Tiina Forsby:

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

Re: Tiina Forsbyn nettikiusaaja ja tappouhkaukset

Viesti Kirjoittaja Tcentcen »

Kräki kirjoitti: To Touko 29, 2025 8:35 pm Ainakin petollisissa tiina sai sekunninvälein tekoitkulla kaikki vakuuttuneeksi kaikkeen. Mahtanu olla rasittavat kuullustelut.
Miks se siellä on rääkyny.. tämä on harmi että sain hänelle aikaan sen uhritarinan mitä hän tällä kaikella tyrkyttämisellä on hakenu
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

Kaivelija kirjoitti: To Touko 29, 2025 5:08 pm " Omalla nimellään ja kuvallaan törkykommentteja Forsbysta kirjoittanut nainen toivoi Forsbyn kuolemaa ja nimitteli häntä halventavilla, naisvihamielisillä tavoilla. "

Ja:

" Omalla nimellään vihakommentteja eri somekanaviin kirjoittanut 34-vuotias nainen oli ainoa kirjoittaja, jonka poliisi kykeni yksilöimään. Forsbyn mukaan kyseisen naisen kommentit olivat kuitenkin kaikista pahimpien joukossa. "

"Kun Forsby lähestyi naista suoraan yksityisviestillä, tämä kertoi nauttivansa Forsbyn ahdistuksesta ja toivoi hänen kuolemaansa. Nainen uhkasi jatkaa Forsbyn piinaamista niin kauan, kuin häntä huvittaa. Forsby kuvaili naista katkeraksi. "

" Syytteen mukaan teko jatkui elokuuhun 2024 asti. Forsbyn mukaan naisen herjaava toiminta jatkuu edelleen.

– Hän kirjoitti minulle myös, että hän on polttanut kaksi taloa. Silloin oikeasti mietin, pitääkö minun pelätä oman henkeni puolesta. Koen, että hän on vaarallinen ja minua pelottaa, Forsby kertoi salissa. "

Lähde:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... e53073c637

Onkohan tämä sama kiusaaja, josta Tiina puhuu tässä, vai joku eri?

Kiusaamisen keskellä Tiinalle on ollut tärkeintä voida olla oma itsensä sekä se, ettei hänen tarvitse pienentää itseään. Hän kertoi jopa kohdanneensa yhden kiusaajansa.

" – Naamani triggeröi häntä, koska olin paljon esillä ja iloinen ihminen. Hän kertoi myös, että hänellä oli paha olla.

Kiusaaja koki, että Tiina on ulkonäkönsä takia päässyt asemaan, jossa häntä kuunnellaan.

– Hänen mielestään se ei ollut reilua, koska hän koki, että hänellä olisi paljon sanottavaa. Hän kertoi kirjoittavansa runoja. Sanoin, että pura pahaa oloasi runoihin, älä yritä siirtää pahaa oloa muihin ihmisiin. "

Lähde: https://anna.fi/ihmiset/portion-boysin- ... eroi-hanta
Kyllä hän puhui musta jo tuolloin .. ei ole missään välissä ollut eri persoona. Joo mä laitoinkin sille niitä runoja. Se että vielä tuomionkin jälkeen hän vastasi mun viesteihin oli outoa. Tuntuu että ainoa syy minkä takia hän teki uuden ilmoituksen oli se että haluaa mun tulevan sinne oikeuteen. En ole menossa jos mulla ei ole velvoitetta saapua.. niin ja niistä teksteistä vielä vaikka joku tavis olis kuinka hyvä kirjoittamaan ei ne ammattilaiset niitä noteerais koska heillä on omat verkostonsa ja kun et ole piirissä niin sä olet ulkona niistä jutuista aina.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Kräki kirjoitti: To Touko 29, 2025 8:35 pm Ainakin petollisissa tiina sai sekunninvälein tekoitkulla kaikki vakuuttuneeksi kaikkeen. Mahtanu olla rasittavat kuullustelut.
Petollisia katsellessa olen tullut kiusallisen tietoiseksi jalotiinan ärsyttävyydestä. Itseäni tökkii epäaitous l. feikkiys ja ylipäänsä se jos henkilö kuvittelee olevansa fiksu kun ei sitä oikeasti ole.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

Jack the Ripper kirjoitti: La Touko 31, 2025 11:53 am
Petollisia katsellessa olen tullut kiusallisen tietoiseksi jalotiinan ärsyttävyydestä. Itseäni tökkii epäaitous l. feikkiys ja ylipäänsä se jos henkilö kuvittelee olevansa fiksu kun ei sitä oikeasti ole.
Feikkiydestä tulee aina mieleen se video kun hänen miehensä kuvaa häntä itkemässä ja mies selittää että Tiina pitää jättää rauhaan..jotenkin niin tekemällä tehty.. tulee vähä mieleen vaan että osaa uskottavasti vetää roolia.. ja sitten kun joku taas kehuu niin vedetään tuo leveä mainoshymy.. jotenkin vaan on helvetin irvokasta että tuosta on tehty niin monta juttua asiaan liittyen...mihin hän sitä julkisuutta tarvii niin usein.. keikathan myy heillä hyvin..
Kaivelija
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kaivelija »

Tcentcen kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 3:33 am
Kaivelija kirjoitti: To Touko 29, 2025 5:08 pm " Omalla nimellään ja kuvallaan törkykommentteja Forsbysta kirjoittanut nainen toivoi Forsbyn kuolemaa ja nimitteli häntä halventavilla, naisvihamielisillä tavoilla. "

Ja:

" Omalla nimellään vihakommentteja eri somekanaviin kirjoittanut 34-vuotias nainen oli ainoa kirjoittaja, jonka poliisi kykeni yksilöimään. Forsbyn mukaan kyseisen naisen kommentit olivat kuitenkin kaikista pahimpien joukossa. "

"Kun Forsby lähestyi naista suoraan yksityisviestillä, tämä kertoi nauttivansa Forsbyn ahdistuksesta ja toivoi hänen kuolemaansa. Nainen uhkasi jatkaa Forsbyn piinaamista niin kauan, kuin häntä huvittaa. Forsby kuvaili naista katkeraksi. "

" Syytteen mukaan teko jatkui elokuuhun 2024 asti. Forsbyn mukaan naisen herjaava toiminta jatkuu edelleen.

– Hän kirjoitti minulle myös, että hän on polttanut kaksi taloa. Silloin oikeasti mietin, pitääkö minun pelätä oman henkeni puolesta. Koen, että hän on vaarallinen ja minua pelottaa, Forsby kertoi salissa. "

Lähde:

Kiusaamisen keskellä Tiinalle on ollut tärkeintä voida olla oma itsensä sekä se, ettei hänen tarvitse pienentää itseään. Hän kertoi jopa kohdanneensa yhden kiusaajansa.

" – Naamani triggeröi häntä, koska olin paljon esillä ja iloinen ihminen. Hän kertoi myös, että hänellä oli paha olla.

Kiusaaja koki, että Tiina on ulkonäkönsä takia päässyt asemaan, jossa häntä kuunnellaan.

– Hänen mielestään se ei ollut reilua, koska hän koki, että hänellä olisi paljon sanottavaa. Hän kertoi kirjoittavansa runoja. Sanoin, että pura pahaa oloasi runoihin, älä yritä siirtää pahaa oloa muihin ihmisiin. "

Kyllä hän puhui musta jo tuolloin .. ei ole missään välissä ollut eri persoona. Joo mä laitoinkin sille niitä runoja. Se että vielä tuomionkin jälkeen hän vastasi mun viesteihin oli outoa. Tuntuu että ainoa syy minkä takia hän teki uuden ilmoituksen oli se että haluaa mun tulevan sinne oikeuteen. En ole menossa jos mulla ei ole velvoitetta saapua.. niin ja niistä teksteistä vielä vaikka joku tavis olis kuinka hyvä kirjoittamaan ei ne ammattilaiset niitä noteerais koska heillä on omat verkostonsa ja kun et ole piirissä niin sä olet ulkona niistä jutuista aina.
Laita niitä runoja tänne.

Eihän se Tiina edes ole mikään kustannustoimittaja tai levy-yhtiön portinvartija, joka vastaa runojen julkaisemisesta joten miten tuo asia hänelle edes kuuluu?

Onko sulla jotain konkreettista kokemusta tuosta aiheesta vai ovatko nuo sun oletuksia? Oletko hakenut alan kouluihin tai muulla tavoin yrittänyt päästä näihin piireihin? Entä oletko lähettänyt niitä tekstejäsi jonnekin esimerkiksi kustantamoihin?

Nythän sulla on jo nimeä joten sähän voisit vaikka lähestyä kustantamoita saatekirjeellä jossa kerrot olevasi Tiina Forsbyn tuomittu kiusaaja. Onhan muitakin rikollisia otettu kirjojen aiheiksi. Julkaise kirja nimeltä " Jalotiinan piinaajan runoja " niin kyllä uteliaat sen ostavat. Vaikka omakustanteena jos kustantajaa ei löydy. Laitat siitä tiedon keskustelupalstoille niin siinähän on jo markkinointi.

Kyse on siis enemmän siitä tässä vaiheessa, että onko sulla pokkaa eikä siitä, mitä Portion Boysin tunnelman nostattaja tekee tai jättää tekemättä.

Ei ole mitään järkeä keskittyä jonkun muun elämään kun voit elää omaasi. Tällä hetkellä kerrot anonyymisti uteliaille ilmaiseksi elämästäsi ja ajatuksistasi palstoilla etkä hyödynnä kiinnostusta mitenkään unelmasi toteuttamisessa.
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

Kaivelija kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 4:16 am
Tcentcen kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 3:33 am

Ja:

Lähde:

Laita niitä runoja tänne.

Eihän se Tiina edes ole mikään kustannustoimittaja tai levy-yhtiön portinvartija, joka vastaa runojen julkaisemisesta joten miten tuo asia hänelle edes kuuluu?

Onko sulla jotain konkreettista kokemusta tuosta aiheesta vai ovatko nuo sun oletuksia? Oletko hakenut alan kouluihin tai muulla tavoin yrittänyt päästä näihin piireihin? Entä oletko lähettänyt niitä tekstejäsi jonnekin esimerkiksi kustantamoihin?

Nythän sulla on jo nimeä joten sähän voisit vaikka lähestyä kustantamoita saatekirjeellä jossa kerrot olevasi Tiina Forsbyn tuomittu kiusaaja. Onhan muitakin rikollisia otettu kirjojen aiheiksi. Julkaise kirja nimeltä " Jalotiinan piinaajan runoja " niin kyllä uteliaat sen ostavat. Vaikka omakustanteena jos kustantajaa ei löydy. Laitat siitä tiedon keskustelupalstoille niin siinähän on jo markkinointi.

Kyse on siis enemmän siitä tässä vaiheessa, että onko sulla pokkaa eikä siitä, mitä Portion Boysin tunnelman nostattaja tekee tai jättää tekemättä.

Ei ole mitään järkeä keskittyä jonkun muun elämään kun voit elää omaasi. Tällä hetkellä kerrot anonyymisti uteliaille ilmaiseksi elämästäsi ja ajatuksistasi palstoilla etkä hyödynnä kiinnostusta mitenkään unelmasi toteuttamisessa.
Miks ketään kustantajaa kiinnostais mun elämä.. en tasan tarkkaan nimeäisi mitenkään tuolla tavalla.. nykyaikaa piinaa se että kaikesta muka on kaikkeen .. ja kaikki pystyy jos haluaa .. voi vittu.. mitä tekopyhää.. eihän ktn kiinnostais lukea mun runoja tai ajatuksia vaan tyyliin hakata mut koska olen ruma ja Tiina hyvännäköinen ämmä
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

Re: Tiina Forsby:

Ja minkä ihmeen takia laittaisin tekstejäni mihinkään kun automaattisesti niitä haukuttais sen perusteella mitä olen tehnyt.. saatanan olla hullu sairas ja perseestä mutten sentään niin tyhmä
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

Tcentcen kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 10:48 am
Miks ketään kustantajaa kiinnostais mun elämä.. en tasan tarkkaan nimeäisi mitenkään tuolla tavalla.. nykyaikaa piinaa se että kaikesta muka on kaikkeen .. ja kaikki pystyy jos haluaa .. voi vittu.. mitä tekopyhää.. eihän ktn kiinnostais lukea mun runoja tai ajatuksia vaan tyyliin hakata mut koska olen ruma ja Tiina hyvännäköinen ämmä
Ulosantisi on lähes kuin Puolangan pessimisteillä! En kutenkaan usko sinun olevan Puolangalta, he tuskin kiusaavat muita.
Svimba
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Hähää!! Mä löysin ton kiusaaja ämmän nimen ja kuvan/t on ihan just niin ruma läski ku aattelinkin.
Sisältä ja ulkoota.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Tcentcen kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 10:50 am Ja minkä ihmeen takia laittaisin tekstejäni mihinkään kun automaattisesti niitä haukuttais sen perusteella mitä olen tehnyt.. saatanan olla hullu sairas ja perseestä mutten sentään niin tyhmä
Olet avoimesti kertonut olevasi tuo kiusaaja. Katsoin äskettäin Rikospaikka -sarjan jakson, jossa Tiina kertoi kiusaajastaan. Kyllä sairas hulluus ja myös tyhmyys paljastui jo ohjelmassa. Kuinka kukaan voi itselleen tuntematonta julkisuuden henkilöä uhata sillä tavoin, kuin hänen vainoajansa on tehnyt. Melko kalliiksikin tuli, vaikka minusta tollasesta toisen hengen lähdöllä uhkaamisesta kuuluisi jo istumaankin.
Tenderloin
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tenderloin »

Tämä Portion Boys on jännä yhtye. En tiedä ketä siinä soittaa, en tiedä yhtään biisiä tai albumia. Tiedän ainoastaan että uhriutuvat jatkuvasti mediassa jostain kiusaamisesta. Onko tämä Suomen kiusatuin orkesteri?

Olavi Virtaa nimiteltiin aikanaan laulavaksi lihapullaksi, ja tarinan mukaan hän vain puuskahti: "Mieletöntä, eihän lihapulla voi laulaa!"
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Portion Boys on kyllä täyttä paskaa.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Eriksson
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Huutaja Jaana kirjoitti: To Kesä 12, 2025 4:33 am Portion Boys on kyllä täyttä paskaa.
Joo. En ymmärrä tuommoista kiusaamista, mutta kai se näyttävä ulkomuoto ja yksinkertaisuus saavat sitten tuollaista aikaan jollakin vähemmän viehättävällä ja vielä yksinkertaisemmalla ihmisellä.

Mutta se on sanottava että kyllä koko perkeleen orkesteri osaa ottaa tästä Tiinan kiusaamisesta kaiken irti.

Se oli helvetin hienoa kun silloin Käärijän kanssa kisaillessaan eivät päässeetkään Euroviisuihin Suomea edustamaan, vaikka Yleisradio silloin melkein yhtä paljon heitä promosikin kuin Erika Vikmania tänä vuonna. Ja kiusaamisellahan bändi silloinkin ratsasti kohti viiisuja.
Kuollut ryssä on hyvä ryssä.
Reggin

Viesti Kirjoittaja Reggin »

Tapausta sen enempää tuntematta, lumipalloefektihän tässä on aivan selvä. Mikäli näistä ei oltaisi jatkuvasti oltaisi mankumassa medialle, niin tämä muija saisi olla todennäköisesti rauhassa.
siviilitutkija
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja siviilitutkija »

Reggin kirjoitti: To Kesä 12, 2025 11:32 pm Tapausta sen enempää tuntematta, lumipalloefektihän tässä on aivan selvä. Mikäli näistä ei oltaisi jatkuvasti oltaisi mankumassa medialle, niin tämä muija saisi olla todennäköisesti rauhassa.
Juuri näin. Hintinoloiset miesjäsenet ovat nyt keksineet ryhtyä viljelemään naisviha-väitettä.
Portion Boys on julkaissut kannanoton jäsenensä Tiina Forsbyn kokemasta nettikiusaamisesta.

Yhtyeen mukaan Forsby saa jatkuvasti loukkaavia kommentteja ja viestejä, kun taas miesjäsenet eivät saa sellaisia juuri lainkaan.

Suomalainen bilebändi Portion Boys on julkaissut jyrkän kannanoton jäsenensä Tiina Forsbyn kokemasta nettikiusaamisesta.

Forsby, joka käyttää taiteilijanimeä Jalotiina, on saanut viime vuosina runsaasti ilkeitä kommentteja, viestejä ja jopa tappouhkauksia sosiaalisessa mediassa. Hän on kertonut niistä muun muassa Helsingin Sanomien haastattelussa.

Yksi Forsbyn nettikiusaajista sai keväällä sakkotuomion kunnianloukkauksesta. Tästäkin huolimatta Forsbyn haukkuminen sosiaalisessa mediassa on jatkunut, yhtye kertoo Instagram-tilillään.

Yhtye julkaisi pitkän tekstin, jossa kuvaillaan, kuinka erilaista kohtelua Forsby saa yhtyeen miesjäseniin verrattuna.

”Sen sijaan, että olisimme näin alkukesästä päässeet nauttimaan varauksettomasti juuri startanneesta kesäkiertueesta, olemme törmänneet vanhaan tuttuun ongelmaan, jonka luulimme olevan jo suurimmilta osin takana päin”, teksti alkaa.

”Tämänkeväisestä suuresta oikeudenkäyntivoitosta huolimatta kaikenmaailman herjaukset ja ala-arvoiset kommentoinnit Tiinan suuntaan sen kun jatkuvat.”

Yhtyeen mukaan miesjäsenet eivät saa lähes mitään loukkaavia kommentteja, mutta Forsbyn kohdalla on päinvastoin. Kommentit ovat liittyneet esimerkiksi Forsbyn ulkonäköön, ikään ja ammattitaitoon.

”Jättäkää te ihmiset, ketä tämä kirjoitus koskee, nyt ihan oikeasti Tiina rauhaan. Sama pätee ihan kaikkiin muihinkin julkisuudessa työskentelevien ihmisten suhteen.”

Kannanotossa mainitaan toisena esimerkkinä Suomen euroviisuedustaja Erika Vikman ja häneen kohdistunut vihapuhe, jota yhtye kertoo seuranneensa ”aivan järkyttyneinä”.

Idea kannanotosta lähti Mikael Forsbylta, joka on yhtyeen jäsen ja Tiina Forsbyn puoliso. Mikael, taiteilijanimeltään El Meissel, kirjoitti tekstin yhdessä Portion Boysin muiden miesjäsenien kanssa.

”Tiina ei tiennyt tästä mitään. Kaikki kirjoittivat keikkabussissa vuorollaan ajatuksiaan. Kun olimme valmiita, kerroimme Tiinalle ja hän luki tekstin ennen julkaisua”, Mikael Forsby kertoo HS:lle.

”Halusimme, että me miehet nostamme tämän asian tapetille. Jokainen naisartisti on varmasti saman ongelman edessä. Tarkoitus ei ole korostaa vain Tiinaa.”

Kannanoton tarkoitus on myös herättää keskustelua sukupuolten välisestä tasa-arvosta laajemmin, eikä vain Portion Boysin tai musiikkialan osalta, Mikael Forsby jatkaa.

”Naisvihaa on varmasti muillakin aloilla. En tiedä, tuleeko ongelma ikinä poistumaan, mutta jos saamme edes muutaman ihmisen miettimään näitä asioita, se on jo edistystä.”

Ulostulosta on tullut yhtyeelle Mikael Forsbyn mukaan positiivista palautetta.

”Meillä on parhaat fanit ja he tietävät, mikä on homman nimi. Mutta yhteiskunnassa on tietty joukko, joka ei edes halua yrittää ymmärtää, että joku haluaa tuoda iloa ihmisille.”

Tiina Forsby kertoi Ilta-Sanomille toukokuussa tehneensä uuden rikosilmoituksen saamistaan herjaavista viesteistä.

Portion Boys tunnetaan energisistä keikoistaan ja muun muassa kappaleistaan Vauhti kiihtyy, Karjala takas ja Kyläbaari. He kilpailivat Suomen euroviisuedustajan paikasta Uuden musiikin kilpailussa vuonna 2023 kappaleella Samaa taivasta katsotaan.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011296212.html
Liitteet
sandpussy.png
sandpussy.png (178.18 KiB) Katsottu 894 kertaa
Siviilitutkija, joka tutkii selvittämättömiä rikoksia.
Vastaa Viestiin