Janne Puhakan murha Espoossa 13.10.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Re: Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka surmattiin Espoon Henttaalla 13.10.2024

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Julius de Eila kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:34 pm
MLV kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:13 pm Jos minä olisin todella rakastanut, niin en olisi hennonut hävittää rakkaani ja minun yhteisiä viestejä. En etenkään heti partnerin menehdyttyä.
Juuri tätä itsekkin mietin. Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, säilyttäisin kaiken, mitä minulla olisi hänestä jäljellä.

Hänen on 100 varmasti täytynyt tietää, mitä teki. Perusteluna pelko viestien vuotamisesta julkisuuteen - hänen omastaan vai poliisin takavarikoimasta Janne kännykästä? Mua häiritsee tässä se, miksi ikään kuin julkista, mutta kuitenkin niin salaista. Alun alkaen mua häiritsi tässä jutussa se, että hän kantoi Jannen uurnaa reilun kuukauden "virallisen" yhdessäolon jälkeen (15.9. kertoi Rolfille uudesta parisuhteesta). Olisiko hänen IG ollut aluksi vahingossa julkinen ja heti sen huomattuaan laittoi yksityiseksi. Henkilö, jolle hän vastasi Jannen olevan hänen puolisonsa, oli hänen hyvä monivuotinen tuttunsa - eli jos hänkään ei tiennyt ... piirit on kuitenkin sen verran pienet, ettei asia pysy salassa, ellei kyse ole sitten tosi tuoreesta suhteesta.
Henkilö on salannut nimensä esitutkinnassa, kuitenkin avoimesti osallistuu istuntoon henkilöllisyyttään peittelemättä.

Ig-viestittely (intiimit viestit) kertoo kyllä tarinaa, että ig:ssä kommentoitu toisen kuvia ja siellä viestitelty ja tutustuttu. Sitten siirrytty muihin kanaviin.
Toivoniemi
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Toivoniemi »

Ajattelin jos nämä heidän välisensä viestit ovat sisältäneet jotakin alastokuvia vaikka ja KL halunnut siivota nämä äkkiä. Pelkona kasvojen menetys jne
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

SeitsenpistePirkko kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:51 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:48 pm
karlo kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 4:32 pm miksiköhän tässä keississä salataan. Eikö yleensä ole esitutkintapöytäkirjassa kuvia enemmän julki.

Ja ainiin, jossain kuulustelussa puhuttiin Kallesta, tarkoitettiinkohan sillä K.L.
No on. Mietin samaa? Onko salassa julkisuuden henkilönä vuoksi?

Mietin myös, miksi on ollut uurna, kun on ollut arkkuhautaus? Miten Espoossa haudataan? Kahteen kertaan🤨
Ainahan siunaustilaisuudessa vainaja on arkussa ja sen jälkeen uunin kautta uurnaan.
Kyllä, mutta arkkua ei kanneta hautaan siinä välissä.
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

Julius de Eila kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 2:09 pm
Vilmavain kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 1:32 pm ... todistajien nimet ovat julkista tietoa, mutta KL ei. Nimi on joka kohdassa mustalla.
KL oli myös tyhjentänyt puhelimensa, kun tieto henkirikoksesta tuli. En ole yllättynyt. Taisi alkaa pelottamaan julkisuus. Ensireaktiona mielenkiintoinen. Olen aikaisemmin viestitellyt, että kyseessä olisi aito rakkaus KL ja Jannen välillä. Nyt jotenkin alkaa vaaka menemään ihastuksen puolelle.
Varmin tapa varmaankin on poistaa materiaali ja ottaa puhelimen kovalevy täyteen uusia kuvia ja videoita. Googlesta tai vastaavasta pilivipalvelusta kyllä saattaa löytyä silti. Ja vaikka poistat tilin niin sekin jää kai kuukaudeksi ainakin talteen. Mikä on tällainen sisäpiiri missä tiedetään KL poistaneen sisältönsä?
jokapäivä
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja jokapäivä »

↑↑

Mut ei kai sitä tässäkään kannettu, vai?🤨

Lainaukset 2x nuoliviittaus
-NILS-
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Kyllä ainakin videolla näkyy, toki kuvissakin-jossa lähtevät kirkosta. Toisin taas en ole nähnyt kuvaa, jossa KL pitäisi uurnaa.
Oletko sinä?

https://image.seiska.fi/1515769.webp?im ... ormat=webp

Lainaukset :arrow: nuoliviittaus edelliseen viestiin
-NILS-
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Toivoniemi kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:09 pm Ajattelin jos nämä heidän välisensä viestit ovat sisältäneet jotakin alastokuvia vaikka ja KL halunnut siivota nämä äkkiä. Pelkona kasvojen menetys jne
Kaikki me tiedämme myös, että sekstailu/omat seksuaaliset kuvat toiselle lähetettynä paljastavat myös seksisuhteen alkamisajankohdan. Sehän osuu Rolfin ja Jannen avoliiton aikaan. Syyllisyyttä ehkä vain potee osallisena Jannen kohtaloon jos noin toimii ja kuvia poistelee.

Olisivat nyt jaksaneet hoitaa eron toisin. Näin kävi.

Todella pitkäkestoinen on Jannen henkirikos, en olisi myös puolustuksen puheista noin ajatellut. Ilmeisesti viittaavat muistamattomuuteen ja adhoc -tekoon kuitenkin. Pitkäkestoinen ja pitkitetty kyllä tekoa kohtuuttomasti. Olisi ollut monta mahdollisuutta keskeyttää teko.
Mietinpähönvaan
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mietinpähönvaan »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:14 pm
SeitsenpistePirkko kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:51 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:48 pm :
Mietin myös, miksi on ollut uurna, kun on ollut arkkuhautaus? Miten Espoossa haudataan? Kahteen kertaan🤨
Ainahan siunaustilaisuudessa vainaja on arkussa ja sen jälkeen uunin kautta uurnaan.
Kyllä, mutta arkkua ei kanneta hautaan siinä välissä.
Voisiko olla niin, että on ollut hautajaisissa arkussa ja arkku on sieltä kannettu ruumisautoon, joka on vienyt arkun tuonne kappelin hautausmaalle ja sen viereisessä aurora siunauskappelissa tuhkattu. Ainakin hautajaiskirkon hautausmaalle ei jannea haudattu. Tai sitten onko hautajaiset ja uurnan lasku ollut eri päivinä, omalla isomummolla oli näin niin siitä tiedän että on mahdollista

Yhtä lainausta lyhennetty
-NILS-
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Järkeenkäypä selitys.

Lainaukset korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
jokapäivä
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja jokapäivä »

Jos krematorio on muualle kuin siunaus paikassa niin kannettu vaan autoon. Uurnasta oon nähny kuvan mutta en sen KL käsissä

Lainaustornia lyhennetty
-NILS-
Julius de Eila
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Julius de Eila »

liukaslahna kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:18 pm Mikä on tällainen sisäpiiri missä tiedetään KL poistaneen sisältönsä?
Kuulustelun lopussa KL kertoi:

"Haluan tässä vaiheessa kertoa, että olen poistanut minun ja Jannen välisen WhatsApp
keskustelun itseltäni, koska Janne oli julkisuuden henkilö, ja en halunnut, että meidän
keskustelumme päätyy vahingossakaan vääriin käsiin. Keskustelussa oli minun ja Jannen
välisiä intiimejä asioita. Jostakin WhatsAppin kautta ne voi edelleen saada. Olen poista
nut myös Instagram-keskustelut."

Mistä tämä pelko? Tiedän kyllä, että hän kammoksuu julkisuutta kuin ruttoa, mutta mitenhän KL ajatteli jatkaa suhdetta Jannen kanssa, kun nyt kuitenkin näin allerginen on tämän julkisuuden kanssa? Niin tyhmä hän ei ollut, etteikö hän olisi tiennyt itsekkin tulevansa julkisuuden henkilöksi Jannen seurassa. Vai oliko suhde niin tuore, että häntä ohjasi yksin jäämisen pelko ja pelko, ettei hän kelpaa enää kenellekkään (lue: laadukkaalle). Edelleen siis ihmettelen tätä kiirettä. Jannellahan siis 10 v suhde takana ja harkintakykyä. Miksi KL oli niin kiire?
"Maailma on vaarallinen paikka elää, ei pahojen ihmisten vuoksi vaan niiden ihmisten, jotka eivät tee asialle mitään.”
-Albert Einstein-
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Miten niin KL kiireinen?
Minä ajattelen, että kaksi kypsää ihmistä, rakastuneita ovat halunneet muuttaa yhteen.
Viesteissä perinteistä lällisläätä ja pusi pusia, joita ei halunnut julki. Ehkei tee kirurgin imagolle hyvää.
Ei sen kummempaa.

Lainaukset :arrow: nuoliviittaus edelliseen viestiin
-NILS-
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Tästähän syntyisi hyvä hollywood-raina. Olisko vaik Lämärin jatko-osaksi, nimellä "homot taklaa tykemmin"?
Mens malus in corpore sano
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Julius de Eila kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:34 pm Miksi KL oli niin kiire?
Mä kyllä ajattelen (kunnes on faktaa), että KLn ja Jannen jutussa rikkoontui myös toinen pitkä parisuhde.

On ihmisiä, jotka eivät ole elämänsä aikana olleet ikinä yksin, asuneet ikinä yksin, vaan vaihtavat lennosta. Näinhän Jannekin teki.

Onhan se tietty mahdollista, että KL jätettiin ja paikka ollut vapaana.

Molemmat kyllä, Rolf ja KL haluavat tuoda ilmi kovasti, kuinka Janne on Minun poikaystävä. Eihän ketään voi omistaa. Sellaista yhteistä mun silmään osui näissä Jannen isähahmoissa.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Julius de Eila kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:34 pm Kuulustelun lopussa KL kertoi:

"Haluan tässä vaiheessa kertoa, että olen poistanut minun ja Jannen välisen WhatsApp
keskustelun itseltäni, koska Janne oli julkisuuden henkilö, ja en halunnut, että meidän
keskustelumme päätyy vahingossakaan vääriin käsiin. Keskustelussa oli minun ja Jannen
välisiä intiimejä asioita. Jostakin WhatsAppin kautta ne voi edelleen saada. Olen poista
nut myös Instagram-keskustelut."

Mistä tämä pelko? Tiedän kyllä, että hän kammoksuu julkisuutta kuin ruttoa, mutta mitenhän KL ajatteli jatkaa suhdetta Jannen kanssa, kun nyt kuitenkin näin allerginen on tämän julkisuuden kanssa? Niin tyhmä hän ei ollut, etteikö hän olisi tiennyt itsekkin tulevansa julkisuuden henkilöksi Jannen seurassa. Vai oliko suhde niin tuore, että häntä ohjasi yksin jäämisen pelko ja pelko, ettei hän kelpaa enää kenellekkään (lue: laadukkaalle). Edelleen siis ihmettelen tätä kiirettä. Jannellahan siis 10 v suhde takana ja harkintakykyä. Miksi KL oli niin kiire?
Keskusteluista olisi selvinnyt, että Karl Lentström on kotirosvo ja sitäkautta osallinen siihen mitä tapahtui. On aivan turhaa väittää nuoren homoikonin olleen Rolfille uskollinen. Tämä rikos olisi varmaankin jäänyt tapahtumatta ilman selän takana pettämistä. Rolf maksoi sen heidän talonsa käsirahan, joka oli kymppitonneja sekin. Jannen tuloilla mietittiin, että muuttaako Janne äidilleen vai uuden homomiehensä luokse.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Vastaa Viestiin