Ross Sullivan kirjoitti: Pe Touko 23, 2025 5:56 pm
No onko mahdotonta itse yhtään hakea tietoa? Hurjimus tiivisti edellisessä viestissään olennaiset asiat muutenkin ihan hyvin. Mielestäni kunnalispoliitikko ei ole vaikutusvaltainen henkilö. Niiden palkkiotkin ovat ihan pilipalia.
En ymmärtäne, että kuva olisi asiassa ratkaisevan merkityksellinen.
Hämäläisen tapaus käsiteltiin hovissa ja Korkein oikeus ei antanut valituslupaa. Siinä siis tosiaan riitti vihjailu sillä, että henkilö olisi ollut EPÄILTYNÄ rikoksesta. Ei siis esimerkiksi epäilty hänen olleen syyllinen.
Yleensä väitteen esittäjällä on todistusvastuu. Muuten on vain turhanpäiväistä huutelua. Ei sillä, ettenkö olisi itse koskaan moiseen syyllistynyt. Mutten ole täällä kenenkään puolesta loukkaantumalla yrittänyt saada keskustelua tyrehdytettyä, tai suljettua tiettyä teoriaa. Ei kiinnosta alkaa etsimään tietoja toisten väitteiden tueksi.
Tuossa ylilautahommassa siis kuvan kanssa esitettiin henkilöstä
1.
perätön
2.
syytös
Se on se ero. Täällä voi spekuloida tapahtumakuluilla, koska tapaus ei ole selvinnyt. Jos syytteitä ja tuomioita saisi helposti, kun epäilee jotakin tiettyä henkilöä vaikka raskaastakin rikoksesta täällä, ei tänne kukaan uskaltaisi kirjoittaa. Keskustelua olisi ehkä vain enää selvinneistä tapauksista, ja niissä ei aina ole kovin paljon keskusteltavaa. Suurin osa tapauksista selvitessään saa jäädä itselleni (ja jää useille muillekin) unholaan, poikkeuksia toki on.
Mainitsemassasi Hämäläisen tapauksessa siis vihjattiin, että hlö x on ollut poliisin epäiltynä rikoksesta. PW:stä ei kukaan ole sellaista väittänyt, koska kaikille pitäisi olla selvää, ettei poliisi ole epäillyt yhtään ketään Birgitan kohtalosta. Ei edes epäillä rikosta tapahtuneen. Foorumipirkot ja martit saa itse epäillä kampaajaa ilman pelkoa syytteistä. Aika ajoin täytyy näköjään tästä asiasta käydä samat keskustelut.