OnyxPhoenix kirjoitti: Ti Maalis 18, 2025 3:16 pmPistin tuon koko Ursan postaaman jutun Grok:in analysoitavaksi:Collie kirjoitti: Ti Maalis 18, 2025 1:02 pmTuohan on vain yhden suomalaisen tutkijan mielipide asiasta. Jotka tuppaavat Ylen tapauksessa olemaan vassari-ideologiaan kallellaan ja käyneet Tampereen yliopistoa.
Grok:
Heiskasen tulkinta vallan kolmijaon romuttumisesta ja perustuslaillisesta kriisistä on perusteltu, mutta subjektiivinen. Se heijastaa laajempaa huolta oikeusvaltion tilasta, jota monet tutkijat ja juristit jakavat. Toisaalta hallinnon kannattajat voisivat väittää, että presidentillä on lailliset valtuudet toimia kansallisen turvallisuuden nimissä, ja kiista määräyksen noudattamisesta on tekninen. Todellisuus riippuu osin siitä, miten "perustuslaillinen kriisi" määritellään – onko kyse yksittäisestä rikkomuksesta vai laajemmasta normien murenemisesta. Nykyiset tapahtumat viittaavat ainakin vakavaan jännitteeseen vallan kolmijaon toimivuudessa.
Samaa mieltä näyttää teidän Grok olevan minun kirjoitukseni kanssa, että kyseessä on tutkija Heiskasen mielipide ja vieläpä subjektiivinen. Subjektiivinen=ei puolueeton, puolueellinen/ideologinen.
Heitin muuten Tampereen yliopiston tarkistamatta ihan lonkalta, mutta Wikipedian mukaan olin oikeassa, eli tämä Heiskanen on opiskellut Tampereen yliopistossa. Sieltähän tunnetusti tulee myös taistolaista toimittajaa ja siellä hyväsisko-verkosto on jo luotu opiskeluaikoina näiden toimittajien kanssa, jotka sitten kutsuvat aina tutun, tietyn toimittajille sopivan ideologian ja mielipiteen omaavan "asiantuntijan" kommentoimaan juttuihinsa. Grok ei ottanut kantaa.Subjektiivisuudella tarkoitetaan ihmisen omakohtaisesta tulkinnasta tai käsityksestä johtuvaa ja usein myös puolueellista näkemystä, viitaten subjektin näkökulmaan. Subjektiivisuuden vastakohta on objektiivisuus.
En itse tuudittautuisi tekoälyyn faktoja etsiessä koska todistetusti tekoälyt saattavat puhua mitä sattuu palturia, mutta kukin taaplatkoon tyylillään.