Janne Puhakan murha Espoossa 13.10.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka surmattiin Espoon Henttaalla 13.10.2024

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Cadi John kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:17 pm
Ei Puhakka murhaa ansainnut mutta ei myöskään mitään homoikonin titteliä.
No juu, no...
Eiköhän Puhakka ansainnut tuon homo-ikoniuden jo paljon ennen murhaa, ja aivan muiden kuin meidän heteronormatiivisten cis-äijien keskuudessa. Eikä tuo murhakaan itse asiassa kansan syviä rivejä jää kaivelemaan, kun huomenna on mediassa jo uudet murhat.
X X X X X
Pimeyden
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Pimeyden »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:14 pm
Taalasmaan Ulla kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:05 pm
...mutta oikeudellinen arviointi ei tapahdu tunteella tai fiilispohjalta.
Niinpä juuri.
Sen vuoksi Normonkaan "paha mieli" ei tule vaikuttamaan tuomion sisältöön, vaan aivan muut seikat.
Juuri näin minäkin ajattelen. Muutenhan tässä maassa ei olisi kuin tappoja, kun alettaisiin lievennyksiä tuomioihin antamaan pahan mielen ym. perusteella :shock:
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Jack the Ripper kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:27 pm Onkos tämä kansanedustaja niitä heteroksi perheenisäksi itseään kutsuvia jotka silloin tällöin homostelevat eikä voi itselleen myöntää että täten on biseksuaali?
No, jos vaikka sen itselleen myöntäisikin, niin tuskin kukaan kuitenkaan esittäytyy, että:
- "Terve, olen Arto Nyman, olen biseksuaali"
X X X X X
Taalasmaan Ulla
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Taalasmaan Ulla »

Pimeyden kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:31 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:14 pm
Taalasmaan Ulla kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:05 pm
...mutta oikeudellinen arviointi ei tapahdu tunteella tai fiilispohjalta.
Niinpä juuri.
Sen vuoksi Normonkaan "paha mieli" ei tule vaikuttamaan tuomion sisältöön, vaan aivan muut seikat.
Juuri näin minäkin ajattelen. Muutenhan tässä maassa ei olisi kuin tappoja, kun alettaisiin lievennyksiä tuomioihin antamaan pahan mielen ym. perusteella :shock:
Joskus sitä ihmettelee onko kyse vain huolimattomasta lukemisesta vai ihan aidosta kyvyttömyydestä ymmärtää yksinkertaisia asioita. Ei, en ole sanonut, että huonosti hoidettu ero olisi tuomiota alentava peruste. En ole sanonut sitä kertaakaan. Sen sijaan olen käsitellyt, miten se voi liittyä impulsiivisuuden ja harkinnan arviointiin – mikä on täysin eri asia.
Philippe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Philippe »

IS:ssa tänään tapani Mäkinen katuu, ettei kertonut Rolf Nordmon tuoneen aseen Suomeen.
Sitten kertoo edelleen, että:

"Mäkinen myös kertoi, että Nordmo oli lähettänyt hänelle videon haulikostaan ja kirjoittanut, että ampuisi Mäkisen ja Mäkisen kaverin, elleivät he käyttäydy. Mäkisen mukaan viesti oli osoitettu hänelle ja hänen kaverilleen eikä Jannelle.

– Tämä on Rolfin tyhmää huumoria, Mäkinen selitti viitaten Nordmohon."

Aika huoleton veikko on Tapani Mäkinen ja hyväksyy tuttavapiiriltään oudon paljon...
Olisi ollut aika tarttua luuriin viranomaisiin päin jo monta kertaa.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

xxx_ninita_xxx kirjoitti: To Maalis 20, 2025 2:20 pm Onko missään tietoa, onko Fridasta ottettu ruutijäämiä? Entä missä Frida on ollut koko iltapäivän ajan?
Mahtaisiko Frida sittenkin olla tekijä. Turkki täynnä ruutijäämiä ja kylmäverisesti käynyt ostamassa parit lonkerot lähikaupasta iltapäivän aikana ja lymyillyt juomassa niitä jossain naapurustossa. Helkkarin räksy minkä teit!
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:38 pm
Jack the Ripper kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:27 pm Onkos tämä kansanedustaja niitä heteroksi perheenisäksi itseään kutsuvia jotka silloin tällöin homostelevat eikä voi itselleen myöntää että täten on biseksuaali?
No, jos vaikka sen itselleen myöntäisikin, niin tuskin kukaan kuitenkaan esittäytyy, että:
Tässä tapauksessa voisi esittäytyä "Hei, olen Mäkinen ja tapani tulette tuntemaan."
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Jack the Ripper kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:47 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:38 pm
Tässä tapauksessa voisi esittäytyä "Hei, olen Mäkinen ja tapani tulette tuntemaan."
Vääpeli Tapani Mäkinen 8)
X X X X X
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:22 pm
Mietinpähönvaan kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:14 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Maalis 20, 2025 7:06 pm

No niin, no....
Niin paljon kuin kassahenkilöitä noin ylipäätä kiinnostaa normi asiakkaan ulkonäkö (kaljaa yrittävät alaikäiset poislukien), on heille yks ja haley, vaikka olisi elefantti. Vasta hetken päästä saattaa ajatella "Meniköhän siinä elefantti?"

Mutta juu... esimerkiksi hikisissä käsissä saattaa veri viipyä pitkäänkin "jatkotartuntaa" silmällä pitäen. Kortillahan tuo tod näk kuitenkin maksoi. Veri on saattanut tulla kuittiin myös kaupasta palattuaan, kun taisi kämppä olla vähän marjapuurossa.
Käteisellä maksoi, oikein 50e setelillä. Mut jos on kädet ollut veriset niin kyllä mietityttää miten ei kassahenkilö huomaa et seteli on veressä, jos siis oli en tiedä. Vai eikö vain ole kiinnittänyt huomiota sen enempää
Ahh.. okei.
Seison korjattuna tuon maksutavan suhteen, mutta juu... kassa ei tod näk kiinnittänyt huomiota, kun ei arvannut, että murhaajahan se siinä meni, eikä esimerkiksi maalari-oletettu.
Näyttökuva 2025-03-20 kello 19.52.05.png
Näyttökuva 2025-03-20 kello 19.52.05.png (369.33 KiB) Katsottu 1307 kertaa
Tuosta voi hahmotella klo 15:34, käteinen 50€. Kaksi puolen litran tölkkiä olutta ja yksi lonkero. Nuoko sitten riitti alkoholistille siihen että teon jälkeinen vapina helpotti niin vaikea sanoa.
hensu
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja hensu »

Jannen älykellon mukaan syke oli sammunut 14.25. Tunnin päästä Rolf oli kaupassa.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Pimeyden kirjoitti: To Maalis 20, 2025 6:56 pm
Asiaan :arrow: Minua tässä häiritsee edelleen tuo joka puolella hääräävä ex-kansanedustaja.
Minua häiritsee se seikka, mistä vahvistui uuden kumppanin henkilöllisyys tekoviikon perjantaina.

Poliisikuulustelujen perusteella on epäselvää, milloin ja millä tavoin Nordmo tämän henkilöllisyyden selvitti. Joka tapauksessa 11. lokakuuta, eli kaksi päivää ennen henkirikosta, nimi oli Nordmon tiedossa.

Tuon perjantain hän käytti etsimällä verkosta tietoa miehestä, koettaen muun muassa selvittää tämän osoitteen. Oikeudessa Nordmo kuitenkin kiisti olleensa asiasta ”pakkomielteinen”. Hänen mielestään on ollut vain luonnollista olla utelias entisen puolison uudesta kumppanista.

Ystävälleen Tapani Mäkiselle Nordmo väitti Puhakan itse nimenneen miehen noin viikkoa ennen surmaa. Mäkinen kertoi poliisille, että Nordmo oli ”hirveän utelias” kuulemaan yksityiskohtia heidän suhteestaan ja tekemisistään.

– Rolf halusi hirveästi tietää, mutta tieto lisäsi tuskaa.

Lähde
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1927 ... dd5c6d44a1
Celsius
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Celsius »

Muistelen, että 9.10. uhri oli vielä viestissä todennut, että kertoo kun on valmis. Ystävän puheista voi saada käsityksen, että tekijä on kertonut tietävänsä uuden puolison nimen, jolloin ystävä on puhunut asiasta avoimesti ja ns.vahingossa paljastanut nimen. Tai sitten on voinut olla myös tietoista ja ”lipsautuksen” syyksi on mainittu oletus, että tekijä tietää nimen. Tekijä on voinut saada nimen myös muualta tietoonsa, tämä on vain spekulaatiota.
Philippe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Philippe »

Rolf halusi tietää lisää suhteesta ja Tapani kertoi, niinpä kai.
Kyllä on harvinaisen tollo ja piittaamaton hölöttäjä tämä T.M.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Philippe kirjoitti: To Maalis 20, 2025 8:06 pm Rolf halusi tietää lisää suhteesta ja Tapani kertoi, niinpä kai.
Kyllä on harvinaisen tollo ja piittaamaton hölöttäjä tämä T.M.
Jos oli enemmän Rolfin kuin uhrin frendi, niin melko ymmärrettävää, että on avoimempi hänelle. Ei halua jäädä myöhemmin kiinni siitä, että on pimittänyt tietoja frendiltään. Toki nyt kun lopputulos on selvillä, niin olisi pitänyt toimia toisin.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Tuota yhteyttä mietin. Tapanilla on veli, golf+tennis harrastus (Puhakka treenasi molempia, näissä piireissä tutustuu henkilöihin). Lisäksi Tapanin veljellä on vapaa-ajanasunto Mikkelissä, Jannen uusi kumppani vietti kesät yli 10 viime vuoden ajan suunnalla, praktiikka myös Mikkelissä. Kesälomalaisilla on ihan oma yhteisö tuolla suunnalla, stadilaiset suosii kohdetta. Tapani vietti myös ajoittain aikaa veljen luona mökillä. Spekua vain.
Vastaa Viestiin