Poliisi etsii Karfin perhettä

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
WyldChild
Alibin satunnaislukija

Re: Poliisi pyytää havaintoja etsimästään pohjalaisesta perheestä

Viesti Kirjoittaja WyldChild »

Simple kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 3:40 pm Outo uusi perhe. Eivät ota kontaktia niinkuin kylällä on pruukattu. Joulun aikaan ei näy missään, ei jälkiä pihalla moneen viikkoon. Pappa muistaa että joulunpyhät on niitä perhesurmien ja lähisuhdeväkivallan aikoja, ja koska naapurit ovat niin outoja, herää huoli ja epäilys. Varmasti lähitalojen kesken on aiheesta puhuttukin - on kyllä outoa kun ketään ei näy missään.

Mitä haittaa on siitä että ilmoittaa huolestaan?
Ehkä mulla sitten on oman kuplan mukainen vääristymä, mutta itse oon tottunut vähän ihmisläheisempään ja inhimillisempään toimintamalliin. Esimerkiksi koitetaan jutella ja hienovaraisesti kysyä voitaisiinko me naapuruston asukkaat vaikkapa olla jotenkin avuksi. Ennenkuin tehdään lastensuojeluilmoitus ja levitellään omia arvailuja maan jokaiseen mediaan.
Simple
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Simple »

Sipi kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 3:42 pm Mielestäni tuossa Sari Kenttämaan videossa (kun karsii paatoksen ja selkeän omakohtaisen viranomaisvihan pois) on ihan hyvä pointti.

Videon mukaan (joka kestää melkein tunnin, en katsonut kokonaan) tulee selväksi, että mitään isompaa ongelmaa ei tubettajan mielestä perheessä ollut. Ainoastaan epäily. …
Tubettajan näkemyksen mukaan 8-lapsisessa perheessä on ihan sosiaalisia suhteita kyllä, ja lapset ovat tyytyväisiä.
Itse sain etenkin youtubevideon kommenttiosiota lukiessani sen käsityksen, että kyseinen tubettaja on erittäin viranomaisvastainen, koska menettänyt omien lastensa huoltajuuden, eikä tiedä Karfien tapauksesta paljoa faktoja.

Tuntee jonkun yhteisen tuttavan, se on uutta, ja uusi todistus Karfien tukipiirille ja sosiaalisille suhteille.

Ja onhan tuo todistus sille, että todella on tällainen viranomaisvihamielinen joukko joka buustaa toisiaan, kuten aiemmin linkitetty Teemu Ruskeepää.

Muutenhan tuo on sitä samaa mitä Karfitkin jauhavat: ei ymmärretä perusteita viranomaisten huolelle koska kotikoulu sujuu hyvin!
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Nyx kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 1:41 pm Kuulostaa näillä tiedoilla siltä, että perhe ei halunnut, että sisarukset joutuisivat eroon toisistaan. He pakenivat, kun saivat tietää, että näin olisi käynyt. Onko lasten kokonaisetu otettu huomioon? Vaikka tilat olisivat pienet ja sotkuisemmat kuin yhden tai kahden lapsen perheissä, onko oikeasti kohtuullista erottaa sisarukset toisistaan?
Jos oltiin laittamassa sijaisperheisiin (E: ja tämä siis speku perustuen siihen että Suomessa tavoitteena on sijoittaa perheisiin, ei fakta), niin aika harva sijaisperhe ottaa kerralla seitsemää hyvin eri ikäistä ja eritasoista lasta. Kohtuullista tai ei.
Viimeksi muokannut Pesukarhu, Ke Kesä 11, 2025 4:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Simple
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Simple »

WyldChild kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 3:48 pm
Ehkä mulla sitten on oman kuplan mukainen vääristymä, mutta itse oon tottunut vähän ihmisläheisempään ja inhimillisempään toimintamalliin. Esimerkiksi koitetaan jutella ja hienovaraisesti kysyä voitaisiinko me naapuruston asukkaat vaikkapa olla jotenkin avuksi. Ennenkuin tehdään lastensuojeluilmoitus ja levitellään omia arvailuja maan jokaiseen mediaan.
Totta tuokin. Meilläkin ensin käytäisiin kyselemässä. Mutta ehkä pappa on jo pelännyt pahinta ja soittanut siksi poliisit. Jos itse menisi pihalle ja ovelle sotkemaan todistusaineistoa, ei siitäkään hyvä heiluisi.
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Sipi kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 2:31 pm Joskus 15 vuotta sitten eräs kiusanhenki teki perheestäni lastensuojeluilmoituksen. Sieltä soitettiin (laki edellyttää), kerrottiin huolesta josta olivat kuulleet ja toivotin heidät tervetulleeksi kotiimme. Istuivat puoli tuntia, juttelivat lasten kanssa ja poistuivat. Pahoittelivat lähtiessään. En ole koskaan kuullut heistä sen koommin. Kyllähän siinä olisi jonkin toisenkin tien voinut valita; asettua puolustuskannalle, kieltää kotikäynti, uhota ja vaatia. Miksi? Kun ei ollut mitää salattavaa. Tervetuloa vaan, asiat selviää selvittämällä.

Jos tämä kadonneen perheen asia olisi jokin perätön ilmianto ja kiusantekomielessä tyhjästä nyhjäisty juttu, vanhemmat olisivat aivan varmasti selvittäneet asian jo aikoja sitten.
Jep, tämä. Meilläkin kävi kerran lastensuojelu, ilmoittaja jäi nimettömäksi mutta samanlainen tapaaminen kuin kuvailit. Totesivat että ei meillä mitään ongelmia ole ja lähtivät. Jos näin kauheasta hankaa lastensuojelua vastaan kuin tämä perhe tekee/on tehnyt, niin kyllähän se kertoo että jotain on pielessä.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

taotao kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 3:45 pm
Mutta varmaan pääosin kaikki menee ok ja lakien mukaisesti.
En tiedä arvioida, kuinka OoKoo itse kunkin kannalta, mutta toki menee lakien mukaan jo siksikin, kun laki antsa sosiaaliviranomaisille yllättävän vapaat kädet toimia oman näkemyksensä mukaan .

- "Emmehän me voi mennä siihen, että..." , kuten täti järkeenkäyvästi selittää. :roll:
X X X X X
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Tämä on outo juttu. Nyt vanhempia syytetään pahoinpitelyistä, joilla koitetaan nimenomaan vanhempia syyllistää ja tapausta tramatisoida, mikä antaisi tälle suoranaiselle noitavainolle perustelut. :shock:

Sanoisin, jos mikä on varmaa, jos tämä perhe kiinni saadaan, niin viranomaisten taholta ei totuus tule koskaan selviämään. Emme tule koskaan tietämään totuutta, koska kaikki viranomaisten tekemät virheet, rikokset ja mokat kätketään visusti "vaitiolo- ja salassapitovelvollisuuden" taakse, kuten tapahtui lapsikaappaustapauksissa, missä pienet tytöt lähetettiin armotta isänsä nussittaviksi Ranskaan ja Kosken pojat isänsä hakattaviksi jenkkeihin ja yksi pikkupoika huumattuna jenkkeihin ja muuan pikku Erika vanhempiensa tapettaviksi ja Koskelassa tapetun teinipojan suoranainen heitteillejättö.
Se on vittumaista, mutta totta. Kaikki maamme viranomaiset kätkeytyvät "salassapitovelvollisuuden" taakse, jota ei voi edes poliisi murtaa. Ja minä näen tämän perheen vainoamisen rikollisena tekona viranomaisilta, joita ei kuitenkaan vastuuseen saada mistään. Ei saatu Erikan, eikä Koskelan teinipojankaan tapauksessa. :evil:
Kaikella on aikansa.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 4:19 pm
taotao kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 3:45 pm
Mutta varmaan pääosin kaikki menee ok ja lakien mukaisesti.
En tiedä arvioida, kuinka OoKoo itse kunkin kannalta, mutta toki menee lakien mukaan jo siksikin, kun laki antsa sosiaaliviranomaisille yllättävän vapaat kädet toimia oman näkemyksensä mukaan .

- "Emmehän me voi mennä siihen, että..." , kuten täti järkeenkäyvästi selittää. :roll:
Lakien tulkinta viranomaistoiminnassa on kuin "veteen piirretty viiva". Kaikki vastuu kätketään vaitiolo- ja salassapitovelvollisuuden taakse, minne ei poliisikaan pääse murtautumaan. Esim. Eräs lapsikaappaustapauksen asiakirjat julistettiin kiireellä sadaksi vuodeksi salassa pidettäviksi, koska ne tiedot eivät kestäneet päivänvaloa, julkisuutta.
Kaikella on aikansa.
Tupla
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tupla »

Sipi kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 3:42 pm Mielestäni tuossa Sari Kenttämaan videossa (kun karsii paatoksen ja selkeän omakohtaisen viranomaisvihan pois) on ihan hyvä pointti.

Jos viranomaiset haluavat yhteyden perheeseen, se onnistuu kyllä.

Pyytävät anteeksi sitä, että ovat erottaneet perheen toisistaan ja lupaavat, etteivät tule enää jatkossa näin tekemään. Siinä se.
...
...
...

Kaiken olisi voinut hoitaa alusta saakka paremmin. Tarjota ehkä tukea pakkokeinojen sijaan.

Tällaiset ajatukset tuon videon kahlaamisen jälkeen. Mutta sekin on vain yksi totuus monien joukossa.
Hyvä analyysi ja ratkaisuesitys, uskon kuitenkin lehmien lentävän ennenkuin ko. viranomaiset oppivat näitä ihmissuhteina hoitamaan viranomaistoimien sijaan.

Tällainen konekäännös niistä pakoautoista:
.Meillä on myös tietoa, että vanhemmat eivät ajaneet pois omalla autollaan, vaan muut järjestivät pakoauton hämmentääkseen etsintäkuulutuksen tehneitä poliiseja.

Täältä alkuperäiseen;
https://yle.fi/a/7-10079342
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
matamimimmi
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matamimimmi »

Viranomaisvihaajat videoineen ja muutkin hörhöt spekuineen vois painuu suohon spekuloimaan alkaa ketju taas täyttymään tyhjäpäiväisestä paskasta.

Jos nää vanhemmat eivät olleet lahkolaisia niin ainakin jonkin sortin viherpiipertäjiä joilla ehkäisy unohtunut narikkaan ja lapsia sikiää vaikka niihin ei ole työttömilla vanhemmilla varaa ja lapsia eivät vie terveydenhuoltoon säännöllisiin tarkastuksiin ja on sentään vuosi 2025 eikä eletä kuten 100 vuotta sitten.

Tietääkö kukaan mitä töitä olivat tehneet, ammattia ja milloin syntyneet ?
Vainajat eivät vaikene
Murha ei vanhene koskaan
8) 8)
Mr Butterfly
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mr Butterfly »

ååå kirjoitti: Ti Kesä 10, 2025 8:03 am
Tupla kirjoitti: Ti Kesä 10, 2025 1:08 am
Koko ajan kun tulee ilmi uusia käänteitä, niin ehkä huomenna vaimon sukulaiset kertovat kristillisen maailmankatsomuksen omaavan tyttären perheineen olleen joulukuussa suvun kanssa joulunvietossa.
Perhe ei ole vaimon suvun kanssa tekemisissä. Varma tieto.
Varman tiedon voi antaa vain perhe itse tai vaimon sukuun kuuluva. Ja jälkimmäiseen kuuluva voi sanoa noin suojellakseen kadoksissa olevaa perhettä.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

matamimimmi kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 4:50 pm
Döhh..!?
Puhkut niin kovaa "pyhää vihaa", että funtsisin kyllä kahteen kertaan, kertoisinko, jos tietäisin.

Mutta sen tiedän kuitenkin, että eivät olleet kamelikuskeja, eivätkä vuohennussijoita.
X X X X X
Varvikello
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

matamimimmi kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 4:50 pm ehkäisy unohtunut narikkaan ja lapsia sikiää vaikka niihin ei ole työttömilla vanhemmilla varaa ja lapsia eivät vie terveydenhuoltoon säännöllisiin tarkastuksiin ja on sentään vuosi 2025 eikä eletä kuten 100 vuotta sitten.

Työtöntä ja vähävaraista ei ole kielletty lisääntymästä. Yhteiskunta järjestää silloin toimeentulon. Terveydenhuoltoonkin pääsee, jopa joutuu, sekä äiti että lapsi ja tiemmä kekusteluja käydään että onko kaikki kotona hyvin.
Äidistä joku kaivoi esiin että on vähän korkeammin koulutettu ammattiin jossa voi työskennellä kotonakin. Isästä en tiedä. Omaa taustaa ajatellen, Tietokoneen ja puhelimen kautta voi hoitaa työtä. Mun on Vähän vaikeaa kun olen tehnyt esim. laivoja telakalla.
Lapsimäärä... 7-8 on kyllä mielestäni paljon. Kälyn Perheessä oli jo neljäs lapsi tulossa, Anoppi jo mun kuulleen (ei ois pitänyt avata suutansa) ehdotteli jo ehkäisyn käyttämistä.
Tässä jokunen vuosi sitten olin tekemisissä erään naisen kanssa. Hänellä oli/on jotain 6 lasta ja hän on yh ja vähävarainen.
Vähävaraisuusdeta viis, jotkut naiset on niin hedelmällisä ett tiinehtyvät heti. Kokemukseni mukaan, tämä nainen tiinehtyi vaikka olisi käyttänyt samaa hammasharjaa :D
Deckarist_3
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Deckarist_3 »

Jos viranomaiset haluavat yhteyden perheeseen, se onnistuu kyllä.

Pyytävät anteeksi sitä, että ovat erottaneet perheen toisistaan ja lupaavat, etteivät tule enää jatkossa näin tekemään. Siinä se.

Ja sen jälkeen varmasti luulen, että joku asianajaja suostuisi ihan pro bono tätäkin juttua hoitamaan; eli laatimaan asiakasperheen puolesta suunnitelman, jolla perhettä autetaan ja tuetaan tarvittaessa yhteistyössä heidän kanssaan, ei ilman heidän suostumustaan.

Niin kauan kun he ovat etsintäkuulutettuja, rikoksesta epäiltyjä ja vaarassa menettää lapsensa, heistä ei tulla kuulemaan.
Mutta ehkäpä ne syyt huostaanottaa lapset ovat hyvät? Ehkäpä lapsille voisi olla terveempää ja palkitsevampaa kasvaa jossain muualla kuin omien biologisten vanhempiensa kasvattamina?

Sari Kenttämaasta: Sari Kenttämaa kertoo itse videonsa

https://youtu.be/ZLqKTC3wG0E?si=VwjFrY0_DSA9PdxK

kommenteissa, ettei itse tunne Karfeja. Kenttämaa on vain lukenut kaikenlaista mitä Karfeista on kirjoitettu nyt muutaman viikon aikana ja päättänyt sitten omien sanojensa mukaan kertoa oman näkemyksensä tapahtumista:

”Kaikki kertomani pohjautuu siijen mitä heistä on nyt kirjoitettu ja videoon jonka mäin heidän haastattelusta. Tämä on mun näkemys ja kantani niistä.”

”Kerron ajatukseni ja näkemykseni.”

”Ei poliisin ammattia saa käyttää mielivaltaisesti pienen ihmisen elämän tuhoamiseen. Sen ymmärtämiseen ei tarvitse käydä poliisi koulua.”

”kyllä toki vaikuttaa minun perheeseen kohdistunut sossujen rikollinen toiminta tähän mistä suunnasta katson Karfin perheen tilannetta.”

Lainat ovat screenshoteista, joita otin videon kommenteista.

Kenttämaalla on kommenttien mukaan ilmeisesti jäänyt omat sosiaalityöntekijän ja Poliisikoulunkin opinnot kesken ja oma rakas lapsi on huostaanotettu, syitä näihin hän ei tuolla videolla kerro. Kenttämaan ’tietoihin tai analyyseihin Karfeista’ ei siksi ole sen suurempaa luottamusta kuin kenen tahansa kaduntallaajan tai vaikkapa tällä palstalla niitä ja näitä kirjoittelevien.

Herran suojelua 🙏❤️ ja rukouksia toivotellaan myös Kenttämaan keskusteluissa kovasti.
Nimimerkki simosimila1312 Kenttämaan kommenteissa vain 27min sitten..
Nimimerkki simosimila1312 Kenttämaan kommenteissa vain 27min sitten..
IMG_3222.jpeg (131.16 KiB) Katsottu 1312 kertaa
Viimeksi muokannut Deckarist_3, Ke Kesä 11, 2025 6:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on fifty - sixty.
Deckarist_3
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Deckarist_3 »

Deckarist_3 kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 6:10 pm
Sipi kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 3:42 pm
Mutta ehkäpä ne syyt huostaanottaa lapset ovat hyvät? Ehkäpä lapsille voisi olla terveempää ja palkitsevampaa kasvaa jossain muualla kuin omien biologisten vanhempiensa kasvattamina?

Sari Kenttämaasta: Sari Kenttämaa kertoo itse videonsa

https://youtu.be/ZLqKTC3wG0E?si=VwjFrY0_DSA9PdxK

kommenteissa, ettei itse tunne Karfeja. Kenttämaa on vain lukenut kaikenlaista mitä Karffeista on kirjoitettu nyt muutaman viikon aikana ja päättänyt sitten omien sanojensa mukaan kertoa oman näkemyksensä tapahtumista:

”Kaikki kertomani pohjautuu siijen mitä heistä on nyt kirjoitettu ja videoon jonka mäin heidän haastattelusta. Tämä on mun näkemys ja kantani niistä.”

”Kerron ajatukseni ja näkemykseni.”

”Ei poliisin ammattia saa käyttää mielivaltaisesti pienen ihmisen elämän tuhoamiseen. Sen ymmärtämiseen ei tarvitse käydä poliisi koulua.”

”kyllä toki vaikuttaa minun perheeseen kohdistunut sossujen rikollinen toiminta tähän mistä suunnasta katson Karfin perheen tilannetta.”

Lainat ovat screenshoteista, joita otin videon kommenteista.

Kenttämaalla on kommenttien mukaan ilmeisesti jäänyt omat sosiaalityöntekijän ja Poliisikoulunkin opinnot kesken ja oma rakas lapsi on huostaanotettu, syitä näihin hän ei tuolla videolla kerro. Kenttämaan ’tietoihin tai analyyseihin Karfeista’ ei siksi ole sen suurempaa luottamusta kuin kenen tahansa kaduntallaajan tai vaikkapa tällä palstalla niitä ja näitä kirjoittelevien.

Herran suojelua 🙏❤️ ja rukouksia toivotellaan myös Kenttämaan keskusteluissa kovasti.

IMG_3222.jpeg

HEPS.. Samanniminen oululaisherra Simo Similä on auttanut aiemmin ainakin ukrainalaisia tarjoamalla kotimajoitusta ’Kello’ -nimisessä paikassa. 🤔 Oululainen Tanja Huttu myös mainittu muuten maksumuurin takana olevan Kaleva-jutun ohessa.

Vapaaehtoistyöntekijä Tanja Huttu on saanut Kaleva-palkinnon toiminnastaan koskien Migrin ukrainalaispakolaisia koskevien pakkosiirtojen julkaisemisesta. Hän kertoo (juttu ikävästi jälleen maksumuurin takana) että ”hän ei aio sulkea suutaan kun on kyse haavoittuvassa elämäntilanteessa olevista ukrainalaispakolaisista.” Mietinpä nyt vain, että voisiko sama empatia koskea esimerkiksi myös Karfin perheen vanhempia ja lapsia mikäli Karfien omia lausuntoja pitäisi todenmukaisina? 🤔

https://www.kaleva.fi/tanja-huttu-palki ... oj/6144396

https://www.kaleva.fi/oululainen-tanja- ... -p/6082001

Jos ihmisten nimien julkaiseminen täällä on väärin, niin pahoitteluni.

https://www.kaleva.fi/ukrainalaiset-nuo ... -k/6073826
Viimeksi muokannut Deckarist_3, Ke Kesä 11, 2025 6:35 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Elämä on fifty - sixty.
Vastaa Viestiin