskaan hylätä, vaan ne tarpeen vaatiessa kaivetaan pussista esiin, jos ne sopivat vastaväitteeksi tai perusteeksi. Sitten yhtä kevyesti siirrytään seuraavaan. Ei tule kokonaisuutta, eikä koskaan tarkastella jutusta tiedettyjä fyysisiä faktoja. Joku fyysisesti mahdoton asia vain ohitetaan. Ei siis yritetä edes perustella, miksi se olisi mahdollinen, vaan vaietaan se kuoliaaksi ja varmaan ajatellaan, että "no ei kaikkee tartte selittää, jotenkin se sen teki". Eikä se ilmeisesti häiritse itseä lainkaan.
www.shorturl.at/agoNS

psavo
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja psavo »

Hermione kirjoitti: To Tammi 16, 2025 1:48 pm
Tarinaa on vähän lyhennelty.

Yllä oleva tarina ei oikein spekulaatiosta mene hyvällä tahdollakaan, vaan on ihan puhdasta kunnianloukkausta. Lisäksi tapahtumankuvaus voisi olla uskottavampi jos kohde olisi ollut joku työelämän ja yhteiskunnan ulkopuolelle jäänyt pirivieteripariskunta, jotka olisivat huumevelkaa joka suuntaan. Ulvilassa hyökkäyksen kohteeksi päätyi akateemisesti kouluttautunut monilapsisen perheen isä ja vaimokin oli akateemisesti kouluttautunut yrittäjä.

Tämä ei ole mikään fiktiivinen who did it -dekkari, vaan oikea henkirikos jossa uhri oli oikea ihminen samoin kuten hänen perheenjäsenensäkin. Loukkaat ulosannillasi niin kuollutta yksilöä kuin tämän elossa olevia perheenjäseniäkin.
Eikös tämän sivuston tarkoitus ole keskustella ja spekuloida tosielämän eri rikostapauksista ja ajankohtaisista asioista.
Miten sellainen sitten onnistuu, jos joku on laittamassa raameja sille, miten jonkun asian tapahtumankulkua saa teoreettisesti arvuutella?
Täällä ei jaeta virallisia tuomioita kenellekkään, eikä nämä kirjoitukset toimi minkäänlaisena pohjana ratkaisuja tekevien päätöksille, saakoon jokainen siis esittää asioille oman näkemyksensä sellaisena, kuin sen kuvittelee. Tämä ainakin itsestäni on sivuston parasta antia, koska on mielenkiintoista nähdä tapahtumista erilaisia näkemyksiä, vaikka ne olisivat kuinka lennokkaita tahansa ja samalla saa itsekin uusia näkökulmia käsiteltäviin tapauksiin.
Varsinkin tämä Ulvilan tapaus on niin sekava, että on kiinnostavaa lukea kaikista erilaisista mahdollisista tapahtumankuluista, mitkä kerrottujen tietojen valossa saattaisi teoriassa olla mahdollisia.
Totuushan sitten kuullaan aina lopulta, viranomaisten taholta.
Tämä siuvusto on, tai ainakin pitäisi olla viihdettä ja ajanvietettä sen käyttäjille.

Sanakirjasta lainattua:
"Spekuloida sanan määritelmät:
tarkastella hypoteettisesti
esittää olettamuksia, arvailla
mietiskellä, pohtia"
Kuolemannaakka

Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Tammi 17, 2025 10:44 am Naakka.

Mitä eroa on sovittaa Anneli tai Huppis jälkiin?

Olettaen, että häkepuhelu alkoi 15-20 minuuttia myöhemmin kuin Anneli kertoo?

Sinä Naakkuli olit alkujaan Annelin syyllisyyden kannalla.
Minä en ollut.
Pidin Annelia järkyttävän tapahtuman uhrina.

Yritin epätoivoisesti sovittaa kuvioon jopa Puputtia.

Käynti Tähtisentiellä useita kertoja kuitenkin käänsi ajatukseni.
Pihasta on minusta mahdoton poistua ilman, että koira olisi sitä havainnut.
Olen käynyt tuolla valoisalla ja pimeällä.

Tutintien kameran perusteella Huppiksen olisi täytynyt saapua ja poistua jalan.

Lapsen kuulemisen ristiriita:
1 käynti: iskä seisoo, äiti sängyssä
2 käynti: iskä makaa maassa, äiti ehkä puhelimessa

Anneli häkeen ”siel on pimeetä”

Missä loppujen lopuksi oli valot päällä?
Katuvalot ei tuonne takapihalle valaise.
"Kaikki jäljet toteutuvat vain sillä, että ikkunasta tuli sisään
joku, tappoi verisesti veitsellä ja lopuksi astalolla lyömällä Jukan ja poistui nopeasti samalla tavalla.
Jos vaihdetaan huppumiehen tilalle Anneli, saadaan toki sopivat jäljet, mutta perustava ero on
siinä, että huppumies tuli ulkoa, ja Anneli asui talossa sisällä. Huppumies saattoi saada vammoja,
mutta Anneli ei saanut. Huppumies tappoi kerralla, mutta Anneli ei voi tappaa kerralla, koska
varsinainen kuolema tapahtuu vasta puhelun aikana astalolla lyömällä. Anneli tarvitsee asioihin
paljon enemmän aikaa, koska on todistetusti puhelimessa välillä. Sen sijaan huppumies käyttää
tämänkin ajan hyväkseen, eikä huppumiehen tarvitse käydä ulko-ovella tai seistä minuuttitolkulla
puhelimessa. Kaksi erilaista tapahtumaa ei aiheuta samoja jälkiä eikä tuota samoja ääniä."

Ja Anneli ja Huppis ovat fyysisesti voimiltaan ja kyvyiltään ihan eri sarjaa. Huppumies tuli veriseksi, Anneli ei. Huppumies pysyi makuuhuoneessa, Anneli ei. Huppumies vie aseet ja vaatteet mukanaan, Annelin täytyy ne kätkeä. Huppumies häipyy paikalta, Anneli jää.
Anneli ei voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa.

Kun tulin palstalle, en tietenkään tiennyt tästä jutusta mitään. Siksihän tänne tulinkin. Lähinnä kiinnosti se hätäpuhelu ja toisaalta poliisin selitys tapahtumista tuntui oudolta, koska minusta olisi älytöntä huutaa puhelimeen, että mies tappelee viereisessä huoneessa murhaajan kanssa, vaikka siis oikeesti luuli, että tämä on kuollut. Ihmettelin, kuka noin tyhmän juonen keksii. Jos Jukka olisikin ollut hiljaa koko puhelun ajan, niin kuin tietysti kuolleena olisi ollutkin, niin kuka semmoista tarinaa olisi uskonut.
Mutta sitten se "kuollut" alkaakin huutamaan, niin joku oikeasti olisikin sen kimpussa. Ihmeellinen tuuri.

Näistä halusin lisätietoa ja huomasin, ettei kovin moni niille lämmennyt. Mutta vasta puolen vuoden päästä tajusin sen hätäpuhelun tapahtumat ja siitä syntyvän aikapulan. Siinä on konkreettinne asia, mihin voi nojata. En tykkää arvailla asioita, se on pitemmän päälle hedelmätöntä. Olisi kiva selvittää jotain.

Lapsuuden ammattihaaveeksikin on jonnekin kirjoitettu "tutkija"=)

Koira: Koira tuli paikalle 1½h tapahtumien jälkeen, eikä sillä kuljettu kuin tontin oikea- ja takareuna. Ei mitään muuta. Löydät sieltä kirjasta mitä ei saa mainostaa etpk:sta otetun virallisen kuvan, johon reitti on merkitty. Sillä ei käyty etupihalla eikä sillä käyty terassilla. Olen ehkä ennenkin sanonut tämän.

Valot olivat päällä olohuoneessa, Auer laittoi ne päälle ennen "toista katsomaan menoaan", eli siinä jossain 2:10-15 kieppeillä ulkomuistista.
On luultu, että valot olivat myös takkahuoneessa ja olen monta unetonta yötä valvonut niiden takia sekä joutunut naureskelluksi, kun mielestäni huppis on itse ainoa, joka voisi ne valot päälle laittaa. Ja eihän kukaan oikea murhaaja tee niin, koska murhaajat rakastavat pimeää.

Mutta: jossain ekassa kuvassa näyttäisi, ettei huoneen lamppu pala. Näin ollen ainoa valo olisi ollut olohuoneen valo.
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, Pe Tammi 17, 2025 11:24 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
www.shorturl.at/agoNS

Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Ja yksi oleellinen pointti.

Sisäpuolen oven kahvassa ei ole verijälkiä.
Miksi ihmeessä Huppis ei edes yrittänyt avata ovea?
Kaikki oli sujunut ”suunnitelman” mukaan ja siinä vaiheessa, kun pitää poistua, ottaa viimeisen riskin pomppaamalla ikkunasta yrittämättä edes avata ovea?

Ja toinen:
Miten saat tämän jäljen sovitettua Huppiksen lähtöön?
Iskun suunta alhaalta ylöspäin ja siinä verta.

Miten Huppis tuon teki sisältä päin arkun päältä lähtiessään?
Liitteet
IMG_6339.jpeg
IMG_6339.jpeg (196.29 KiB) Katsottu 1284 kertaa
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Petu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Petu »

Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Tammi 17, 2025 10:57 am Joku fyysisesti mahdoton asia vain ohitetaan. Ei siis yritetä edes perustella, miksi se olisi mahdollinen, vaan vaietaan se kuoliaaksi ja varmaan ajatellaan, että "no ei kaikkee tartte selittää, jotenkin se sen teki". Eikä se ilmeisesti häiritse itseä lainkaan.
Tarkoitatko tällä fyysisesti mahdottomalla asialla esim. teleporttausta?

Kirjasi sivu 58:
"Syyttäjän mukaan Jukkaa tapetaan 2:03 Annelin toimesta takkahuoneessa ja 2:08 Anneli onkin
jo puhelimen vieressä keittiössä, eli osaa teleporttautua."
Ei pesuhuoneesta keittiön ja kodinhoitohuoneen rajamaille siirtyminen vaadi mitään teleporttausta. Tässä toki oletuksena, että kuolettavat iskut annettiin kylpyhuoneen ovenraosta. Jostain syystä syyttäjä ei tällaista asiaa edes ajanut.

Ja se syy lienee siinä, että viranomaiset ovat pystyneet poissulkemaan kodinhoitohuoneen kautta kulkemisen häke-puhelun aikana johonkin kovaan dataan perustuen.

Kyselin jo aiemmin toisaalla, että onko meillä vertailua kodinhoitohuoneen ja ulko-oven välisestä äänispektrivertailusta? Tai onhan se jossain oltava!? Olisiko esim. sinulla se jossain tallessa?

Eli vertailudata, joka osoittaa yksiselitteisesti sen, että häke-puhelun aikana aukesi ulko-ovi, ei kodinhoitohuoneen ovi.

Kirjasi s. 126:
"Mitään juoksuaskelia ei kuulu, mitään jälkiä ei jää, Anneli vaan teleporttautuu jotenkin
uhrin viereen leijailemaan ja tappaa hänet vähintään kolmella päähän kohdistuneella iskulla
muutamassa sekunnissa ja teleporttautuu saman tien takaisin keittiöön."
Kyllähän siellä häke-nauhalla kuuluu ihan selvästi juoksuääniä, ensin juostaan puhelinta kohden ja sitten ohi, kun juoksuäänet loittonevat ja sitten aukeaakin ovi, jota seuraa tämä kiistelty (K)uole-huuto sekä kirosana (h)elvetti.

Edelleen, mikäli kuolettavat astaloniskut annettiin kylpyhuoneen puolelta siirtymiset pysyisivät järkevissä aikarajoissa.
Viimeksi muokannut Petu, Pe Tammi 17, 2025 11:53 am. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Vastaa Viestiin