Torikauppias on kieltänyt työntekijöitään istumasta työpäivän aikana

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Private dick
Javier Pena

Re: Torikauppias on kieltänyt työntekijöitään istumasta työpäivän aikana

Viesti Kirjoittaja Private dick »

strömmingen kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 9:43 am Ei suomalainen mene häiritsemään mansikanmyyjää joka istuu tiskin takana jakkaralla ja selaa kännykkää.
Minkälaisia suomalaisia sinä tunnet, metsäläisiä jotka ei uskalla suutaan avata?

Jos minä olen aktiivisesti marjoja ostamassa niin en minä epäröi mennä kojulle vaikka myyjä istuu ja näprää kännykkää. Saan suuni auki ja uskallan sanoa haloo tai terve.
Private dick
Javier Pena

finnbar87 kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 10:10 am Vaikka alkuun vaikuttikin, että tämän Teron firmalle tulee mainehaitta tuollaisesta julkisuudesta, niin täytyy kuitenkin muistaa P. T. Barnumin (jo paljon ennen someaikaa) toteama "there's no such thing as bad publicity".
Kuten sanoit; PT;n aikaan ei ollut somea ja cancelointia. Nyt on.
Kysy lukuisilta poliitikoilta ja julkkiksilta jotka ovat jääneet kiinni syrjähypystä ja vaikka mistä että onko heidän mielestä olemassa huonoa julkisuutta.
Taavi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Private dick kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 10:19 am
strömmingen kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 9:43 am Ei suomalainen mene häiritsemään mansikanmyyjää joka istuu tiskin takana jakkaralla ja selaa kännykkää.
Minkälaisia suomalaisia sinä tunnet, metsäläisiä jotka ei uskalla suutaan avata?

Jos minä olen aktiivisesti marjoja ostamassa niin en minä epäröi mennä kojulle vaikka myyjä istuu ja näprää kännykkää. Saan suuni auki ja uskallan sanoa haloo tai terve.
Kyllähän suurin osa porukasta varmaan toimiikin juuri noin. Se millä peli ratkaistaan, kenellä kauppa käy parhaiten, osaavat muutakin kuin, miten rahastetaan tuo iso massa.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Toi uusin tik tok tod näk on vaan damage kontrollia sillä tuli jo varmaan niin paljon takkiin
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Keplotteleva konna kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 10:40 am

Kyllähän suurin osa porukasta varmaan toimiikin juuri noin. Se millä peli ratkaistaan, kenellä kauppa käy parhaiten, osaavat muutakin kuin, miten rahastetaan tuo iso massa.
Eiköhän mansikat, herneet ym kesäisin myy itse itsensä, ei siinä mitään kovia myyntipuheita tarvita. Jos myyntiä haluaisi maksimoida niin tarvitsisi "sisäänheittäjän", yhden työtekijän joka häiritsisi kaupassakävijöitä mainostamalla ja ohjaamalla näitä myyntitiskille.
Eriksson
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Sussu-77 kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 10:12 am Jos oikeasti olet liikuntarajoitteinen, niin tietäisit istuvasi pyörätuolissa. Rullan ja pyörän ero on aika iso :)
En ole liikuntarajoitteinen enkä käytä sen enempää pyörätuolia kuin rullatuoliakaan.
Kuollut ryssä on hyvä ryssä.
Private dick
Javier Pena

Millavaan kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 11:11 am Toi uusin tik tok tod näk on vaan damage kontrollia
Sama tuli minullekin heti mieleen.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 11:18 am
Keplotteleva konna kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 10:40 am

Eiköhän mansikat, herneet ym kesäisin myy itse itsensä, ei siinä mitään kovia myyntipuheita tarvita. Jos myyntiä haluaisi maksimoida niin tarvitsisi "sisäänheittäjän", yhden työtekijän joka häiritsisi kaupassakävijöitä mainostamalla ja ohjaamalla näitä myyntitiskille.
Myyvät tiettyyn pisteeseen, mutta älä vaan tule väittämään, että olet keksinyt tuotteet, joita ei voisi lisämyydä.

Aika moni on menossa hakemaan vain jompia kumpia, mutta ihan kysymällä "Maistuisiko makeat herneetkin" ja tarjoamalla maistiaisen saa jo kummasti aikaan lisämyyntiä.

"Sisäänheittäjä" ja monet muutkin myyntipisteen ulkopuoliset toimenpiteet ovat sitten oma lukunsa, mutta totta kai nekin aktivoivat kaupankäyntiä.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Taavi kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 10:27 am https://vm.tiktok.com/ZNdma2R8n/
Loistava video. Juuri tätä arvelinkin aiemmin, kun muistelin, kuinka Kärkkäiselle kävi, kun alettiin urakalla maalittamaan.
Työntekijätkin hyvin mukana, ison peukun arvoinen suoritus.
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

tuulituu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 8:42 am
Oppenheimer kirjoitti: La Heinä 19, 2025 11:01 pm Ymmärrän Teroa. Pidän selvänä, että myyntitiskin takana seisova ihminen herättää paremmin asiakkaan huomion kuin matalalla oleva, jonka päälaki tuskin erottuu vihannesten takaa. Aktiivinen myyjä voi myös monitoroida potentiaalisia asiakkaita ja jopa pelkällä katseellaan houkutella näitä tiskin ääreen ostoksille. Kyse on siitä, kuinka kassakone kilisee. Perusteluina Tero tosin heittää puhdasta bullshittiä kun hän viittaa työturvallisuuteen ja pitää seisomisen vastakohtana myyjää, joka istuessaan pitää jalkoja pöydällä.
Eli ennemminkin myyntitiskin takaa näkyvä työntekijä herättää paremmin huomion? Lyhyt tai hoikka ihminen ei näy sieltä hyvin vaikka seisoisi, tuolia taas voi säätää niin, että näkyy hyvin, näinhän on todella monessa paikassa. Jos näkyvyys olisi tärkein, niin myyjät kai olisivat mahdollisimman isokokoisia, että varmasti näkyy.

Tässä oli kuitenkin kielletty istuminen myös silloin, kun asiakkaita ei ole. Sille en keksi mitään järjellistä selitystä, muu kuin oman kuvitteellisen vallan pönkittäminen.

Itse jos menen marjakojulle, oletan että siellä on myyjä, ja näin on aina ollutkin. En siis itse tarvitse havaintoa myyjästä, vaan marjakojun ja aina on vielä ennalta aikomukseni ostaa niitä marjoja.
Nyt tuli olkiukkosoopaa. Asia voitaisiin tutkia hyvin helposti. Laitettaisiin kaksi identtistä kojua, jossa on samat tuotteet. Toisessa myyjä istuisi tuolilla ja näkyisi heikosti asiakkaille. Toisen kojun myyjä seisoisi ja pyrkisi ottamaan katsekontaktia potentiaalisiin asiakkaisiin. Olen täysin varma, että päivän päätteeksi parempi tili olisi kojussa, jossa myyntiä hoidettiin seisaaltaan.
tuulituu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Oppenheimer kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 12:20 pm
tuulituu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 8:42 am
Oppenheimer kirjoitti: La Heinä 19, 2025 11:01 pm Ymmärrän Teroa. Pidän selvänä, että myyntitiskin takana seisova ihminen herättää paremmin asiakkaan huomion kuin matalalla oleva, jonka päälaki tuskin erottuu vihannesten takaa. Aktiivinen myyjä voi myös monitoroida potentiaalisia asiakkaita ja jopa pelkällä katseellaan houkutella näitä tiskin ääreen ostoksille. Kyse on siitä, kuinka kassakone kilisee. Perusteluina Tero tosin heittää puhdasta bullshittiä kun hän viittaa työturvallisuuteen ja pitää seisomisen vastakohtana myyjää, joka istuessaan pitää jalkoja pöydällä.
Eli ennemminkin myyntitiskin takaa näkyvä työntekijä herättää paremmin huomion? Lyhyt tai hoikka ihminen ei näy sieltä hyvin vaikka seisoisi, tuolia taas voi säätää niin, että näkyy hyvin, näinhän on todella monessa paikassa. Jos näkyvyys olisi tärkein, niin myyjät kai olisivat mahdollisimman isokokoisia, että varmasti näkyy.

Tässä oli kuitenkin kielletty istuminen myös silloin, kun asiakkaita ei ole. Sille en keksi mitään järjellistä selitystä, muu kuin oman kuvitteellisen vallan pönkittäminen.

Itse jos menen marjakojulle, oletan että siellä on myyjä, ja näin on aina ollutkin. En siis itse tarvitse havaintoa myyjästä, vaan marjakojun ja aina on vielä ennalta aikomukseni ostaa niitä marjoja.
Nyt tuli olkiukkosoopaa. Asia voitaisiin tutkia hyvin helposti. Laitettaisiin kaksi identtistä kojua, jossa on samat tuotteet. Toisessa myyjä istuisi tuolilla ja näkyisi heikosti asiakkaille. Toisen kojun myyjä seisoisi ja pyrkisi ottamaan katsekontaktia potentiaalisiin asiakkaisiin. Olen täysin varma, että päivän päätteeksi parempi tili olisi kojussa, jossa myyntiä hoidettiin seisaaltaan.
Ja istuvako ei saisi ottaa katsekontaktia? Ei vaikuta pätevältä tutkimukselta :)
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Mikähän Teron seuraava siirto on? Kauankohan pitää firmaa pysyvästi suljettu tilassa?
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

^^
Ite valitsisin sen kojun jossa on iloisesti istuva ihminen vs että helteessä väkisin koittaa tajunnan rajamailla seisoskella, vähän kärjistettynä esitettynä ja muutenkin suosin paikkoja missä on reilu meininki työnantajalla, no sitä nyt on vaikea tietää, mutta näin periaatteessa.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Kaikkea täältä saa lukea ja tällä kertaa kyseenalaistetaan, onko aktiivisuudesta etua myyntityössä.

Ihan vinkkinä, niin kannattaa ensin tutustua lajiin, niin ei tee itsestään julkisesti hölmöä.
Vastaa Viestiin