Kyseenalaistaja kirjoitti: Ti Huhti 22, 2025 9:53 pm
Mietinpähönvaan kirjoitti: Ti Huhti 22, 2025 6:54 pm
Tätä keittiökohtausta olen nyt miettinyt paljonkin et mitä siinä on voinut tapahtua kun viestejäkin siitä lähetetty jälkikäteen(?) onkohan rolf voinut jopa uhkailla veitsellä. Okei nyt kun mietin niin janne olisi kyllä aiemmin jo suhteesta lähtenyt jos olisi fyysistä uhkailua ollut
On varmasti saanut suhteettoman raivarin mitättömästä asiasta. Niin suhteettoman, että se on pistänyt silmään ja jäänyt mieliin. Ja varmasti herättänyt ajatuksia tuon raivarin silminnäkijöissä. Tyyliin: ”miten joku jaksaa jakaa elämänsä tuommoisen kanssa?” Tai: ”Millainen tuo mahtaa olla silloin, kun ei ole silminnäkijöitä paikalla?”
Itselle tuli olo, että olisi ollut joku heidän kahden välinen tilanne eli ei silminnäkijöitä. Mutta tiedä sitten. Ainakin tässä Rolf itse paljasti olevansa räjähdysaltis, jos kerran jostain kastikkeen kritisoinnista on suuttunut niin kovasti, että sitä pitää jälkikäteen puida. Ja olen aikaisemminkin sanonut, että on oikeasti niin vaikea uskoa, että aidosti lauhkea, rauhallinen ja kiltti ihminen kykenisi tuollaiseen suunnitelmalliseen ja raakaan murhaan. Pakko Rolfissa joitain häiritseviä tai edes vähemmän rauhanomaisia piirteitä on täytynyt olla, vaikka ne suurimmalle osalle ulkopuolisista ei olisi näkynytkään. Kiinnostaisi kuulla kyllä ex-vaimon tai edellisen miesystävän mietteitä Rolfista kumppanina (vaikka tietysti jos joitain oikein ikäviä piirteitä olisi aiemmissa suhteissa ollut, niin se varmasti olisi tullut ilmi ja otettu esiin oikeudenkäynnissä).
Noista itsemurha-aikeista, kyllä tietysti itsellekin tulee ajatus niistä kahdesta alakertaan jätetystä patruunasta, että oli ajatus itsensä tappaa. Koska ei niille oikein muuta selitystä keksi. Itsekin ajattelin sitä, että ei sitten tappanut, kun ase hajosi, mutta tosiaan olisihan sillä pystynyt vielä ampumaan. Mahdollista sekin, ettei sitten vaan uskaltanut, vaikka olisi sitä ajatellutkin. Toisaalta ajattelen Rolfin omaavan sen verran narsistisia piirteitä, että halusi jäädä eloon mehustelemaan sillä, että nyt Janne ei enää häntä jätä, ja päästä kertomaan oman nyyhkyversionsa hänen "taloudellisesta ahdingostaan" ja siitä kuinka hänet, kaikkensa toisen vuoksi antanut rakastava ja ihana mies kylmästi jätettiin paremman statuksen miehen takia.