Mirja11 kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:45 pm
Kuolemannaakka kirjoitti: To Touko 01, 2025 10:55 pm
Pitäisi päästä siihen murhan TOTEUTUKSEEN... siis miten se miten se murha nyt sitten Annelin toimesta tapahtui. Kun ei edetä mihinkään, niin tuskastuuhan tässä

15 vuotta jauhetaan aamusta iltaan eikä asiat kehity ollenkaan. Mä saan joka vuosi laittaa tämän saman; lisään vaan yhden vuoden. Ei tapahdu mitään kehitystä, ei mitään teoriaa tule. Ja se johtuu siitä, ettei sellaista teoriaa voi luoda, jos vaan tietää jutun faktat. Jos ei tiedä, niin voi tietysti keksiä ihan mitä vaan. Siksi ei haluta oppia mitään, koska teorian muodostaminen tulee koko ajan vaikeammaksi, mitä enemmän yksityiskohtia tietää, eli mitä vähemmän voi itse keksiä. Itse keksiminen on helppoa.
Naakka. Olen täsmälleen samaa mieltä. Ongelma vain on alusta asti ollut se, että asiaa tutkimaan lähtiessäsi on ollut se, että Anneli ei ole/ei voi olla murhaaja. Ja tämän kyllä huomaa kirjastasi hyvin. Valikoit, sovellat... en sano, että manipuloit omaa tekstiäsi, mutta läheltä siitäkin menet kirjoittaessasi.
Murha ei vain tapahdu; se tehdään. Kertokaa miten. Tuntuu kauhean vaikealta uskoa, että juuri ne, jotka tietävät jutusta vähemmän eivätkä edes MIETI tapahtumia, jotenkin ihmeellisesti osaavat kaiken ratkoa.
Ei sinun tarvitse minua teititellä. Ja ihmettelen miksi/ miten ajattelet että voisin asian tietää? En ollut paikalla, en ole "Jumala", enkä varsinakaan halua olla Bessewisser, joka väittää tietävänsä kuinka asiat oikein menivät.
Ei se poijjaat ja tytöt tällä tavalla ratkea.
Ensin pitää tietää, mitä on tapahtunut. Sitten selvitetään, kenellä olisi mahdollisuus tehdä se mitä on tapahtunut. Siis KAIKKI mitä on tapahtunut, ei vain jotain pientä osaa. Sitten aletaan miettimään, kuka se voisi olla. Siinä vaiheessa vasta aletaan pohtimaan motiiveja ja naamanilmeitä. Ei lähdettäisi lopusta alkuun, vaan alusta loppuun.
Tästä asiasta olen samaa mieltä. Tosin sillä erotuksella, että kaikki vaihtoehdot pitää tietysti olla avoimena. Samoin kaikki tulevaisuudenkin menetelmät täytyvät olla avoimena. Murhaajavaihtoehtoja todellakin on kaksi, eli Huppis tai Anneli. En lähde enää omalta puoleltani arvioimaan todennäköisyyksiä. P.S. Alku on minustakin tärkein.
P.S. Vastaus tuli myöhään, mutta en viitsi paljoakaan enää täällä käydä, kun palstalla vain keskustelun sijaan syödään purkkaa, ja pysytään omissa "ompeluseuroissaan"...
[/quote]
En minä ole tänne palstalle tullut puolustamaan Annelia, voit lukea kirjoituksiani täältä alusta asti. Mitä hittoa minulla olisi jossain Annelissa kiinni lähtökohtaisesti? Olen vaan tutkinut tämän jutun, ihan oikeasti, ja sen mukaan Anneli ei voi olla syyllinen. En voi sille mitään, ja olen tuhannesti yrittänyt asiat perustella

Ne perusteet pätee, kun vain jaksaisit niihin perehtyä, etkä ajattelisi, että "kyllä se nyt jotenkin on syyllinen enkä lue ton ärsyttävän besserwisserin juttuja".
Ja kiitän siitä nimimerkki turumurrea, joka jaksoi tutkia asiaa ennen minua niin että tajusin, mikä jutussa on tärkeää. Ja tietysti monia muitakin jotka ovat oivaltaneet jotain.
Tärkeintä on kysymys: missä Auer on puhelun aikana? Sillä se syyllisyys/syyttömyys ratkea. Ihan yksinkertaista, eikä tarvita yhtään naamanilmeitä!
Sen syyttömyyden pystyy laskemaan ja päättelemään, ja kaikki havainnot mitä ollaan tässä 15 vuoden aikana saatu, ovat vain vahvistaneet asiaa. Tuosta kirjasta puuttuu pari yksityiskohtaa, joita ei vielä ollut 2020 tiedossani, ja nyt kun ne ovat selvinneet (lausunto, että molemminpuoleiseen ilmarintaan "kuolee välittömästi" sekä lausunto, että uhrin vartalon vieressä lattialla oli tekijän verinen polven ja kengänkärjen jälki, eli tämä oli istunut uhrin päällä) sopivat ihan täysin siihen tapahtumakuvaukseen, jonka olen kirjaan kirjoittanut, ilman että siis tiesin näistä yksityiskohdista (toki väitin, ettei molemmat keuhkot puhki pysty huutamaan, mutta luulin, ettei asiaa ollut kukaan tutkinut... kävi ilmi, että asiasta oli olemassa poliisin pyytämä asiantuntijalausunto, joka vaan oli jätetty etpk:sta pois, kuten se polvenjälkikin). Nämäkin jo erikseen todistavat Annelin syyttömyyden.
Sehän tässä juuri on ollut hauskaa, että vaikka joku jälki "olisi puuttunut", eli siitä ei olisi tiedetty, se ei puutu: jos jostain tulee jälki, se jälki tulee, vaikka sitä ei kerrottaisi tai tiedettäisi. Se on musta kiehtovaa, että kaikesta tekemisestä jää aina jälki, eli asiat eivät ole "kaoottisia" ja epäloogisia, vaan kaikki menee fysiikan lakien mukaan, aina. Kaiken pystyy toistamaan täsmälleen, sekunnilleen, niinkuin se tapahtui. Murhat ei ole henkimaailman asioita eikä psykologiaa, vaan fysiikkaa, ja kun kyseessä on näin suppeassa aika-avaruudessa tapahtunut asia, niin tapahtumat voi toistaa täsmälleen. Tietoja on siihen tarpeeksi.
Jos uhrin olkapäässä pitää olla sormenjäljet, niin ne ovat siellä, vaikka niistä ei tiedettäisi tai olisi kerrottu. Jos talon ulko-ovessa pitää olla veristen sormien jälki, se on siellä, vaikka siitä ei olisi alun perin tiedetty. Silloin tiedän, että se tapahtumakuvaus on oikein, kaikki on mennyt niinkuin Anneli on sen jo heti aluksi kertonut (minkä asian toki jo ihan ensimmäisten käräjien yksi tuomarikin kirjoitti: "sinänsä hätäpuhelun äänet sopivat Anneli Auerin kertomukseen..."). Mitään jälkiä ei puutu mistään, ja kaikki jäljet joita vielä mahdollisesti löydetään, sopivat siihen kertomukseen. Koska niin on tapahtunut. Oisko 2012 kun tämän uskalsin tänne kirjoittaa, ja sen jälkeen on löytynyt paljon asioita. Ne sopivat kaikki Annelin syyttömyyteen, mutta eivät sovi hänen syyllisyyteensä.
Hänen ei ole mahdollista olla syyllinen. Ei voi olla yhtä aikaa syytön ja syyllinen, koska syytön ja syyllinen liikkuvat aivan eri puolilla asuntoa ja jättävät aivan erilaisia jälkiä ja tuottavat aivan erilaisia ääniä. Syyllinen ja syytön eivät voi olla yhtä aikaa ulko-ovella nauhan kohdassa 1:59,5. Syyllinen ei voi olla siellä. Syytön voi siellä olla. Anneli on siellä ja hän on juossut sinne 8 askeleen suoran juoksun. Syytön ei voi olla takkahuoneen lähelläkään kertaankaan nauhan aikana. Syyllisen pitää olla takkahuoneessa ainakin minuutin Jukan kimpussa koska puhelun aikana annettavia vammoja on niin paljon. Vammojen syntyjärjestyksen pystyy päättelemään. Kyllä pystyy =)