Uskonnot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
Rattus
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Rattus »

bluerein kirjoitti:Onkohan Rattus vielä täällä,?? mielelläni keskustelisin sinun kanssasi, sinussa on jotain mielipidettä, mikä kiinnostaa minua.
Meidän näkemykset on ihan vastakkaiset ja se siitä :) . Uskonto ei kuulu mun elämään, joten en jaksa edes vaivata päätä keskustellakseni siitä.
Kukin uskoo mihin uskoo, ei se mun mielestä ole vääntämisen arvoinen asia (vaikka olen toki joo aiemmin tähän sortunutkin, mutta nyt musta on tullut laiska). Nostan kyllä hattua, jos saa onnensa uskon kautta, mutta pitäisi osata myös antaa arvoa sille, että toiset voi saada onnensa muualta.
Ja that's it.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Nuo Raamatun ennustukset lopun ajoilta on kyllä ihmeellisen sattuvia ja niitä ei ehkä voi ihan olankohautuksella ohittaa? Tarkoitan että osa on jo eittämättä toteutunut. Mutta ne pitää jokaisen itse lukea, ei niitä jaksa alkaa tänne toistamaan.

Kaikki ei jaksa kyseistä kirjaa avata, se on fakta. Mutta ehkä sen verran kannattaisi, että voisi osallistua keskusteluun sen itse tekstin pohjalta. En itsekään juuri enää lue, mutta vaikuttavaa tietoa nykyelämästä muistan sieltä lukeneeni.
Nothing is quite what it seems
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Olet taas käynyt vastaamassa mutta et vieläkään vastannut Joeyn kysymykseen, kuten en minäkään ole saanut aikaisempaan kysymykseeni vastausta joka kuului kutakuinkin samoin kuin joyen. Eli miten voidaan todistaa että kristinusko on totta? Missä ovat ne todisteet siitä ettei se oikeasti ole ollut vain joku satu joka on vain jatkunut ja muuttunut puhujalta toiselle? Edelleenkään vastaukseksi ei kelpaa raamattu.
Nanika ga tooku matteiru to
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

"Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia ihmisiä surkuteltavammat" 1kor. 15: 19
Rattus
Poliisikoira Rex

Clyde kirjoitti:Olet taas käynyt vastaamassa mutta et vieläkään vastannut Joeyn kysymykseen, kuten en minäkään ole saanut aikaisempaan kysymykseeni vastausta joka kuului kutakuinkin samoin kuin joyen. Eli miten voidaan todistaa että kristinusko on totta? Missä ovat ne todisteet siitä ettei se oikeasti ole ollut vain joku satu joka on vain jatkunut ja muuttunut puhujalta toiselle? Edelleenkään vastaukseksi ei kelpaa raamattu.
No voi herrajjee kun ajattelin olla puuttumatta tähän keskusteluun enää ollenkaan, mutta olisiko uskonnossa kyse uskosta jos sen pystyisi todistamaan todeksi? Ei, vaan se olisi faktaa ja sehän se on koko jutun tarkoitus, siksipä se onkin USKONTO.
Rattus
Poliisikoira Rex

^Niin, sinä USKOT olevan näin.
Edit lisäyksenä, siis en yritä vähätellä, vaan koska uskot asian olevan näin, niin se on sinulle ainut oikea todellisuus.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

bluerein kirjoitti:ja Jumala antaa omilleen parantamisen armolahjan, jonka kautta ihmiset parantuu,
Ohoh, olisin voinut uskoa että kysessä on esim. lääkkeet :shock:
bluerein kirjoitti:jos se ei olisi totta, olisimme maailman surkuteltavia ihmisiä, mutta todisteena siihen on miljoonat kristityt ja uskovat,
Todisteena muihin uskontoihin on myös miljardit islamilaiset sekä miljoonat hindulaiset. Eli ei suinkaan kristinusko ole ainut mihin uskotaan joten tämäkään todiste ei ole kunnollinen (siis että sen takia raamattu jne. olisi oikeasti totta).
Jos Joulupukkiin ei voi verrata niin miten olisi Pääsiäispupu, se ei tietääkseni pelottele eikä pelottele Hammaskeijukaan ja silti moni lapsi uskoo niihin. Uskoo tosin vielä moni aikuinen jeesukseenkin.
Miten raamattu on elävä todistus? Puhuit luomakunnasta, miten se on todiste niin se taas ei riitä myöskään todisteeksi. Johan sitä on monia todisteita evoluutiosta ja siitä että ei kukaan ihmisiäkään yhtäkkiä tänne luonut.
Rattusin kanssa samaa mieltä. Asiasta on turha vängätä koska SINÄ luulet olevasi OIKEASSA mutta monen muun mielestä olet VÄÄRÄSSÄ. Siksi uskonto onkin ollut suurin syy niin moniin sotiin ja muihin vääryyksiin.
Nanika ga tooku matteiru to
bluerein

HÖPÖ HÖPÖ ja vielä kerran HÖPÖ HÖPÖ että uskonto olisi suurin syy sotiin. :lol:
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

bluerein kirjoitti:Te ette pysty käsittämään minun kirjoituksiani, koska te olette hengellisesti kuolleita.
No jep. Ehkä oikea vastaus siihen miksi ei käsitetä kirjoituksiasi olisi; sinun ulosanti on niin heikkoa ja tekstit kuin mielenterveyspotilaan (tai sen trollin..) suoltamia.
bluerein

:P
Bomvay kuule Jeesus Rakastaa juuri sinua !
Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 5:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bluerein

Tiedätkö Bomvay Raamattu sanoo myös että: " kun minä olen heikko, on Jeesus Kristus minussa väkevä, ja vahva, ei yksin minussa, vaan kaikissa häneen uskovissa. Aamen!
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Sinä aloitit nimittelyn väittämällä meitä "henkisesti kuolleiksi". En minä noita sun raamatun kohtiasi lue.
Blackrain
Alokas

Jep

Viesti Kirjoittaja Blackrain »

bluerein kirjoitti:Tiedätkö Bomvay Raamattu sanoo myös että: " kun minä olen heikko, on Jeesus Kristus minussa väkevä, ja vahva, ei yksin minussa, vaan kaikissa häneen uskovissa. Aamen!
Sulta se näyttää löytyvän vastaus jokaiseen sanaa.

Jos et jankuttais, paasais, saarnais yms.. uskonnosta ihan yli ymmärryksen niin sut voisi ottaa jopa tosissaan. Mutta tollaista uskonnon tyrkyttämistä kukaan ei oikeasti jaksa kauan katsella.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

bluerein kirjoitti:Se on hyvin vahva todistus, jos on henk.koht. kokenut että Raamattu ja kristinusko on totta, sitä olen koittanut jankuttaa jo kohta 200 viestiä, jos se ei olisi totta, olisimme maailman surkuteltavia ihmisiä, mutta todisteena siihen on miljoonat kristityt ja uskovat,.
Eli näkyjen näkeminen ja äänien kuuleminen ovat todisteita kristinuskon todenmukaisuudesta?

Ookkei... Minä kun olen aina pitänyt niitä todisteina jostain ihan muusta.

Vai tekeekö siis kristinuskosta toden se, että niin moni pitää sitä totena?
Hyvänen aika! Jos laskettaisiin kaikki maailman Joulupukkiin uskovat lapset... :roll: Taitaa se Korvatunturille kirjoittaminen sittenkin kannattaa!
bluerein kirjoitti:Todisteena on myös satojen ja satojen ihmisten parantuminen, koska jeesus parantaa vielä tänäkin päivänä ihmisiä, lähipiirissäni on eläviä todisteita parantumisista, ja Jumala antaa omilleen parantamisen armolahjan, jonka kautta ihmiset parantuu, kun rukoilee heidän puolestaan.
Joulupukkiin on ihan turha verrata, en keskustelekkaan siitä satu valepukista, joka peloittelee lapsia ja valehtelee.
Minä uskon placebo-ilmiöön ja siihen, että tuo sinun mainitsemasi ihmeparantuminen on saman ilmiön vaikutusta. On jopa tieteellisesti todistettu, että omaan parantumiseensa uskova parantuu todennäköisemmin kuin omaan parantumistaan epätodennäköisenä pitävä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Niilo Yli-Vainion (kuka vielä muistaa?) aikaisista ihmeparanemisista tehtiin myöhemmin väitöskirja. Tyly totuus oli, että suuri osa "parantumisista" oli ollut tilapäistä suggestiota ja keskimääräistä suurempi määrä näistä tilapäisesti ihmeparantuneista oli päätynyt itsemurhaan.

Itse jonkinlaisessa lahkolaisuuden ilmapiirissä kasvaneena muistan, kuinka Yli-Vainiota pidettiin merkkinä lopun ajoista, samoin Jimmy Carterin presidentiyttä ym. ym. Kaikkiin näihin löytyi selitys Raamatusta.
Vastaa Viestiin