Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Haudankaivaja kirjoitti: La Kesä 07, 2025 6:53 pm Ei tuota Angelia kyläksi huomaa jos ei sitä tiedä. Kylällä on siis 10-15 taloa ei mitään muuta. Täyttä erämaata,metsää ja kairaa. Ei katuvaloja,kirjastoa ,kauppaa,pankkia,kylmäasemaa pelkkää soratietä. Ajoin tuolla 10 vuotta sitten,olin tulossa Utsjoelta Tenon vartta Karigasniemelle siitä jatkoin hiekkatietä kohti Angelia ja siitä Inariin yöksi. Tuli joku 120 km hiekkatietä,koko matkalla näin yhden vastaan tulleen auton en yhtään ihmistä.
Joskus 12-13 vuotta sitten olin tuolla seudun myös,silloin olin yötä teltassa jossain Karigasniemen ja Angelin välissä. Oli kesä ja yöllä ehken +1c lämmintä. Ei kyllä pelottanut olla tuolla,oli kyllä puukko mukana. Molemmat reissut tuli ajettua moottoripyörällä.
Vaikuttaa siltä, että moni ei tosiaan käsitä alueen olevan erämaa-aluetta.
Mitä te dorkat dorkailette?
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Ei se Angeli ole kuin erämaan reunaa.
Erämaissa ei ole autolla ajettavia teitä eikä asutusta.
Tuo Angelin kuvauksessa Infrastruktuuri kertoo virheellisesti tien päättyvän Angeliin.
Ei pääty, Angelista on tie Karigasniemelle ja Inariin.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

Hurjimus kirjoitti: La Kesä 07, 2025 5:07 pm
kattokarpänen kirjoitti: La Kesä 07, 2025 8:38 am
Hurjimus kirjoitti: La Kesä 07, 2025 7:20 am Sanoppa Kattokärpänen onko uskottavaa , että tapettuaan Antin , kaverit lähtee rälläämään hänen autollaan ja törppöilemään ihmisten edessä , työnnättäen autoaan ja kyselevät kyytiä Ivaloon.
Tekisivätkö tällaiset pölvästit täydellisen henkirikoksen hetki sitten.🤔
Uskon siihen, että tämä rällännyt porukka ei ole henkirikoksesta ainakaan päävastuussa. Joku tai jotkut heistä voi olla siinä mukana tavalla tai toisella. Antti olisi siis surmattu jo ennen Angelia ja Angelissa rällänneet "käskystä" viimeistelleet lavastuksen. Mutta siis en minä tätä toitota välttämättä, että tämä on se 1 teoria. Pidän sitä silti hyvin mahdollisena.
Mikä helvetin lavastus olisi tuollainen, aivan kaistapäitä olisi koko porukka tuolloin. Taatusti päästiin poliisin eteen jokatapauksessa ja käryn riski olisi aikamoinen. Ei tuollainen porukka voi olla jäämättä nalkkiin.
Ihan täysin toteuttamiskelpoinen lavastus. Kaikessa missä on laittomuuksia mukana, on riski jäädä nalkkiin. Angeli on loppujen lopuksi tässäkin moneen kertaan mainittua erämaata, jossa ylipäänsä silminnäkijät vähissä. Rällätä on voinut rauhassa. Päätekijä on pistänyt muutaman jepen asialle ja pari ulkopuolista mukaan.

Ja muutenkin. Poliisin toiminta tapauksen tutkinnan osalta on ollut vähän sinnepäin. Toivottavasti tämä ei ole juuri olennainen syy, miksi tämä lavastus on voinut onnistua. En tiedä...
Haudankaivaja
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Haudankaivaja »

Tie oli melko hyväkuntoinen kun tuolla ajelin. Pääsi hyvin ajamaan 70-90km/h matka vauhtia,vaikka olin liikkeellä eka kerralla isolla kyykyllä ja toisella kerralla isolla matka pyörällä,painoi tankki täynnä ja matkatavaroiden n.350kg.
Tie ei siis pääty Angeliin muutenkaan.
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

kattokarpänen kirjoitti: La Kesä 07, 2025 8:34 pm
Hurjimus kirjoitti: La Kesä 07, 2025 5:07 pm
kattokarpänen kirjoitti: La Kesä 07, 2025 8:38 am

Uskon siihen, että tämä rällännyt porukka ei ole henkirikoksesta ainakaan päävastuussa. Joku tai jotkut heistä voi olla siinä mukana tavalla tai toisella. Antti olisi siis surmattu jo ennen Angelia ja Angelissa rällänneet "käskystä" viimeistelleet lavastuksen. Mutta siis en minä tätä toitota välttämättä, että tämä on se 1 teoria. Pidän sitä silti hyvin mahdollisena.
Mikä helvetin lavastus olisi tuollainen, aivan kaistapäitä olisi koko porukka tuolloin. Taatusti päästiin poliisin eteen jokatapauksessa ja käryn riski olisi aikamoinen. Ei tuollainen porukka voi olla jäämättä nalkkiin.
Ihan täysin toteuttamiskelpoinen lavastus. Kaikessa missä on laittomuuksia mukana, on riski jäädä nalkkiin. Angeli on loppujen lopuksi tässäkin moneen kertaan mainittua erämaata, jossa ylipäänsä silminnäkijät vähissä. Rällätä on voinut rauhassa. Päätekijä on pistänyt muutaman jepen asialle ja pari ulkopuolista mukaan.

Ja muutenkin. Poliisin toiminta tapauksen tutkinnan osalta on ollut vähän sinnepäin. Toivottavasti tämä ei ole juuri olennainen syy, miksi tämä lavastus on voinut onnistua. En tiedä...
No, eihän ole saaneet rauhassa rällätä ja miksi piti rällätä, mitä tuollaisella lavastetaan. Kerroppa sen toiminnan päämäärä ? Kyseleekö lavastajat kyytejä Ivaloon ja työnnättävät autoja, jos rauhassa ovat halunneet olla 🤔
Tuo teoria on yksi älyttömämpiä, mitä tässä ketjussa on tullut luettua. Vetää vertoja Outsin keksimän istuinpäällisen verenpoistolle.😀
Kuvitteellinen tilanne, olisit itse mukana Anttia poistamassa maailmasta, tulisiko mieleen lähteä rälläämään hänen autolla sadan kilometrin päähän ja torveilla tuolla tavoin tiellä, näinko toimisit.🤔
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

0uts1der kirjoitti: La Kesä 07, 2025 8:30 pm Ei se Angeli ole kuin erämaan reunaa.
Erämaissa ei ole autolla ajettavia teitä eikä asutusta.
Tuo Angelin kuvauksessa Infrastruktuuri kertoo virheellisesti tien päättyvän Angeliin.
Ei pääty, Angelista on tie Karigasniemelle ja Inariin.
80 hengen kylä erämaassa.
Mitä te dorkat dorkailette?
kattokarpänen
Sofia Karppi

Hurjimus kirjoitti: La Kesä 07, 2025 9:29 pm Tuo teoria on yksi älyttömämpiä, mitä tässä ketjussa on tullut luettua.
Se on itseasiassa täysin toimiva teoria ennenkuin on VARMAA näyttöä, että Antti ollut Angelissa. Itse en usko näihin auton työntäjiiin ja muuhun täydellisesti. Mahdollista on...

Ja en luota poliisin toimintaankaan. En pidä mahdottomana sitäkään, että Angelin loppulavastuksen ei ole ollut tarkoituskaan olla viimeisen päälle. Riittää että se menee "julkisesti" läpi.
Hurjimus
Perry Mason

kattokarpänen kirjoitti: La Kesä 07, 2025 9:49 pm
Hurjimus kirjoitti: La Kesä 07, 2025 9:29 pm Tuo teoria on yksi älyttömämpiä, mitä tässä ketjussa on tullut luettua.
Se on itseasiassa täysin toimiva teoria ennenkuin on VARMAA näyttöä, että Antti ollut Angelissa. Itse en usko näihin auton työntäjiiin ja muuhun täydellisesti. Mahdollista on...

Ja en luota poliisin toimintaankaan. En pidä mahdottomana sitäkään, että Angelin loppulavastuksen ei ole ollut tarkoituskaan olla viimeisen päälle. Riittää että se menee "julkisesti" läpi.
VARMAA on se, ettei lavastuksessa ole mitään järkeä, eikä sitä ole tehty. Lindahan kävi tuossa salakapakassa jututtamassa, olikohan siellä Antin nähneitä 🤔
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Hurjimus, mikä sinua risoo?
Oletko eläkkeellä oleva poliisi, joka on ärsyyntynyt kun poliisin toimintaa arvioidaan negatiiviseen sävyyn? Käyt selvästi päälle kuin "yleinen syyttäjä".
Vai oletko jotenkin muuten lähellä seikkailussa mukana olleita. Et vastannut kun kysyin, miten voit olla varma J:sta.
Ja aivan turhaan neuvot ja kehotat meitä toista mieltä olevia tekemään sitä ja tätä. Olemaan yhteyksissä Antin omaisiin.
Minä en ainakaan tee mitään sinun kehotusten mukaan.

Ja selvyyden vuoksi totean, että oma suhteeni yleisesti ottaen poliisiin on hyvä. Poliisi on meidän lainkuuliaisten kansalaisten palvelija, hyvä kaveri.
Mutta eivät poliisitkaan ole täydellisiä, kaikki.
Hurjimus
Perry Mason

Jokainen tekee virheitä poliisikin.
Olen jo monta kertaa kirjoittanut, miten minua tekee suorastaan pahaa lukea vuosikausia syyttömien ihmisten leimaamista. Tässäkin tapauksessa ei enää omaisetkaan Lindan mukaan enää epäile rikosta, ainakaan kaveriporukan tekemänä, mutta täällä sitä vaan jatketaan. Jokainen loogisesti ajatteleva pystyi jo vuosia sitten näkemään, ettei mitään lavastuksia ole kyseessä.
Näillä kirjoituksilla on todella rankka vaikutus näiden ihmisten elämässä vuosikymmeniäkin, kuten tässäkin tapauksessa.Janihan on kerran joutunut vaihtamaan sukunimensäkin.
Lindan kirjassa tulee tämä hyvin esiin ja tiedän yhden tapauksen aika läheltäkin, tosin se on loppunut kun tämä " tapettu" löytyi.
Olen myös joutunut kadonneitten tapauksien eteen vuosikymmenien ajan, joten sekin on yksi syy olla täällä kirjoittelemassa. Muutaman surullisen tapauksen olen ollut löytämässäkin ja joku on jäänyt lopullisesti kadoksiin, vaikka varma tieto on, että hän on kävellen poistunut maastoon.
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Kyllä kaikki tekee virheitä, kaikki myös haluaa peitellä asioita mitä on nuorena hölmöillyt.
Tuo peli näkyy myös kylillä, varsinkin silloin kun pätäkkää löytyy ja suvun maine, kunnia on tärkeä, mikä on näkynyt myös poliisin toiminnassa.
Se on tosiseikka että menneisyys painaa mieltä ja niin kauan kunnes uhri löytyy ja koko juttu selviää, pakoon kukaan ei pääse, näin on marjat!
Hurjimus
Perry Mason

Ghost hunting kirjoitti: Su Kesä 08, 2025 8:57 am Kyllä kaikki tekee virheitä, kaikki myös haluaa peitellä asioita mitä on nuorena hölmöillyt.
Tuo peli näkyy myös kylillä, varsinkin silloin kun pätäkkää löytyy ja suvun maine, kunnia on tärkeä, mikä on näkynyt myös poliisin toiminnassa.
Se on tosiseikka että menneisyys painaa mieltä ja niin kauan kunnes uhri löytyy ja koko juttu selviää, pakoon kukaan ei pääse, näin on marjat!
Ghostin kirjoitukset on niin hauskoja ja ylimaallisia, että niitä on ihan mukava välistä lukea 😀
kattokarpänen
Sofia Karppi

Hurjimus kirjoitti: Su Kesä 08, 2025 8:12 am Tässäkin tapauksessa ei enää omaisetkaan Lindan mukaan enää epäile rikosta, ainakaan kaveriporukan tekemänä, mutta täällä sitä vaan jatketaan. Jokainen loogisesti ajatteleva pystyi jo vuosia sitten näkemään, ettei mitään lavastuksia ole kyseessä.
Ja tärkeät sanat nuo "ainakaan kaveriporukan".

Niin kuin olen monta kertaa itsekin spekuloinut, en usko kaveriporukan olevan henkirikoksesta päävastuussa. Joku/jotkut siellä voi olla juoksupoikia ja tietää kuvion.

Mä en ole syyttänyt ketään koko ketjussa. Poliisin toimintaa olen kritisoinut ja se on ehkä surkein suoritus, mitä itse koskaan seurannut. Noin muuten arvostan suomalaista poliisia toistaiseksi.

Olen ihan valmis muuttamaan mielipidettäni, kun löytyy vankkaa todistusaineistoa, että Antti on ollut Angelissa. Sitä ennen kaikki on vaan uskomuksia.

Ja Hurjimus: voit toki jatkaa trollaamista. Helpommalla pääset, kun vaan hyväksyt että kaikki ei ole sun kanssa samaa mieltä. Ei ole mitään vankkaa näyttöä, mitä Antille tapahtui.
Hurjimus
Perry Mason

Onko trollaamista, jos tuo oman käsityksensä esiin keskusteluryhmässä🤔
Voisi miettiä, onko se silloin sitä, kun päästellään aivan älyttömiä teorioita tänne tulemaan, eikä pystytä muuttamaan mielipidettään, vaikka minkälaista uutta tietoa tulee esiin.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Hurjimus kirjoitti: Su Kesä 08, 2025 11:13 am eikä pystytä muuttamaan mielipidettään, vaikka minkälaista uutta tietoa tulee esiin.
Todella odotan uutta TIETOA tähän. Muutakin kuin uskomuksia ja aivopesua.

Loppujen lopuksi, pidän Antin omaehtoista katoamista myös täysin mahdollisena. Ja toki toivon, asian selvitessä, että kyseessä ei ole henkirikos, esimerkiksi sairaskohtaus ja huonoa tuuria jne...

Mua häiritsee edelleen tässä moni asia, kuten poliisin toiminta alusta asti. Toistaiseksi tämä ei ole mulle mitenkään selvä kuvio.
Vastaa Viestiin