Näin. Siitä olen samaa mieltä, että olisi ollut hyvä kirjata myös mitä ei löytynyt ja etsittiinkö. Ole kritisoinut samaa mm. kenkien osalta. Poliisit kävivät kaikki löytyneet kengät läpi eivätkä löytäneet verisiä. Mutta olisi ollut hyvä myös ottaa valokuvia tai muuten listata kaikki kengät ettei jälkeenpäin tarvitsisi arvailla mitä kenkiä talossa oli ja mitä ei.Olipakerran kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 10:38 am Sinun mielestä Anneli skannattiin läpi tarkkaan. Minun mielestä ainakin kirjaukset ovat puutteelliset. Selväksi tuli molempien mielipiteet, eikä ne taida siitä muuksi muuttua.
Hovioikeus on päätynyt siihen, että on mahdollista ettei kontaktia ole ollut niin paljoa, että kuituja ym. välittyy. Itsekin pidän sitä mahdollisena.Annelin on täytynyt olla lähikontaktissa tekijän kanssa. Ei se väliin meneminen eikä puukosta saaminen muuten tapahdu. Paitsi, jos väliin meneminen tarkoitti harjanvarrella tökkimistä riittävän kaukaa ja puukko heitettiin Annelin rintaan, josta tipahti maahan. Kertomusten mukaan näin ei kuitenkaan asia ollut.
"235. Toiseksi on merkillepantavaa, että T-paidassa ei ole ollut lainkaan ruskeankirjavia tekokuituja. Anneli Auer on kertomuksensa mukaan ollut suoranaisessa kontaktissa ulkopuoliseen tekijään kuitenkin vain siinä tilanteessa, kun tämä on lyönyt häntä veitsellä rintaan, minkä jälkeen Anneli Auer on poistunut takkahuoneesta. Kun otetaan huomioon Anneli Auerin vamman laatu ja syvyys, on mahdollista, ettei tekijästä tai veitsestä ole tässä yhteydessä siirtynyt kuituja Anneli Auerin T-paitaan ja ettei takkahuoneen ilmassa ole tilanteen tässä vaiheessa ollut samassa määrin näitä ruskeankirjavia tekokuituja kuin kamppailun edetessä. Epäselväksi jää, miksi Anneli Auerin T-paidan etupuolelta ei ole löytynyt Jukka Lahden verta. Nämä kysymykset jäävät avoimiksi esitetyn näytön perusteella. Sen vuoksi on mahdollista, että Anneli Auerin ja ruskeankirjavia tekokuituja luovuttanutta vaatetta mahdollisesti kantaneen ulkopuolisen tekijän välinen kanssakäyminen ei ole ollut niin pitkäaikaista tai voimakasta, että kuituja olisi tässä yhteydessä välttämättä siirtynyt Anneli Auerin T-paitaan. Toisaalta mahdollista on sekin, että kuitujen lähde on ollut esillä takkahuoneessa vasta siinä vaiheessa, kun Anneli Auer on sieltä jo poistunut. "
Tämä puuttuvat kengät ja kylpytakki ovat näitä palstalla eläviä myyttejä, joista ei ole varsinaisia todisteita puoleen eikä toiseen. Siksi itse pidän niitä huhuina kunnes on todisteita. Kenkien osalta viittaa yllä olevaan kritiikkiin, että kaikki olisi voitu ja pitänyt kuvata poliisin toimesta, mutta näin ei tehty.Kuten aiemmin kuitenkin jo kirjoitin, olen sitä mieltä ettei kuitu- tai kengänjälkitodisteita ole. Kuitujen alkuperää ei ole pystytty poissulkemaan, koska pyyhe/kylpytakki puuttui, samoin yhdet kengät. Mikäli pyyhe/kylpytakki olisi löytynyt ja ne kengät, niin voitaisiin todeta, että kaikki on tarkistettu. Sen vuoksi kuituja, eikä jälkiä voida käyttää sen enempää syyttömyyden puolesta, eikä sitä vastaan.
Kengänjälkiä pidän sinänsä todisteena vaikkakaan en sille kenen kengistä ne ovat jääneet vaan lähinnä itse jälkien osalta.
Esim. se että kuka tahansa niitä käytti on kulkenut ikkunasta terassille asti ja joko vienyt kengät mukanaan tai piilottanut. Jos piilottanut (tekijä Anneli) niin piilottajan on täytynyt tulla ilman kenkiä tai toisilla kengillä takaisin sisälle jättämättä siitä jälkiä ja tyttären huomaamatta,