Kyllä nikki Hurjimusta itkettää henkirikosvaihtoehdosta keskustelu aivan vallan kauheasti. Jatkuvastihan se yrittää torpata keskutelua siitä vaihtoehdosta milloin mihinkin spekuloinnin kohteena (mahdollisesti syyttömänä) olevien elämän pilaamisella ja muulla puolesta loukkaantumisella.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Touko 21, 2025 7:49 pmJos nyt olen ymmärtänyt oikein, niin kukaan ketjun nikeistä ei ole vastustanut vaihtoehtoisten teorioiden esittämistä. Käsittääkseni keskustelfoorumilla on myös oltava valmis siihen, että joku on eri mieltä. En minäkään vaadi, että minun ajatuksia tulisi ostaa tai kannattaa.Neo7 kirjoitti: Ke Touko 21, 2025 7:28 pm Jos uskotaan itsemurhateoriaan, niin yhtälailla Birgitan olisi silti jossakin kamerassa täytynyt näkyä, kun puhelin matkusti kampaamon lähelle ja matkakorttikin oli yhtäaikaa liikkeellä. Jos matkusti itse, niin on kulkenut juuri siellä Suomen kameravalvotuimmalla alueella, eli oletettavasti Kampin metroasemalla tai kaukoliikenneterminaalissa. Tai lähellä näitä paikkoja. Ei hän näkymätönkään ollut. Kortti ei leimaudu itsestään, eikä puhelinkaan liiku itsestään alueelle, miksi siis Birgitta ei kuitenkaan näkynyt, ainakaan tunnistettavasti, kameroissa, kun kerran siellä keskustassa oli?
Monenko kameran tiedot oli tallessa katoamisajankohtana? Monenko kameran tallenteet kysyttiin ja katsottiin oletetun reitin läheltä? Missä kyseiset kamerat sijaitsi? Onko Birgitta voinut näkyä jossakin kamerassa/kameroissa, mutta sellaisissa, joita ei katsottu ajoissa tai joita ei poliisi kysynyt ollenkaan nähtäväksi? Menikö kenties jotakin epätavallisempaa reittiä? Näihin kun ei tiedetä vastauksia, on melko turhaa täällä kysellä todisteita.
Ne, jotka eivät kannata henkirikosteoriaa, voivat varmasti jatkossa ohittaa sellaiset viestit, joissa siitä keskustellaan, niin loppuu turha itkeminen ja keskustelijat saavat keskustella ja spekuloida vapaasti kuten haluavat.
Sitäkään ei olla taidettu kertoa, katsottiinko kamerat siltä varalta, että Birgitan miesystävä matkusti Birgitan matkakortilla puhelin mukana, tai kuka niiden kanssa matkusti (kuten edelläkin jo todettu).
Jos tiedetään aika, kun bussissa on kortti leimattu, niin eikö siihen aikaan kulkevan bussin kamerassa se leimaaja näy väkisinkin? Metrojakaan ei siihen aikaan niin monta kulje, ettei näe henkilöitä, jotka siihen aikaan korttia käyttivät, vaikkei asemaa olisi varmuudella saatu yksilöityä. En ymmärrä kuinka kortin leimaajaa ei ole saatu selvitettyä.
"Kortti ei leimaudu itsestään, eikä puhelinkaan liiku itsestään alueelle, miksi siis Birgitta ei kuitenkaan näkynyt, ainakaan tunnistettavasti, kameroissa, kun kerran siellä keskustassa oli? "
Mielestäni on hyvin mahdollista, että BS on luopunut puhelimestaan ja matkakortistaan metro-aseman läheisyydessä ja ne on siitä joku poiminut mukaansa.
Minusta on sitä parempi, mitä laajemmin tapauksia pohditaan, silloinkin kun olen eri teorian kannalla kuin joku toinen. Mutta sitä en hyväksy, että keskusteluista täytyisi jonkun epäillyn mielipahan vuoksi pidättäytyä.