JanitaSlim kirjoitti: Ke Touko 28, 2025 3:53 pm
En mielelläni keskustelu asioilla, joista on vain sinun oma näkemys, mutta faktat puuttuvat. Se, että sinä näet yhden - kaksi kertaa leipäjonossa enemmän ihmisiä ei tee siitä vielä faktaa, tai uutta normaalia.
Rikkaiden varallisuus on duunarin työnarvosta revittyä. Kyllä sieltä voidaan jakaa duunarille myös takaisinpäin. Kissakaan ei kiitoksella elä.
Kannattaakin pitää päänsä asiassa, jonka googlettamalla toka linkki kumoaa:
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009280425.html
Siitä vaan päiväyksiä tarkistelemaan, ja vaikka jää hiukan maksumuurin taakse, niin asia selviää kyllä. Mikään uusi, tai uusi normaali asiahan toi ei ollut, vaan juurikin sosialistihallituksen aikana tapahtunut. Lopputulema on laita Vasemmistojen hallinnoimissa sama, eli ihmisten köyhyys, mutta jos kaikki on yhtä köyhiä, niin se ei kai sitten ole ongelma.
Oon joskus kysynyt listaa, että missä laita Vasemmistolaisissa maissa ihmiset ovat varakkaita, tai että heillä menisi kovin hyvin ja otetaan vaikkapa Jenkit vertailukohdaksi. Toki sielläkin on omat ongelmansa, mutta silti.
Katos ku menin sen rautatien liepeillä olevan avustusjonon vierestä ohi aamun illoin tuohon aikaan sijaitsevan työpaikan takia. Kerta viikossa muistaakseni perjantaisin oli se jono minkä silmin nähden huomasi kasvavan.
Aika heikko selitys että rikkaiden vuoksi toiset on köyhiä. Muutenki julkisella puolella tuppaa palkatkin olevan huonommat mitä yksityisellä. Jos samaa työtä verrataan jne... Ku nyt faktoista puhit niin siitä vaan tarkistelemaan ostovoiman vuosittaista kehitystä.
Siitä tosiaan olen kanssasi helposti samaa mieltä, että töitä ei tarjolla kovin paljoa ole. Voi senkin rehellisesti myöntää että Venäjän tekemiset tullu kallliiksi, eikä välttämättä sanktiot kohtele EU maita keskenään tasavertaisesti.
Jos nyt pysytään kuitenkin enemmän otsikon mukaisessa aiheessa, niin Suomessa on edelleen kohtuullisen hyvät perusturvat. Ei ole mitään syytä, eikä ennenkaikkea oikeutta sen takia käydä ja pahoinpidellä ketään. Ei sen kummemmin rosvota toisten vaatteita tai muutakaan omaisuutta. Osittain Suomen kohtalona on hivenen liian empaattinen kansa, ja toisaalta kaikkea joka suuntaan ollaan ymmärtämässä, vaikka kuinka ojaan mentäs. Nyt on sentään joissain kouluissa alettu palauttamaan edes jotain rajoja. Unohdettas vaan kaikenmaailman inkluusiot ja palautettais erityisluokat takasi, ja sitä perinteistä kuria, mikä ei tarkota tietenkään käsiksi käymistä.
Jos jopa toisen polven mamulapsilla ei ole kiinnostusta opetella sujuvaa Suomen kieltä, niin voisivat mun puolesta lähteä vaikka pois. Tollaset on hyvin kaukana Ohisalon tai Anderssonin puhumista huippuosaajista. Laiskiasia tuskin edes kiinnostaa muu ku omassa porukoissa roikkuminen ja loisiminen. Sitä voi aina miettiä minkä takia vaikkapa Ruotsalaisia,Virolaisia tai Saksalaisia ei tarvi millään lailla kotouttaa. He tekevät sen ihan itse, eikä joka paikassa ola käsi ammollaan ilmasen rahan perässä.