Mielestäni siinä ei ole mitään uskonlahkoisuutta, kun perustaa argumenttinsa faktoihin. Faktat tekevät Auerista omissa silmissäni erittäin, erittäin todenäköisesti syyttömän.MissHolmes kirjoitti: Nyt meillä on suuri lauma ’sisotaloja’, jotka kirjoittavat uskonlahkolaisten tapaan ’annusyytön annusyytön annusyytön annusyytön’ - tietämättä mitään muuta kuin Naakan tulkinta ja oma hurmos
Kun sinä, tai joku muu, olette niin varmoja Anneli Auerin syyllisyydestä, tai jos edes pidätte sitä varteenotettavana mahdollisuutena, selittäkää toki tapahtumainkuvaus. Miten Anneli Auer surmasi miehensä?
Kertokaa yksityiskohtaisesti murhan aikajana Auerin tekemänä siten että se tukeutuu riidattomiin todisteisiin ja kaikkiin esitutkinnassa selvinneisiin seikkoihin, mitä siellä on ja mitä siellä ei ole.
Jos ja kun olette niin varmoja Auerin syyllisyydestä, tämän luulisi olevan helppo tehtävä. Olen vain näitä foorumeita 10 vuotta lueskellut. Eikä kukaan, ei syyttäjät niin useissa oikeudenkäynneissä, ole osanneet luoda järkevää ja koheesia tapahtumankuvausta sille että Auer on murhaaja. Miksi näin? Luulisi sen olevan helppoa, tai edes mahdollista, jos Auer on murhaaja. Eihän tässä muuten ole mitään järkeä edes väitellä enää tästä asiasta. Ensiksi riitateoria, sitten taustanauhateoria. Kaikkia on kokeiltu, ja kummatkin törmäävät niin moneen faktuaalisesti epäloogisiin johtopäätelmiin siitä mitä Tähtisentiellä tapahtui tuona joulukuisena yönä. Jukka huutaa molemmissa variaatioissaan vaimoaan apuun mutta silti Auer tuikkaa 70 puukon iskua vahvempaan mieheensä sekä lyö sorkkaraudalla päähän ja nainen on tämän jälkeen kuin kylpylästä tullut, puhtaana ja vailla ilman minkäänlaista jälkiä mistään taistelusta. Kaksi ehkä sinulle pientä tai merkityksetöntä asiaa sen rinnalla mihin itse uskot, mutta itselleni jo aika valtaisat todisteet siitä että Anneli ei murhaa tehnyt. Ihan yksinkertaisesti.
Eikä sellaiset argumentit käy että "tekijää ei kuulu häke-puhelimesta", "Anneli on epäilyttävä ihminen", eivät ne ole mitään argumentteja. Ne ovat subjektiivisia näkemyksiä joita ei perustella objektiivisilla faktoilla, kuten esimerkiksi verijälkien avulla. Jos sinä tai joku myy pystyy objektiivisien faktojen perusteella perustelemaan miksi Auer on tekijä, niin lupaan harkita asemaani asiassa uudelleen. Siihen ei ole vain kukaan onnistunut 10 vuoden aikana mitä olen tätä asiaa seurannut. Eikä kyse ole siitä etteivät "todisteet riitä"; koska mitään todisteita ei oikeasti vain ole. Yksinkertaisesti mikään objektiivinen fakta ei viittaa Auerin syyllisyyteen. On vain hämäsiä subjektiivisia näkemyksiä yksittäisistä ja irrallisista asioista jotka on erinäisten tahojen mielissä spinnattu tekemään Annelista syyllinen. Ja sitten näihin uskotaan, jostakin itselleni tuntemattomasta syystä.
Ja sitten minua, ja ehkäpä muitakin, haukutaan jonkinlaiseksi annelisti-uskovaiseksi kun olen täysin varma siitä että hän on syytön. Mutta miksi minä en olisi? Ei kukaan ole pystynyt perustelemaan ilmiselviä ajallisia ongelmia sekä todisteiden puuttumattomuutta järkevästi unohtamatta vanhimman tyttären silminnäkijälausuntoa jossa hän on pitäytynyt 19 vuoden ajan lukuisista poliisien sekä syyttäjien painostuksesta huolimatta. Tähän asti molemmat syyttäjän luomat tapahtumankuvaukset ovat mielestäni naurettavia. Ei kukaan pysty viidessä minuutissa pesemään itsestänsä verijälkiä pois sen jälkeen kun lyö aviomiestään sorkkaraudalla kallon paskaksi jättämättä jälkiä asuntoon tästä samalla piilottaen murha-aseen jonnekin saamatta vielä itseensä minkäänlaisia taisteluvammoja miestänsä vastaan elämästä ja kuolemasta. Ja pitäisi vielä samalla puhua puhelimessa saapuville poliiseille, josta vielä on todisteetkin olemassa.
Ja taustanauhateoria... Jätän sen ihan omaan arvoonsa. Se kertoo siitä kuinka epätoivoiseksi tämä touhu oikeasti meni.
Mutta olen avoin kolmannelle teorialle. Ja lupaan harkita asemaani uudelleen vakavasti, jos siihen pystytte faktojen pohjalta. En vain usko siihen että kukaan pystyy siihen enää, koska sitä on sen verta monen ihmisen puolesta yritetty tosissaan. Ja pitkän aikaa. Annelia syyllistäviltä ihmisiltä tulee aina irrallisia väitteitä siitä, miksi Anneli on syyllinen. Mutta koheesia tapahtumankuvausta ei kukaan pysty tekemään joka perustuu faktoihin.
Kuusirannalla oli hyvä yritys, mutta hänenkin väitteistään ainakin puolet olivat faktoihin verrattaessa valheellisia. Ihan aidosti jos minä perkele olen tässä asiassa jotenkin väärässä, haluan että sen joku minulle todistaa.