Tämä on suurimpia syitä miksi mun on vaikea nähdä että epäilyt perustuisivat todelliselle näytölle siitä että lapset ovat vaarassa. Lapsikappaus tapauksissa joissa on ollut konkreettista näyttöä väkivaltaisuudesta tai sen uhasta, on asiasta tiedotettu aika pikaisesti eikä vuoden kuluttua, ja tosissaan etsitty.poliisikoiran pentu kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 3:19 am Jos jotain karmeaa tiedettiin perheessä tapahtuneen, niin tämä oletus törmää samaan isoon kysymysmerkkiin: miksi heitä ei sitten etsitty aktiivisesti yli vuoteen.
Ei välttämättä ole mustamaalaavaa tai liioittelevaa, sillä esitutkintavaiheessa epäilyt eivät tarvitse mitään konkreettista näyttöä tuekseen. Pelkästään se voi riittää epäilyyn törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta, että viranomaiset eivät tiedä ovatko vanhemmat vuosien ajan antaneet lapsille mahdollisuutta terveyden hoitoon ja sellaiseen elämään mikä katsotaan ikäiselleen tärkeäksi kehityksen yms kannalta. Silloin heillä voi herätä tästä epäilys. Ja epäilys johtaa tutkintaan, mikä sitten aikanaan johtaa syytteisiin tai tutkinnan loppumiseen.poliisikoiran pentu kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 3:19 am Niin, toisaalta...Median välittämät vakavat epäilyt pysäyttävät. Ovatko ne täysin totta? Vai mustamaalaavia ja liioittelevia? Mihin ne oikeastaan perustuvat.
Tätä eivät monet tunnu tajuavan kun lukevat tuollaisia sinänsä kauhean kuuloisia epäilysten listoja.
Ihmettelen myös, miksi ihmeessä vanhemmat olisivat palanneet juuri sinne Pedersöreen oleskelemaan jos heillä olisi jotain karmeaa salailtavana. Siinä ei ole mitään järkeä. Enemmän sekin viittaisi siihen mitä he itse sanovat, että he eivät tosiaan ymmärtäneet heihin kohdistuvia epäilyjä/syytöksiä.
Ja kun aiempi huostaanottohärdelli Pedersören kanssa oli ratkennut heidän voitoksi, ehkä he sen myötä ajattelivat että lasu jättäisi heidät jo rauhaan ja he voisivat elää siellä rauhassa elämäänsä, ilman mitään salailtavaa. Ja tietämättömyyttään luulivat että ei olisi rikos jos pitää kirjat toisella paikkakunnalla, jossa oppivelvollisuuden valvonta hoidetaan paremmin. Itsekään en ole tätä keissiä ennen tiennyt sellaisen olevan rikos, ja nuorempana olen itsekin syyllistynyt tuohon rikokseen tietämättäni kun oleskelin melkein vuoden ajan toisessa kaupungissa kuin missä olin kirjoilla.
Alan kyllä kallistua uskomaan, että tämän tarinan loppu tulee yllättämään monet.